نماد سایت ایوسی

۱۳ بهترین هدف تجاری برای در نظر گرفتن (به علاوه نکات)

اهداف و مقاصد تجاری

اهداف و مقاصد تجاری

داشتن یک مشتری قوی و یک تیم با انگیزه و شایسته یک پایه محکم برای یک تجارت است، اما برای رشد یک تجارت، داشتن اهداف روشن مهم است. هنگامی که اهداف تجاری را تعیین می کنید، تعهد خود را به توسعه یک شرکت به روش های خاص نشان می دهید. اگر در نقش رهبری خدمت می کنید، مهم است که اهدافی را برای تیم خود تعیین کنید تا به آنها اهداف روشن و زمینه های بهبود را ارائه دهید.

در این مقاله از ایوسی، اهداف کسب‌وکار را تعریف می‌کنیم، درباره چرایی اهمیت آن‌ها بحث می‌کنیم و ۱۳ هدف مثال را ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کند اهداف خود را تعیین کنید.

هدف کسب و کار چیست؟

هدف کسب و کار نتیجه قابل اندازه گیری است که یک سازمان قصد دارد به آن دست یابد. بسیاری از متخصصان کسب و کار با استفاده از روش هدف SMART که مخفف کلمات خاص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable)، دست یافتنی (Achievable)، مرتبط (Relevant) و مبتنی بر زمان (Time-based) است، اهدافی را شکل می دهند.

همانطور که سازمان رشد می کند، مهم است که به طور منظم اهداف کسب و کار جدید را برای ردیابی موثر عملکرد کارکنان و اطمینان از پیشرفت و بهبود کسب و کار تشکیل دهید.

اهداف تجاری همچنین راهی عالی برای شما و کارمندان اعضای تیمتان برای شناسایی نقاط قوت و زمینه های بهبود است. هنگامی که این موارد را تعیین کردید، می توانید استراتژی های جدیدی را برای کمک به ارتقای عملکرد خود پیاده سازی کنید، که به بهبود کلی کارایی سازمان کمک می کند.

مرتبط: راهنمای اهداف یک سازمان

چرا اهداف تجاری مهم هستند؟

ایجاد یک هدف تجاری قوی برای سازمان شما مهم است زیرا:

مطالب مرتبط: تفاوت بین اهداف و مقاصد چیست؟

چهار هدف اصلی یک کسب و کار

در حالی که هر کسب و کار ممکن است اهداف خاصی را با توجه به صنعت، تیم، محصول، وضعیت مالی خاص خود داشته باشد، اهداف تجاری اغلب به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

۱. اهداف اقتصادی

بیشتر کسب‌وکارها رشد مالی را به‌عنوان یک هدف یا هدف کلی کسب‌وکار ذکر می‌کنند، اما بسته به نیازهای مالی منحصربه‌فرد کسب‌وکارتان، هدف اقتصادی شما می‌تواند موارد زیر باشد:

۲. اهداف انسانی یا فردی

انگیزه اهداف انسانی در یک کسب و کار یافتن راه هایی برای برآوردن نیازهای کارمندان است تا آنها احساس ارزشمندی و حمایت کنند. نمونه های رایج اهداف انسانی یا فردی عبارتند از:

۳. اهداف ارگانیک

اهداف کسب و کار ارگانیک اهدافی هستند که همه جنبه های کسب و کار را شامل می شوند: توسعه، بقا، پیشرفت و چشم انداز آن. نمونه های رایج عبارتند از:

۴. اهداف اجتماعی

اهداف کسب و کار اجتماعی برای کمک یا بازپرداخت به جامعه ایجاد می شوند. مشاغل اغلب اهداف اجتماعی را تعیین می کنند:

مطالب مرتبط: مسئولیت اجتماعی چیست؟ انواع و مثال ها

۱۳ رایج ترین نوع اهداف کسب و کار

همانطور که اهداف تجاری خود را تعیین می کنید، سعی کنید با تیم خود برای تعیین نقاط قوت و فرصت های بهبود کار کنید. تعیین کنید که اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شما به چه نوع زمان، تعهد و منابعی نیاز دارد و شروع به تدوین چگونگی دستیابی به آنها کنید. برای کمک به طوفان فکری، برخی از اهداف محبوب‌تری را که کسب‌وکارها برای موفقیت استفاده می‌کنند، آورده‌ایم:

۱. سهم بازار محصول یا خدمات خود را افزایش دهید

بهبود تعداد محصولات یا خدماتی که به مشتریان می فروشید مستلزم افزایش سهم بازار کلی است. فهرست مشتریان و مخاطبین خود را ایجاد و استفاده کنید تا مشتریان احتمالی بیشتری را پیدا کنید. هرچه مشتریان بیشتری از محصولات استفاده کنند، سهم بازار شما بیشتر می شود.

اگر تیم فروش سایر مشاغل را هدف قرار می دهد، از آنها بخواهید با پرسیدن اینکه چه کسی می تواند از این محصول بهره مند شود، دسترسی خود را افزایش دهند. اگر برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر کار می‌کنید، به اعضای انجمن یا سایر سازمان‌های مجاور که به طور بالقوه می‌توانند محصول را ارزشمند بدانند، تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: حقوق صاحبان سهام چیست؟ تعریف و فرمول

۲. فرصت هایی را برای تیم ها فراهم کنید تا مهارت های رهبری خود را بهبود بخشند

رهبران قوی به تیم خود انگیزه و تشویق می کنند تا پیشرفت کنند. چه فرصت‌های آموزش رهبری به کارکنان سطح پایین‌تر یا کارکنان اجرایی ارائه شود، یک سازمان می‌تواند تا حد زیادی از این مهارت‌ها بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش مدیران

۳. کاهش جابجایی کارکنان و افزایش رضایت را داشته باشید

اگر کارمندان از کار در یک شرکت لذت ببرند، معمولاً احتمال بیشتری دارد که در پروژه ها و ایده های ارزشمند مشارکت کنند. بنابراین، برای کاهش جابجایی کارکنان، هدف تجاری شما باید بر بهبود رضایت کارکنان تمرکز کند. ارائه ارزش به اعضای تیم از طریق حقوق رقابتی، فرصت های رشد، برنامه های بازپرداخت تحصیلی، امتیازات منحصر به فرد یا برنامه کاری انعطاف پذیر را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

۴. با اعضای بیشتری از جامعه ارتباط برقرار کنید

فعال بودن و مشارکت در جامعه راهی عالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه محلی است و می تواند به شما در ایجاد روابط قوی تر، ایجاد اعتماد و افزایش شناخت برند کمک کند. با مشتریان بالقوه این به ویژه برای مشاغل جدیدتر مؤثر است، زیرا راهی عالی برای آنها برای شناخت اعضای جامعه و ایجاد ارتباطات پایدار است.

مرتبط: راهنمای کامل شبکه سازی

۵. حفظ یا افزایش سود داشته باشید

به خصوص با کسب و کارهای نوپا، حفظ سود ثابت می تواند در چند سال اول چالش برانگیز باشد. تعیین هدف با اهداف حمایتی برای حفظ سود، راهی موثر برای اطمینان از ثبات مالی یک تجارت است.

اگر کسب و کار شما از قبل تاسیس شده است، هدفی جامع برای افزایش سود با طوفان فکری و اجرای روش ها و استراتژی های جدید برای فروش محصولات بیشتر و حفظ درآمد داشته باشید.

مطالب مرتبط: ۱۷ استراتژی برای افزایش سودآوری یک تجارت

۶. خدمات مشتری را تقویت کنید

برای اطمینان از اینکه مشتریان تجربه مثبتی با تیم شما دارند، هدفی را ایجاد کنید که با ارائه انگیزه به کارمندان و مشتریانتان انگیزه ایجاد کند.

همچنین، هر بار که با مشتریان تعامل می کنید، از اهمیت یک تجربه مشتری برجسته اطلاع دهید. انجام این کار تیم شما را تشویق می کند تا با این چالش ها روبرو شود و مشتریان شما برای شرکت شما ارزش قائل شوند.

مطالب مرتبط: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، نحوه تعیین اهداف تجاری و مثالها

۷. نصب ابزار و سیستم برای افزایش بهره وری داشته باشید

چندین ابزار برای کمک به بهبود بهره وری برای کسب و کار شما در دسترس است. به عنوان مثال، ممکن است از ابزارهای منابع انسانی برای کمک به تیم های منابع انسانی و مدیریت خود برای تکمیل وظایف اساسی مانند استخدام و جذب، مدیریت زمان، نصب و آموزش و یادگیری و توسعه استفاده کنید. ابزارهای بهره‌وری می‌توانند بسیاری از وظایف را ساده‌تر کنند تا به شما و تیمتان اجازه دهند روی اهداف در مقیاس بزرگ‌تر تمرکز کنید.

۸. سازمان را رشد دهید

راه های مختلفی برای تعیین اهداف برای رشد یک سازمان وجود دارد، از جمله افزایش تعداد مشتریان فعلی، کار در یک منطقه اداری بزرگتر یا استخدام کارمندان بیشتر. اگر یک شرکت در حال رشد است، این معمولاً به این معنی است که موفقیت بیشتری می بیند و عملکرد خوبی دارد.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار شما

۹. پیام و صدای برند را ایجاد کنید

نام تجاری یک شرکت چیزی است که مشتریان اغلب محصول یا خدمات آن را با آن مرتبط می کنند و یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند. برای ایجاد یک نام تجاری جدید یا تقویت برند موجود، همکاری با تیم های فروش یا رهبری را در نظر بگیرید. سعی کنید صدای برند و پیام‌ها را در تمام مواد فروش و بازاریابی خود ثابت نگه دارید.

بیشتر بخوانید: هویت برند چیست و چگونه برند خود را بسازیم

۱۰. ارزش شرکت را بهبود دهید

شهرت و سود عوامل مهمی هستند که می توانند ارزش کلی یک شرکت را طبقه بندی کنند. با افزایش ارزش کسب و کار، علاقه و تعهد سهامداران به شرکت افزایش می یابد. این اغلب می تواند تضمین کند که یک کسب و کار از نظر مالی با ثبات تر باقی می ماند و توسط سهامدارانش حمایت می شود.

۱۱. افزایش کیفیت محصول یا خدمات یک کسب و کار

هنگامی که یک کسب و کار کیفیت محصولات یا خدمات خود را افزایش می دهد، باید شکایات کمتری داشته باشد و بازخورد مثبت بیشتری از مشتریان و اربابان رجوع داشته باشد. این همچنین می تواند مشتریان را به توصیه محصول شما سوق دهد که منجر به شهرت تجاری قوی، افزایش حفظ مشتری و آگاهی بهتر از برند می شود.

۱۲. به یک رهبر فکری در صنعت تبدیل شوید

یک راه عالی برای دستیابی به اهداف تجاری بزرگتر، تبدیل شدن به یک رهبر فکری در صنعت خود است. ایجاد منظم محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، مقالات سفید یا کتاب‌های الکترونیکی با موضوعات مرتبط با صنعت، با آموزش دادن به آنها، به تجربه مشتری شما ارزش می‌افزاید. هرچه محتوای با کیفیت تری ایجاد کنید، اعتماد بیشتری ایجاد می کنید و مشتریان بالقوه بیشتری به دست خواهید آورد.

بیشتر بخوانید: رهبری فکری چیست؟ چگونه به یک رهبر فکری تبدیل شویم

۱۳. محصول قابل اعتمادتری را بفروشید

یک هدف عالی برای مدیران و تیم های رهبری افزایش قابلیت اطمینان محصول است. با تیم توسعه محصول خود شروع کنید. اهداف کیفیت و عیب یابی را برای بدست آوردن فرصت های بهبود آغاز کنید. با این اطلاعات، می‌توانید به‌طور مداوم پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌ها را مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، مراحل و مثال ها

خروج از نسخه موبایل