بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده چیست؟

B2C: نحوه عملکرد فروش از کسب و کار به مصرف کننده، 5 نوع و مثال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هدف هر کسب و کاری ارائه یک محصول، خدمات یا هر دو به مشتریان خود است. مشتریان یک کسب و کار می توانند بسته به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهند و صنعتی که در آن هستند متفاوت باشد. مشتریان یک شرکت می توانند مصرف کنندگان فردی، کسب و کار یا هر دو باشند.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی را که باید در مورد فروش و بازاریابی کسب و کار تا مصرف کننده بدانید، مورد بحث قرار می دهیم.

تجارت برای مصرف کننده چیست؟

فروش و بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده که معمولاً به آن B2C نیز گفته می شود، نوعی معامله تجاری است که در آن یک کسب و کار محصولات یا خدمات خود را مستقیماً به مصرف کننده ای که از محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد می فروشد.

این فرآیند شامل فروش مستقیم یک محصول یا خدمات به مصرف کننده بدون استفاده از عمده فروش است که به شرکت اجازه می دهد هزینه های سربار خود را کاهش دهد و از حاشیه سود بالاتری برخوردار شود. مدل کسب‌وکار به مصرف‌کننده برای شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​که به قدرت یا پشتیبانی عمده‌فروش نیازی ندارند، مؤثرتر است.

تاریخچه تجارت تا تجارت مصرف کننده

مدل تجارت بین مصرف کننده در ابتدا در سال ۱۹۷۹ آغاز شد، زمانی که مایکل آلدریچ برای اولین بار از این مفهوم برای دسترسی مستقیم به مصرف کنندگان از طریق تبلیغات تلویزیونی استفاده کرد. به طور سنتی تجارت بین مصرف کننده عمدتاً شامل خرید خرده فروشی، تبلیغات اطلاعاتی و غذا خوردن در رستوران ها بود. با این حال، با ظهور اینترنت، مدل تجارت تجارت به مصرف کننده شروع به گسترش به مدل تجارت الکترونیکی کرد که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

محبوبیت فزاینده تجارت الکترونیک نحوه انجام تجارت خرده فروشان سنتی آجر و ملات را تغییر داده است زیرا بسیاری دیگر نمی توانند با تعیین قیمت تمام شده محصولات خود زنده بمانند زیرا مصرف کنندگان می توانند همان محصولات را با قیمت مستقیم خود به صورت آنلاین خریداری کنند.

انواع بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده

فروش کسب و کار به مصرف کننده همان چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به یک شرکت در حال فروش محصولات یا خدمات به آن فکر می کنند. همانطور که تکنولوژی تکامل یافته است، تجارت بین کسب و کار به مصرف کننده به دلیل راحتی که تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان فراهم می کند قوی تر شده است. با این حال، پنج دسته مجزا از تجارت تجاری به مصرف کننده وجود دارد. هر دسته ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد و برخی از شرکت ها از چندین نوع مدل B2C برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می کنند.

فروشندگان مستقیم

فروشندگان مستقیم یکی از شناخته شده ترین شکل های تجارت بین کسب و کار به مصرف کننده هستند. فروشندگان مستقیم، خرده فروشان آنلاینی هستند که از وب سایت ها برای فروش مستقیم محصولات خود به مشتریان خود استفاده می کنند. فروشندگان مستقیم به دو دسته مختلف تقسیم می شوند: تولید کنندگان محصول و خرده فروشان الکترونیک.

تولیدکنندگان محصولات از اینترنت برای حذف استفاده عمده فروشان، خرده فروشان و سایر واسطه ها برای ارائه محصولات خود به مشتریان خود استفاده می کنند. E-tailers فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین هستند که محصولات را از انبار شخصی خود یا سهام شرکت دیگری ارسال می‌کنند. خرده فروشی های الکترونیکی مانند فروشگاه های بزرگ اغلب از فروشگاه های خرده فروشی آنلاین و ویترین های سبک آجری برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

واسطه های آنلاین

واسطه‌های آنلاین به‌عنوان دلال‌هایی عمل می‌کنند که خدماتی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند که آنها را با فروشندگان مرتبط می‌کند. واسطه های آنلاین مالک یا تولید کننده محصول یا خدماتی که می فروشند نیستند. نمونه‌ای از واسطه‌های آنلاین، وب‌سایتی است که اطلاعات را از چندین وب‌سایت دیگر در یک صنعت خاص جمع‌آوری می‌کند و چندین گزینه خرید را در یک مکان به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، مانند وب‌سایت‌های مسافرتی آنلاین.

