بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ راه برای کاهش هزینه های کسب و کار و صرفه جویی در پول

کاهنده هزینه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یکی از راه هایی که کسب و کارها می توانند سود را به حداکثر برسانند، به حداقل رساندن هزینه ها است. اغلب به عنوان “کاهش هزینه ها” شناخته می شود، این شامل شناسایی مخارج اختیاری برای کاهش و هزینه هایی برای تعدیل یا تخصیص مجدد برای هزینه کمتر است.

کاهش هزینه ها می تواند به کسب و کارها، رهبران و کارکنان به طور یکسان کمک کند تا مالکیت موفقیت یک سازمان را به دست آورند. در این مقاله از ایوسی، به معنای کاهش هزینه ها می پردازیم، توضیح می دهیم که چرا این یک عمل سودمند است و ۱۱ راه برای کاهش هزینه ها در سازمان ارائه می دهیم.

کاهش هزینه ها به چه معناست؟

کاهش هزینه ها به معنای یافتن راه هایی برای به حداقل رساندن هزینه ها در طول فرآیند تولید یا خدمات برای به حداکثر رساندن سود است. گاهی اوقات، مدیران و مدیران اجرایی تصمیم به کاهش هزینه ها می گیرند و این مسئولیت مدیریت است که چگونه این کار را انجام دهد. در مواقع دیگر، مدیران و کارمندان متعهد می‌توانند راه‌هایی را برای کاهش هزینه‌های کسب‌وکار شناسایی کنند و راه‌حل‌ها را پیاده‌سازی کنند یا با کسانی که می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک بودجه را مدیریت کنیم؟

چرا کاهش هزینه ها مفید است؟

کاهش هزینه ها سودمند است زیرا یکی از عناصر بودجه بندی است که می تواند به حداکثر رساندن سود سازمان کمک کند. کارفرمایان اغلب برای کارکنانی ارزش قائل هستند که می توانند هزینه ها را بدون از دست دادن کیفیت کاهش دهند. علاوه بر این، رهبرانی که می توانند هزینه ها را به روشی معقول و مؤثر کاهش دهند، می توانند به موفقیت مالی سازمان خود و رسیدن به اهداف خود کمک کنند. یافتن راه هایی برای صرفه جویی در پول همچنین می تواند نبوغ، نوآوری و مهارت های مشارکتی تیم شما را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد بودجه در ۷ مرحله

۱۱ روش برای کاهش هزینه ها در سازمان

چه در یک موقعیت مدیریتی یا رهبری باشید، چه بخشی از بخش مالی شرکت خود هستید یا کارمندی هستید که وظیفه ارائه استراتژی هایی برای کاهش هزینه ها را دارد، در اینجا چند ایده وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هزینه های اضافی را شناسایی کنید

به دنبال هزینه هایی باشید که برای حفظ رفاه سازمانتان غیر ضروری است. به یاد داشته باشید که کاهش هزینه‌های بزرگ‌تر ممکن است به طور مستقیم بر اعضای تیم منعکس شود و بر این اساس برنامه‌ریزی کنید. اگر مزایای استفاده نشده ای مانند خدمات اشتراک یا پذیرایی بیش از حد وجود دارد، می توانید این هزینه ها را به عنوان مدیر بدون ایجاد اختلال غیرضروری برای کارکنان خود کاهش دهید. اگر کارمند هستید و هزینه های اضافی را شناسایی می کنید که می توانند پس انداز شوند، این تغییرات را به صورت فردی انجام دهید و سپس آنها را از طریق کانال های مناسب به اشتراک بگذارید.

هزینه ها را به حداقل برسانید و ترکیب کنید

ابتدا با جستجوی فروشندگان کم هزینه و باکیفیت و مدیریت دقیق خریدها، تا جایی که ممکن است، به دنبال به حداقل رساندن هزینه ها باشید. وقتی هزینه‌های اضافی را حذف کردید، خلاقانه هزینه‌هایی را که قبلاً هزینه‌های جداگانه‌ای بودند، در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، می‌توانید مکان‌های تجاری متعددی را برای رویدادهای سراسر شرکت به جای عملکردهای خاص شعبه کنار هم بیاورید، یا می‌توانید در حین انجام تحویل‌های کوچک، تماس‌های فروش برقرار کنید. اگر کارمند هستید، سعی کنید با انجام چندین کار در طول یک سفر یا فعالیت، کارایی را به حداکثر برسانید.

مطالب مرتبط: هزینه ها چیست؟

کارکنان را بررسی کنید

گاهی اوقات، نیازهای پرسنلی یک کسب و کار می تواند تکامل یابد تا با نیازهای بودجه هماهنگ شود. به عنوان مثال، به دنبال موقعیت هایی باشید که ممکن است پس از بازنشستگی یک کارمند خالی بماند. همچنین ممکن است بتوانید یک موقعیت خالی را با سطح حقوق پایین تری پر کنید تا هزینه های کارکنان را کاهش دهید.

اگر به اخراج فکر می کنید، حتماً به هزینه های غیرمنتظره احتمالی مانند بسته های اخراج برای افراد اخراج شده فکر کنید. کسب و کارها می توانند کارکنان اجرایی را برای ترکیب موقعیت ها و حذف ضایعات تنظیم کنند. اگر در موقعیتی هستید که این کار را انجام دهید، در مورد سازماندهی مجدد اداری برای کمک به کاهش هزینه ها بحث کنید.

کارآمد سفر کنید

برای کاهش هزینه های اختیاری در حمل و نقل، کارایی ناوگان خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید. در صورت امکان به دنبال وسایل نقلیه ای باشید که در مصرف سوخت کارآمد هستند و آموزش مدیریت خودرو کارآمد را در نظر بگیرید. اگر شما یا همکارانتان برای تجارت سفر می کنید، به دنبال قیمت بلیط ارزان تر باشید یا سعی کنید در مورد نرخ سفر و اقامت شرکتی مذاکره کنید.

بخش ها را مجدد سازماندهی کنید

اگر در موقعیت رهبری هستید، بررسی خروجی بخش های مختلف را برای شناسایی خدمات همپوشانی و هزینه های غیر ضروری در نظر بگیرید. اگر چندین بخش عملکردهای مشابهی را انجام می دهند، ممکن است بخواهید آنها را ترکیب یا ادغام کنید.

برای مثال، اگر روابط عمومی و ارتباطات به‌عنوان نهادهای جداگانه طبقه‌بندی می‌شوند، اما وظایف مشابهی را در رابطه با تبلیغات، مکاتبات خبری یا رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، ممکن است بتوانید نقش‌ها را برای به حداکثر رساندن کارایی ترکیب کنید.

خدمات بازسازی داشته باشید

هنگام کاهش هزینه ها، به دنبال خدمات استفاده نشده یا کم استفاده باشید و آن خدمات را برای برآورده کردن تقاضا کاهش دهید. برای مثال، اگر شرکت شما ۲۴ ساعت شبانه روز یک خط پشتیبانی فنی دارد، اما بیشتر تماس‌ها را در ساعات کاری دریافت می‌کنید، ممکن است شیفت شب را حذف کنید. استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند نرم افزار مدیریت موجودی را برای کمک به شناسایی خدمات برای تنظیم در نظر بگیرید.

با تیم خود طوفان فکری کنید

اگر در یک موقعیت رهبری هستید، گفتگو با تیم خود را در مورد الزامات بودجه در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که کارمندان به روش هایی برای کاهش هزینه ها توجه می کنند که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید. اگر کارمند هستید، سعی کنید با همکاران خود همکاری کنید تا در مورد راه های کاهش هزینه ها در طول عملیات روزانه بحث کنید.

از تکنولوژی اهرمی بهره بگیرید

فناوری می تواند راه قدرتمند دیگری برای کاهش هزینه ها در یک محیط تجاری باشد. اگر با برنامه نویسی رایانه راحت هستید، سعی کنید برنامه ای ایجاد کنید که بتواند کارهایی را که معمولاً زمانی که با دست انجام می شوند وقت گیر هستند را خودکار کند. اگر از فرآیندهای تولیدی که شرکت می تواند آنها را خودکار کند آگاه هستید، در نظر داشته باشید که این فرآیندها و راه حل ها را برای افراد مناسب در مدیریت ذکر کنید.

اگر در حال حاضر یک تجارت با فناوری سنگین هستید، راه هایی را برای کاهش هزینه های خدمات در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر سرورهای تجاری را حفظ می کنید یا فضای سرور را اجاره می کنید، به جای آن از محصولات مبتنی بر ابر و مرورگر استفاده کنید.

درخصوص فروشندگان تحقیق کنید

اگر یک رابطه فروشنده یا قرارداد خرید برای یک دوره زمانی نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است، ممکن است بخواهید هر گونه سفارش دائمی یا تکراری را دوباره ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که آنها تا حد امکان مقرون به صرفه هستند. اگرچه قراردادهای طولانی مدت با بازرگانان و فروشندگان مزایایی دارد، گاهی اوقات یافتن یک جایگزین یا مذاکره برای قیمت پایین تر می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

مزایای مالیاتی را به حداکثر برسانید

در صورت امکان، پیامدهای مالیاتی تصمیمات بودجه را برای به حداقل رساندن هزینه ها و کاهش هزینه ها در نظر بگیرید. اگر در موقعیتی هستید که این کار را انجام دهید، هزینه ها را برای مزایای مالیاتی احتمالی ارزیابی کنید. اگر می توانید، سعی کنید با یک حسابدار کار کنید تا مطمئن شوید که قانونی ترین مزایای مالیاتی ممکن را دریافت می کنید. گاهی اوقات، هزینه یک مشاوره می تواند ارزش کاهش هزینه ها و افزایش سود را در نهایت داشته باشد.

امکانات را تجزیه و تحلیل کنید

راه هایی را برای تنظیم سربار امکانات خود برای کاهش هزینه های اضافی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، روشنایی و لوازم برقی کارآمد می تواند بر هزینه آب و برق تأثیر بگذارد. اگر گرمایش و سرمایش ساختمان دشوار است، هزینه ارتقاء را در مقابل صرفه جویی نهایی بسنجید. در تجزیه و تحلیل خود، یک نمای کلی از مدت زمانی که طول می کشد تا پس از ایجاد بهبود ساختمان به سود برسید، قرار دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *