بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره افسر امانی بودن بیشتر بدانید درباره افسر امانی بودن بیشتر بدانید

نحوه محافظت از طرفین در معاملات مالی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صنعت املاک و مستغلات چشم انداز اشتغال خوبی را برای اکثر موقعیت ها فراهم می کند. اگر می خواهید در املاک و مستغلات کار کنید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، یک افسر امانی است. این می تواند یک موقعیت ابتدایی باشد، با این حال هنوز می توانید در نقش رشد کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما به اشتراک می‌گذاریم که یک افسر امانی چه کاری انجام می‌دهد، چقدر درآمد دارد، محیط کارشان چگونه است، چگونه می‌توان یک افسر امانی شد و مهارت‌هایی که ممکن است برای موفقیت به عنوان یک افسر امانی به آن نیاز داشته باشید.

افسر امانی چیست؟

امانت بخشی از فرآیند خرید خانه است. این شامل داشتن یک شخص ثالث پولی است که ممکن است بعداً برای خرید استفاده کنید. شخصی که وجوه شما را تا زمان انجام معامله در اختیار می گیرد، افسر سپرده است.

شما معمولاً برای نشان دادن حسن نیت خود برای خرید ملک از فروشنده، پول خود را به امانت می گذارید، در این صورت یک دلال املاک، شخصی در یک شرکت صاحب نام یا بانک ممکن است پول شما را در امان نگه دارد. همچنین ممکن است برای پرداخت بیمه صاحب خانه و مالیات بر دارایی پولی در امان داشته باشید. در این مورد، وام دهنده شما برای شما امانت نگه می دارد.

افسر امانی چه کاری انجام می دهد؟

یک افسر امانی در معامله خرید ملک شرکت دارد. در املاک و مستغلات، آنها ممکن است مسئول ابلاغ الزامات امانی به خریداران ملک، تضمین وجوه و نگهداری وجوه در یک حساب باشند تا زمانی که طرفین درگیر پارامترهای خاصی را در فرآیند خرید برآورده کنند. افسران امانت ممکن است برخی وظایف اداری را نیز بر عهده داشته باشند، مانند پر کردن مدارک صحیح، گرفتن امضا از خریدار، فروشنده و مشاور املاک و تسهیل انتقال وجوه در زمان رسیدن.

مهم است بدانید که پیشنهاد امانی یک شخص ثالث بی طرفانه است. در حالی که آنها ممکن است برای شرکت هایی کار کنند که معمولاً در فرآیند املاک و مستغلات دخیل هستند، آنها شخصاً هیچ دخالتی در مذاکرات یا هیچ چیز دیگری جز تسهیل انتقال وجوه، نگهداری وجوه در یک حساب امانی و تهیه اسناد ندارند. سایر مسئولیت‌هایی که ممکن است یک افسر امانی داشته باشد عبارتند از:

  • پیروی از دستورالعمل هایی که خریدار و فروشنده برای وجوه امانی توافق کرده اند.

  • اطمینان از اینکه حساب امانی تمام وجوه مورد نیاز و تمام فاکتورهایی را که ممکن است بین خریدار و فروشنده در ارتباط با سپردن باشد دریافت کرده است.

  • گزارش های ایمن برای خریدار به عنوان بخشی از قرارداد خرید.

  • گرفتن امضای خریدار و فروشنده در هر گونه اسناد مورد نیاز، که ممکن است شامل یک سند اعطایی، بیانیه های پایانی تخمینی، دستورالعمل های امانی و قراردادهای خرید باشد.

  • سفارش مدارک سند بیمه از شرکت بیمه خریدار و ارائه آن به وام دهنده جدید.

  • حصول اطمینان از اینکه تمام اسناد مربوطه نیز در امان است.

  • ارسال کلیه وام تکمیل شده و سایر مدارک مورد نیاز با امضاء به وام دهنده جدید برای خریدار.

  • آماده سازی جدول زمانی برای بسته شدن املاک و مستغلات.

  • انجام تحقیق برای اطمینان از واضح بودن عنوان.

  • بررسی قرارداد خرید و هرگونه دستورالعمل امانی برای اطمینان از کامل بودن جزئیات.

  • آماده کردن دستورالعمل‌های امانی، هرگونه اصلاحیه، بیانیه پایانی یا هر سند دیگری که یک وام‌دهنده به آن نیاز دارد یا یک شرکت با عنوان برای ارائه یک عنوان واضح به آن نیاز دارد.

  • حصول اطمینان از اینکه همه طرفین الزامات مورد توافق خود را در رابطه با سپردن و خرید ملک برآورده کرده اند.

  • کمک به تهیه اسناد پایانی

  • تهیه اسناد اضافی بر اساس آنچه وام دهنده خریدار در اسناد وام خود نیاز دارد.

  • ارائه اسناد و مدارک، در صورت نیاز، به شرکت عنوان تا آنها بتوانند یک عنوان تمیز برای معامله را تأیید و تولید کنند.

  • اطمینان از اینکه فروشنده دارای سهام کافی در ملک است تا بتواند بخشی از قرارداد خود را که معمولاً شامل پرداخت وام، فاکتورها و هزینه های اضافی است که با خریدار بر سر آن توافق کرده است را تکمیل کند.

  • بسته شدن سپرده زمانی که همه طرفین شرایط خود را برآورده کردند.

  • کمک به انتقال ملک از نام فروشنده به نام خریدار.

درآمد افسران امانی چقدر است؟

میانگین حقوق پایه برای افسران امانی ۱۴۴۲۳۷۶۰۰ تومان در سال است (بروزرسانی در پاییز ۱۴۰۲). این می تواند بسته به محل، تجربه و مسئولیت های شغلی متفاوت باشد. موقعیت به عنوان افسر امانی همچنین ممکن است با مزایایی مانند بیمه درمانی، ۴۰۱(k)، مرخصی با حقوق، بیمه دندانپزشکی، بیمه عمر و گزینه هایی برای ثبت نام برای پس انداز سلامت و حساب های خرج قابل انعطاف همراه باشد. آنها همچنین ممکن است بسته به جایی که کار می کنند، از تخفیف کارکنان برخوردار شوند. برخی از شرکت ها به افسران امانی خود پاداش، حق کمیسیون و تقسیم سود را ارائه می دهند.

محیط کار برای افسران امانی

کار به عنوان یک افسر امانی تا حد زیادی یک کار میز است. ممکن است لازم باشد چندین ساعت را پشت میز یا در دفتر بگذرانید تا کار خود را تکمیل کنید. برخی از افسران امانی نیز با مشتری روبرو هستند و باید در مورد عناوین و الزامات مالی با خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار کنند. یک افسر سپرده معمولاً در یک وام دهنده، شرکت مالکیت، شرکت بیمه یا کارگزاری کار می کند. آنها ممکن است به یک افسر ارشد امانی یا شخصی که مسئول عنوان یا وام است گزارش دهند.

بسته به الزامات شرکت، برخی از افسران امانی ممکن است نیاز داشته باشند به شرکت های همسایه، دفاتر کارگزاری یا هر مکان دیگری که در آن بسته شدن املاک و مستغلات انجام می شود، سفر کنند.

چگونه افسر امانی شویم

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک دفتر امانی هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنید

برای به دست آوردن موقعیت به عنوان افسر امانی، ابتدا دیپلم دبیرستان یا معادل آن را دریافت کنید. در حالی که شما مجبور نیستید مدرک کاردانی یا لیسانس خود را بگیرید، داشتن هر یک ممکن است شانس شما را برای تماس یک شرکت برای مصاحبه با شما افزایش دهد.

۲. یک دوره تخصصی را بگذرانید

مهم است که در مورد رشته مورد علاقه خود تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید تا کاملاً برای کسب شغل در آن آماده باشید. مثلا اگر خارج از ایران بسر می‌برید‌ می‌توانید یک دوره را با انجمن آمریکا اسکوو (AEA) بگذرانید. این سازمان آموزش هایی را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک افسر امانی ارائه می دهد و گواهینامه ها و کنفرانس هایی را ارائه می دهد که در آنها می توانید بیشتر در مورد صنعت بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید به مؤسسه آموزشی Escrow مراجعه کنید، زیرا آنها دوره هایی را برای مبتدیان و حرفه ای ها در این زمینه ارائه می دهند.

۳. وقت خود را در املاک و مستغلات بگذرانید

حتی اگر فوراً شغلی را به‌عنوان افسر امانی تضمین نکنید، ممکن است بتوانید برای سایر موقعیت‌های املاک، مانند دستیار اداری در یک شرکت کارگزاری یا کارمند پرونده در دفتر مالکیت، درخواست دهید. حضور در صنعت و آشنایی با اصطلاحات و نحوه انجام برخی معاملات می تواند بینش و تجربه ای به شما بدهد که شما را برای یک کارفرما جذاب می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه در املاک و مستغلات شروع کنیم

۴. برای مجوز خود اقدام کنید

در حالی که ممکن است برای کار به عنوان افسر امانی نیازی به داشتن مجوز نداشته باشید، برخی از ایالت ها و شرکت ها ممکن است به آن نیاز داشته باشند و معمولاً قبل از شرکت در آزمون صدور مجوز به تجربه مرتبط نیاز دارید. هنگامی که در این زمینه تجربه دارید، هزینه ای بپردازید و برای شرکت در آزمون درخواست دهید تا بتوانید حتی بیشتر به کارفرمایان اعتراض کنید.

مهارت هایی که افسران امانی در حین کار نیاز دارند

برای اینکه کار خود را به خوبی انجام دهد، یک افسر امانی باید:

  • بتواند تحلیلی فکر کند.

  • مهارت های ریاضی پایه داشته باشد.

  • خوب ارتباط برقرار کن

  • منظم بمانید

  • قادر به انجام چندین کار در یک زمان باشید.

  • خدمات مشتری محور باشید.

  • دانش گسترده ای از عناوین داشته باشد.

  • داشتن توانایی تصمیم گیری

  • با کامپیوتر و نرم افزارها و ابزارهای خاص آشنا باشید.

  • آشنایی با رویه های املاک و مستغلات

  • قادر به خواندن اسناد املاک و مستغلات مانند نظرسنجی ها، ارزیابی ها و نقشه ها باشید.

  • دارای توانایی های اداری عالی.

  • مهارت های تلفنی داشته باشید.

  • قادر به حل مشکلاتی باشید که ممکن است در طول معامله املاک و مستغلات پیش بیاید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *