فراخوان برای اقدام (CTA) بیانیه ای است که خوانندگان را به انجام کاری خاص دعوت می کند. بسیاری از صنایع از فراخوان اقدام در ارتباط با مصرف کنندگان برای افزایش آگاهی از یک شرکت یا تشویق مردم به خرید یک محصول یا خدمات استفاده می کنند. هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، مشتریان یا همکاران از طریق ایمیل، ممکن است لازم باشد از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید، بنابراین درک نحوه نوشتن آن می تواند مفید باشد.
در این مقاله از ایوسی، ما در نظر می گیریم که فراخوان برای اقدام در یک ایمیل چیست و فهرستی از نکات برای نوشتن یک تماس برای اقدام موفق در یک پیام ایمیل را بررسی می کنیم.
مطالب مرتبط: چگونه یک فراخوان برای اقدام بنویسیم
فراخوان برای اقدام در ایمیل چیست؟
فراخوانی که در ایمیل ظاهر میشود، پیامی است که از خوانندگان میخواهد اقدام خاصی را انجام دهند. هنگام نوشتن یک فراخوان برای اقدام، مهمترین عنصری که باید گنجانده شود، یک کلمه عملی است که دستورالعملی مانند “اکنون امتحان کنید” یا “آزمایی رایگان من را شروع کنید” است. شما ممکن است از یک تماس برای اقدام در ایمیلی به مشتریان بالقوه استفاده کنید تا آنها را تشویق کنید که از کسب و کار شما بازدید کنند یا یک محصول یا خدمات خاص را خریداری کنند.
یکی دیگر از کاربردهای تماس برای اقدام در ایمیل ها ممکن است دعوت از همکاران خود برای شرکت در یک جلسه یا رویداد خاص در محل کار باشد.
مرتبط: ۵۱ نمونه فراخوان برای اقدام و چرایی کارکرد آنها
۱۰ نکته برای نوشتن یک CTA موثر در ایمیل
در اینجا ۱۰ نکته وجود دارد که می توانید هنگام نوشتن یک تماس برای اقدام برای ایمیل استفاده کنید:
۱. از زبان فعال استفاده کنید
از آنجایی که هدف دعوت به اقدام تشویق کسی به انجام یک عمل خاص است، استفاده از زبان فعال هنگام نوشتن دعوت به اقدام بسیار مهم است. استفاده از زبان فعال میتواند دستورالعملهای خاصی را به خوانندگان بدهد که تعامل با محتوا یا فرآیندهایی را که میخواهید تبلیغ کنید، آسان میکند.
به عنوان مثال، ایمیلی به مشتریان که محصول جدیدی را اعلام می کند، ممکن است از زبان فعالی مانند «برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید» یا «آن را در فروشگاه محلی خود بیابید» استفاده کند تا مشتریان را به تعامل با محصول جدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن دعوت کند. این ممکن است منجر به فروش بیشتر و افزایش آگاهی در مورد یک شرکت و محصولات آن شود.
۲. مختصر بمانید
حرفه ای ها اغلب فراخوان هایی برای اقدام می نویسند تا خوانایی آن ها را آسان کنند و مسیریابی آنها را سریع کنند. یکی از راههای رسیدن به این هدف این است که مطمئن شوید هر فراخوانی که استفاده میکنید تا حد امکان کوتاه باشد و در عین حال اطلاعاتی را که میخواهید به دست آورید ارائه دهید. میتوانید با نوشتن هر یک در دو یا سه کلمه و تنظیم حداکثر پنج یا شش کلمه، فراخوانهای خود را مختصر نگه دارید. این می تواند اطمینان حاصل کند که مخاطبان می توانند فراخوان های شما را به سرعت بخوانند و پیامی را که می خواهید منتقل کنید درک کنند.
۳. دعوت به اقدام خود را با فونت بزرگتر بنویسید
هنگام نوشتن یک فراخوان برای اقدام برای یک ایمیل، به ویژه مهم است که تماس برای اقدام شما از بقیه متن پیام متمایز باشد. انجام این کار میتواند توجه خوانندگان را به سرعت جلب کند و اطمینان حاصل کند که تماس برای اقدام شما را میخوانند، حتی اگر ممکن است بقیه ایمیل را کاوش نکنند. برای اطمینان از متمایز شدن دعوت به اقدام، یکی از روشهای مؤثر این است که متن دعوت به اقدام خود را با فونت بزرگتر از متن باقیمانده در ایمیل قالببندی کنید.
این می تواند بر فراخوان شما به عنوان مهم تاکید کند و شانس توجه خوانندگان به آن را افزایش دهد.
۴. احساس فوریت را ایجاد کنید
فراخوانها برای اقدام زمانی میتوانند بیشترین موفقیت را داشته باشند که حاوی نشانهای باشند مبنی بر اینکه انجام اقدامی که ارائه میکنند یک امر فوری است. از آنجایی که یک ایمیل معمولاً اطلاعات بیشتری را خارج از فراخوان برای اقدام ارائه می دهد، ایجاد حس فوریت در تماس به اقدام بسیار مهم است تا از متن اطراف متمایز شود و خوانندگان را تشویق به انجام سریع اقدام کند. یکی از رایجترین راهها برای برانگیختن فوریت در یک فراخوان برای اقدام، استفاده از زبانی مانند «فقط» یا «اکنون» است که به نظر میرسد برای اقدامی که ارائه میکنید محدودیت زمانی قائل میشود.
۵. از رنگ ها در متن استفاده کنید
از آنجایی که دعوت به اقدام در ایمیل باید از متن باقی مانده متمایز باشد، استفاده از رنگ ها هنگام قالب بندی طرح ایمیل می تواند مفید باشد. رنگ ها می توانند توجه خوانندگان را به خود جلب کنند و ممکن است شانس خواندن اطلاعاتی که شما در ایمیل خود وارد کرده اید را افزایش دهند. برای استفاده از رنگها برای برجسته کردن تماس به اقدام، ممکن است رنگ تماس به اقدام خود را به رنگ روشن تغییر دهید در حالی که بقیه متن را در ایمیل سیاه نگه دارید. این می تواند حرفه ای بودن را در بدنه ایمیل شما حفظ کند و در عین حال بر فراخوانی برای اقدام شما تأکید کند.
مطالب مرتبط: رنگ کسب و کار: رنگ ها به چه معنا هستند و طراحان چگونه با رنگ ارتباط برقرار می کنند
۶. یک دکمه تعاملی طراحی کنید
فراخوانها برای اقدام زمانی میتوانند بسیار مؤثر باشند که راهی برای تعامل فوری خوانندگان با آنها ارائه کنند. یکی از راههای محبوب برای رسیدن به این هدف، افزودن دکمهای به ایمیل شما است که خوانندگان میتوانند روی آن کلیک کنند تا به وبسایت یا صفحه خاصی هدایت شوند، جایی که میتوانند عملی را که شما از آنها دعوت میکنید انجام دهند. با قالببندی فراخوان خود بهعنوان یک دکمه تعاملی، میتوانید راه سادهای را در اختیار خوانندگان قرار دهید تا فوراً اقدام کنند و در صورت تمایل به تماس برای اقدام شما پاسخ دهند.
۷. Call to action خود را در بالای ایمیل قرار دهید
از آنجایی که یک فراخوان برای اقدام معمولا برای جلب توجه خوانندگان و تشویق آنها به شرکت در یک کار خاص وجود دارد، قرار دادن دعوت به اقدام در ابتدای ایمیل می تواند مفید باشد. این می تواند این احتمال را افزایش دهد که خواننده ممکن است فراخوان شما را ببیند و به آن پاسخ دهد، حتی اگر بقیه پیام ایمیل را نخواند. برای انجام این کار، میتوانید ایمیل خود را طوری قالببندی کنید که تماس برای اقدام جدا از متن باقیمانده در بالای صفحه ظاهر شود.
۸. سایر موارد اضافه شده به ایمیل را در نظر بگیرید
برخی از ایمیلها ممکن است از ترکیبی از انواع محتوا برای جذب خوانندگان استفاده کنند. به عنوان مثال، یک ایمیل اطلاعاتی در مورد محصولات جدید ممکن است شامل متنی باشد که محصول را توصیف می کند، عکسی از محصول و پیوندی به صفحه ای که مشتریان می توانند محصول را خریداری کنند. هنگام نوشتن یک تماس برای اقدام در ایمیلی مانند این، مطمئن شوید که تماس برای اقدام خود را از سایر محتواها یا پیوندهای دیگر در ایمیل جدا کنید. این می تواند به خوانندگان کمک کند تا دعوت به اقدام را سریع تشخیص دهند و آن را از سایر جزئیات متمایز کنند.
۹. فضای سفید را در نظر بگیرید
بسیاری از ایمیل ها حاوی چندین پاراگراف متن هستند که با فاصله های تک یا دوتایی از هم جدا شده اند. هنگامی که می خواهید یک تماس برای اقدام را در ایمیل خود قرار دهید، اضافه کردن فضای خالی اضافی در اطراف آن می تواند مفید باشد تا تماس به اقدام خود را از بقیه ایمیل ها جدا کنید. افزودن فضای خالی در اطراف دعوت به اقدام شما نیز میتواند بر اهمیت آن تأکید کند، که ممکن است خوانندگان بیشتری را تشویق کند که به آن توجه کنند و دستورالعملهای آن را دنبال کنند. برای گنجاندن فضای سفید در اطراف فراخوانی اقدام، میتوانید قبل و بعد از بیانیه فاصلههای اضافی اضافه کنید.
۱۰. در منظر اول شخص بنویسید
در حالی که برخی از فراخوانها میتوانند بدون ارجاع مستقیم به مخاطبی که آنها را میخواند عمل کنند، استفاده از دیدگاه اول شخص هنگام مخاطب قرار دادن مستقیم خوانندگان در یک فراخوان برای اقدام میتواند مفید باشد. این ممکن است شانس شما را برای دریافت پاسخ افزایش دهد، زیرا برخی از خوانندگان ممکن است تمایل بیشتری به تعامل با جهتی داشته باشند که احساس شخصی می کند. برای مثال، بهجای استفاده از عبارت «درخواست نمونه خود را» در یک فراخوان، میتوانید بگویید «نمونه من را درخواست کن».