نماد سایت ایوسی

درک دستورالعمل های برند: نکات و مثال ها

دستورالعمل های برند - ایجاد ارزش افزوده

دستورالعمل های برند - ایجاد ارزش افزوده

دستورالعمل های برند مجموعه ای از قوانین هستند که می توانند تصویر و صدای ثابتی را برای یک سازمان یا کسب و کار ایجاد کنند. استفاده از دستورالعمل‌های برند هنگام شروع پروژه‌های جدید، آموزش اعضای تیم جدید یا ایجاد آگاهی از شرکت شما بسیار مهم است. دستورالعمل‌های برند برای هر محتوایی که توسط برند شما تولید می‌شود اعمال می‌شود، بنابراین درک آنها باید برای همه آسان باشد.

در این مقاله از ایوسی، به عناصر و کاربردهای دستورالعمل های برند می پردازیم و نحوه ایجاد دستورالعمل های برند برای کسب و کار یا پروژه خود را توضیح می دهیم.

چرا دستورالعمل های برند مهم هستند؟

دستورالعمل های برند مهم هستند زیرا به ایجاد یک تصویر ثابت برای محصول یا تجارت شما کمک می کنند. ایجاد دستورالعمل های برند به طراحان و همکاران شما دستورالعمل روشنی در مورد نحوه نمایندگی شرکت می دهد. دستورالعمل‌های مؤثر برند به کارمندان اجازه می‌دهد در محتوایی که تولید می‌کنند خلاق باشند و در عین حال کار خود را با تصویر کلی شرکت هماهنگ کنند.

چه چیزی در دستورالعمل های برند گنجانده شود

دستورالعمل های برند باید شامل چند بخش اساسی از جمله عناصر کلیدی طراحی بصری و صدای برند باشد. بسته به نیاز یک پروژه، دستورالعمل‌های برند می‌تواند از یک مرور ساده از فونت‌ها، لوگوها و رنگ‌های تایید شده تا راهنمای عمیق در مورد تمام جنبه‌های بازاریابی و تصویر یک شرکت متغیر باشد. عملکرد اصلی دستورالعمل های برند خود را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام بخش ها مهم ترین هستند. برخی از قطعات رایج موجود در دستورالعمل های برند عبارتند از:

نحوه ایجاد دستورالعمل های برند

دستورالعمل های برند شما بخش مهمی از استراتژی کسب و کار شما هستند، بنابراین هنگام ایجاد آنها تا حد امکان دقیق باشید. کار برای ایجاد دستورالعمل های جامع برند می تواند در زمان و منابع شما صرفه جویی کند زیرا شرکت شما توسعه می یابد و محتوای بازاریابی بیشتری تولید می کند. مراحل زیر می تواند به شما در نوشتن دستورالعمل های کاربردی برند برای کسب و کارتان کمک کند:

۱. در مورد هویت برند خود تصمیم بگیرید

مخاطبان خود را در نظر بگیرید و اینکه چه نوع برندسازی ممکن است برای آن گروه جذاب باشد. پس از تصمیم گیری در مورد شخصیت کلی که دوست دارید کسب و کارتان طرح ریزی کند، می توانید تعیین کنید که آیا محتوای شما با لحن برند شما مطابقت دارد یا خیر.

۲. تمام عناصر طراحی موجود را جمع آوری کنید

برای یک کسب و کار جدید، این مرحله ممکن است فقط شامل فهرست کردن ایده های طراحی باشد. یک کسب و کار معتبرتر باید تمام لوگوها، فونت ها، بنرها، تبلیغات، لوازم التحریر و سایر اجزای طراحی مرتبط با شرکت را جمع آوری کند. به شباهت های بین طرح های مختلف خود توجه کنید و هر عنصری را که با قوانین برندسازی شما مطابقت ندارد حذف کنید.

۳. اولویت بندی بخش ها

در نظر بگیرید که در حال حاضر چه حوزه ای از هویت برند شما برای شرکت شما مهم است. اگر در مراحل ابتدایی یک تجارت هستید، طراحی و تایپوگرافی ممکن است در اولویت باشد. یک شرکت کاملاً تشکیل شده ممکن است بتواند فراتر از جزئیات حرکت کند و بخش هایی را در مورد اینکه چگونه ارزش های اصلی و اهداف آینده آن بر برند تأثیر می گذارد اضافه کند.

۴. مثال هایی را وارد کنید

به خصوص هنگام کار با طراحان، مهم است که مثال هایی از نحوه اجرای دستورالعمل های برند شما درج شود. قالب هایی با فونت، فاصله و رنگ مناسب برای تیم طراحی شما بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین می‌توانید پاسخ‌های نمونه به سناریوهای خدمات مشتری را برای تشویق صدای ثابت برای برند خود در نظر بگیرید.

۵. به روز رسانی های مکرر

در حین توسعه، حتماً عناصر طراحی جدید را به دستورالعمل های برند خود اضافه کنید. هر گونه تغییر در انتخاب فونت یا لوگو باید به طور منظم در دستورالعمل های برند شما گنجانده شود تا اطمینان حاصل شود که تمام پروژه های آینده منعکس کننده به روز رسانی های یکسان هستند.

نکاتی در مورد ایجاد دستورالعمل های برند

سند دستورالعمل برند شما احتمالاً توسط افراد مختلف در داخل و خارج از سازمان شما استفاده خواهد شد. هنگام ایجاد این بخش مهم از هویت برند خود، می توانید از نکات زیر برای کمک به جامع و در دسترس بودن راهنمای خود استفاده کنید:

خروج از نسخه موبایل