مدل های جامعه محور

مدل‌های کسب‌وکار به مصرف‌کننده مبتنی بر جامعه از قدرت جوامع آنلاین ساخته شده حول علایق مشترک برای بازاریابی یک محصول یا خدمات خاص برای یک مخاطب هدف خاص استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها از جوامع درون وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تبلیغاتی که به‌طور خاص برای جمعیت‌شناسی خاص طراحی شده‌اند، استفاده می‌کنند. مدل‌های مبتنی بر جامعه به کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدماتی را برای گروه خاصی از افراد ایجاد کرده‌اند اجازه می‌دهند تا با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنند.

مدل های مبتنی بر تبلیغات

مدل‌های تجارت به مصرف‌کننده مبتنی بر تبلیغات از محتوای رایگان برای ترغیب بازدیدکنندگان به وب‌سایتشان استفاده می‌کنند. سپس وب‌سایت آگهی‌های پولی دارد که بازدیدکنندگان هنگام حرکت در محتوای ارسال شده در وب‌سایت با آن‌ها مواجه می‌شوند. مدل‌های تجارت به مصرف‌کننده مبتنی بر تبلیغات از قدرت محتوای باکیفیت برای جذب حجم زیادی از ترافیک به وب‌سایت خود استفاده می‌کنند و سپس از حجم بالای ترافیک خود برای فروش فضاهای تبلیغاتی به مشاغل استفاده می‌کنند. نمونه ای از مدل تبلیغاتی مبتنی بر تجارت به مصرف کننده، رسانه های بزرگی هستند که برای دسترسی به محتوای خود هزینه اشتراکی دریافت نمی کنند.

مدل های مبتنی بر هزینه

بر خلاف مدل‌های مبتنی بر تبلیغات، مدل‌های تجارت تجارت به مصرف‌کننده مبتنی بر کارمزد برای دسترسی به محصول، خدمات یا وب‌سایت از کاربران هزینه اشتراک دریافت می‌کنند. نمونه‌هایی از مدل‌های تجارت تجارت به مصرف‌کننده مبتنی بر هزینه شامل خدمات پخش آنلاین و رسانه‌هایی است که مصرف‌کنندگان را ملزم به داشتن اشتراک پولی برای دسترسی به محتوای خود می‌کنند.

برخی از شرکت‌ها، مانند نشریات بزرگ روزنامه‌ها و مجلات، از مدلی مبتنی بر هزینه استفاده می‌کنند که مصرف‌کنندگان را با اجازه دسترسی محدود به محتوا به صورت رایگان و سپس ترغیب آنها به خرید اشتراک برای دسترسی کامل به محتوای خود، به وب‌سایتشان می‌کشاند.

چگونه تجارت به مصرف کننده از تجارت به کسب و کار متفاوت است؟

تفاوت اصلی بین تجارت به مصرف کننده (B2C) و کسب و کار به تجارت (B2B) این است که مشتریان یک شرکت چه کسانی هستند. شرکت هایی که از رویکرد فروش و بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده استفاده می کنند، مصرف کنندگان را به عنوان مشتریان مستقیم خود هدف قرار می دهند، در حالی که شرکت هایی که از رویکرد فروش و بازاریابی تجارت به کسب و کار استفاده می کنند، سایر مشاغل را به عنوان مشتریان خود هدف قرار می دهند.

انواع روش‌های فروش و بازاریابی که در تجارت بین کسب‌وکار به مصرف‌کننده مؤثر هستند، با تکنیک‌های فروش و بازاریابی که بیشترین تأثیر را در تجارت بین کسب‌وکار دارند، متفاوت است. شرکت‌هایی که از مدل تجارت بین مصرف‌کننده استفاده می‌کنند، برای تشویق مشتریان خود به خرید محصولات و خدماتشان، بر فراخوانی احساسات متکی هستند. اما شرکت‌هایی که از مدل تجارت بین کسب‌وکار استفاده می‌کنند، اغلب باید بر ایجاد روابط قوی با تصمیم‌گیرندگان مشتریان خود تکیه کنند. به همین دلیل، چرخه فروش مدل تجارت بین کسب و کار طولانی تر از مدل تجارت به مصرف کننده است.

شرکت‌هایی که همچنان از عمده‌فروشان استفاده می‌کنند، از فرآیند تجارت بین کسب و کار استفاده می‌کنند که در آن محصولات خود را به عمده‌فروش می‌فروشند و عمده‌فروش محصول را به مصرف‌کننده می‌فروشد. این عمده فروشان از مدل کسب و کار به مصرف کننده برای فروش محصولات به کاربران نهایی محصول استفاده می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *