نماد سایت ایوسی

شخصیت برند در مقابل تصویرسازی برند: راهنمای کامل

دستورالعمل های برند - ایجاد ارزش افزوده

دستورالعمل های برند - ایجاد ارزش افزوده

استراتژی بازاریابی چندین کارکرد را برای جذب مخاطب در بر می گیرد. ایجاد یک برند موفق معمولاً شامل استفاده از شخصیت برند و تصاویر برند می شود. اگر به حرفه ای در بازاریابی علاقه مند هستید، درک این دو مفهوم می تواند شما را برای ایجاد یک برند به یاد ماندنی و موثر آماده کند.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف شخصیت برند و تصویرسازی برند می پردازیم و تفاوت ها و شباهت های بین آنها را توضیح می دهیم.

مطالب مرتبط: دستورالعمل های برند را درک کنید: نکات و مثال ها

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی انسان است که به یک برند متصل می شود. به طور معمول، متخصصان بازاریابی شخصیتی را انتخاب می‌کنند که فکر می‌کنند به بهترین وجه با مخاطبان مورد نظرشان طنین‌انداز می‌شود. گنجاندن شخصیت برند در استراتژی بازاریابی شما می تواند ارزش افزوده ای را در زمانی که مخاطبان پاسخ مثبت می دهند، بیافزاید. شخصیت برند به‌عنوان پایه‌ای برای ایجاد یک تصویر عمومی عمل می‌کند که می‌تواند بر نحوه تفکر و احساس مردم در مورد خود برند تأثیر بگذارد.

هدف شخصیت برند برانگیختن احساسی از یک مشتری بالقوه است تا او را به انجام یک عمل، مانند خرید، سوق دهد. این احتمال وجود دارد که مشتریان زمانی از یک برند خرید کنند که احساس کنند شخصیت برند با شخصیت آنها مطابقت دارد. پنج نوع مختلف شخصیت برند عبارتند از:

مطالب مرتبط: ساختن شخصیت برند (انواع، مزایا و نکات)

تصویرسازی برند چیست؟

تصویرسازی برند به هر نوع تصویری اشاره دارد که نشان دهنده برند شما باشد. این شامل ظاهر زیبایی شناختی تمام مواد بازاریابی است که پیامی را در مورد برند شما منتقل می کند. تصویرسازی برند به شما امکان می‌دهد داستانی در مورد برند یا محصول خود با تصاویر بصری تعریف کنید که چشم‌انداز و ماموریت شما را نیز منعکس می‌کند. هدف از تصویرسازی برند برانگیختن احساسات، ایجاد شناخت و تأثیرگذاری بر درک مخاطب از برند از طریق تداعی بصری است. انواع تصویرسازی برند عبارتند از:

مطالب مرتبط: ۱۰ مهارت ضروری استراتژیست برند (با نکات)

شخصیت برند در مقابل تصویر برند

بازاریابی چندین عنصر منحصر به فرد دارد که با هم کار می کنند تا یک سازمان یا شرکت با برند جامع ایجاد کنند. با این حال، درک تفاوت ها و شباهت های کلیدی بین این عناصر به منظور استفاده دقیق از آنها در استراتژی های بازاریابی مفید است. برخی از تفاوت ها و شباهت ها بین شخصیت برند و تصویر برند عبارتند از:

مخاطب درخواست می کند

در حالی که هر دوی این عملکردهای بازاریابی برای مخاطب جذاب هستند، آنها این کار را به روش خود انجام می دهند. شخصیت برند با تلاش برای ارتباط با شخصیت مشتری، جنبه احساسی مشتری را جلب می کند. با اتخاذ ویژگی‌های انسانی، یک برند ممکن است شخصیت‌پذیرتر شود که می‌تواند بر احساسات مخاطب تأثیر بگذارد.

تصویرسازی برند بر ادراک و شناخت مخاطب تمرکز دارد. در حالی که احساسات بخشی از درک برند است، تصویرسازی موثر از برند ساده و قابل تشخیص است. وقتی یک مشتری بالقوه لوگوی یک برند را به خاطر می آورد، احتمال اینکه با آن برند درگیر شود ممکن است افزایش یابد.

مطالب مرتبط: داستان سرایی تصویری: چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

هدف

هم تصویر برند و هم شخصیت برند برای انتقال اطلاعات مرتبط در مورد برند یا سازمان به مخاطب طراحی شده اند. هدف آنها ارسال پیام های ضمنی و صریح به مردم برای ایجاد فروش یا وفاداری مشتری است. در حالی که آنها ممکن است رویکردهای متفاوتی داشته باشند، اما هدف یکسانی از افزایش ترافیک به نام تجاری دارند. علاوه بر این، هر دو استراتژی می توانند از طریق تداعی های مثبت بر نحوه درک و ارتباط مخاطب با نام تجاری تأثیر بگذارند.

روش های خلقت

هنگام ایجاد شخصیت برند، متخصصان بازاریابی نوع مخاطبی را که می خواهند به آن دست یابند تجزیه و تحلیل می کنند. سپس، شخصیتی را انتخاب می کنند که به بهترین وجه با مخاطبان هدف آنها مطابقت داشته باشد. آنها ممکن است از این شخصیت برای تأثیرگذاری بر پیام های خود استفاده کنند. به عنوان مثال، یک برند مواد غذایی ارگانیک که شخصیت صمیمانه را انتخاب می کند، ممکن است کلماتی مانند «اصیل» یا «شفاف» را در زبانی که برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کند، وارد کند. اساساً، شخصیت برند، بازاریابان را راهنمایی می کند که چگونه در مورد محصول یا خدمات خود صحبت کنند و آنها را به عموم نشان دهند.

برای تصویرسازی برند، بازاریابان ممکن است مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنند تا تعیین کنند کدام روش های تصویرسازی بصری برای آنها جذاب تر است. آنها طیف گسترده ای از تصاویر را ایجاد می کنند که با یکدیگر هماهنگ می شوند و پیام برند را به طور منطقی و منسجم منتقل می کنند. به عنوان مثال، تصور کنید یک برند دو فونت و ۷ رنگ را برای استفاده در تمام مواد بازاریابی خود انتخاب می کند. این فونت ها و رنگ ها در وب سایت، رسانه های اجتماعی و در مواد چاپی ایجاد شده توسط تیم ظاهر می شوند. این امر باعث ایجاد یکپارچگی بین هر کمپین بازاریابی جدید می شود و می تواند منجر به شناسایی برند شود زیرا برند همچنان از آن فونت ها و رنگ ها استفاده می کند.

عناصر

شخصیت برند و تصویر برند از عناصر مختلفی تشکیل شده است که به نقش آنها در استراتژی بازاریابی کمک می کند. این عناصر با هم کار می کنند تا یک برند قوی و جامع برای یک شرکت یا سازمان ایجاد کنند. در حالی که برخی از همپوشانی بین این دو وجود دارد، آنها تفاوت های منحصر به فردی نیز دارند. شخصیت برند شامل:

تصاویر برند شامل:

خروج از نسخه موبایل