بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انتشار محتوای مرتبط و جذاب برای سازندگان محتوای آنلاین اولویت دارد. انتخاب موضوعات و ایجاد محتوایی که برای سال‌های آینده قابل جستجو و مرتبط باقی بماند، نقش مهمی در افزایش مخاطبان آنلاین شما دارد. اگر به دنبال راهی برای تولید محتوایی هستید که مدت‌ها پس از انتشار آن بازدیدکنندگان را جذب کند، از یادگیری نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز سود خواهید برد.

در این مقاله از ایوسی، به این خواهیم پرداخت که محتوای همیشه سبز چیست، چرا مهم است و چگونه می توان از آن برای بهبود بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو استفاده کرد.

تعریف محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که برای مدت زمان طولانی مرتبط و جالب باقی می ماند. محتوای همیشه سبز نام خود را از درختان همیشه سبز کاج و صنوبر گرفته است که حتی در زمستان رنگ سبز خود را حفظ می کنند. مانند درختان، محتوای همیشه سبز جذابیت خود را از دست نمی دهد، حتی با افزایش سن و تغییر فصل. محتوای موفق همیشه سبز در ده سالگی به همان اندازه که برای اولین بار منتشر شد برای مصرف کنندگان کاربردی و جذاب است.

برای درک بهتر محتوای همیشه سبز، نگاه کردن به آنچه که نیست مفید است. محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا یا مخاطب بسیار محدودی ندارد. محتوای همیشه سبز برای اینکه دقیق بماند نیازی به به روز رسانی مکرر ندارد. چند نمونه از محتوای غیر همیشه سبز عبارتند از:

  • مقالات خبری و پست های بحث

  • مقالات آماری یا اعداد محور که احتمالاً قدیمی می شوند

  • محتوایی که فقط در زمان خاصی از سال مرتبط است

  • روندهای فعلی در مد، فناوری یا فرهنگ پاپ

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

در حالت ایده‌آل، ایجاد محتوای همیشه سبز به شما این امکان را می‌دهد تا سال‌ها پس از انتشار مقاله یا ویدیو، به سود خود ادامه دهید. اگر محتوای شما برای طیف گسترده ای از بینندگان یا جمعیتی که دائماً تجدید می شود جذاب باشد، جریان ثابتی از بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب خواهید کرد. محتوای همیشه سبز همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای مصرف کنندگانی که ممکن است بخشی از مخاطبان هدف معمولی شما نباشند، جذب شوید. اگر وب‌سایتی دارید که مشاوره مالی ارائه می‌دهد، ممکن است به دانش‌آموزان دبیرستانی دسترسی نداشته باشید. با این حال، اگر مجموعه‌ای از ویدیوها را منتشر کنید که نکاتی را برای زندگی با بودجه در زمان تحصیل در دانشگاه/دانشکده ارائه می‌دهند، احتمالاً محتوایی همیشه سبز ایجاد می‌کنید که برای هزاران دبیرستانی که به دنبال فارغ‌التحصیلی هستند جذاب خواهد بود.

محتوای همیشه سبز تولید سرنخ طولانی مدت را فراهم می کند زیرا اطلاعاتی را ارائه می دهد که کاربران اینترنت را برای سال های آینده مورد توجه قرار می دهد. محتوای همیشه سبز همچنین احتمال بیشتری دارد که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها به اشتراک گذاشته شود که منجر به افزایش پایگاه مصرف کننده می شود. بسیاری از محتواهای مرسوم، زمانی که برای اولین بار منتشر می شوند تأثیر می گذارند اما به سرعت توجه عموم را از دست می دهند. وقتی ایجاد محتوای همیشه سبز را در اولویت قرار می دهید، راهی برای سود ایجاد می کنید که اساساً بی زمان است و خود را به بازار عرضه می کند.

مطالب مرتبط: چگونه ایده های بازاریابی محتوا را سازماندهی کنیم

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

ده ها نوع محتوای همیشه سبز در اینترنت موجود است. در اینجا برخی از رایج ترین فرمت های مورد استفاده آورده شده است:

مقالات چگونه به

مقالات How-to برای مخاطبان گسترده ای جذاب هستند زیرا به خوانندگان می آموزند که چگونه وظایف خاصی را انجام دهند. هر نسل از مردم باید مهارت های اساسی مانند نحوه متعادل کردن بودجه، نحوه تعویض پوشک کودک یا خرید ماشین را بیاموزند. مراحل خاص لازم برای تکمیل این وظایف ممکن است در طول زمان اندکی تغییر کند، اما اصول اساسی برای سال‌ها مرتبط باقی خواهند ماند.

لیست ها

فهرست اقلام یا ایده ها شکل مفید دیگری از محتوای همیشه سبز است. فهرست ها اطلاعات جالبی را در قالبی خوانا و بسیار قابل اشتراک گذاری ارائه می دهند. فهرست ها ارزش خود را حفظ می کنند زیرا اغلب ذهنی هستند، بنابراین حتی اگر جامع نباشند می توانند آموزنده باشند. نمونه‌هایی از فهرست‌های همیشه سبز عبارتند از: «۱۵ نکته برای رشد یک باغ سالم»، «۵ راه برای کسب درآمد از خانه» و «شش واقعیت جذاب درباره زرافه‌ها».

نکات و ترفندها

مقالات یا ویدیوهایی که نکات و ترفندهایی را به اشتراک می‌گذارند، محتوای همیشه سبز هستند زیرا مخاطبان شما همیشه به دنبال راه‌هایی برای انجام کارها کارآمدتر هستند. در جامعه شلوغ ما، افراد علاقه مند به اتخاذ روش ها یا عاداتی هستند که به آنها امکان می دهد وظایف را سریعتر یا ساده تر انجام دهند. اگر بتوانید بینشی در مورد نحوه ثبت مالیات، آموزش سگ یا تراشیدن ریش موثرتر ارائه دهید، می توانید روی جذب مخاطب ثابت حساب کنید.

بررسی محصول

بررسی محصول در برخی از صنایع در حال توسعه سریع، مانند فناوری، ممکن است کاملاً همیشه سبز نباشد. با این حال، هنگامی که مردم محصولات را به صورت آنلاین یا از خرده فروشان ناآشنا خریداری می کنند، اغلب برای جستجوی نظرات و توصیه های قابل اعتماد سایر مصرف کنندگان به اینترنت مراجعه می کنند. انتشار نظرات محصولات پرکاربرد راه خوبی برای جذب بینندگان به سایت شما با قول پاسخ به سوالات آنها یا ارائه اطلاعات مفید است.

مطالب مرتبط: چگونه در ۵ مرحله یک بررسی محصول بنویسیم

راهنماها

یکی از کارکردهای اولیه اینترنت ارائه اطلاعات مفید است و نمی توان همه آن را در قالب “چگونه” ارائه کرد. اگر دانش، تخصص یا توصیه خاصی دارید که فکر می کنید مفید است، ایجاد یک راهنمای آسان برای دنبال کردن می تواند حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنتی ایجاد کند. یک راهنما می‌تواند روش‌های مختلفی را بیان کند که خواننده می‌تواند برای سرمایه‌گذاری پول یا مقایسه دو دانشگاه/دانشکده متفاوتی که خواننده در نظر دارد، استفاده کند. راهنماها همچنین می‌توانند صفحات والدینی باشند که به محتوای دیگر شما هدایت می‌شوند، که می‌تواند منجر به افزایش مخاطبان شما شود.

سوالات متداول

متداول ترین عبارات جستجو شده در گوگل معمولا در قالب یک سوال بیان می شوند. کاربران اینترنت اغلب به دنبال پاسخ به سوالاتی که احتمالا قبلاً پرسیده شده (و پاسخ داده شده اند) به وب روی می آورند. ایجاد فهرستی از سوالات متداول، همراه با پاسخ‌های رضایت‌بخش، راهی مؤثر برای ارائه محتوای دقیقی است که مصرف‌کنندگان در جستجوی آن هستند. فهرست پرسش‌های متداول شما می‌تواند بر موضوعات مختلفی از جمله نرم‌افزار رایانه، فرآیندهای کاربردی، مشاوره شغلی یا سوالات مربوط به تربیت کودک متمرکز باشد.

تعاریف

پیشنهاد دیگر برای محتوای همیشه سبز، مقالات یا ویدیوهای قطعی است. این نوع محتوا به سوالاتی پاسخ می دهد که با “چیست…؟” شروع می شود. محتوای قطعی مفاهیم را توضیح می دهد، اصطلاحات فنی را تعریف می کند و مسائل پیچیده را ساده می کند. انتشار محتوای قطعی به شما این امکان را می دهد که برای کاربران اینترنتی که به طور خاص در جستجوی اطلاعات مرتبط با هدف برند شما هستند، جذب شوید. اگر یک وبلاگ روتین زیبایی دارید، یک مقاله قطعی در مورد شامپوهای بدون سولفات احتمالا خوانندگانی را که به محتوای شما علاقه مند هستند و ممکن است به مصرف کنندگان دائمی تبدیل شوند، جذب کند.

مطالب مرتبط: نحوه استفاده مجدد از محتوا برای بازاریابی دیجیتال

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

چرا محتوای همیشه سبز برای سئو مهم است؟

موتورهای جستجو در سه مرحله زیر کار می کنند:

  • خزیدن یا کشف محتوا

  • نمایه سازی یا تجزیه و تحلیل و ذخیره محتوا

  • بازیابی یا یافتن محتوای مرتبط در پاسخ به جستجوی کاربر

موتورهای جستجو به طور مداوم از نرم افزاری برای بررسی میلیون ها صفحه وب و یافتن کلمات کلیدی استفاده می کنند که به بهترین وجه با درخواست جستجوی کاربر مطابقت دارند. بخشی از وظیفه نرم افزار یادداشت محتوای قدیمی یا منقضی شده است که بازدید یا ترافیک زیادی در مدت زمان معین نداشته است. اگر یک آدرس وب فقط ده ها بار در ۲۴ ماه بازدید شده باشد، نرم افزار یادداشت می کند و احتمال اینکه آن صفحه وب را در نتایج جستجوی کاربر قرار دهد کمتر است.

اگر می‌خواهید محتوای شما به ابهام تبدیل نشود، باید مطمئن شوید که ماه‌ها و سال‌ها پس از انتشار برای اولین بار به ایجاد بازدیدهای منظم ادامه می‌دهد. اگر این کار را انجام دهد، احتمال قرار گرفتن محتوای شما در صفحه اول یا دو صفحه نتایج جستجو را تا حد زیادی افزایش می دهد. محتوای همیشه سبز با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی دهد و از کلمات کلیدی استفاده می کند که به طور مکرر جستجو می شوند. بنابراین، تولید محتوای همیشه سبز یکی از مطمئن ترین راه ها برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجوی اینترنتی به طور منظم وب سایت شما را نمایش می دهند، است.

مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

محتوا و کلمات کلیدی همیشه سبز

ساختار محتوای همیشه سبز حول کلمات کلیدی ارزشمند و بسیار مرتبط به موتورهای جستجو کمک می کند تا خوانندگان را به صفحه شما هدایت کنند. کلمات کلیدی که در محتوای همیشه سبز خود استفاده می کنید باید مستقیماً با هدف سایت شما مرتبط باشد، اما همچنین باید تا حد امکان برای مخاطبان گسترده ای جذاب باشد.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما در مورد سلامت حیوانات و مراقبت از حیوانات خانگی است، نوشتن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مانند “چگونه بفهمیم سگ شما مریض است” یک موضوع همیشه سبز هوشمندانه در نظر گرفته می شود، زیرا مخاطبان هدف شما شامل هر کسی و هر کسی است که مالک آن است. یک سگ است و به فکر رفاه است. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که صاحبان حیوانات خانگی در طول سال به دنبال مشاوره در مورد مراقبت از حیوانات خانگی باشند، بنابراین این محتوا فصلی یا مد روز در نظر گرفته نمی شود.

مرتبط: یک تولید کننده محتوا چه کاری انجام می دهد؟ | چگونه در ۹ مرحله یک تولید کننده محتوایی موفق باشیم؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *