بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

همه چیز درباره تیپ شخصیتی مدافع (ISFJ)

تیپ شخصیتی ISFJ: چه نوع افرادی تقریباً در مورد هر کاری که انجام می دهند حالت تدافعی به خود می گیرند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بر اساس شاخص تیپ مایرز-بریکس (MBTI)، همه افراد را می توان به ۱۶ تیپ شخصیتی تقسیم کرد . هر تیپ از چهار شاخص تشکیل شده است که هر کدام نشان دهنده عنصری از شخصیت است. نحوه تفکر افراد در مورد چیزها بسته به نوع شخصیت آنها کمی متفاوت است، اما افراد دارای تیپ مدافع (ISFJ) تمایل به محافظت از دیگران و خدمت به اطرافیان خود دارند، بنابراین اغلب به آنها به عنوان افراد “مدافع” یا “پرورنده” می گویند. . ” با کلماتی مانند ” بیان می شود.

در این مقاله از ایوسی، به معرفی نقاط قوت و ضعف تیپ Advocate می پردازیم که چه نوع حضوری در محیط کار دارند و مشاغلی که مناسب تیپ Advocate برای موفقیت در حرفه شما هستند.

ISFJ مخفف چیست؟

ISFJ مخفف چهار عنصر زیر است:

  • درون گرا: افراد درونگرا از صرف وقت در تنهایی انرژی بیشتری نسبت به گروهی از افراد دریافت می کنند. هر چه زمان بیشتری را صرف معاشرت کنید، زمان بیشتری برای شارژ مجدد نیاز دارید.

  • سنجش: انواع سنجش مانند داده ها و شواهد. از حواس خود برای تفسیر داده ها استفاده کنید و حقایقی را که به دست می آورید در تصمیمات و اقدامات اعمال کنید.

  • احساس: احساسات مزایا و هزینه های یک موقعیت را می سنجند و بر اساس همدلی تصمیم می گیرند.

  • داوری: عنصر چهارم نشان می دهد که شما چگونه چیزها را می بینید. محیط اطراف خود را بر اساس همدلی به جای واقعیات عینی درک کنید.

مقاله مرتبط: ۱۶ تیپ شخصیتی مایرز-بریگز را بشناسید

ویژگی های نوع مدافع

مدافعان معمولاً دارای ویژگی های زیر هستند:

  • عضو انجمن: اگرچه شما مدافعی هستید که برای شارژ مجدد نیاز به زمان دوری از دیگران دارید، اما از احساس اینکه تأثیر مثبتی بر جامعه خود دارید لذت می برید.

  • صلح طلب و مذاکره کننده: در مواقعی که گروه ها با مشکل مواجه می شوند به عنوان یک میانجی عمل می کند. ما از تخیل و همدلی خود برای یافتن راه حل هایی استفاده می کنیم که به همه کمک می کند احساس کنند شنیده می شوند.

  • دقیق: شما به طور طبیعی مراقب هستید و در کار با توجه به جزئیات خوب هستید.

  • تغییر را دوست ندارید: اگرچه توانایی تصور مسیرهای جدید را دارید، اما واقعاً تغییر را دوست ندارید مگر اینکه برای حل یک مشکل ضروری باشد.

از نقاط قوت و ضعف دفاع کنید

نوع Advocate دارای نقاط قوت و ضعف زیر است:

نقاط قوت

با اراده و پرشور با مهارت های عملی قوی. دقیق، با مهارت های مشاهده عالی، و در حل مسئله خوب است. اگرچه آنها لزوماً از آن دسته ای نیستند که به طور فعال مسئولیت را بر عهده بگیرند، افراد قهرمان معمولاً مسئول اجرای ایده ها هستند. به طور خاص، نوع Advocate دارای نقاط قوت زیر است:

  • مشارکتی: از اطرافیانتان حمایت می کند و تلاش می کند به نتایجی برسد که به نفع کل گروه باشد، نه افراد.

  • قابل اعتماد: رویکردی عمدی و ثابت به وظایف شما دارد. این ما را به یک شریک پروژه قابل اعتماد برای همکاری تبدیل می کند.

  • صبور: شما همچنین به صبر و حوصله خود معروف هستید، زیرا مایلید با توجه به جزئیات به وظایف خود نزدیک شوید تا به بهترین نتایج برسید.

  • تخیلی: شما تخیل قوی دارید که به شما امکان می دهد وظایف و رویدادها را از دیدگاه شخص دیگری ببینید. برای درک تصویر بزرگتر از موقعیت و کشف رویکردهای تخیلی بیشتر همدلی کنید.

  • ناظر: شما مهارت های مشاهده ای خوبی دارید و علاقه شدیدی به دنیای اطراف خود دارید. با استفاده از قضاوت و حساسیت طبیعی خود، می توانید از منظری منحصر به فرد در مورد تأثیر اعمال خود بر دیگران فکر کنید.

  • پرشور: وقتی به چیزی علاقه مند هستید، از کوچکترین پروژه گرفته تا مهم ترین، می توانید به طور باورنکردنی پرشور شوید. به دلیل اشتیاق خود، تمایل دارید در فعالیت هایی شرکت کنید که علاقه شما را برانگیخته و تمام تلاش خود را برای موفقیت یک پروژه انجام دهید.

  • اخلاص: یکی از نقاط قوت نوع Advocate، برخورد صمیمانه با دیگران و عقاید است. با گذشت زمان، اشتیاق آنها به چیزی که اطرافیانشان را تحت تأثیر قرار می دهد به وفاداری واقعی تبدیل می شود.

  • کوشا: آنها سخت کوش هستند زیرا به شدت از تأثیر اعمالشان بر اطرافیان خود آگاه هستند. از زمان اختصاص داده شده عاقلانه استفاده کنید و برای همه کسانی که در یک پروژه مشارکت دارند ارزش قائل شوید.

ضعف

مدافعان همچنین دارای نقاط ضعفی هستند که بر تعاملات اجتماعی و موفقیت آنها تأثیر می گذارد.

  • متواضع: مردم می توانند آنقدر متواضع باشند که وقتی کسی پروژه ای را به آنها تعارف می کند، اعتبار می گیرند.

  • خجالتی: ممکن است برای جلوگیری از آسیب رساندن به احساسات دیگران از ابراز نظر خودداری کنید. به دلیل ماهیت همدلانه خود، سکوت را آسان‌تر می‌کنند و در گروه‌ها خجالتی می‌شوند.

  • آن را خیلی جدی بگیرید: وقتی انتقادی از شما دریافت می شود، ممکن است آن را به عنوان یک حمله شخصی تلقی کنید، حتی اگر منظور طرف مقابل اینطور نبوده باشد.

  • سرکوب احساسات: حتی اگر احساس می کنید مورد بی احترامی یا انتقاد ناعادلانه قرار گرفته اید، تمایل دارید احساسات واقعی خود را سرکوب کنید تا باعث ایجاد احساس ناراحتی در طرف مقابل نشوید.

  • بار زیادی بر دوش خود بگذارید: طرفدارانی که دوست دارند به دیگران کمک کنند، برای نه گفتن مشکل دارند. از آنجایی که می خواهید به دیگران اولویت بدهید و به آنها کمک کنید، ممکن است در نهایت مسئولیت زیادی را بر عهده بگیرید.

  • مقاوم در برابر تغییر: شما لجباز هستید و ترجیح می دهید به انجام کارها به روشی که دارید ادامه دهید، به خصوص اگر احساس نیاز به تغییر ندارید.

  • نوعدوست بودن بیش از حد: نوعدوست بودن چیز خوبی است، اما باعث می شود که شما را از کار بیاندازد. با وجود اینکه قبلاً کمک زیادی کرده‌ایم، معتقدیم که می‌توانیم بیشتر برای کمک به دیگران انجام دهیم.

مرتبط: ۱۸ تست شخصیتی رایگان و پولی برای یافتن مناسب شغلی

از ارزش ها و انگیزه ها حمایت کنید

مدافعان برای ثبات، شفقت و سیستم های موجود ارزش قائل هستند. من ترجیح می دهم کارها را به روش قدیمی ادامه دهم، تا زمانی که به کسی آسیب نرساند. به دلیل ماهیت دلسوزشان، برای هماهنگی ارزش قائل هستند. آنها همچنین در یک محیط کاری آرام با وظایف ساختاریافته و مشخص انگیزه پیدا می کنند.

وکیل در محل کار تایپ کنید

شما مراقب و علاقه مند هستید که پروژه ها و راه حل ها برای همه کارساز باشد. شما در سازماندهی بسیار خوب هستید و ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که به طور طبیعی دقایقی را در یک سازمان یا گروه بگذرانید. دقیق و منظم، می‌توانید از مهارت‌های خود در مشاغلی که نیاز به تمرکز بالایی دارند، به خوبی استفاده کنید.

سبک های ارتباطی مدافع بسته به محیط تغییر می کند. آن‌ها در محیط‌های کاری پر استرس یا پر سرعت ساکت‌تر هستند، اما در محیط‌های کاری آرام‌تر و آرام‌تر رشد می‌کنند.

اگرچه آنها تمایل دارند که یک محیط کاری آرام و کم استرس را ترجیح دهند، جنبه نوع دوستانه و تمایل آنها به محافظت و کمک به دیگران ممکن است آنها را به سمت مشاغل تا حدی استرس زا سوق دهد. چیزی که مدافعان بیشتر به آن اهمیت می دهند این است که آیا شرکت و همکاران برای مشتری کار می کنند یا خیر. در غیر این صورت، سازگاری با محیط کار دشوار خواهد بود.

مقاله مرتبط: همه چیز در مورد تیپ شخصیتی سرگرم کننده (ESFP)

مشاغل مناسب برای نوع مدافع

مدافعان برای محیط های کاری مناسب هستند که نیازی به انجام چند کار ندارند و با ارزش های آنها همسو می شوند و احساس معناداری می کنند. مشاغل پیشنهادی شامل دستیار تولید ویدئو، تدوینگر فیلم، متصدی، مدیر دفتر، نماینده منابع انسانی، کتابدار، و مدیر فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: مشاغل توصیه شده برای نوع مدافع (ISFJ)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *