بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تست ایمیل: چیست، چگونه کار می کند و چرا مهم است

نحوه تست ایمیل در مشتریان مختلف

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کمپین های ایمیلی یک روش بازاریابی موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان گسترده از طریق پلتفرم ها و دستگاه های مختلف است. یک کمپین ایمیل موفق می تواند فروش و حفظ مشتری را برای بهبود کلی عملکرد کسب و کار افزایش دهد. درک اهمیت تست ایمیل برای اهداف مختلف می تواند به شما در افزایش کارایی کمپین ایمیلی خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، تست ایمیل چیست، چگونه کار می‌کند، چرا مهم است و انواع مختلفی که می‌توانید استفاده کنید، بحث می‌کنیم.

موارد مرتبط: بهترین شیوه های طراحی ایمیل و نحوه استفاده از آنها

تست ایمیل چیست؟

تست ایمیل فرآیند پیش نمایش، اعتبارسنجی و ارزیابی کدگذاری، محتوا، قالب بندی، خوانایی و جذابیت بصری ایمیل قبل از ارسال کمپین برای تعداد زیادی از کاربران است. این فرآیند به شما امکان می‌دهد یک ایمیل را همانطور که گیرنده ممکن است در دستگاه‌ها، سیستم‌عامل‌ها، مرورگرها و نرم‌افزارهای مختلف مشاهده کنید تا اطمینان حاصل کنید که ایمیل همانطور که می‌خواهید دریافت می‌شود. آزمایش ایمیل خود قبل از ارسال آن به تعداد زیادی از گیرندگان برای اطمینان از عملکرد صحیح تصاویر، گرافیک ها و پیوندها مهم است. همچنین به شما این امکان را می دهد که محتوای نوشته شده خود را دوباره مرور کنید تا هرگونه اشتباه املایی یا دستوری را برطرف کنید.

یک روش ساده برای آزمایش یک ایمیل شامل ارسال ایمیل برای خود یا همکار برای دسترسی به دستگاه دیگری است. همچنین ارائه دهندگان ایمیل و محصولاتی وجود دارند که ویژگی های تست پیشرفته را ارائه می دهند. می‌توانید از ابزارها یا خدمات تست ایمیل برای خودکارسازی عملکردهای آزمایشی خاص استفاده کنید. برخی از سرویس ها ممکن است عوامل مختلفی را شناسایی کنند که می تواند بر عملکرد کمپین ایمیل شما تأثیر بگذارد، از لینک های شکسته گرفته تا خطوط موضوع.

مطالب مرتبط: ۲۰ نکته موثر برای طراحی ایمیل

تست ایمیل چگونه کار می کند؟

آزمایش ایمیل با ارائه پیش نمایشی از پیام ایمیل خود قبل از ارسال آن به دیگران کار می کند. از طریق فرآیندها و ابزارهای تست ایمیل، می توانید تنظیماتی را برای ارائه موفقیت آمیز محتوا و قالب ایمیل خود برای دسترسی سایر کاربران اعمال کنید. مشترکین لیست ایمیل شما و سایر کاربران از ارائه دهندگان ایمیل و برنامه های کاربردی مختلفی استفاده می کنند که محدودیت های کدگذاری متفاوتی دارند که می توانند ساختار، فونت و ویژگی های پیوند را تغییر دهند. آزمایش‌های ایمیل نشان می‌دهند که وقتی کاربر تنظیمات برگزیده مشاهده ایمیل‌های خاصی مانند فونت‌های پیش‌فرض سیستم، تم‌های برنامه سیاه یا سفید یا بارگیری تصویر غیرفعال شده را داشته باشد، ایمیل‌ها چگونه می‌توانند ظاهر شوند.

مرتبط: ۷ بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک 

چرا تست ایمیل مهم است؟

مهم است که مطمئن شوید ایمیل شما پیام و هدف اصلی را برای مخاطبان مورد نظر شما حفظ می کند. تست ایمیل به شما امکان می‌دهد بررسی کنید که بینندگان می‌توانند ویژگی‌های طراحی ایمیل‌های شما را مشاهده کنند و روی پیوندهای محصولات یا خدمات برای خرید کلیک کنند. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به موفقیت کمپین ایمیل شما کمک کند. در اینجا برخی از دلایل مهم بودن تست ایمیل برای اهداف بازاریابی شما آورده شده است:

فراخوانی برای اقدام

هنگام توسعه یک کمپین ایمیلی برای بازاریابی یک محصول یا خدمات شرکت، مهم است که از طریق متقاعد کردن خوانندگان برای متعهد شدن به خرید، یک فراخوان برای اقدام ارائه دهید. برجسته کردن این دعوت به عمل با رسانه های بصری جذاب و پیوندهای تعاملی. آزمایش ایمیل شما تضمین می‌کند که ویژگی‌های تماس برای اقدام شما هنگام دریافت پیام توسط مشترکین قابل مشاهده و کاربردی باقی می‌مانند.

