بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای قطعی سئوی یوتیوب

سئوی یوتیوب

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یوتیوباگر می خواهید محتوای شما دیده شود، سئوی یوتیوب به اندازه سئو برای صفحات وب مهم است. در حالی که مفهوم ممکن است یکسان باشد، سئوی یوتیوب کمی متفاوت از گوگل است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید زمان خود را برای کار بر روی سئوی YouTube خود صرف کنید.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی را که برای ایجاد یک استراتژی عالی سئوی یوتیوب نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

سئوی یوتیوب چیست؟

سئوی یوتیوب فرآیند بهینه سازی کانال یوتیوب، ابرداده، توضیحات ویدیو، لیست پخش و ویدیوها است. هنگامی که ویدیوهای خود را بهینه کردید، هم برای موتور جستجوی YouTube و هم برای موتورهای جستجوی بیرونی مانند Google و Bing بهینه می شوند.

اگر می خواهید مردم شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، یوتیوب باید یک بخش قوی از استراتژی سئوی شما باشد زیرا یکی از قوی ترین وب سایت های آنلاین است. آمار این را ثابت می کند. بر اساس رتبه بندی ترافیک الکسا، یوتیوب دومین وب سایت آنلاین پس از گوگل است.

یوتیوب را به عنوان یک موتور جستجو برای ویدیوها در نظر بگیرید، و از آنجایی که یک موتور جستجو است، قوانین سئوی خاص خود را دارد.

سئوی یوتیوب چگونه کار می کند؟

از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، این دو به طور خودکار داده ها را به اشتراک می گذارند. یک مزیت بزرگ برای آپلود ویدیوهای شما در یوتیوب وجود دارد و آن این است که گوگل بلافاصله ویدیوی شما را ایندکس می کند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید منتظر بمانید تا ربات ها ویدیوی شما را بخزند و همچنین نیازی به ایجاد نقشه سایت ویدیویی و ارسال آن ندارید.

برای اینکه ویدیوی شما در صفحه رتبه بندی یوتیوب ایندکس شود، باید بهترین تاکتیک های سئو را اجرا کنید، درست همانطور که برای یک صفحه وب در ایندکس بالا در گوگل انجام می دهید. گوگل باید بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست و برای این کار باید متنی اضافه کنید تا محتوا را به خوبی توضیح دهد.

متن ویدیوهای شما شامل عنوان ویدیو، توضیحات و برچسب‌ها است. علاوه بر اینها، زیرنویس‌های بسته نیز کلید سئوی عالی یوتیوب هستند. مورد دوم تعامل و بیننده بیشتر و همچنین SEO را تشویق می کند.

نحوه بهینه سازی ویدیوها برای یوتیوب

با میلیون ها ویدیوی یافت شده در YouTube، بهینه سازی ویدیوی شما هرگز مهمتر از این نبوده است. مراحل زیادی برای بهینه سازی کامل ویدیوهای شما وجود دارد و در زیر می توانید راهنمای گام به گام را بیابید:

۱. با کلمات کلیدی شروع کنید

تعیین کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما برای یافتن محتوای مشابه شما از آنها استفاده می کنند، برای سئوی یوتیوب کلیدی است. این فرآیند مشابه فرآیند SEO برای گوگل است. شما باید فهرستی از کلمات را در جایگاه خود تهیه کنید و سپس از Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی با حجم ماهانه بالا استفاده کنید. همچنین می توانید از نوار جستجو در یوتیوب برای مشاهده پیشنهاداتی که هنگام شروع به تایپ کلمات کلیدی خود ارائه می شود استفاده کنید.

علاوه بر این فرآیند، هنگام سروکار داشتن با سئوی یوتیوب، باید یک قدم اضافی بردارید. بعد از اینکه مجموعه ای از کلمات کلیدی ایده آل را پیدا کردید، این کلمات کلیدی را در گوگل وارد کنید و ببینید کدام یک به جای وب سایت ها به عنوان گزینه، ویدئوها را در بالای صفحه SERP نمایش می دهند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید در حالت ایده آل باید صدها جستجوی ماهانه داشته باشند.

۲. عنوان ویدیوی خود را بهینه کنید

مانند عناوین بهینه شده پست وبلاگ، عنوان ویدیوی شما نیز باید بهینه شود. برای انجام این کار به خوبی، از یکی از کلمات کلیدی خود به عنوان بخشی از عنوان ویدیوی خود استفاده کنید. کارشناسان سئو همچنین توصیه می کنند که راه حلی را که ویدیو ارائه می دهد در عنوان ذکر کنید. به عنوان مثال، “نحوه درست کردن سوفله: یک روش ساده و سریع”.

۳. توضیحات ویدیوی خود را بنویسید

دقیقاً مانند عنوان ویدیوی خود، کلمه کلیدی را در توضیحات خود اضافه کنید. ربات‌های یوتیوب این کلمات کلیدی را پیدا کرده و آن‌ها را می‌خزند و به ویدیوی شما شانس بیشتری برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحه می‌دهند.

۴. برچسب ها را بهینه کنید

برچسب زدن به معنای وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط هنگام آپلود ویدیو است تا بتوانید بازدیدهای بیشتری ایجاد کنید. هرچه برچسب ها مرتبط تر باشند، شانس بیشتری برای مشاهده ویدیوی شما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر ویدیوهای شما در مورد آرایش هستند، کلمات کلیدی مانند “محصولات زیبایی، آموزش آرایش” و موارد دیگر را وارد کنید. از استفاده بیش از حد تگ ها خودداری کنید. ۱۰ تا ۱۲ را هدف بگیرید.

برای وارد کردن برچسب ها باید:

  • از کانال یوتیوب خود دیدن کنید

  • روی تنظیمات کانال کلیک کنید

  • روی “اطلاعات و تنظیمات” کلیک کنید

  • برچسب های خود را در قسمت برچسب ها وارد کنید و کلمات را با کاما از هم جدا کنید.

۵. یک فراخوان برای اقدام (CTA) برای نظرات افراد ایجاد کنید

یوتیوب به ویدیوهای محبوب رتبه بالاتری می دهد و یکی از راه هایی که یوتیوب مشخص می کند که یک ویدیو محبوب است یا خیر، نظرات است. برای یوتیوب، بخش نظرات یک معیار مهم است، بنابراین نظر دادن افراد روی ویدیوهای شما باید اولویت شما باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مردم را ترغیب کنید تا نظر بدهند، افزودن یک فراخوان برای اقدام در انتهای ویدیو است تا مردم افکار، نکات یا داستان‌های خود را در رابطه با محتوای ویدیو به اشتراک بگذارند. استفاده از یک سوال در انتهای ویدیو یک راه عالی برای ترغیب افراد به شروع بحث است.

۶. مردم را وادار به اشتراک کنید

معیار دیگری که یوتیوب برای رتبه بندی محبوبیت استفاده می کند، تعداد اشتراک در کانال یوتیوب است. داشتن مشترکین زیاد به این معنی است که مردم مایلند تعداد بیشتری از شما و YouTube را ببینند، این یک معیار مثبت است که در رتبه بندی نتیجه خواهد داد.

بنابراین هنگامی که ویدیوهای خود را آپلود می کنید، افراد را تشویق کنید تا در کانال خود مشترک شوند. به آنها دلیلی برای این کار بدهید. به آنها بگویید که ویدیوهای بیشتری آپلود خواهید کرد که از آنها لذت خواهند برد. ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبان نیز دلیلی برای عضویت در کانال شما ایجاد می کند.

محتوای با کیفیت در سئوی یوتیوب بیش از حل مشکلات بینندگان شماست. همچنین شامل آپلود ویدیوهای با کیفیت است. این کار به راحتی قابل انجام است. این روزها گوشی های هوشمند ویدئوهای باکیفیت ضبط می کنند، بنابراین می توان بدون سرمایه گذاری روی تجهیزات زیاد، یک ویدیوی خوب ساخت.

هنگام فیلمبرداری، روی داشتن نور طبیعی تمرکز کنید. یک دست ثابت یا سه پایه نیز به شما کمک می کند، و حتی ممکن است برای صدای واضح تر، روی میکروفون سرمایه گذاری کنید.

۷. زیرنویس‌های بسته را درج کنید

زیرنویس‌های بسته برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند عالی هستند تا از ویدیوهای شما لذت ببرند، اما این زیرنویس‌ها برای سئوی YouTube نیز عالی هستند. این به این دلیل است که شرح‌های بسته توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن هستند. این بدان معناست که ربات‌ها متن را به عنوان متن در صفحات وب شناسایی می‌کنند و شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در جایگاه خود به شما می‌دهند. اگر تصمیم دارید زیرنویس‌های بسته را به ویدیوهای خود اضافه کنید، مطمئن شوید که دقیق هستند.

۸. ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید

هنگامی که ویدیوهای YouTube را ایجاد می کنید، می خواهید در تمام رسانه های اجتماعی، نه فقط در YouTube، حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید. هرچه ویدیوی شما بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، رتبه بالاتری خواهد داشت. یکی از راه‌های دریافت اشتراک‌گذاری‌های بیشتر، تشویق بینندگان به اشتراک‌گذاری ویدیو است. همچنین می توانید هنگام آپلود ویدیوهای خود پیوندهایی به نمایه های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید تا مردم شما را دنبال کنند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۹. زمان تماشای خود را افزایش دهید

یکی دیگر از معیارهای رتبه بندی که YouTube برای سنجش محبوبیت ویدیوی شما استفاده می کند، زمان تماشا است. هرچه مردم زمان بیشتری را صرف تماشای ویدیوهای شما کنند، در معیار رتبه‌بندی YouTube بهتر خواهید بود. بهترین راه هایی که می توانید زمان تماشا را افزایش دهید این است که:

  • در زمان مناسب برای مخاطبان خود پست کنید

  • در پایان ویدیو قول بدهید

  • تعلیق اضافه کنید

  • به بینندگان بگویید چه انتظاراتی می توانند داشته باشند

  • پیوندهایی را به ویدیوی خود اضافه کنید تا بینندگان محتوای شما را بیشتر تماشا کنند

  • یک سوال بپرسید و در انتهای ویدیو به آن پاسخ دهید

  • از لیست پخش استفاده کنید

همچنین باید گزارش زمان تماشای خود را که YouTube ارائه می‌کند مطالعه کنید تا ببینید کدام ویدیوها خوب کار می‌کنند و کدام‌ها را می‌توان بهبود بخشید. برای مشاهده گزارش خود به کانال خود بروید و روی Creator Studio کلیک کنید. منوی سمت چپ را پیدا کنید، روی Analytics و سپس روی Watch time کلیک کنید.

۱۰. لیست های پخش را اضافه کنید

لیست های پخش ویدیو زمان تماشای شما را افزایش می دهد و سئوی شما را تقویت می کند. انواع مختلفی از لیست های پخش وجود دارد که می توانید ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک نانوا می‌تواند یک لیست پخش با مجموعه‌ای از ویدیوها ایجاد کند که در آن جزئیات هر مرحله از پخت کیک عروسی را شرح می‌دهد. بنابراین یک ویدیو در مورد پخت کیک، سپس یکی در مورد تهیه فراستینگ، دیگری در مورد تزئین کیک و موارد دیگر وجود دارد.

۱۱. محبوبیت خود را افزایش دهید

محبوب بودن در یوتیوب منجر به مخاطب بیشتر، تعداد بازدید بیشتر و در نتیجه سئوی بهتر می شود. اینها برخی از بهترین راه هایی هستند که می توانید در جایگاه خود در YouTube محبوب تر شوید:

  • یک تصویر کوچک عالی ایجاد کنید: یک تصویر کوچک به بینندگان می‌گوید که ویدیو درباره چه چیزی است تا شانس کلیک روی ویدیوهای شما را افزایش دهید.

  • نام فایل های خام خود را بنویسید: قبل از آپلود ویدیوی خود در یوتیوب، از کلمه کلیدی برای نام گذاری فایل ویدیوی خود استفاده کنید. ممکن است مستقیماً به رتبه‌بندی سئوی شما کمکی نکند، اما راه دیگری برای گفتن اینکه ویدیو درباره چه چیزی است به YouTube است

  • به مشترکین ایمیل خود اطلاع دهید: از لیست ایمیل خود استفاده کنید. با ارسال خبرنامه ای که مخاطبان خود را در مورد محتوای جدید خود مطلع می کند، شانس بیشتری برای مشاهده ویدیوی خود می دهید.

  • ویدیوی خود را جاسازی کنید: اگر وبلاگ دارید، از آن برای جاسازی ویدیوی خود در یکی از پست های وبلاگ خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *