نماد سایت ایوسی

نرخ کلیک (CTR) چیست؟ – ۴ نکته مهم برای بهبود CTR

نرخ کلیک چیست؟

تعریف نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR: click-through rate) نسبت تعداد کلیک‌ها روی یک پیوند خاص یا فراخوانی برای اقدام (که به عنوان CTA شناخته می‌شود) به تعداد زمانی که مردم در معرض دیدن پیوند قرار گرفته‌اند (معروف به تعداد برداشت ها) است.

در اینجا یک فرمول ساده برای نرخ کلیک وجود دارد:

CTR = (کلیک از طریق ÷ نمایش) × ۱۰۰

به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ نفر یک تبلیغ آنلاین ببینند و ۵ نفر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول کلیک کنند، آن تبلیغ دارای CTR 5٪ است.

CTR را می توان برای اندازه گیری موفقیت نتایج جستجوی پرداخت به ازای کلیک (PPC) (مثلاً با Google AdWords یا سایر موتورهای جستجو)، CTAها در صفحه فرود، یا پیوندها در پست های وبلاگ و کمپین های ایمیل استفاده کرد.

چرا CTR مهم است؟

CTR یک معیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مشتریان خود را درک کنید. CTR به شما می گوید در هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف چه چیزی کار می کند (و چه چیزی کار نمی کند). CTR پایین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار می‌دهید یا اینکه به اندازه کافی به زبان آنها صحبت نمی‌کنید تا آنها را متقاعد کنید که کلیک کنند.

بیایید یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی را مثال بزنیم که افراد را به وب سایت، فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه فرود شما هدایت می کند. CTR یک آگهی آنلاین به شما امکان می دهد بدانید که تبلیغ چقدر در جذب مشتریان بالقوه موثر است. سپس می‌توانید کپی آگهی، موقعیت آگهی و CTA را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بالاترین CTR را دارد.

CTR خوب چیست؟

CTR بین صنایع متفاوت است. برای تعیین اینکه نرخ کلیک خوب برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد، می توانید با تحقیق در مورد میانگین نرخ کلیک در صنعت خود شروع کنید. هنگامی که درک درستی از معیارهای موجود و میانگین های صنعت پیدا کردید، می توانید اقداماتی را برای دریافت CTR بالاتر و رسیدن به اهداف کسب و کار خود آغاز کنید.


۴ نکته برای بهبود CTR

هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نحوه افزایش CTR بستگی به جایی دارد که می خواهید CTR را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر CTR پایینی در یک کانال رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر دارید، در نظر بگیرید که کدام هشتگ ممکن است به گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف شما کمک کند. و هنگامی که می خواهید CTR را در یک تبلیغ PPC افزایش دهید، باید به تیتر و کپی خود بسیار توجه کنید.

در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید:

۱) تیتر خود را بهینه کنید و کپی کنید:

از یک یا دو کلمه کلیدی فوکوس در عنوان خود استفاده کنید و ادامه دهید. به احساسات و نیازهای مخاطبان خود متوسل شوید: در تیتر خود مشکلی را برای آنها حل کنید.

۲) شامل CTA ها:

یک فراخوان مستقیم و قانع کننده برای اقدام بنویسید. CTA شما باید دعوت کننده باشد و از مخاطبان شما بخواهد که کلیک کنند.

۳) از تصاویر استفاده کنید:

استفاده از تصاویر یک راه عالی برای افزایش CTR است. بسته به کانال بازاریابی، انواع مختلف تصاویر ممکن است بهتر از سایرین عمل کنند. تست های A/B را با انواع مختلف تصاویر اجرا کنید تا بفهمید چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.

۴) سعی کنید از هشتگ استفاده کنید:

هشتگ ها در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین کار می کنند. درباره هشتگ‌های داغ یا پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که با بقیه نسخه‌های شما مرتبط است تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.


نرخ کلیک و نرخ تبدیل را با هم دریابید

برای جذب بهتر مشتریان ایده آل خود و بالا بردن نرخ تبدیل، بازاریابی کنید (نه فقط CTR بالا)

تعداد کلیک‌ها و تبدیل‌ها یکسان نیستند: CTR درصد افرادی را که کلیک می‌کنند به شما می‌گوید، اما تعداد کل افرادی را که تبدیل می‌کنند (مثلاً خریدی انجام داده‌اند یا در خبرنامه شما ثبت‌نام کرده‌اند) را نشان نمی‌دهد. به عبارت دیگر، یک تبلیغ آنلاین می تواند نرخ کلیک بالایی با نرخ تبدیل بسیار پایین داشته باشد و هزینه هر تبدیل (CPC) بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند به سفر مشتری خود تا نقطه تبدیل ادامه می دهند؟ شما روی مشتریان ایده آل خود تمرکز می کنید.

مشتریان ایده آل کسانی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد به دست آورند. اگر با آنها خوب رفتار کنید، احتمالاً بارها و بارها برمی‌گردند و ستون فقرات مشتریان شما را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین مطمئناً می‌خواهید آنها را با تبلیغات خود هدف قرار دهید.

راهی که متوجه می شوید آن افراد چه کسانی هستند و از شرکتی مانند شما چه می خواهند، با انجام برخی تحقیقات و ساختن شخصیت های کاربر است.

شخصیت‌های کاربر مبتنی بر داده بسازید

شخصیت کاربر یک شخصیت نیمه تخیلی است که بر اساس داده های جمعیت شناختی و روانشناختی افرادی که محصولات شما را خریداری می کنند، می باشد.

یک کاربر ساده به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  1. مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  2. هدف اصلی آنها چیست؟
  3. چه چیزی آنها را از رسیدن به خواسته های‌شان باز می دارد؟

ابزارهای زیر می‌توانند به شما در پاسخ به این سؤالات کمک کنند تا بتوانید پیام‌های خود را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید و به غلبه بر مخالفت‌های آن‌ها و افزایش تبدیل‌های واقعی کمک کنید.

 

خروج از نسخه موبایل