بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

ساختن شخصیت برند (انواع، مزایا و نکات)

دستورالعمل های برند - ایجاد ارزش افزوده

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابان و سازندگان محتوا از طیف گسترده ای از استراتژی ها برای گسترش دامنه برند و جذابیت برای مصرف کنندگان بالقوه استفاده می کنند. یکی از راه‌های اجرای یک استراتژی بازاریابی ثابت، تعریف شخصیت برند شرکت است که بر نحوه نگاه مصرف‌کنندگان به شرکت تأثیر می‌گذارد. اگر یک حرفه ای بازاریابی هستید، یادگیری در مورد شخصیت های برند می تواند به شما کمک کند تا کمپین های بازاریابی هدفمندی ایجاد کنید که درآمد را افزایش می دهد.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که شخصیت‌های برند چیست، برخی از کهن الگوهای رایج شخصیت برند را فهرست می‌کنیم، مزایای کلیدی تعریف شخصیت برند را شرح می‌دهیم و نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما در این فرآیند کمک کند.

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند به مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی اطلاق می‌شود که یک کسب‌وکار یا سازمان برای تأثیرگذاری بر نحوه درک مردم از محصولات، خدمات، مأموریت یا ارزش‌هایش ایجاد می‌کند. شخصیت برند یک کسب و کار می تواند ماموریت آن را با ایجاد پاسخ های عاطفی، روانی یا فیزیکی در بازار هدف خود منعکس کند. این توسعه می تواند به برندهای تجاری کمک کند تا فراخوانی برای اقدام ایجاد کنند که اقدامات مثبت مصرف کننده را تحریک کند که مستقیماً به نفع سازمان آنها باشد. شخصیت برند بخش کلیدی هویت برند است که شامل تمام عناصر بصری یک برند می شود.

ایجاد شخصیت برند می تواند نیازمند درک بازار هدف و نحوه درک و تعامل آن بازار با محصولات یا خدمات برند باشد. با ایجاد شخصیت برند که با مخاطب هدف طنین انداز شود، یک شرکت می تواند آن مخاطب را به خرید کالا یا خدمات تشویق کند. برای مثال، بازاریابان یک شرکت اسباب‌بازی ممکن است شخصیت برندی ایجاد کنند که بر صداقت و سادگی تأکید دارد. والدینی که برای این ویژگی ها ارزش قائل هستند و می خواهند آنها را در فرزندان خود تشویق کنند، ممکن است این برند را انتخاب کنند زیرا اولویت های آنها را تقویت می کند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم

انواع متداول شخصیت های برند

هنگام ایجاد شخصیت برند، بازاریابان اغلب از ایده‌آل‌های فرهنگی مشترک به عنوان طرح کلی برای ایجاد یک رویکرد معنادار برای رسیدن به بازار هدف استفاده می‌کنند. این ایده‌آل‌ها ممکن است در میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها کمی متفاوت باشند، اما معمولاً شامل ارزش‌های مشترک و احساسات مشترک می‌شوند. در اینجا برخی از شخصیت های رایج برند آورده شده است:

۱. شخصیت های برند انقلابی و پیشرو

شخصیت‌های برند که ماهیت انقلابی دارند، روش‌ها و استراتژی‌هایی را به کار می‌گیرند تا یک ایده یا مأموریت خاص را به عنوان پیشگام در صنعت خود برجسته کنند. یکی دیگر از ویژگی های شخصیت های برند که در رویکرد خود به فروش محصولات و خدمات انقلابی هستند، توانایی آنها در جدا شدن از روش های سنتی جذب مشتری است.

به عنوان مثال، فرض کنید یک برند لباس دائماً در حال طراحی مجدد و توسعه ایده‌های جدید است که محدودیت‌های مد سنتی را در مورد ایده‌های مربوط به فروتنی، رسمی بودن و پذیرش اجتماعی می‌شکند. ماموریت کلی آنها ممکن است شوکه کردن و الهام بخشیدن به بخش های بازار خود با معرفی یک برند مد باشد که به دلیل رویکرد منحصر به فرد خود در طراحی لباس شناخته می شود. شخصیت برند، در این مورد، می تواند منعکس کننده یک رویکرد انقلابی برای افزایش قرار گرفتن در معرض، وفاداری مصرف کننده و درآمد باشد.

مطالب مرتبط:  رقیق سازی برند چیست؟ (با تعریف و مثال)

۲. شخصیت های برند صادق و شفاف

شخصیت‌های برندی که از رویکردهای شفاف و صادقانه برای جذب بازارهای خود استفاده می‌کنند، ممکن است در روش‌های خود همدلی و درک داشته باشند. شرکت هایی با این نوع شخصیت برند ممکن است بر مزایای محصولات و خدمات خود برای طیف وسیعی از افراد تاکید کنند. آنها همچنین ممکن است خدمات عالی به مشتریان را برجسته کنند. این رویکرد به شخصیت برند، مشتریان را در اولویت توسعه و طراحی کالاها و خدمات قرار می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک برند مواد غذایی طبیعی می خواهد شخصیت برند خود را توسعه دهد. این برند ممکن است استراتژی‌های بازاریابی را اعمال کند که بر ایجاد روابط با مشتری و ارائه اطلاعات بی‌طرفانه در مورد محصولات غذایی و تجارت آنها تمرکز دارد. مواد بازاریابی ممکن است شامل توصیفات مشتریانی باشد که از تعهد برند برای کمک به آنها برای یافتن محصول ایده آل خود قدردانی می کنند. این شخصیت برند ممکن است برای مشتریانی که برای تماس انسانی در طول فرآیند فروش ارزش قائل هستند، جذاب باشد.

۳. شخصیت های برند زیبایی شناسانه و حس برانگیز

این کهن الگوی شخصیت برند، رویکردی مبتنی بر احساسات است که مصرف کنندگان آگاه از تصویر را هدف قرار می دهد. برندهایی که شخصیت خود را به این روش توسعه می دهند، معمولاً ممکن است محصولات و خدماتی را ارائه دهند که بر اساس ایده های زیبایی شناختی یا ایده های تفکر برانگیز طراحی شده اند. این نوع شخصیت‌های برند ممکن است استراتژی‌های بازاریابی را بر اساس روندهایی قرار دهند که در بین مخاطبان هدف آنها محبوب است.

به عنوان مثال، تیم بازاریابی یک شرکت لوازم آرایشی ممکن است شخصیت برندی بسازد که بر محصولات پر جنب و جوش و هیجانی شرکت تمرکز کند. آنها ممکن است در مورد روندهای نوآورانه در مراکز مد جهان تحقیق کنند و تبلیغاتی ایجاد کنند که بر ظاهر جذاب و نمایشی آرایش تأکید دارد. این رویکرد ممکن است برای مخاطبان وسیعی جذاب نباشد، اما می‌تواند محبوبیت برند را در بین مخاطبان کلیدی خود که مصرف‌کنندگان جوان و آگاه به مد هستند ایجاد کند.

مرتبط:  نمونه هایی از راهنمای بازارهای مصرف کننده

۴. شخصیت های تجاری لوکس و ثروتمند

این رویکرد برای توسعه شخصیت برند می تواند تمرکز کسب و کار را بر ارائه محصولات یا خدمات لوکس قرار دهد. با تأکید بر جنبه‌های مجلل یا انحصاری محصولات یا خدمات شرکت، یک شرکت می‌تواند مخاطبان ثروتمندتری را که دارای این ارزش‌ها هستند، جذب کند. این می تواند یک رویکرد موثر برای شرکت هایی باشد که کالاها یا خدمات گران قیمت را ارائه می دهند، زیرا ارزش را برجسته می کند.

برای مثال، یک خط تفریحی لوکس ممکن است با ارائه تعطیلات مجلل به بازارهای هدف که باعث ایجاد حس ثروت و اعتبار از طریق فعالیت ها و خدمات خود در کشتی می شود، خود را محبوب کند. ماموریت این برند ممکن است تمرکز بر توسعه مستمر محصولات و خدماتی باشد که فقط از طریق خط کشتیرانی آن ارائه می شود تا احساس ثروت و احترام کلی مصرف کننده را جلب کند.

مرتبط:  ۴ مرحله برای ساختن یک برند

مزایای داشتن شخصیت برند

شخصیت برند یک شرکت به بازاریابان و نمایندگان فروش اجازه می دهد تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. در اینجا چند راه برای ایجاد یک شخصیت برند موثر می‌تواند برای یک شرکت مفید باشد:

وفاداری به برند

ایجاد یک شخصیت برند ثابت می‌تواند وفاداری مشتری را تقویت کند، زیرا مشتریان اغلب در شرکت‌هایی باقی می‌مانند که دارای ارزش‌هایی هستند که با ارزش‌های آنها مطابقت دارد. مصرف کنندگان ممکن است یک برند را انتخاب کنند زیرا می خواهند بخشی از جامعه کاربران برند شوند. برای مثال، یک برند تجهیزات فضای باز ممکن است شخصیت نام تجاری خشن و ماجراجویانه داشته باشد. افرادی که خود را ماجراجو می‌دانند ممکن است به مشتریان وفادار شرکت تبدیل شوند زیرا استفاده از محصولات باورهای آنها را در مورد خود تأیید می‌کند.

مطالب مرتبط:  وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند: تفاوت چیست؟

استراتژی های بازاریابی بهبود یافته

شخصیت برند یک شرکت می تواند به بازاریابان شالوده ای از ارزش هایی بدهد که مشتریان هنگام خرید کالا و خدمات با آن ارتباط برقرار می کنند. با درک این ارزش ها، بازاریابان می توانند محتوایی را ایجاد کنند که برای مخاطبان هدف خود جذاب باشد. برای مثال، یک شرکت آموزشی ممکن است شخصیتی صادق و حامی داشته باشد. با انتشار پست های وبلاگی در مورد مهارت های مطالعه و ارسال ویدیوهایی در مورد کاهش استرس امتحان، تیم بازاریابی محتوای این شرکت می تواند جامعه ای از بینندگان را در میان مخاطبان هدف والدین خود ایجاد کند. هنگامی که این والدین تصمیم به خرید آموزش می گیرند، ممکن است شرکتی را انتخاب کنند که با ارزش های آنها همسو باشد.

مطالب مرتبط:  نحوه بازاریابی یک کسب و کار کوچک: راهنمای کامل

فرهنگ شرکت

در حالی که شخصیت های برند بیشتر بر درک مصرف کننده از برند تمرکز می کنند، انتخاب شخصیت مناسب برای شرکت نیز می تواند فرهنگ داخلی را بهبود بخشد. اگر کارمندان احساس کنند که برند خود را به طور دقیق نشان می دهد و ارزش های شرکت را تجسم می بخشد، ممکن است از کار خود احساس رضایت بیشتری کنند. به عنوان مثال، کارمندان یک کافی‌شاپ با شخصیتی آرام و خوش‌آمد ممکن است انگیزه داشته باشند که این ویژگی‌ها را در کار خود ارائه دهند. آنها همچنین ممکن است از کار در شرکتی که بر تماس اجتماعی و مهربانی تاکید دارد لذت ببرند.

مرتبط:  راهنمای فرهنگ شرکت

نکاتی برای رشد شخصیت برند

اغلب، تیم‌های بازاریابی پروژه‌هایی را برای ایجاد یا بازتعریف شخصیت برند یک شرکت هدایت می‌کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک شخصیت برند موثر استفاده کنید:

  • بازار هدف خود را بشناسید ایجاد درک درستی از اینکه مشتریان چگونه فکر می کنند، احساس می کنند، رفتار می کنند و تصمیمات خرید می گیرند، می تواند به شما کمک کند پیام و دیدگاه برند خود را برای مشتریان هدف بهتر تنظیم کنید.

  • برند را از رقبا متمایز کنید. انجام تجزیه و تحلیل رقبا می تواند به شما کمک کند تا راه هایی را برای متمایز کردن برند از سایرین در صنعت شناسایی کنید، چه از طریق تنظیم شخصیت برند یا جذاب کردن مشتریان به روش های جدید.

  • شخصیت برند را با ارزش های شرکت مرتبط کنید. اتصال برند به ارزش‌های اصلی شرکت می‌تواند ایجاد پیام‌های ثابت در بخش‌های مختلف را آسان‌تر کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *