نماد سایت ایوسی

کار از خانه در مقابل کار در دفتر (مزایا و معایب)

کار از خانه در مقابل اداره

کار از خانه در مقابل اداره

پیشرفت در فناوری محل کار و افزایش تنوع در مسیرهای حرفه ای، محیط های کاری متفاوتی را برای حرفه ای ها ایجاد کرده است. در حالی که برخی از مشاغل به کارمندان اجازه می دهند از خانه یا در محیط اداری کار کنند، مشاغل دیگر برای یک محیط یا محیط دیگر مناسب تر هستند. انتخاب محیط کاری متناسب با مهارت ها و مسئولیت های کاری شما می تواند بهره وری شما را افزایش داده و رضایت شغلی شما را افزایش دهد.

در این مقاله از ایوسی، کار از خانه را با کار در دفتر مقایسه می کنیم و تفاوت های کلیدی بین این محیط ها را برجسته می کنیم.

شغل کار از خانه چیست؟

یک شغل کار از خانه (WFH) یا یک موقعیت از راه دور، به کارمند اجازه می دهد تا وظایف کاری خود را در دفتر خانه یا مکان دیگری انجام دهد. کارمندان ممکن است از طیف وسیعی از دستگاه های تکنولوژیکی در کار خود استفاده کنند، از جمله تلفن کار، کامپیوتر و مودم اینترنت. در اینجا برخی از موقعیت های رایج WFH آورده شده است:

شغل در دفتر چیست؟

شغل اداری یا یک موقعیت در محل، شغلی است که در آن کارمند وظایف کاری خود را در یک محیط اداری شرکت انجام می دهد. این مشاغل ممکن است به تجهیزات تخصصی، دسترسی به اطلاعات حساس یا توانایی برگزاری جلسات حضوری با مشتریان و همکاران نیاز داشته باشند. در اینجا برخی از مشاغل رایج اداری آورده شده است:

کار از خانه در مقابل اداره

در اینجا چند روش وجود دارد که مشاغل خانگی با مشاغل اداری متفاوت است:

رفت و آمد

کارمندانی که از خانه کار می کنند می توانند از رفت و آمد از خانه خود به اداره اجتناب کنند. بسته به جایی که آنها زندگی می کنند، این می تواند چندین ساعت در هفته آنها را ذخیره کند. این متخصصان ممکن است روز کاری خود را زودتر شروع کنند یا به پایان برسانند یا وقت اضافی را صرف سرگرمی ها، ورزش یا درگیر شدن با خانواده خود کنند. آنها اغلب در هزینه های گاز یا حمل و نقل عمومی صرفه جویی می کنند. افراد حرفه ای که در یک دفتر کار می کنند، معمولاً زمان رفت و آمد خود را در برنامه خود قرار می دهند. آنها ممکن است وقت خود را با گوش دادن به پادکست ها یا انجام تماس های کاری سپری کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک رفت و آمد طولانی را مدیریت کنیم

محیط کار

حرفه ای هایی که از خانه کار می کنند اغلب می توانند فضای کاری خود را برای بهینه سازی بهره وری خود طراحی کنند. در حالی که کارفرمای آنها ممکن است الزاماتی برای پس زمینه تماس های ویدیویی داشته باشد، کارمند می تواند رنگ دیوارها و دکوراسیون دفتر خانه خود را انتخاب کند. جدای از تماس‌های ویدیویی، معمولاً می‌توانند در ساعات کاری خود لباسی را که می‌خواهند بپوشند. یک حرفه ای با شغل اداری ممکن است فقط بتواند تصاویر روی دیوار دفتر یا اتاقک خود را انتخاب کند و میز خود را تزئین کند. دفتر آنها همچنین ممکن است کد لباسی داشته باشد که بر آنچه می توانند بپوشند نظارت می کند.

مطالب مرتبط: ۷ نکته برای چیدمان دفتر خانه

برنامه ریزی

کار از خانه می تواند به شما این امکان را بدهد که برنامه ای انعطاف پذیر برای انجام سایر تعهدات خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک والدین شاغل ممکن است موقعیت WFH را ترجیح دهند زیرا به آنها اجازه می دهد تا فرزندان خود را از مدرسه ببرند و زمان از دست رفته را در پایان روز جبران کنند. در حالی که این انعطاف‌پذیری می‌تواند برای برخی از حرفه‌ای‌ها راحت باشد، برخی دیگر ممکن است برنامه ساختاریافته یک شغل اداری را ترجیح دهند. همچنین، یک برنامه دقیق می تواند برای برخی از مشاغل، مانند پذیرش پزشکی، که در آن بیماران در مراکز خاصی قرار ملاقات تعیین کرده اند، ضروری باشد.

مطالب مرتبط: مزایا و معایب کار از خانه

تمرکز

بسیاری از متخصصان وقتی در محیط اداری کار می کنند که حواس پرتی کمتری وجود دارد، تمرکز بر وظایف خود آسان تر است. اغلب، دفاتر شرکت ها حریم خصوصی را افزایش می دهند و سر و صدای محیط را کاهش می دهند و بهره وری کارمندان دفتر را بهبود می بخشند. حیوانات خانگی، کارهای خانگی، همسایگان و اعضای خانواده می توانند حواس یک متخصص WFH را پرت کنند که می تواند باعث کاهش بهره وری آنها شود. برای متمرکز ماندن، یک حرفه ای با یک کار از راه دور ممکن است از تکنیک های مختلفی استفاده کند، مانند تهیه فهرست کارها، تنظیم یک تایمر و قرار دادن علامتی روی درب دفتر راه دور خود برای کاهش وقفه ها.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای بهبود تمرکز و مهارت های تمرکز

تعامل اجتماعی

حرفه ای هایی که از خانه کار می کنند ممکن است در مقایسه با کسانی که در دفتر کار می کنند، برقراری ارتباط با همکاران خود دشوارتر باشد. فضاهای اداری مانند راهروها، کف اتاقک ها و اتاق های استراحت به همکاران این امکان را می دهد که با یکدیگر احوالپرسی کنند و در مورد زندگی شخصی خود گفتگو کنند. همچنین، کارمندان دفتر ممکن است در جشن های تولد و سایر جشن ها در دفتر شرکت کنند، که می تواند پیوند آنها را با هم تیمی ها افزایش دهد. از آنجایی که رابطه مثبت کارکنان می تواند بهره وری را افزایش دهد و همکاری را بهبود بخشد، شرکت ها ممکن است از رویدادهای مجازی مانند بازی های بی اهمیت و کنفرانس های ویدئویی آنلاین برای ارتباط با کارمندان از راه دور استفاده کنند.

ارتباط

مشاغل از راه دور و در محل از روش های ارتباطی متنوعی استفاده می کنند و ممکن است به انتظارات متفاوتی نیاز داشته باشند. شرکت‌هایی که کار از راه دور ارائه می‌دهند ممکن است کارمندانی داشته باشند که در مناطق زمانی مختلف کار می‌کنند، به این معنی که همکاران شما ممکن است در ساعات یکسان کار نکنند. مناطق زمانی مختلف می تواند به معنای تاخیر در پاسخ های ارتباطی باشد. در سازمان های راه دور، ایجاد دستورالعمل های ارتباطی برای تعیین انتظارات واقع بینانه می تواند مفید باشد. متخصصانی که در یک دفتر کار می کنند اغلب می توانند شخصاً با همکاران خود ملاقات کنند و از پاسخ فوری به سؤالات آنها اطمینان حاصل کنند. از آنجایی که از ارتباطات کلامی بیشتری استفاده می کنند، کارمندان در محل ممکن است یک دفترچه یادداشت برای ثبت اطلاعات مهم داشته باشند.

همکاری

همکاری با همکاران برای حرفه ای هایی که در خانه کار می کنند می تواند چالش برانگیزتر از افرادی باشد که در محل کار می کنند. در یک محیط اداری، همکاران می توانند در دفاتر یکدیگر یا در اتاق های کنفرانس گروهی برای طراحی طرح های پروژه، بحث در مورد شماره های عملیاتی و ایجاد گزارش ملاقات کنند. از آنجایی که کارمندان از راه دور ممکن است در شهرها یا ایالت های مختلف زندگی کنند، ممکن است از نرم افزار مدیریت پروژه و ابزارهای چت برای همکاری در پروژه های کلیدی استفاده کنند.

مطالب مرتبط: نحوه نشان دادن همکاری در محل کار

سلامت جسمانی

افرادی که در خانه کار می کنند ممکن است حفظ سلامت جسمانی خود را آسان تر از افرادی که در دفتر کار می کنند، پیدا کنند. از آنجایی که آنها صبح ها و عصرها رفت و آمد نمی کنند، ممکن است از زمان اضافی برای خواب طولانی تر، پیاده روی یا تکمیل یک برنامه ورزشی استفاده کنند. کار از خانه همچنین می‌تواند به افراد این انعطاف‌پذیری را بدهد که در طول دوره ناهار برای خود غذاهای سالم بپزند. حرفه ای هایی که در دفتر کار می کنند می توانند با تهیه یک ناهار سالم قبل از کار و استراحت منظم برای پیاده روی در بیرون یا حرکات کششی، سلامت خود را افزایش دهند.

مطالب مرتبط: چگونه هنگام کار از خانه برای خودمراقبتی وقت بگذاریم

تعادل زندگی کاری

تعادل کار و زندگی به میزان زمان و انرژی ای که برای هر جنبه از زندگی خود از جمله کار، مسائل خانوادگی، سرگرمی ها و سلامت شخصی اختصاص می دهید، اشاره دارد. در حالی که کار از خانه می تواند انعطاف پذیری را به شما ارائه دهد، که به شما امکان می دهد به تعهدات شخصی خود توجه کنید، گاهی اوقات می تواند منجر به ایجاد مرز مبهم بین زمان کار و زمان شخصی شود. حرفه ای هایی که در یک دفتر کار می کنند می توانند در پایان هر روز وقتی به خانه می روند، مواد کار خود را کنار بگذارند، که می تواند تمرکز آنها را در ساعات آزاد صرفاً بر روی سرگرمی ها، خانواده و دوستان خود آسان کند.

مرتبط: راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

سبک زندگی سالم تر

در خانه، به شرطی که مدیریت زمان را به خوبی تمرین کنید، زمانی که به صفحه کامپیوتر نیاز دارید، استراحت کوتاهی از صفحه کامپیوترتان راحت‌تر است. ممکن است زمان بیشتری برای قرار دادن ورزش منظم در برنامه روزانه خود و پختن غذاهای سالم در آشپزخانه داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل