شما فقط زمان کوتاهی دارید تا با رزومه خود تاثیرگذار باشید. در آن لحظاتی که یک کارفرمای بالقوه در حال بررسی رزومه شما برای مجموعه مهارت و تجربه شما است، مهم است که کلماتی را انتخاب کنید که ارزشی را که در نقشهای قبلی اضافه کردهاید، بیان کند.
استفاده از اصطلاحات تجاری متداول مانند « خانه چرخدار » یا « فرد مراجعهکننده » میتواند بهترین راه برای انتقال کارآمد ویژگیهای شما باشد. با این حال، کلماتی مانند این به قدری بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند که معنی خود را از دست داده اند و به شما کمکی نمی کنند که از سایر متقاضیان متمایز شوید. در عوض، عباراتی را انتخاب کنید که عمل گرا هستند، به جای اینکه بگویند چرا باید مورد توجه قرار بگیرید.
در این مقاله از ایوسی، کلماتی را که باید در رزومه از آنها اجتناب کنید، به همراه کلماتی که باید برای برجسته شدن و جلب توجه درخواست شغلی خود بگنجانید، فهرست می کنیم.
کلماتی که باید در رزومه خود از آنها اجتناب کنید
در اینجا چند دسته از کلمات وجود دارد که باید از قرار دادن آنها در رزومه خود اجتناب کنید:
زبان تجاری
استفاده بیش از حد از اصطلاحات تجاری می تواند رزومه شما را ضعیف کند. استفاده از زبان ساده و واضح که نحوه ارائه ارزش را توضیح می دهد بسیار مؤثرتر است. در اینجا چند نمونه دیگر از زبان تجاری برای کنار گذاشتن رزومه آورده شده است:
-
خط پایین
-
خرید در
-
صلاحیت اصلی
-
زیست بوم
-
هم افزایی
-
ارزش افزوده
عبارات کلی خودسازی
اگرچه رزومه شما فضایی برای به نمایش گذاشتن مهارت ها و توانایی های شماست، عبارات و اصطلاحات گسترده برای توضیح ارزش شما می تواند بی اثر باشد. برای مثال، اصطلاحی مانند « خود شروع کننده » یک کلی است که به طور خاص توضیح نمی دهد که چرا یا چگونه ممکن است برای نقشی که برای آن درخواست می کنید ارزش قائل شوید.
در عوض، سعی کنید نمونهای از زمانی را که خودتان شروع کردهاید نشان دهید، مانند « تلفات زمان را شناسایی کرد و یک سیستم CMS جدید را پیادهسازی کرد، زمان صرف شده برای تمیز کردن سوابق مشتریان را به نصف کاهش داد. ” در اینجا نمونه های بیشتری از عبارات خود تبلیغی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:
-
پر انرژی
-
متخصص در
-
متفکر استراتژیک
-
بهترین نژاد
-
متفکر/فعال خارج از چارچوب
-
فعال
-
هوشمندانه
-
بهترین
کلمات مبتلا
چند کلمه و عبارت وجود دارد که باید رزومه خود را کنار بگذارید زیرا هیچ اطلاعات جدید یا متمایزکننده ای اضافه نمی کنند. شما زمان یا فضای زیادی ندارید تا به مدیران استخدام بفهمانید چرا باید شما را به عنوان یک نامزد در نظر بگیرند، بنابراین از گرفتن فضا با کلماتی مانند ” مرد مردم ” خودداری کنید . تقریباً هر شغلی از شما نیاز دارد که با افراد دیگر کار کنید، بنابراین، مگر اینکه نمونه خاصی داشته باشید که نشان دهد شما در این زمینه مهارت فوق العاده ای دارید، ارزش گنجاندن آن را ندارد.
اگر این یک دارایی مهم در موقعیتی است که برای آن درخواست می کنید، سعی کنید از بیانیه ای استفاده کنید که نشان می دهد چگونه با دیگران کار می کنید. به عنوان مثال، ” من یک کارگاه ماهانه ایجاد کردم که منجر به افزایش همکاری تیمی شد و منجر به سه پروژه تکمیل شده در سه ماهه گذشته شد. ”
در اینجا چند مثال اضافی از عباراتی که مدیران استخدام انتظار دارند بدون نیاز به دیدن آنها در رزومه شما آورده شده است:
-
سخت کوش
-
خود انگیز
-
فعال کار تیمی
کلماتی که باید در رزومه خود بگنجانید
نمونه هایی از کار گذشته شما به کارفرمایان شواهد روشنی از تفاوت شما با سایر متقاضیان می دهد. آنها به دنبال نمونههایی از زمانهایی هستند که شما ارزش را تحویل دادهاید ، و در صورت امکان، اعدادی را برای پشتیبانی از آنها ارائه میکنند. به عنوان مثال، به جای اینکه بگوییم شما یک بازیکن تیم نتیجهمحور هستید که نتایج تاثیرگذاری را ارائه میدهید، مدیران استخدام میخواهند چیزی شبیه این را ببینند: « من یک فرآیند تحویل ساده ایجاد کردم که افت درآمد را تا ۲۰% کاهش داد. ”
فهرست زیر از کلماتی را که میتوانند هنگام ایجاد رزومه با بیانیههای عملی که ارزشی را که برای تیم آنها به ارمغان میآورید به وضوح نشان میدهند، مفید باشند، در نظر بگیرید:
-
رسیدن به
-
هماهنگ
-
ساخته شده
-
توسعه یافته
-
ایجاد
-
ایده پرداز
-
بهبود یافته
-
افزایش/کاهش یافته
-
تحت تأثیر قرار گرفته
-
راه اندازی شده
-
اداره شده
-
مذاکره شده
-
حل شده
-
درآمد / سود ایجاد شده
-
آموزش دیده / مربی
-
تحت بودجه تحویل داده شده
-
داوطلب شده
بیشتر بخوانید: ۱۹۵ فعل عملی برای برجسته کردن رزومه شما
وقتی نوبت به فرآیند مصاحبه می رسد، از رزومه تا مصاحبه نهایی، مدیران استخدام می خواهند بتوانند ارزش خاصی را که ارائه کرده اید برای پیش بینی چگونگی افزایش ارزش در شرکتشان درک کنند. اولین نقطه تماس شما با مدیران استخدام رزومه است. بنابراین، بهجای کلیشهها و کلیات، از کلمات اکشن استفاده کنید تا مثالهایی از اینکه دقیقاً چقدر با توضیحاتی که نوشتهاند مطابقت دارید، بیاورید.