نماد سایت ایوسی

۶ نوع مرکز تماس و اهداف آنها

نرم افزار مرکز تماس

نرم افزار مرکز تماس

مراکز تماس، هاب هایی هستند که مسئولیت های ارتباطی یک یا چند شرکت را بر عهده دارند. عملیات مرکز تماس می تواند بر اساس ارتباطاتی که پوشش می دهد و ساختار آنها متفاوت باشد. استفاده از یک مرکز تماس در شرکت شما ممکن است به شما این امکان را بدهد که با جابجایی مسئولیت‌های مرتبط با مشتری از کارکنانی که زمان بهتری صرف کارهای دیگر می‌کنند، از منابع دیگر به طور مؤثرتری استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که مرکز تماس چیست و کسب و کارها چگونه از مراکز تماس مختلف استفاده می کنند.

مرکز تماس چیست؟

مرکز تماس یک شرکت یا شعبه متمرکز یک شرکت است که خدمات مخابراتی و سایر خدمات را ارائه می دهد. مسئولیت‌های اصلی آن شامل برقراری تماس‌های ورودی، برقراری تماس‌های خروجی یا دریافت و انتقال ایمیل‌ها یا چت‌های اینترنتی است. سایر خدمات ارائه شده توسط مرکز تماس ممکن است شامل انجام نظرسنجی برای تحقیق، یافتن سرنخ های فروش و کمک به سازماندهی ارتباطات تلفنی برای یک شرکت باشد.

مطالب مرتبط: هر آنچه باید در مورد کار در مرکز تماس بدانید

هدف از مرکز تماس چیست؟

هدف اصلی یک مرکز تماس کمک به کارآمدتر کردن عملکرد شما است. با قرار دادن برخی از وظایف شرکت خود بر عهده متخصصان مرکز تماس، می توانید بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهید و در عین حال هزینه سرمایه گذاری در منابع را برای شرکت خود کاهش دهید. مراکز تماس می توانند هم توانایی یک شرکت برای به دست آوردن مشتریان جدید و هم حفظ مشتریان فعلی را با ساده سازی و متمرکز کردن برخی از فرآیندها و خدمات بهبود بخشند. برخی از رایج ترین کارهایی که توسط کارکنان مرکز تماس انجام می شود عبارتند از:

موارد مرتبط: بهترین روش ها برای مکالمه با مشتریان مرکز تماس

انواع مراکز تماس

مراکز تماس می توانند طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهند و مراکز تماس مختلف برای مسئولیت های مختلف بهتر عمل می کنند. شش دسته اصلی از مراکز تماس وجود دارد، و درک نقاط قوت هر کدام برای انتخاب بهترین گزینه مرکز تماس برای شرکت شما مهم است:

۱. مراکز تماس ورودی

یک مرکز تماس ورودی تماس هایی را که به شرکت وارد می شود را دریافت می کند. اغلب این خدماتی است که به مشتریان فعلی محصول یا خدمات شما یا مشتریان جدیدی که به دنبال خرید هستند ارائه می شود، با این حال، می تواند شامل ارائه خدمات به کارکنان شرکت شما باشد. خدمات ارائه شده در مراکز تماس ورودی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۲. مراکز تماس خروجی

یک مرکز تماس خروجی در تماس با مشتریان از جانب شما تخصص دارد و می تواند راهی برای گسترش دامنه دسترسی شرکت شما با حداقل هزینه باشد. مسئولیت های مشترک نمایندگان در مراکز تماس خروجی عبارتند از:

مرتبط: اسکریپت مرکز تماس: تعریف، نکات و مثال‌ها

۳. مراکز تماس خودکار

یک مرکز تماس خودکار به شرکت اجازه می‌دهد تا هزینه مدیریت تماس خود را با داشتن سیستم‌های رایانه‌ای که برخی از مسئولیت‌های تماس گیرنده را انجام می‌دهند، کاهش دهد. سیستم‌های خودکار معمولاً کارکنان بسیار کوچک‌تری نسبت به مراکز تماس با اپراتورهای زنده اجازه می‌دهند، زیرا آنها فقط به کارکنانی نیاز دارند که سیستم‌ها را حفظ کنند و مسئولیت‌های انتخابی را انجام دهند که اتوماسیون نمی‌تواند انجام دهد. کاربردهای رایج برای یک مرکز تماس خودکار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۴. مراکز تماس چند کاناله

اگرچه تماس‌های تلفنی هنوز بخش مهمی از کسب‌وکارهای مدرن هستند، اما بسیاری از اشکال دیگر ارتباط و تعامل با مشتریان وجود دارد. بسیاری از مراکز تماس مدرن، پیشنهادات خود را به مشتریان گسترش می دهند تا سایر وظایف ارتباطی، از جمله ارسال و دریافت فکس و ایمیل و نظارت بر انجام سفارشات را شامل شود.

۵. مراکز تماس Omnichannel

یک مرکز تماس که یک سرویس همه‌کاناله ارائه می‌کند ممکن است بر اساس پیشنهادات چند کاناله باشد و هماهنگی و سفارشی‌سازی پیشرفته‌تری را اضافه کند. با یک مرکز تماس همه‌کانالی، تمام بخش‌هایی که به مشتری اختصاص داده شده‌اند در ارتباط هستند، که می‌تواند به کارکنان اجازه دهد از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق تماس‌های تلفنی و بالعکس بیاموزند. این رویکرد امکان سفارشی‌سازی پیشرفته رویکردی را که نمایندگان مرکز تماس هنگام تعامل با مشتریان برای ایجاد نتایج بهتر اتخاذ می‌کنند، فراهم می‌کند.

۶. مراکز تماس مجازی

برخی از مراکز تماس اکنون مجازی هستند و کارکنان به جای اینکه همه در یک مرکز با هم باشند، از خانه یا سایر مکان‌های دور کار می‌کنند. یک مرکز تماس مجازی همچنین ممکن است در تماس های بازاریابی خارجی تخصص داشته باشد. از آنجایی که یک مرکز تماس مجازی یک مرکز فیزیکی و واحدی ندارد که از آن کار کند، می تواند هزینه های عملیاتی شرکت را کاهش دهد. هزینه های سربار کمتر می تواند به شرکت کمک کند تا سود خود را افزایش دهد و به آن اجازه دهد نرخ های پایین تری را به مشتریان خود ارائه دهد.

خروج از نسخه موبایل