نماد سایت ایوسی

مهارت های ورود داده ها: تعریف و ۶ گام برای بهبود مهارت های خود

مشاغل ورود داده چیست؟

مشاغل ورود داده چیست؟

ورود داده ها یک زمینه گسترده است که بسته به نقش، صنعت و شرکت، الزامات ورودی داده های متفاوتی دارد. اگر در یک شغل ورود اطلاعات کار می کنید یا به این نقش علاقه مند هستید، باید یاد بگیرید که چگونه مهارت های ورود داده های خود را برای رقابت و موفقیت بهتر توسعه و/یا تقویت کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد ورود داده‌ها، مهارت‌های لازم برای ورود داده‌های کاری، عناوین شغلی رایج، به علاوه نکاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانید مهارت‌های وارد کردن داده‌ها و تایپ کردن خود را برای حرفه خود توسعه و بهبود بخشید، بحث می‌کنیم.

مرتبط: مهارت های مدیریت داده ها: تعریف و مثال

ورود داده چیست؟

ورود داده ها فرآیند وارد کردن داده ها و به روز رسانی اطلاعات در برخی خدمات الکترونیکی یا پایگاه داده است. فردی که داده‌ها را وارد می‌کند این کار را با وارد کردن مستقیم داده‌ها در پایگاه داده شرکت با رایانه، ماوس، صفحه‌کلید، اسکنر یا سایر ابزارهای ورود داده انجام می‌دهد. مسئولیت های مشترک عبارتند از:

در اینجا لیستی از چند عنوان شغلی که وظایف ورود داده را انجام می دهند آورده شده است:

چندین شغل وظایفی برای ورود اطلاعات دارند که کارکردهای اصلی عناوین شغلی آنها نیست. عناوین شغلی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است وارد کردن داده ها را به عنوان مسئولیت اصلی انجام دهند که در این لیست ذکر نشده است.

مرتبط: ۱۷ مهارتی که برای شغل IT نیاز دارید

مهارت های ورود داده ها

پردازش دقیق، وارد یا آرشیو داده ها برای رضایت مشتری یا مشتری ضروری است. بنابراین، مهم است که کارمندان ورود داده ها دارای مهارت های خاصی باشند و واجد شرایط انجام مسئولیت های روزانه باشند تا کار را به خوبی انجام دهند.

مسئولیت‌ها و مهارت‌های سخت و نرم زیادی وجود دارد که ممکن است برای کسانی که در زمینه‌های شغلی ورود اطلاعات مورد نیاز هستند، وجود داشته باشد. در اینجا چند مهارت و مسئولیت وجود دارد که پرسنل ورود داده باید داشته باشند و انجام دهند:

مرتبط: مهارت های نرم: تعاریف و مثال ها

بهبود مهارت های ورود اطلاعات

راه‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های ورود داده‌ها به تنهایی، با کمک یک سیستم کامپیوتری یا با کلاس‌ها در یک محیط ساختاریافته وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است برای بهبود مهارت های ورود داده ها مفید باشد:

۱. مهارت های فعلی تایپ را تقویت کنید.

به موقعیت تایپ خود توجه داشته باشید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی روی صندلی خود نشسته اید و موقعیت دست شما برای دقت و راحتی بهینه تنظیم شده است. به این ترتیب دیگر نیازی به جابجایی موقعیت یا بلند شدن مکرر نخواهید داشت، که باید مهارت و کارایی شما را در سرعت تایپ افزایش دهد.

۲. فضای میز را بهبود بخشید.

ورود داده ها مستلزم این است که برای مدت طولانی روی رایانه بنشینید و تایپ کنید. نشستن برای مدت طولانی ممکن است با برخی از مشکلات سلامتی مرتبط باشد و مهم است که فضای میز خود را به گونه‌ای که ارگونومیک‌تر باشد، بازسازی کنید.

بهترین راه برای این کار داشتن یک صندلی راحت با تکیه گاه کمری است که قابلیت چرخاندن و تنظیم ارتفاع دارد.

مانیتورهای رایانه باید در سطح چشم با حداقل تابش خیره کننده قرار گیرند و مانیتور باید در نزدیکی ماوس قرار گیرد. نمایشگرهای دوگانه همچنین ممکن است به بررسی واقعیت، سرعت ورود داده ها، کارایی و بهره وری کمک کنند.

۳. از ابزارهای تایپ آنلاین استفاده کنید.

چندین برنامه آنلاین به شما این امکان را می دهند که توانایی های فعلی خود را در تایپ آزمایش کنید تا بتوانید زمینه های بهبود را شناسایی کنید. این ابزارهای تایپ به شما امکان تمرین و افزایش سرعت و کارایی تایپ را می دهند.

همچنین می‌توانید ویدیوهای آنلاینی را مشاهده کنید که اصول اولیه نرم‌افزار رایانه‌ای وارد کردن داده‌ها را برای بهبود دانش اولیه رایانه و نرم‌افزار شما نشان می‌دهند.

۴. هک ورود داده ها را مسلط کنید.

برای صرفه جویی در زمان کافی می توان از میانبرهای زیادی با برنامه های نرم افزاری خاص استفاده کرد. برای مثال می توانید از کلیدهای TAB و ENTER در اکسل برای وارد کردن اطلاعاتی که قبلا نوشته شده است استفاده کنید. بسیاری از هک‌های صفحه‌گسترده و صفحه‌کلید را می‌توان به صورت آنلاین پیدا کرد یا می‌توانید از سرپرست خود برای توصیه‌های دیگر بخواهید.

۵. عوامل حواس پرتی را مسدود کنید.

هنگامی که در زمینه ورود داده ها کار می کنید، ممکن است تمرکز روی کارهایی که انجام می دهید چالش برانگیز باشد. سعی کنید یک برنامه دقیق تشکیل دهید و زمان خود را با تقسیم وظایف بر اساس اولویت آنها مسدود کنید. همچنین ممکن است مفید باشد که تلفن خود را دور از دسترس قرار دهید و در ساعات کاری آن را در حالت بی صدا قرار دهید تا حواس پرتی را محدود کنید.

۶. برای تصحیح زمان بگذارید.

ممکن است اشتباهاتی در طول روز کاری شما اتفاق بیفتد و مهم است که قبل از ارسال آن، زمانی برای بررسی کار خود داشته باشید. اگر به یک ویرایشگر یا کسی که برای تصحیح کارتان در دسترس است دسترسی ندارید، ممکن است سعی کنید از پروژه دور شوید. به این ترتیب وقتی دوباره به سراغ آن می روید تا خودتان آن را تصحیح کنید، چشمانتان شاداب می شود.

مقالات مرتبط بیشتر:

خروج از نسخه موبایل