از طریق کلیک کنید

یک کمپین موفق شامل ایمیل هایی با نرخ کلیک بالا است که جذابیت پیش نمایش ایمیل و خط موضوع را نشان می دهد. ارائه دهندگان ایمیل طول های متفاوتی را برای پیش نمایش ها و خطوط موضوع، همراه با پشتیبانی از سبک های مختلف فونت نشان می دهند. با مشاهده پیش نمایش های ایمیل خود از طریق ارائه دهندگان مختلف، می توانید اطمینان حاصل کنید که کل خط موضوع شما قابل مشاهده و جذاب است تا کاربران را تشویق به مشاهده ایمیل کنید.

پیام حفظ شده

بسته به زبان برنامه‌نویسی ارائه‌دهنده ایمیل مشترکین، محتوای ایمیل شما ممکن است با خطاهایی در قالب‌بندی مجدد مواجه شود که باعث گم شدن متن می‌شود. آزمایش ایمیل شما تضمین می کند که محتوای ایمیل شما هنگام تحویل دست نخورده باقی می ماند. محتوای نوشتاری شما برای متقاعد کردن خوانندگان به کلیک بر روی پیوندهای ایمیل شما و حفظ آنها به عنوان مشتری ضروری است.

رندر مناسب

رندر کردن ایمیل ها می تواند اطمینان حاصل کند که اندازه ایمیل با حفظ تنظیمات فونت، رنگ و تصویر قابل تحویل است. برخی از پلتفرم‌های ایمیل ممکن است از انواع فونت یا فایل‌های تصویری پشتیبانی نکنند، که می‌تواند باعث ایجاد برخی تغییرات شود، مانند پیش‌فرض فونت‌ها به Times New Roman یا تصاویر خراب. انجام تست ایمیل به شما امکان می دهد مطمئن شوید که ایمیل شما دارای فونت یا تصاویر پشتیبان است.

شهرت فرستنده

خطاها ممکن است غیرحرفه ای به نظر برسند، در حالی که لینک های اشتباه می توانند مانع فروش شوند یا کاربران را به لغو اشتراک سوق دهند. این تناقضات می تواند بر شهرت یک برند تأثیر بگذارد یا باعث شود ایمیل های شما به پوشه اسپم کاربر برود. آزمایش ایمیل به شما امکان می دهد قبل از ارسال ایمیل خود را تصحیح و نهایی کنید.

مطالب مرتبط: نحوه تجزیه و تحلیل نتایج تست A/B 

انواع تست ایمیل

می‌توانید یک سری آزمایش‌های ایمیل دستی برای هدف قرار دادن جنبه‌های طراحی و قالب‌بندی خاص در پلتفرم‌های مختلف انجام دهید، در حالی که ابزارهای تست ایمیل ممکن است انواع خاصی از آزمایش‌ها را به طور خودکار برای شما ارائه دهند، از جمله:

تست A/B

آزمون ایمیل A/B شامل ارسال ایمیل مشابه اما با دو متغیر متفاوت به یک گروه آزمایشی است. می‌توانید همان ایمیل را با موضوع متفاوت یا با تصاویر رسانه‌ای مختلف ارسال کنید تا ببینید کدام متغیر تغییر یافته در گروه آزمایشی بهتر عمل می‌کند. این تست‌ها بینشی در مورد اینکه چگونه می‌توانید کمپین‌های بازاریابی آینده را با اجرای متغیر موفق‌تر بهبود بخشید، ارائه می‌کند.

تست طبقه بندی

برخی از ارائه دهندگان ایمیل مرتب سازی خودکار برای پیام های مهم، تبلیغاتی، اجتماعی، تالار گفتمان و به روز رسانی را ارائه می دهند. می‌توانید از این ویژگی برای افزایش دید ایمیل‌های خود با آزمایش اینکه ببینید چگونه ارائه‌دهندگان مختلف ایمیل‌های خود را مرتب می‌کنند و از علامت‌گذاری به‌عنوان هرزنامه یا سطل زباله جلوگیری می‌کنند، استفاده کنید. بسته به پایگاه مشتری خود، ممکن است هدف شما این باشد که ایمیل های خود را به عنوان مهم یا تبلیغاتی دسته بندی کنید تا نرخ کلیک بالاتری دریافت کنید.

تست زمان

برای تعیین بهترین زمان روز برای ارسال کمپین های ایمیلی خود می توانید یک تست ایمیل انجام دهید. با نظارت بر نرخ کلیک برای ایمیل‌های ارسال شده در زمان‌های مختلف، می‌توانید تشخیص دهید که کاربران چه زمانی یک ایمیل را مشاهده می‌کنند و چه زمانی احتمال دارد روی پیوندهای تعبیه‌شده کلیک کنند. بینش‌های حاصل از آزمایش‌های زمان می‌تواند کمپین‌های ایمیل شما را با این امکان به شما امکان دهد که ایمیل‌ها را در زمان‌های موثر برای پایگاه مشترک خود برنامه‌ریزی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *