ایجاد عمدی عادات مثبت می تواند ذهن شما را تیزتر کند، به آرامش شما کمک کند و از زمان خود به حداکثر استفاده کنید. این “عادات موفقیت” همچنین می تواند شما را قادر به دستیابی به اهداف شخصی و شغلی کند.
در این مقاله از ایوسی، ما نه عادتی را که افراد بسیار موفق اغلب به موفقیت خود نسبت میدهند، توضیح میدهیم – و اینکه چگونه میتوانید این رشتهها را در زندگی خود پیاده کنید تا به شما در رسیدن به همان موفقیت کمک کند.
عادت هایی که باعث موفقیت می شوند
از آنجایی که عادت یک عمل تکراری منظم است، می توانید با انتخاب یک عمل و اجرای یک استراتژی برای انجام منظم آن، هر عادتی را به طور هدفمند ایجاد کنید. این عادات رایج افراد بسیار موفق را امتحان کنید:
-
خواندن کتاب ها.
-
با دیگران ارتباط برقرار کنید.
-
اهداف را تعیین و دنبال کنید.
-
یک سبک زندگی سالم را توسعه دهید.
-
خودت را به چالش بکش.
-
بروز بمانید.
-
امور مالی خود را سازماندهی کنید.
-
از بازخورد استفاده کنید
-
یک روال را حفظ کنید.
۱. کتاب بخوانید
خواندن یک عادت عالی است که می تواند تأثیر مفیدی بر خلاقیت، مهارت های تحلیلی، دانش و سطح استرس شما داشته باشد. مطالعه بیش از چند دقیقه در روز می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد، استرس را کاهش دهد و به خواب بهتر شما کمک کند. خواندن داستانهای تخیلی میتواند فرآیندهای تفکر خلاق را تحریک کند، و اگر اطلاعات را در حین خواندن در نظر بگیرید، هر خواندنی میتواند مهارتهای تحلیلی را تقویت کند.
تجار بسیار موفق اغلب عادت روزانه به خواندن تاریخچه، بیوگرافی، تحقیقات صنعتی یا سایر کتاب های غیرداستانی دارند تا از گذشته درس بگیرند و به روز بمانند و در عین حال برای استراحت و ریلکس شدن وقت بگذارند. برای ایجاد عادت به مطالعه منظم، این نکات را امتحان کنید:
-
فهرستی از کتابهایی که میخواهید بخوانید تهیه کنید یا ژانری را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و شروع به خواندن فهرست پرفروشها کنید.
-
هر روز زمان مشخصی را برای مطالعه برنامه ریزی کنید، مثلاً ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب یا ۳۰ دقیقه قبل از خواب.
-
به یک کتابخانه محلی یا باشگاه کتاب بپیوندید یا با یک دوست برای خواندن کتاب شریک شوید و سپس با هم درباره آن بحث کنید.
۲. با دیگران ارتباط برقرار کنید
ایجاد و حفظ روابط مثبت می تواند تأثیر قابل توجهی بر شغل شما داشته باشد. روابط مثبت خارج از محل کار به تعادل زندگی کاری سالم کمک می کند و ایجاد روابط تجاری خوب با همکاران و مخاطبین صنعتی می تواند به شما کمک کند تا محیط کاری دلپذیری داشته باشید ، در صنعت خود به روز بمانید یا از فرصت های شغلی جدید یاد بگیرید. در اینجا چند راه برای ایجاد و حفظ ارتباطات شخصی وجود دارد:
-
برای ملاقات با مردم در رویدادهای شبکه شرکت کنید .
-
فهرستی از مخاطبین خود و برنامه ای برای چک کردن مرتب با آنها تهیه کنید.
-
زمان با کیفیتی را برای گذراندن با دوستان یا همکاران در خارج از ساعات کاری برنامه ریزی کنید.
مرتبط: ایجاد رابطه: نکات و مثال ها
۳. هدف گذاری کنید و دنبال کنید
شناسایی، برنامه ریزی و پیگیری پیشرفت به سمت اهداف شغلی عادتی است که می تواند به موفقیت منجر شود. این اقدامات شامل سایر عادات افراد موفق مانند زندگی هدفمند، اقدام، اجتناب از اتلاف وقت و هدف گرایی یا نتیجه محور بودن است.
ایجاد منظم و تلاش برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ به شما کمک می کند تا هدف خود را شناسایی کرده و از آن برای هدایت شغلی خود استفاده کنید. برای شروع عادت به استفاده از اهداف، این نکات را در نظر بگیرید:
-
اهداف خود را در جایی بنویسید که به راحتی قابل مشاهده است یا از نرم افزار ردیابی برای یادآوری مرتب آنها استفاده کنید.
-
اهدافی را با استفاده از روش SMART تعیین کنید تا مطمئن شوید که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان هستند.
-
از اهداف برای تمرکز بر زمینه های پیشرفت شغلی خود استفاده کنید .
بیشتر بخوانید: تعیین اهداف برای بهبود شغل خود
۴. یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید
داشتن یک سبک زندگی سالم شامل خوب غذا خوردن، استراحت کافی در شب و ورزش منظم است. همه این عادات می توانند به شما انرژی و استقامتی بدهند تا با طراوت به کار خود بازگردید و آماده تمرکز بر انجام وظایف خود باشید. آنها همچنین می توانند روحیه عمومی شما را بهبود بخشند و فرآیندهای تفکر خلاق را تحریک کنند. این تکنیک ها را برای شروع یک سبک زندگی سالم امتحان کنید:
-
با برنامهریزی زمانی که به رختخواب میروید و بیدار میشوید و استفاده از آلارمها برای یادآوری، هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید.
-
با پیاده روی در زمان استراحت یا بعد از ناهار، ورزش را در روز کاری خود بگنجانید.
-
استراتژی هایی برای مدیریت استرس محل کار ایجاد کنید
۵. خودتان را به چالش بکشید
تشویق منظم خود برای حرکت به خارج از منطقه آسایش و جستجو یا پذیرش چالشهای جدید میتواند شما را به یادگیری مهارتهای جدید، پذیرش مسئولیت بیشتر، کسب ترفیع و کمک به ادامه کار برای رسیدن به اهدافتان سوق دهد. ریسک پذیری نیز یکی از ویژگی های برتر رهبری در نظر گرفته می شود . این نکات را برای یافتن راه هایی برای به چالش کشیدن خود امتحان کنید:
-
در پایان هر روز، هفته یا ماه، چیزهایی را که میخواهید تغییر دهید یا آرزو میکردید بهتر انجام میدادید را شناسایی کنید و برای بهبود آن برنامهای تنظیم کنید.
-
آنچه را که خارج از منطقه آسایش شما است، اما می تواند برای حرفه شما مفید باشد، در نظر بگیرید، مانند استفاده از فناوری جدید، صحبت کردن در جلسات یا شبکه، و هدف خود را برای انجام یک کار چالش برانگیز در ماه تعیین کنید.
-
از یک دوست یا همکار بخواهید که به شما در یادگیری یا انجام کارهایی که برایتان دشوار است کمک کند، یا در یک کلاس ثبت نام کنید.
مطالب مرتبط: چگونه در کار انگیزه پیدا کنیم
۶. به روز باشید
افراد بسیار موفق معمولا در زمینه یا صنعت خود به روز هستند. آگاه ماندن از اخبار، فناوری، روندهای فعلی یا تحقیقات برش می تواند به شما کمک کند تا در نقش خود به خوبی عمل کنید، فرصت های بازار را شناسایی کنید و بدانید که چگونه هر موقعیتی را به بهترین شکل مدیریت کنید. برای ایجاد عادت به روز ماندن، این نکات را امتحان کنید:
-
در منابع خبری مرتبط با موقعیت، صنعت یا اهداف شما مشترک شوید.
-
هر روز یا هفته ای یک بار زمان مشخصی را به خواندن اخبار یا تحقیق در مورد تکنیک های جدید اختصاص دهید.
-
هر روز، هفته یا ماه یک هدف جدید یاد بگیرید.
۷. امور مالی خود را سازماندهی کنید
یکی از کلیدهای موفقیت این است که همیشه امور مالی خود را کنترل کنید. افراد بسیار موفق اغلب در حد توان خود زندگی می کنند، به خوبی سرمایه گذاری می کنند یا جریان های متعددی از درآمد را توسعه می دهند. سازماندهی میتواند در هر زمینهای از موفقیت شغلی مفید باشد، اما سازماندهی خوب امور مالی میتواند به شما کمک کند شغل مورد نظر خود را شناسایی کرده و هدفگذاری کنید و پولی برای آموزش مهارتهایی که برای به دست آوردن آن نیاز دارید در دسترس داشته باشید. این نکات را برای مدیریت خوب مالی خود امتحان کنید:
-
از یک برنامه بودجه بندی یا نرم افزارهای دیگر برای کمک به سازماندهی استفاده کنید.
-
فرصت هایی را برای ایجاد درآمد غیرفعال در نظر بگیرید.
-
درآمد هدف خود را شناسایی کنید و اهداف شغلی را برای دستیابی به آن ایجاد کنید.
مطالب مرتبط: نحوه افشای حقوق مورد نیاز
۸. از بازخورد استفاده کنید
دریافت بازخورد به طور معمول می تواند با کمک به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف خود به موفقیت شغلی منجر شود. بازخورد را با ایجاد برنامه هایی برای استفاده بیشتر از نقاط قوت یا بهبود نقاط ضعف خود اجرا کنید. بازخورد منظم همچنین می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را پیگیری کنید، اهداف جدید ایجاد کنید، با انگیزه بمانید و از اشتباهات خود درس بگیرید. برای ایجاد عادت به جستجو و اجرای بازخورد، این نکات را امتحان کنید:
-
از سرپرست خود بخواهید که به طور منظم بررسی کند یا وضعیت عملکرد خود را به روز کند.
-
بازخوردهایی که دریافت می کنید و اقداماتی که برای استفاده از آن انجام می دهید را ثبت کنید.
-
به بازخورد منفی به عنوان فرصتی برای یادگیری، به چالش کشیدن و بهبود مهارت های خود نگاه کنید.
مطالب مرتبط: اهمیت بازخورد مثبت و نحوه ارائه آن به دیگران
۹. روال خود را حفظ کنید
رایج ترین عادت افراد بسیار موفق، داشتن یک برنامه روزانه است. ایجاد و حفظ یک روال برای هر بخش از روز می تواند به شما کمک کند تا به طور مداوم در جهت اهداف خود تلاش کنید، در اقدامات مثبت شرکت کنید و بهره وری خود را تضمین کنید. این راهها را برای ایجاد یک روال مفید در نظر بگیرید:
-
بر اساس اهداف شغلی خود و آنچه به شما کمک می کند تا در موقعیت یا صنعت خود برتر باشید، دوست دارید روال زندگی شما چه باشد. روال را بنویسید و از یادآورها در تلفن یا تقویم خود استفاده کنید تا به شما در انجام آن اقدامات هر روز کمک کند.
-
هر روز را با تمرکز شروع کنید. هر روز بلافاصله صبح یا قبل از خواب، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. برای جلوگیری از انجام وظایف زیاد، چندین کار را برای انجام دادن خود تعیین کنید، مانند دو، سه یا پنج کار در روز.
-
موارد دیگری را که میخواهید به آن عادت کنید، مانند خواندن یک فصل از کتاب قبل از خواب، پیادهروی بعد از ناهار یا تمیز کردن صندوق پستیتان قبل از ترک محل کار برای آن روز، در برنامه روزانه خود بگنجانید.
نکاتی برای ایجاد عادت
در اینجا چند نکته مفید برای شروع ایجاد عادات مثبت وجود دارد:
از کوچک شروع کنید
ایجاد عادت را با انتخاب یکی شروع کنید. هنگامی که این یک عمل معمولی است که بدون یادآوری انجام می دهید، به ایجاد عادت بعدی خود ادامه دهید.
برنامه بریزید
از آنجایی که یک عادت باید اغلب تکرار شود، از تقویم، زنگ هشدار یا سایر برنامهها یا تکنیکهای زمانبندی استفاده کنید تا به شما کمک کند. اهداف عادت خود را برای یک روز یا زمانی از روز مشخص کنید، مانند انجام تحقیقات صنعتی در روزهای پنجشنبه یا خواندن اخبار هنگام خوردن صبحانه.
از یادآورهای بصری استفاده کنید
سعی کنید یادآور عادت مورد نظر خود را در جایی قرار دهید که اغلب آنها را می بینید. می توانید اولین کاری را که می خواهید هر روز انجام دهید با نشانگر پاک کردن خشک روی آینه حمام خود بنویسید، یادداشتی برای خود بر روی میز خود بگذارید، موارد مربوطه را روی دیوار خود آویزان کنید یا پس زمینه یا محافظ صفحه کامپیوتر خود را به تصاویر برنامه یا اهداف خود تغییر دهید.
مقاوم باشید
کلید ایجاد یک عادت این است که همیشه آن را به همان روش انجام دهید. این می تواند شامل انجام آن در هر روز در ساعت معین، رفتن به یک مکان، شروع به همان روش یا انجام کارها با ترتیب خاصی باشد.
کمک بخواهید
به یک دوست نزدیک، یکی از اعضای خانواده یا همکار خود در مورد عادتی که می خواهید ایجاد کنید بگویید و بپرسید که آیا کمک می کند یا خیر. آنها می توانند پیشرفت شما را بررسی کنند، به شما اطلاع دهند که آیا عقب مانده اید یا به شما یادآوری کنند. دانستن اینکه باید پیشرفت خود را به کسی گزارش دهید، می تواند انگیزه شما را برای ادامه کار ایجاد کند.
به خودت پاداش بدهید
زمانی که کارهایی که می خواهید انجام دهید برای شما جذاب باشد، ایجاد عادت آسان تر است. اگر می دانید که پاداشی دریافت خواهید کرد یا از سود این عادت لذت خواهید برد، احتمالاً به انجام آن ادامه خواهید داد.
مرتبط:
- نحوه ساخت عادت های جدید با استفاده از عادات قدیمی
- ۵۱ عادت افراد بسیار موفق و دلیل کارآمدی آنها
- ۴ عادتی که برای موفقیت نیاز دارید
- راهکارهای موثر برای ایجاد عادتهای موفق در زندگی روزمره
- رازهای موفقیت و ثروت: کشف عادات مالی
- آدم های موفق، عادت های موفق
- چگونه عادت هایی را که مانع موفقیت شما می شوند را حذف کنید
- ۵ گام برای ایجاد یک عادت جدید
- نکات مهم در ترک عادتهای بد و کنار گذاشتن آنها