بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نکاتی برای بهبود رفتار غیر محترمانه کارکنان

برخورد با یک رئیس دشوار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی یک کارمند به رئیس خود بی احترامی می کند، گاهی اوقات می تواند بر بهره وری و مشارکت تیم تأثیر بگذارد. با این حال، چالش های رفتاری اغلب موقتی هستند و شما می توانید برای ایجاد یک محیط کاری مثبت بر آنها غلبه کنید . یادگیری نحوه مدیریت رفتار کارکنان ممکن است به شما در ایجاد روابط مثبت در محل کار کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، بی‌احترامی کارکنان ممکن است به چه شکل باشد را مورد بحث قرار می‌دهیم و چند نکته مفید را برای کمک به شما در حل حرفه‌ای مشکلات رفتاری بیان می‌کنیم.

یک کارمند بی احترام چه شکلی است؟

یک کارمند بی احترام یک ظاهر مشخص ندارد. راه‌های زیادی وجود دارد که یک فرد می‌تواند هم رفتار محترمانه و هم بی‌احترامی را به یک مدیر نشان دهد. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است لحن صدای خود را تغییر دهد، زبان نامناسبی را انتخاب کند یا از نشانه‌های غیرکلامی مانند وضعیت بدن یا حرکات برای بیان احساس خود در مورد یک مدیر استفاده کند. در حالی که اقدامات محترمانه می تواند محیط کار را با ایجاد جو مثبت بهبود بخشد، اقدامات غیر محترمانه ممکن است بر محیط کار تأثیر منفی بگذارد. خوشبختانه، شما می توانید با اطمینان از اینکه تیم خود را با صبر، مهربانی و رهبری قاطعانه مدیریت می کنید، احترام کارکنان را ارتقا دهید.

نکاتی برای مدیریت یک کارمند بی احترام

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای غلبه بر بی احترامی کارکنان استفاده کنید:

دلایل رفتار را مشخص کنید

برای درک اینکه چرا یک کارمند به شیوه ای خاص رفتار می کند، شرایط آنها را با پرسیدن سؤالات ارزیابی کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک کارمند ممکن است مشکل شخصی داشته باشد که سعی دارد بر آن غلبه کند. در موارد دیگر، ممکن است یاد بگیرید که کارمندی که به نظر بی‌احترامی است، هنگام تعامل با افراد در محل کار، احساس خجالتی می‌کند. هنگامی که دلیل این رفتار را درک کردید، می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد چگونگی حل آن بگیرید.

نمونه هایی از رفتار بی احترامی را مستند کنید

هنگامی که با چالش هایی در رابطه با رفتار کارکنان مواجه می شوید، مشاهده و مستندسازی وقوع رفتاری که به اصلاح آن علاقه دارید می تواند مفید باشد. جمع‌آوری مثال‌های خاص می‌تواند به کارمند کمک کند تا رفتارهایی را که ممکن است متوجه نشده باشند، تشخیص دهد. ارائه شواهد به کارمند ممکن است به آنها کمک کند تا رفتار خود را تصدیق کنند و فوراً برای بهبود آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه مستندسازی مسائل مربوط به عملکرد کارکنان

از زبان حرفه ای و مستقیم استفاده کنید

هنگامی که تصمیم دارید با یک کارمند در مورد رفتار آنها صحبت کنید، سعی کنید با استفاده از زبان حرفه ای، زیرکانه و مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید. برای الگوبرداری از نوع رفتاری که به دنبال آن هستید، محکم و محترمانه با آنها صحبت کنید. نگرانی را به وضوح توضیح دهید و دلایل خاصی را ارائه دهید که چرا انتظار رفتارهای متفاوت در محل کار را دارید. کارمندان اغلب پذیرای بازخوردهایی هستند که صادقانه و مؤدبانه باشند. شما همچنین می توانید جنبه های مثبتی را که آنها به تیم شما ارائه می دهند برجسته کنید، که می تواند آنها را تشویق کند به پیشنهادات شما گوش دهند و رفتار خود را بر این اساس تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: چرا حرفه ای بودن در هر جنبه ای از کار مهم است؟

به استدلال آنها گوش دهید

شما می توانید با گوش دادن به دیدگاه کارکنان، رفتار آنها را مدیریت کنید. شنیدن دیدگاه آنها و دلایل اعمال آنها می تواند زمینه موقعیت را آشکار کند، که ممکن است به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه رسیدگی حرفه ای به موضوع بگیرید. به عنوان مثال، اگر رفتار یک کارمند به دلیل استرس ناشی از چالش‌های مدیریت زمان تغییر کند، می‌توانید بار کاری او را به طور موقت کاهش دهید تا به او کمک کنید زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: گوش دادن خود را در محل کار بهبود بخشید (با نکات)

برای کمک به تغییر رفتار، اقدامات عملی ارائه دهید

اگر کارمندی علاقه مند به بهبود رفتار خود است، یک برنامه مدیریت رفتار را در نظر بگیرید. این طرح ممکن است شامل مراحل عملی باشد که کارمند می تواند برای بهبود رفتار خود دنبال کند، مانند افزایش خودآگاهی. خودآگاهی می‌تواند توانایی کارمند را در تشخیص اینکه چه زمانی انواع مختلف رفتار از خود نشان می‌دهد، افزایش می‌دهد، که می‌تواند به آن‌ها در انتخاب اقدامات مناسب برای محل کار کمک کند.

سیاست های انضباطی شرکت را توضیح دهید

از روی ادب و احترام به یک کارمند، می توانید سیاست های انضباطی شرکت خود را در رابطه با رفتار توضیح دهید. گفتن پیامدهای بالقوه اعمالشان به آنها فرصتی برای ارزیابی موقعیت و تصمیم گیری آگاهانه در مورد چگونگی تغییر رفتارشان می دهد. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا با ایجاد استقلال به کارمند اعتماد خود را نشان دهید، که ممکن است آنها را تشویق کند تا مشکل را سریع حل کنند.

بهبود آنها را رصد کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ردیابی پیشرفت کارمندان، نظارت بر رفتار آنها در یک دوره است. پس از تعامل با کارمند خود، می توانید نحوه رفتار آنها و میزان ادب را ثبت کنید. سپس می‌توانید در مورد اقدامات آن‌ها با آن‌ها صحبت کنید، مثال‌های خاصی ارائه دهید و به نظارت بر آن‌ها ادامه دهید تا بررسی کنید که آیا تغییرات رفتاری را با موفقیت انجام داده‌اند یا خیر.

در نهایت، این به کارمند بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد رفتار خود را اصلاح کند و محیط کاری هماهنگ‌تر و محترمانه‌تری ایجاد کند. اگر مشکل رفتاری ادامه داشت، می توانید با اقدامی بر اساس سیاست های انضباطی شرکت خود بر آن غلبه کنید. اگر رفتار کارمند بهبود یافت، به آنها بگویید که متوجه پیشرفت‌هایی شده‌اید تا انگیزه‌ای برای ادامه بهبود در آنها ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: انضباط پیشرو در محیط کار چیست؟

به عنوان یک الگو عمل کنید

حفظ مثبت‌اندیشی، احترام و مهربانی نسبت به کارکنان می‌تواند به یک رهبر یا مدیر کمک کند تا استانداردهای رفتاری در محل کار را تعیین کند. وقتی موقعیت‌های چالش برانگیز را با شفقت و متانت مدیریت می‌کنید، می‌تواند به ارتقای یک محیط کاری مثبت کمک کند. شما می توانید با رفتار مهربانانه و درک کارکنان خود، همه کارمندان خود را تشویق کنید و این می تواند آنها را تشویق کند که این رفتارهای مثبت را متقابلا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ ویژگی رهبری مثبت

برای بحث در دسترس باقی بماند

از آنجایی که تغییر الگوهای رفتاری می تواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد، به کارمند خود اطلاع دهید که برای بحث در دسترس هستید. همچنین می توانید تأکید کنید که از پیشرفت آنها قدردانی می کنید، چه جزئی باشد و چه بزرگ. این می تواند به تشویق کارمند شما کمک کند و تاکید کند که شما علاقه مند به کمک هستید.

بیشتر کارمندان علاقه مند هستند که کمک مثبتی به تیم خود داشته باشند، بنابراین داشتن یک مدیر به نگرانی های آنها گوش داده و نگرانی های آنها را تأیید می کند می تواند به آنها انگیزه کمک کند تا برای بهبود خود تلاش کنند. با عمل به عنوان یک منبع تشویق بی طرفانه، می توانید بر کارمندان خود تأثیر بگذارید تا در آینده محترمانه رفتار کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *