کارتهای ویزیت به افراد کمک میکنند ارتباطات حرفهای را به خاطر بسپارند و دسترسی سریع به اطلاعات تماس ضروری ایجاد کنند. کارتهای ویزیت خلاق سطح بالاتری از خاطرهانگیز بودن را نسبت به کارتهای ویزیت سنتی ارائه میکنند و میتوانند شانس افراد را برای فروش یا ایجاد یک رابطه پایدار افزایش دهند.
در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که چرا کارت ویزیت مهم است، توضیح می دهیم که چگونه خلاقیت می تواند کارت ویزیت شما را بهبود بخشد و ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی مجدد کارت ویزیت ارائه می دهد.
مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای ایجاد یک کارت ویزیت موثر
چرا کارت ویزیت مهم است؟
کارت های ویزیت به ارتباطات تجاری کمک می کند تا به یاد بیاورند که شما چه کسی هستید و چه می کنید. آنها یک راه عالی و ساده برای معرفی هستند. کارتهای ویزیت علاوه بر معرفی، میتوانند:
-
یک ارتباط به یاد ماندنی ایجاد کنید
-
اطلاعات بعدی را ارائه دهید
-
به عنوان یک ابزار بازاریابی خدمت کنید
-
اطلاعات قابل حمل و راحت را ارائه دهید
-
با هزینه کم تولید شود
یک کارت ویزیت خلاقانه و به یاد ماندنی راهی عالی برای ایجاد روابط جدید در دنیای حرفه ای است. با ارائه یک آشنایی حرفه ای جدید با کارت ویزیت خود، به آنها موارد زیر را می دهید:
-
نام شرکت
-
لوگوی شرکت
-
اسم شما
-
عنوان شغلی شما
-
وب سایت شرکت یا صفحه فرود خاص
-
اطلاعات تماس شما
-
سایت های رسانه های اجتماعی شرکت
چگونه خلاقیت می تواند کارت ویزیت شما را بهبود بخشد؟
بسیاری از کارتهای ویزیت از یک الگوی مشترک پیروی میکنند، نام شرکت و اطلاعات تماس با جوهر مشکی در یک طرف کارت ویزیت سفید با نام فرد و اطلاعات تماس شخصی در طرف دیگر. خلاقیت در طراحی و سبک می تواند به متمایز کردن کارت ویزیت شما از رقبا کمک کند و احتمال ارتباط آینده را افزایش دهد.
کارتهای ویزیت خلاقانه از عناصری مانند تصاویر، بافت و رنگ استفاده میکنند تا افراد را به نگهداری و ارجاع کارتهای ویزیت ترغیب کنند. اغلب، شرکتها این عناصر طراحی را به جنبهای از برند شرکت گره میزنند و بهطور منحصربهفردی نشان میدهند که شرکت چه میکند.
مطالب مرتبط: نحوه ساخت کارت ویزیت در مایکروسافت ورد
۱۱ ایده خلاقانه برای کارت ویزیت شما
این ۱۱ ایده خلاقانه سبک و طراحی را مرور کنید تا تأثیر کارت ویزیت خود را به حداکثر برسانید:
۱. از یک تصویر استفاده کنید
از تصویری استفاده کنید که مربوط به کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، اگر در یک کتابفروشی کار می کنید، پس زمینه کارت ویزیت شما ممکن است تصویری از یک جلد کتاب داشته باشد. تصاویر چشم را جلب می کنند و تأثیری ماندگار ایجاد می کنند.
۲. یک نقشه اضافه کنید
نقشه راهی عالی برای افزودن تصویری مفید به کارت ویزیت شما است. مکان های دفاتر شرکت خود یا نمای نزدیک از محل دفتر خود را درج کنید. گیرنده کارت ویزیت شما می تواند از نقشه برای یافتن مکان شما استفاده کند و منحصر به فرد بودن طرح می تواند به آنها کمک کند تا شما را به خاطر بسپارند.
۳. مقداری رنگ بزنید
رنگ راه آسانی برای افزودن خلاقیت به کارت ویزیت شماست. به جای استفاده از پس زمینه سفید، رنگی را از برند شرکت خود برای پس زمینه انتخاب کنید. یا می توانید پس زمینه را سفید بگذارید و از رنگ روشن برای فونت استفاده کنید. در هر صورت، کارت ویزیت شما احتمالاً از رقبا متمایز خواهد شد.
۴. بافت بیافزایید
افزودن بافت به کارت ویزیت خود به شکل برش یا نقش برجسته، روشی کم گفته برای جلب علاقه به کارت است. شخصی که کارت ویزیت شما را می گیرد، احتمالاً بیشتر از آنچه که در غیر این صورت برای قدردانی از طرح دقیق به آن نگاه می کند، به آن نگاه می کند، و شانس اینکه شما را به خاطر بسپارد، افزایش می یابد.
۵. تایپوگرافی را در نظر بگیرید
برخی از کارتهای ویزیت به چاپ کوچک با تغییرات ظریف در اندازه بسته به اطلاعات متکی هستند. اندازه و سبک فونت خود را تغییر دهید تا چشم گیرنده را به اطلاعات مهمی مانند نام خود و نام شرکت جلب کنید.
مرتبط: درک دستورالعمل های برند: نکات و مثال ها
۶. فضای خالی داشته باشید
فضای خالی چشم را روی کلمات روی صفحه متمرکز می کند، بنابراین از این به نفع خود استفاده کنید تا چشم را به اطلاعات مهم کارت ویزیت خود جلب کنید. فضای خالی می تواند سفید یا هر رنگی که پس زمینه کارت ویزیت شما باشد باشد. کلمات و عبارات را برای خوانایی فاصله بیندازید.
۷. فراخوانی برای اقدام ارائه دهید
در کارت ویزیت خود یک فراخوان واضح به افراد ارائه دهید، مانند «با من تماس بگیرید» یا «این مثال را بررسی کنید». این عنصر منحصربهفرد نه تنها شناخت کارت شما را افزایش میدهد، بلکه بر اساس پاسخها به دعوت به اقدام، ایده خوبی از اینکه چه کسی به کارت ویزیت شما نگاه کرده و چه کسی به آن نگاه نکرده است، خواهید داشت.
مرتبط: ۵۱ نمونه فراخوان موثر (و چرا کار می کنند)
۸. ترفیع بدهید
برای هدیه یا خدمات تخفیف دار، یک کد تبلیغاتی روی کارت ویزیت خود ارائه دهید. مانند فراخوانی برای اقدام، میتوانید تبلیغات را دنبال کنید تا ببینید چه تعداد از مردم به کارتهای ویزیت پاسخ میدهند. یک مزیت اضافی، تبدیل مشتریان جدید از طریق عمل ساده ارائه کارت ویزیت است.
۹. طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید
به جای مستطیل استاندارد، کارت ویزیت خود را به شکلی منحصربفرد در نظر بگیرید تا کارت خود را از دیگران جدا کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه لباس هستید، شکل کارت ویزیت خود را یک تی شرت بسازید. اندازه و شکل را طوری نگه دارید که افراد همچنان بتوانند به راحتی کارت را در کیف پول خود جای دهند، اما یک طراحی منحصر به فرد را در نظر بگیرید.
۱۰. به مواد غیر معمول نگاه کنید
شرکتها بیشتر کارتهای ویزیت را از کاغذ میسازند، اما برخی افراد از مواد غیرعادی مانند چوب یا فلز استفاده میکنند. یک مثال عالی از استفاده از مواد غیرمعمول برای کارت ویزیت، استفاده از نمونه پارچه به جای کاغذ برای یک خرده فروش پارچه است.
۱۱. آن را تعاملی کنید
برخی از شرکت ها انتخاب می کنند که هم کارت ویزیت های خلاقانه و هم تعاملی را برای مشتریان خود ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک فروشگاه پوشاک و لوازم در فضای باز ممکن است یک ابزار چندگانه به شکل کارت ویزیت از فلز ایجاد کند که اطلاعات مهمی روی آن ذکر شده است. مشتریان می توانند از چند ابزار برای سفت کردن پیچ ها یا برش سیم ها در حین دریافت یادآوری درباره شرکت استفاده کنند.
مرتبط: ۱۱ مثال بازاریابی تعاملی که الهام بخش، درگیر و تبدیل می شود