بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

برندسازی شرکتی چیست؟ (و چگونه یک استراتژی توسعه دهیم)

نقش و مزایای برندسازی شرکتی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک راه موثر برای متمایز کردن خود از سایر شرکت ها، ایجاد یک هویت برند منحصر به فرد است. با توسعه یک استراتژی برندسازی شرکتی، می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک سازمان قابل اعتماد در صنعت تثبیت کنید. این می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و بهبود حفظ مشتری کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی این موضوع می پردازیم که برندسازی شرکتی چیست، تفاوت بین برند و لوگو و چگونگی توسعه استراتژی برندسازی شرکتی.

برندسازی شرکتی چیست؟

برندسازی شرکتی به تصویر یا هویت یک شرکت و روشی که یک سازمان آن را به مشتریان ارائه می دهد اشاره دارد. نام تجاری یک شرکت معمولاً نشان دهنده ارزش ها، صدای برند و پیام های آن است. متخصصان بازاریابی اغلب برندهای شرکتی را می سازند تا نشان دهند که چگونه اعضای شرکت و مصرف کنندگان سازمان را ترجیح می دهند.

هنگامی که در مورد تصویر برند شرکتی تصمیم می گیرید، مهم است که با گنجاندن مرتب لوگو، پیام، تصویر، سبک و صدای برند خود در همه مواد بازاریابی، ثابت قدم باشید. این باعث می شود که شرکت برای مشتریان بالقوه بیشتر شناخته شود و آن را از رقبا متمایز کند.

مرتبط: برندینگ چیست و چرا مهم است

برند در مقابل لوگو

در حالی که هر دو برند و لوگو نشان دهنده یک شرکت هستند، مفاهیم متفاوتی هستند که هر دو بخش مهمی از تصویر یک شرکت هستند. برند یک شرکت معمولاً هدف شرکت، محصول یا خدماتی که می فروشد، مخاطبانی که به آنها می فروشد و چرا آن محصول یا خدمات را می فروشد را مشخص می کند.

لوگوی شما نمایانگر بصری برند و شرکت است. وقتی مردم متوجه لوگوی شما می شوند، معمولاً به برند شما و پیام های آن فکر می کنند. قرار دادن مداوم لوگوی خود بر روی مواد بازاریابی و فروش می تواند به مردم کمک کند تا به راحتی برند شما را به خاطر بسپارند و آگاهی مشتریان جدید را افزایش دهند.

مطالب مرتبط: نحوه طراحی لوگو در ۱۲ مرحله

اهمیت برندسازی شرکتی

نام تجاری شرکتی مهم است زیرا به شما امکان می دهد شخصیت، ویژگی ها، ارزش ها و هدف کسب و کار را تعریف کنید. این می‌تواند مشتریان را به انتخاب محصول یا خدمات شما نسبت به دیگران سوق دهد، زیرا آنها هدف شما را تحسین می‌کنند، به علت اعتقاد دارند و ارزش‌های مشابهی دارند. ارتباط با یک شرکت به شما امکان می دهد از بازاریابی احساسی استفاده کنید، که مشتریان را به اعتماد، تکیه و تعهد به شرکت سوق می دهد. ایجاد این ارتباطات قوی از طریق برندسازی شرکتی می تواند منجر به نرخ حفظ مشتری قوی، ارجاعات چشمگیر و افزایش درآمد شود.

مرتبط: ۱۶ استراتژی حفظ مشتری که کار می کنند

چگونه یک برند شرکتی قوی ایجاد کنیم

توسعه یک برند شرکتی قوی معمولاً مستلزم همکاری نزدیک با یک تیم برای ارزیابی دقیق مأموریت‌ها، ارزش‌ها، چشم‌انداز، اهداف و هدف شرکت است. از آنجا، می‌توانید استراتژی‌هایی برای برقراری ارتباط مؤثر پیام برند برای ایجاد ارتباطات معنادار با مخاطبان خود ایجاد کنید. مراحل زیر را برای توسعه یک برند شرکتی قوی دنبال کنید:

۱. درباره اهداف، چشم انداز و مأموریت شرکت بحث کنید

قبل از اینکه بتوانید هر گونه استراتژی برندسازی را اجرا کنید، مهم است که بدانید می‌خواهید مطالب و پیام‌هایتان چه چیزی نمایش داده شود. با تیم های مدیریت و رهبری کار کنید تا در مورد اهداف دستیابی شرکت در کوتاه مدت و بلند مدت صحبت کنید. ماموریت و بیانیه‌های چشم‌انداز شرکت، همراه با ارزش‌های آن را مورد بحث قرار دهید تا مطمئن شوید که اهداف شما به خوبی با هدف کلی شرکت همخوانی دارد. درک هدف تیم رهبری برای دستیابی شرکت به شما کمک می کند تا پیام ها و مطالب دقیق تری برای نشان دادن این موضوع ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: بیانیه ماموریت چیست؟ تعریف و مثال

۲. ممیزی برند را انجام دهید

انجام ممیزی برند معمولا مستلزم بررسی دقیق پیام، تصویر و هویت فعلی آن است. عناصر مختلفی وجود دارند که یک برند و تصویر آن را می سازند، از جمله وب سایت، وثیقه بازاریابی و مواد فروش. سعی کنید مطالبی را که در نهایت مخاطبانتان می بینند را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک دقیقاً نشان دهنده هدف، اهداف، چشم انداز و مأموریت برند شما هستند. سپس می توانید زمینه های بهبود را برای تقویت بهتر شناسایی کنید تا برند خود را به طور دقیق و مثبت نشان دهید.

۳. از کارکنان نظرسنجی کنید

از آنجایی که کارمندان به طور منظم در کار شرکت مشارکت می کنند، اگر به شرکت اعتقاد داشته باشند و با هدف آن ارتباط برقرار کنند، می تواند انگیزه آنها را برای ارائه تکالیف با کیفیت افزایش دهد. نظرات آنها را در مورد استراتژی برند با توزیع نظرسنجی ها یا پرسشنامه هایی که می پرسند چگونه اعضای تیم به شرکت و ارزش هایی که معتقدند باید در مواد تبلیغاتی خود ارتباط برقرار کنید، به دست آورید. نمونه سوالاتی که می توانید در نظرسنجی خود از کارمندان بپرسید می تواند این باشد:

  • به نظر شما چه چیزی در مورد شرکت و برند ما منحصر به فرد است؟

  • چه چیزی باعث شد که بخواهید در این شرکت به جای دیگران کار کنید؟

  • چرا مشتریان باید شرکت ما را به جای رقبا انتخاب کنند؟

  • خدمات مشتری ما چگونه از بقیه متمایز است؟

  • فکر می کنید تنها هدف شرکت ما چیست؟

  • چگونه کسب و کار ما بر زندگی مشتریان ما تأثیر می گذارد؟

بخوانید: نحوه افزایش همکاری در محل کار

۴. در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید

نحوه انتقال نام تجاری و پیام های آن می تواند به مخاطبان هدف شما بستگی داشته باشد. این مهم است که به طور منظم در مورد اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، نحوه مصرف محتوا و ارزش ها یا دلایلی که دارند، تحقیق کنید. این به شما کمک می کند تا برند و هویت آن را به گونه ای که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و بهتر درک کنند، ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید با چالش ها، اهداف و نیازهای صنعت آنها آشنا شوید. این به شما کمک می‌کند تا بهتر بیان کنید که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به بهبود زندگی آن‌ها برای افزایش ارتباط شما، ایجاد اعتماد قوی‌تر و متمایز شدن از رقبا کمک کند.

مطالب مرتبط:  نحوه یافتن مخاطب هدف (و اهمیت) یک شرکت

۵. یک استراتژی برند و راهنمای سبک ایجاد کنید

شما می توانید از بازخورد اعضای کارکنان برای ایجاد یک استراتژی برند استفاده کنید که به طور دقیق هویت برند شما را نشان دهد و به نمایش بگذارد. پس از بررسی مواد فعلی برند خود، می توانید مناطقی را برای تغییر برجسته کنید و شروع به ایجاد استراتژی هایی کنید که این اصلاحات را اجرا می کنند. می توانید یک راهنمای سبک ایجاد کنید که هدف، پیام و تصویر برند شما را توضیح دهد.

این می تواند جزئیات نحوه انتخاب برند خود را نشان دهد و به کارکنان آموزش دهد که چگونه برند شما را نمایندگی کنند. هنگامی که کارمندان در حال ایجاد مواد فروش یا بازاریابی هستند، می توانند به سرعت راهنمای سبک و استراتژی شما را بررسی کنند تا بهتر درک کنند که چگونه باید به شیوه ای ثابت، مثبت و مطابق با برند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک راهنمای سبک برند در ۷ مرحله

سنجاق هویت خود - «برندسازی شرکتی»

نکاتی برای حفظ یک برند قوی

پس از ایجاد یک نام تجاری شرکتی، مهم است که از ثبات اطمینان حاصل شود، زیرا این امر کمک می کند تا نام تجاری برای مصرف کنندگان بیشتر آشنا شود. در اینجا نکاتی برای حفظ برند شرکتی وجود دارد:

تمام تلاش های بازاریابی را همسو کنید

برای حفظ ثبات، مطمئن شوید که پیام های یکسانی را در همه مواد بازاریابی به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، از حساب های رسانه های اجتماعی برای انعکاس ارزش های برند استفاده کنید. این ممکن است شامل تعامل با محتوای خاص یا پاسخگویی به روشی باشد که راهنمای سبک برند تعریف می کند.

درباره برندهای رقیب تحقیق کنید

تحقیق درباره برندهای رقیب برای یادگیری نحوه ایجاد برند شرکتی خود مفید است. از طریق تحقیق، می توانید مشاهده کنید که رقبا چگونه هویت برند خود را با مصرف کنندگان ارتباط می دهند و مصرف کنندگان چگونه به آن واکنش نشان می دهند. این یافته ها در اطلاع رسانی استراتژی برند شما با عناصری که در بازار شما کار می کنند مفید هستند.

مطالب مرتبط: تحلیل رقابتی چیست؟

تصاویر بصری ایجاد کنید

وسایل کمک بصری اغلب به افراد کمک می کنند اطلاعات را بهتر حفظ کنند. به همین دلیل است که داشتن تصاویری برای نشان دادن برند شما مفید است. لوگوی برند، رنگ‌ها، فونت‌ها و همه رسانه‌هایی را که با پست‌ها در حساب‌های اجتماعی برند همراهی می‌کنند تا به معرفی برند کمک کنند، در نظر بگیرید. شما می توانید با تلاش برای ترکیب تصویر برند در هر نقطه تماس بین شرکت و مصرف کننده، برند را حفظ  کنید.

مرتبط: تجارت بصری چیست؟ تعریف، انواع و نحوه استفاده از آن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *