بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ بهترین مکان برای جذب کارمند

اصول قانون جذب

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یافتن استعدادهای استثنایی برای افزودن به تیم خود مهم است و می تواند تأثیر زیادی بر شرکت یا تجارت شما داشته باشد. دانستن بهترین مکان‌ها برای استخدام کارمندان به شما امکان می‌دهد تلاش‌ها را روی قوی‌ترین نامزدها متمرکز کنید و افرادی را که می‌خواهید استخدام کنید جذب کنید.

در این مقاله از ایوسی، محل جذب کارمندان، چگونگی ایجاد خلاقیت در استخدام و نحوه استفاده از فناوری و افراد برای جذب بهترین استعدادها را بررسی می‌کنیم.

مرتبط: راهنمای استعدادیابی

۱۰ بهترین مکان برای استخدام کارمندان

جذب کارمندان یک سرمایه گذاری است و جذب بهترین ها می تواند زمان و هزینه داشته باشد. سعی کنید ترکیبی از استراتژی‌های استخدام را برای هدف قرار دادن نامزد ایده‌آل خود امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما و شرکت شما خوب است. در اینجا لیستی از ۱۰ بهترین مکان برای استخدام کارمندان آورده شده است:

برنامه های ارجاع کارمندان

یک برنامه ارجاع کارمند را در دفتر خود ایجاد کنید و در نظر بگیرید که برای کسانی که نامزدی را که استخدام می‌شود پیشنهاد می‌کنند، پاداشی در نظر بگیرید، خواه با غرامت مالی یا پاداش دیگری باشد. کارمندان کنونی شبکه ای از دوستان، خانواده یا همکاران دارند و آنقدر کسب و کار را می شناسند تا فردی مناسب برای این شغل را توصیه کنند.

برنامه های ارجاع کارمندان مزیت اضافه ای را در افزایش روحیه تیم و بهبود نرخ حفظ دارند. کارمندان را تشویق کنید تا موقعیت‌های فعلی و فرصت‌های آینده را تبلیغ کنند و پیوندهایی به پورتال‌های برنامه را با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

رسانه های اجتماعی و پلتفرم های حرفه ای

رسانه های اجتماعی و وب سایت های حرفه ای ابزارهای بسیار خوبی برای استخدام هستند و راه های مختلفی برای استفاده از آنها وجود دارد. در اینجا چند ایده برای تعامل آنلاین و استخدام با استفاده از شبکه های شخصی و حرفه ای وجود دارد:

آگهی های شغلی را در حساب های شرکت به اشتراک بگذارید

دنبال‌کنندگان در سایت‌های اجتماعی مختلف شما، مخاطبان بالقوه‌ای از نامزدهایی هستند که از قبل با شرکت شما آشنا هستند و می‌توانند منبع خوبی برای جذب استعدادها باشند. با کسانی که به پست‌ها نظر می‌دهند یا به آنها پاسخ می‌دهند، شبکه‌سازی کنید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید و کارمندان را تشویق کنید تا محتوای شرکت محور را در پلتفرم‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

جستجو در سایت های حرفه ای

ابزارهای استخدام در شبکه‌های اجتماعی برای جامعه تجاری، راه‌های عالی برای جستجوی افراد حرفه‌ای هستند که با صلاحیت‌ها یا تجربیات مورد نیاز برای نقشی که می‌خواهید پر کنید، مطابقت دارند. می توانید مشاغل آزاد ارسال کنید یا موقعیت را به یک فرد خاص معرفی کنید و از آنها دعوت کنید که درخواست دهند.

به گروه ها در رسانه های اجتماعی بپیوندید

ده‌ها گروه شغلی و حرفه‌ای در سراسر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، و پیوستن به آنها می‌تواند به شما امکان دسترسی به یک مجموعه استعداد اختصاص داده شده به رشته خود را بدهد. برای مثال، گروه‌هایی با محوریت مهندسان برق ، وکلا، معلمان، متخصصان فروش و بازاریابی، پرستاران و غیره وجود دارند . از فرصت های شبکه ای گرفته تا بحث در مورد زمینه شغلی، این گروه ها می توانند نامزدهای فعلی یا آینده را شناسایی کنند.

شهرت شرکت خود را بسازید

سازگار باشید و از این پلتفرم های اجتماعی و حرفه ای برای تقویت برند خود استفاده کنید و فرهنگ شرکت خود را به عنوان مکانی که مردم دوست دارند کار کنند، به نمایش بگذارید، حتی زمانی که فعالانه استخدام نمی کنید. اعضای فعلی و سابق تیم را تشویق کنید تا نظرات استخدامی بنویسند و محتوایی ایجاد کنند که فعالیت‌های مشارکتی را برجسته کند، مانند رویدادهای داوطلبانه تیم یا تقدیر و جوایز کارمندان.

سازمان ها، باشگاه ها و انجمن های حرفه ای

بسیاری از صنایع دارای سازمان ها، انجمن ها و باشگاه های حرفه ای مرتبط با رشته های خاص هستند. برقراری ارتباط با این گروه‌ها و استفاده از خبرنامه‌ها، شبکه‌ها و هیئت‌های شغلی آنها می‌تواند به شما کمک کند تا افراد حرفه‌ای را استخدام کنید.

رویدادهای شبکه

رویدادهای شبکه راه های منحصر به فردی برای ملاقات با نامزدهای بالقوه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد افتتاحیه های فعلی در شرکت شما هستند. آنها می توانند از نظر اندازه، ساختار، نوع و محتوا متفاوت باشند، اگرچه همگی فرصتی برای ایجاد ارتباط و جمع آوری متخصصان همفکر با هم برای رشد شبکه خود ارائه می دهند. به عنوان مثال، برخی عادی هستند و روی زمان مکالمه تمرکز می کنند، مانند یک ساعت شاد. برخی دیگر ساختارمندتر هستند و می توانند ارائه، سخنرانی یا میزگرد را ارائه دهند.

مطالب مرتبط: ۱۰ نوع رویداد شبکه ای

استخدام های داخلی

یک فرصت شغلی را به صورت داخلی ارسال کنید تا ببینید آیا نامزد مناسب از قبل برای شما کار می کند یا خیر. استخدام داخلی می تواند باعث صرفه جویی در زمان در استخدام و بکار گماشته شود و به کارکنان نشان دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و پیشرفت شغلی در شرکت خود را تشویق می کند. فراهم کردن فرصت‌هایی برای پیشرفت یا حتی حرکت جانبی، تعامل و روحیه را ارتقا می‌دهد، ارتباطات معنی‌داری با کارمندان برقرار می‌کند و نشان می‌دهد که سایر همکاران ممکن است در آینده فرصت‌هایی داشته باشند.

مطالب مرتبط: ۴ نکته در مورد درخواست برای یک آگهی شغلی داخلی

استخر استعداد در حال انجام

یک مجموعه استعداد از نامزدهایی که قبلاً با آنها در ارتباط بوده اید ایجاد کنید و ارتباط خود را با این افراد بالقوه حفظ کنید. به عنوان مثال، ممکن است در گذشته با سه نامزد قوی برای یک موقعیت مصاحبه کرده باشید و تصمیم سختی در استخدام یکی گرفته باشید.

اگر دو نامزد دیگر به اندازه کافی شما را تحت تأثیر قرار دادند و شرایط لازم برای افتتاحیه فعلی را دارند، با آنها تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید که درخواست دهند. استفاده از ابزارهای استخدام را در نظر بگیرید تا فهرستی از کاندیداهای قابل دوام داشته باشید و یک روال کار بر روی فعالیت های جذب استعداد ایجاد کنید تا به طور دوره ای با آنها تماس بگیرید.

شرکت های شکار سر

Headhunter می تواند یک شرکت یا فردی باشد که توسط شرکت ها برای یافتن استعدادها و نامزدهایی که شرایط شغلی خاصی را برآورده می کنند استخدام شده است. مشارکت آنها کمک کننده است، به ویژه در مورد موقعیت های با موقعیت بالا که نیاز به توجه ویژه دارند، مانند سطح کارگردان یا بالاتر، و اغلب برای نقش های اجرایی C-suite ضروری است. اگر قصد استفاده از هد هانتر را دارید، در مورد هزینه، شهرت، تخصص و میزان موفقیت آنها تحقیق کنید.

مطالب مرتبط: Headhanting چیست و چه تفاوتی با استخدام دارد؟

کالج ها و دانشگاه ها

کالج‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌های خدمات حرفه‌ای را ارائه می‌کنند و اغلب با کسب‌وکارهای محلی یا شرکت‌های همسو با تحصیلاتشان همکاری می‌کنند. مدارس و مراکز شغلی در منطقه خود را در نظر بگیرید تا به نمایشگاه‌های شغلی، تابلوهای شغلی، مجموعه‌های سخنرانی یا خبرنامه‌های آن‌ها بپیوندید و با نامزدهای آینده‌ای که مدرک خود را دریافت می‌کنند یا فارغ‌التحصیلان قبلی که به دنبال کار هستند، ارتباط برقرار کنید.

تابلوهای شغلی طاقچه

بخش های تخصصی صنایع و مشاغل اغلب دارای تابلوهای شغلی خاص خود هستند و می توانند راهی هوشمندانه برای دستیابی به نامزدهای با تجربه باشند. سایت‌هایی وجود دارند که مخصوص مادران خانه‌نشین هستند که به نیروی کار بازمی‌گردند، نامزدهایی با تجربه بین‌المللی، فریلنسرهای متمرکز بر صنعت یا کارمندان فصلی. تابلوهای شغلی طاقچه اغلب می توانند سودمندتر از تابلوهای شغلی عمومی باشند، زیرا آنها کیفیت را نسبت به کمیت در متقاضیان جذب می کنند.

نمایشگاه های کار و کارگاه های آموزشی

نمایشگاه‌های شغلی به کارفرمایان، استخدام‌کنندگان و مدارس اجازه می‌دهد تا اطلاعات را با کارمندان بالقوه به اشتراک بگذارند و می‌توانند به پر کردن فرصت فعلی یا ایجاد یک استخر نامزد برای موقعیت‌های آینده کمک کنند. در نظر بگیرید که در یکی از آن شرکت کنید یا خودتان را نگه دارید و با ایده ها خلاق باشید. به عنوان مثال، یک رستوران قابل توجه ممکن است یک رقابت آشپزی بین نامزدهای برتر برای استخدام یک سرآشپز برگزار کند یا یک شرکت بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است یک هشتگ خاص برای جذب نیرو در شبکه های اجتماعی ایجاد کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *