بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۳ سرویس آنلاین و ۱۵ پارامتر مهم جهت قیمت گذاری وب‌سایت

وب سایت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وب‌سایت هر کس در حکم عزیزی است که با او زندگی می‌نماید؛ بویژه اگر به منظور وب‌سایت ماه ها و سال ها وقت گذارده باشید؛ در حقیقت علقه‌ای تنگاتنگ بین مدیر یک وب‌سایت و خود وب‌سایت وجود دارد و دل کندن از یک وب‌سایت خیلی سخت است. ولی به هر حال باید بدانیم وب‌سایت ما چقدر ارزش دارد و قیمت ریالی آن را بدانیم.

 

چرا سراغ قیمت‌گذاری وب‌سایت ها می‌رویم؟

شاید بیشتر از یک دهه شده که دیگر وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین (برخط) به منظور سرگرمی یا از سر علاقه ایجاد نمی‌شوند. امروزه کسب و کارهای بزرگ با گردش مالی بالا در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند و دیگر پول درآوردن از وب غیرممکن نیست. اگر یادتان باشد تا ۱۰ سال قبل‌تر کمتر وب‌سایتی پیدا می‌شد که گردش مالی قابل توجهی داشته باشد، ولی به مرور زمان با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورها، وب‌مسترها رفته‌رفته به نان و آب رسیدند و لذت پول در آوردن را چشیدند

پس با این شرایط می‌توانیم به وب‌سایت مانند یک محصول نگاه کنیم. مانند یک باغ که پس از سال‌ها تلاش امروز در حالِ بهره دادن است. شما باغ خود را رایگان در اختیار بقیه نمی‌گذارید درست است؟ آن باغ با توجه به نوع درختان، سن آنها، متراژ زمین و غیره یک قیمتِ مشخص دارد. در وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین (برخط) هم اوضاع به همین شکل است.

 

برای فروش

 

به طور کلی ۲ دلیل وجود دارد که هر شخص به دنبالِ ارزش گذاری روی وب‌سایت بگردد:

شخص صاحب وب‌سایت است و می‌خواهد وب‌سایت خود را به قیمت منصفانه و قابل قبول بفروشد
هر شخص بیرون از وب‌سایت می‌خواهد با آن‌ها همکاری کند (به عنوان مثال سفارش تبلیغات و رپرتاژ بدهد) پس درباره قیمت و ارزش آن وب‌سایت تحقیق می‌نماید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

نحوه قیمت‌گذاری وب‌سایت ها به چه شکل است؟

پارامترهای مهم در قیمت‌گذاری وب‌سایت ها

در ادامه ۱۵ پارامتر کلیدی و مهم که می‌تواند در قیمت‌گذاری یک سرویس آنلاین (برخط) موثر باشد را معرفی کرده‎ام. دقت داشته باشید که این پارامترها در کنار هم یا موازی با هم به بیشترین بازدهی خودشان می‌رسند. به عنوان مثال اگر وب‌سایت شما ۲ مورد از این لیست را به بهترین شکل داشته باشد، ولی در ۱۳ مورد دیگر ضعیف باشد، قیمت‌گذاری وب‌سایت به درستی انجام نخواهد شد.

 

۱– نام دامنه (Domain Name)

همه چیز با نام دامنه شروع می‌شود. درست است؟ یک دامنه خوب شانس موفقیت کسب و کار اینترنتی را تا حد خیلی زیادی بالا می‌برد. اگر نگاهی به کسب و کارهای سنتی هم بیندازیم، می‌بینیم که “اسامی جذاب” بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته‌اند. پس در قیمت‌گذاری وب‌سایت نام دامنه می‌تواند نقش بسیار مهمی را بازی کند.

دامنه‌های رند و کوتاه مثل Car،Divar و غیره بسیار با ارزش هستند و به تنهایی می‌توانند میلیون‌ها تومان ارزش داشته باشند. از طرفی دامنه‌های بدشکل و بدقلق مثل Thisismytechwebsite و غیره هم می‌توانند روی قیمت تمام شده وب‌سایت به منظور فروش تاثیر منفی داشته باشند.

بعضی از پارامترهای مهم دامنه که در قیمت‌گذاری وب‌سایت تاثیرگذار هستند:

  • کوتاه بودن
  • معنادار بودن
  • خاص بودن
  • آهنگین بودن
    و …

۲ – سن دامنه (Domain Age)

عمر یا سن دامنه به مدت زمانی گفته می‌شود که دامنه ثبت شده و در مالکیت یک فرد حقیقی یا حقوقی قرار گرفته است. به عنوان مثال اگر دامنه tictactec.ir در سالِ ۲۰۱۸ ثبت شده باشد، عمر دامنه آن در سالِ ۲۰۲۰، دو سال است.

هر چقدر وب‌سایت قدیمی‌تر باشد، شانس بیشتری به منظور رتبه گرفتن در موتورهای جستجو دارد و آتوریتی آن وب‌سایت هم بالاتر می‌رود. البته به شرطی که فعالیت مناسبی هم داشته باشد. پس در قیمت‌گذاری وب‌سایت می‌توانیم عمر دامنه آن وب‌سایت را هم در نظر بگیریم.

برای بررسی سن دامنه یک وب‌سایت قادر خواهید بود از ابزارِ IPLocation استفاده کنید

۳ – تعداد مخاطب و بازدیدکننده یکتا (unique visitors)

به یکی از مهم‌ترین مواردِ تعیین قیمت وب‌سایت رسیدیم. وب‌سایت بدون مخاطب و بازدیدکننده به چه دردی می‌خورد؟ فکر کنید بهترین مغازه دنیا را دارید، اگر هر شخص پایش را در مغازه شما نگذارد، چه شانسی به منظور فروش خواهید داشت؟

منظور از تعداد مخاطب و بازدیدکننده تعداد ipهایی است که وارد وب‌سایت می‌شوند. هر چقدر این عدد بیشتر باشد قیمت وب‌سایت هم بالاتر می‌رود (معمولا) وب‌سایت‌هایی که ترافیک خیلی کمی دارند نظرِ خریدار را جلب نخواهند کرد (البته در شرایط خاص شاید یک وب‌سایت با امکانات جالب ولی ترافیک خیلی کم به مبلغ بسیار بالایی هم فروش برود)

اما در حالت کلی تعداد مخاطب و بازدیدکننده‌های وب‌سایت پارامتر بسیار مهمی در قیمت‌گذاری وب‌سایت به شمار می‌رود.

 

۴ – تعداد بازدید صفحه (unique page views)

در کنار تعداد مخاطب و بازدیدکننده پارامتر دیگری با نامِ تعداد بازدید صفحه داریم. اگر یک مخاطب و بازدیدکننده (یک ip خاص) وارد وب‌سایت تیک تاک تِک شود و به ۳ صفحه از وب‌سایت سر بزند، ما ۱ مخاطب و بازدیدکننده و ۳ بازدید صفحه خواهیم داشت.

Page view اهمیت خیلی زیادی در ارزش گذاری وب‌سایت‌ها دارد. مخصوصا به منظور وب‌سایت‌های محتوامحور که با هر بازدید صفحه، شانس نمایشِ تبلیغات و تاثیرگذاری این تبلیغات هم بالاتر می‌رود. همینطور بازدید صفحه یکی از پارامترهای الکسا به منظور رتبه بندی وب‌سایت‌هاست و بالا بودن مقدار آن می‌تواند الکسا وب‌سایت را بهبود داده و نتیجتا قیمت وب‌سایت را بالاتر ببرد.

۵ – دامین آتوریتی (Domain Authority)

و پیج آتوریتی (page authority)

فرض کنید می‌خواهید یک وب‌سایت آماده را بخرید. پیش خودتان می‌گویید کاش ابزاری وجود داشت که اعتبار دامنه و اعتبار صفحاتِ گوناگون و متنوع آن دامنه را بسنجد و به شما بگوید که این وب‌سایت چقدر معتبر است. خوشبختانه چنین ابزاری وجود دارد.

دامین آتوریتی یا به اختصار DA یک عدد از ۰ تا ۱۰۰ است که اعتبار دامنه را مشخص می‌نماید. پیج آتوریتی یا PA هم اعتبار صفحاتِ گوناگون و متنوع از یک دامنه را بررسی می‌نماید. هر چقدر این عدد بالاتر باشد وب‌سایت موردنظر ارزش بیشتری خواهد داشت و طبیعتا قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

۶ – امتیاز Moz یا (Moz Rank)

پس از کنار گذاشتن سیستم page rank گوگل، شرکت Moz به منظور بررسی کیفبت وب‌سایت‌ها از عددی بین ۱ تا ۱۰ استفاده کرد و این سیستم را Moz Rank نامید. هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، نشان از اعتبار بیشتر وب‌سایت مورد نظر دارد.

اگر قصد خرید سایتِ آماده‌ای را دارید یا می‌خواهید وب‌سایت خود را بفروشید، حتما پارامتر Moz Rank را مد نظر داشته باشید.

 

۷ – تعداد بک لینک‌های دریافتی (Back Links)

کلمه‌ای که دهن به دهن بین سئوکاران می‌چرخد. در سال ۲۰۲۰ میلادی هستیم و گوگل ادعا کرده که بک لینک‌ها پارامتر خیلی مهمی در رتبه بندی وب‌سایت‌ها نیستند. ولی هنوز هم سئوکاران به منظور گرفتن حتی “۱ لینکِ خارجی” خودشان را به آب و آتش می‌زنند. پس در این شرایط وب‌سایتی که بک لینک بیشتری داشته باشد، احتمالا پیشنهاد قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

در هنگامِ خرید یا فروش وب‌سایت قادر خواهید بود با ابزارهای گوناگون و متنوع تعداد لینک‌های دریافتی آن وب‌سایت را به صورت حدودی تخمین بزنید.

 

۸ – رتبه الکسا (Alexa Rank)

به بحث شیرین الکسا رسیدیم. اگر وب‌مستر باشید می‌دانید که چقدر رتبه الکسای ایران و جهان وب‌سایت، به منظور مدیر آن وب‌سایت مهم است. هر مدیر وب‌سایتی دوست دارد الکسای سرویس خود را تا جایی که می‌تواند پایین نگه دارد. این پایین بودن رتبه الکسا به قدری به منظور بعضی از وب‌مسترها مهم است که دست به جیب می‌شوند و با پرداخت هزینه و جذب ترافیکِ غیرواقعی (Fake) سعی می‌کنند الکسای خود را بهبود بدهند.

هنگام خرید و قیمت‌گذاری یک وب‌سایت به رتبه الکسای آن وب‌سایت دقت ویژه‌ای داشته باشید. الکسا جایگاه و ترافیک تقریبی وب‌سایت را به شما نشان می‌دهد و هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد، احتمالا وب‌سایت به قیمت بالاتری فروش خواهد رفت.

  • نکته: وب‌سایت‌هایی که الکسای ایرانِ آنها زیر ۱۰۰۰ است معمولا با قیمت‌های بسیار مناسب فروش می‌روند.
  • نکته: وب‌سایت‌هایی که الکسای ایرانِ آنها بالاتر از ۷۰.۰۰۰ یا ۸۰.۰۰۰ است، معمولا ارزش مالی خاصی ندارند.
  • نکته: هنگام قیمت‌گذاری وب‌سایت باید بررسی کرد که رتبه الکسای آن واقعی است یا غیرواقعی.

۹ – تعداد صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو مثل Bing یا Yahoo ربات‌هایی دارند که در سطح وب می‌خزند و صفحات گوناگون و متنوع را شناسایی می‌کنند. صفحاتی که در نتایج جستجو به کاربر نشان داده می‌شوند به اصطلاح Index شده‌اند.

هر چقدر صفحات Index شده یک دامنه نزد گوگل یا سایر موتورهای جستجو بیشتر باشد، احتمالا قیمت‌گذاری آن وب‌سایت هم بالاتر خواهد بود.

 

۱۰ – جایگاه و رتبه (Position) وب‌سایت در کلمات کلیدی گوناگون و متنوع (Keywords)

روزانه میلیاردها عبارت (Query) گوناگون و متنوع در گوگل جستجو شده و کاربران به دنبال برطرف کردن نیازهای خودشان هستند. گوگل بر اساس پارامترهای گوناگون و متنوع وب‌سایت‌ها را رتبه بندی کرده و در عبارات گوناگون و متنوع جایگاه های متفاوتی به آنها می‌دهد.

برای مثال اگر قصد خرید یک وب‌سایت در حوزه ارز دیجیتال را دارید، بهتر است آن وب‌سایت در کلمات کلیدی زیر بالا باشد:

  • ارز دیجیتال
  • قیمت انواع ارز دیجیتال
  • استخراج بیت کوین
  • خرید ماینر
    یا …

هر چقدر وب‌سایت در عبارات گوناگون و متنوع جایگاه بهتری نزد گوگل داشته باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

 

۱۱ – قالب وب‌سایت (Theme)

اولین چیزی که کاربران یک وب‌سایت می‌بینند، ظاهر آن وب‌سایت است. چیزی که به عنوان Theme یا قالب می‌شناسیم. منظور از قالب هر چیز بصری است که به منظور کاربر قابل مشاهده می‌باشد. مثل منوها، Header، سایدبار، فوتر و سایر بخش‌های یک وب‌سایت که جزئی از قالب آن وب‌سایت به حساب می‌آیند.

هر چقدر قالب وب‌سایت حرفه‌ای‌تر باشد، روی قیمت‌گذاری وب‌سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت.

به طور کلی ۲ نوع قالب در طراحی وب‌سایت‌ها به کار گرفته می‌شود:

  • قالب آماده
  • قالب طراحی شده

معمولا قالب‌هایی که به صورت اختصاصی طراحی و برنامه‌نویسی شده‌اند قیمت بالاتری نسبت به قالب‌های آماده خواهند داشت. به منظور مثال اگر وب‌سایت شما با قالب آماده نزدیک به ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارزش داشته باشد، استفاده از یک قالب حرفه ای و انحصاری می‌تواند این عدد را تا ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ و حتی ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان هم افزایش دهد.

 

۱۲ – سرعت وب‌سایت (Speed)

همه ما می‌دانیم که سرعت وب‌سایت چه پارامتر مهمی در موفقیت وب‌سایت به شمار می‌آید. در سال ۲۰۲۰ میلادی (همان ۱۳۹۹ خودمان ) سرعت بالا دیگر یک انتخاب و یک مزیت رقابتی به منظور وب‌سایت‌ها نیست. سرعت وب‌سایت نقش بسیار مهمی در رتبه گرفتن پیش گوگل و بالا بردن تجربه کاربری دارد.

یک وب‌سایت اگر در سرعت بارگذاری خود موارد زیر را رعایت کرده باشد، می‌تواند با قیمت بالاتری به فروش برسد:

  • طراحی قالب به شکل اصولی و تمیز انجام شده باشد
  • کدها تا جای ممکن فشرده شده باشند
  • تصاویر تا حد قابل قبولی بهینه سازی شده باشند
  • سایت خطاهای گوناگون و متنوع مربوط به Speed را در سرویس‌هایی مثل GTmetrix یا Google Search Console حل کرده باشد
  • و رعایت هر نکته‌ای که سرعت وب‌سایت را بالا ببرد

۱۳ – هاست وب‌سایت (Server)

فایل‌های وب‌سایت ما در جایی به نام سرور ذخیره می‌شود. یک کامپیوتر که با رعایت پروتکل‌های گوناگون و متنوع شبکه، ارتباط بین کامپیوترها را فراهم می‌نماید. کاربر در تعامل با وب‌سایت در واقع با سرور آن وب‌سایت تعامل دارد و درخواست‌های خود را به سرور ارسال می‌نماید.

انتخاب هاستینگ مناسب و با کیفیت اهمیت ویژه‌ای در موفقیت سرویس‌‌های آنلاین (برخط) دارد. بعضی از مشکلاتی که هاستینگ نامعتبر و بی‌کیفیت می‌تواند به وجود بیاورد عبارتند از:

  • افت سرعت وب‌سایت
  • ایجاد خطرات و مشکلات امنیتی
  • پشتیبانی ضعیف و عدم پاسخگویی در زمان وقوع مشکل
    و …

اگر وب‌سایت مورد نظر هاست قدرتمندی داشته باشد (به عنوان مثال از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کند) روی قیمت آن وب‌سایت تاثیر مثبت گذاشته و قیمت را بالا می‌برد.

 

۱۴ – امکانات وب‌سایت (Features)

هر وب‌سایت با ارائه امکانات گوناگون و متنوع می‌تواند نظر کاربران خودش را جلب کند. ولی منظورم از امکانات چیست؟ به احتمال زیاد شما وب‌مستر هستید و وردپرس را به خوبی می‌شناسید. همانطور که می‌دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس به کمک افزونه‌ها (Plugins) قدرت و انعطاف واقعی خودش را نشان می‌دهد. این افزونه‌ها امکانات و قابلیت‌های جالبی به WordPress اضافه می‌کنند.

برخی از افزونه‌های وردپرس پولی هستند و اگر وب‌سایتی که قصد خرید آن را دارید، وردپرسی باشد و افزونه‌های پولی خیلی زیادی هم داشته باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. حالا من وردپرس را به خاطر رایج بودن مثال زدم. این موضوع به منظور هر سیستم مدیریت محتوای صدق می‌نماید.

برخی از امکاناتی که روی نحوه قیمت‌گذاری وب‌سایت تاثیر می‌گذارد:

  • قسمت ورود و ثبت نام حرفه‌ای کاربران
  • استفاده از ابزارهای امنیتی حرفه‌ای
  • دو زبانه بودن وب‌سایت
  • داشتن انجمن فعال
  • پنل بسیار منعطف
  • قابلیت شخصی سازی حرفه‌ای قالب وب‌سایت
    و …

 

۱۵ – نحوه درآمدزایی وب‌سایت (بسیار مهم)

اصلی کاریِ ماجرا را به منظور آخر کار گذاشتم. مهم‌ترین پارامتری که می‌تواند تمامِ ۱۴ مورد قبلی را زیر سوال ببرد! یعنی اگر وب‌سایت موردنظر این پارامتر را به خوبی اجرا کرده باشد، ولی در ۱۴ مورد دیگر کمی ضعف داشته باشد، باز هم مشتری پول خوبی بابت آن پرداخت خواهد کرد.

 


 

درآمدزایی وب‌سایت به چه شکل است؟

احتمالا این سوال جزء اولین سوالاتی است که خریدار وب‌سایت از شما می‌پرسد. چه هر شخص از پول بدش می‌آید؟ مسلما هیچکس! هر شخص هم که می‌خواهد وب‌سایت بخرد حتما منافع مادی را دنبال می‌نماید. پس طبیعتا دست روی وب‌سایت‌هایی می‌گذارد که نحوه درآمدزایی آنها شفاف بوده و همین الان هم سود می‌دهند.

سایت‌ها از روش‌های مختلی کسب درآمد می‌کنند. هر وب‌سایتی که روش درآمدزایی شفاف و موفق‌تری داشته باشد، قیمت و ارزش بالاتری هم خواهد داشت. برخی از روش‌های رایج کسب درآمد وب‌سایت‌ها عبارتند از:

  • فروش کالا
  • فروش خدمات
  • جذب انواع تبلیغات
    و …

 

معرفی ۳ سرویس آنلاین (برخط) به منظور بررسی نحوه قیمت‌گذاری وب‌سایت به شکل خودکار

۱ – قیمت‌گذاری وب‌سایت با Worth Of Web

Worth Of Web یکی از سرویس‌های قدیمی و خوب به منظور محاسبه قیمت تقریبی وب‌سایت‌های آنلاین (برخط) است. این پلتفرم با تحلیل داده‌های مختلفی مثل رتبه الکسا، تعداد مخاطب و بازدیدکننده، تعداد بازدید صفحه، ارزش دامنه و غیره قیمت وب‌سایت شما را به دلار تخمین می‌زند. از سالِ ۲۰۱۱ تا زمانی که من این پست را منتشر می‌کنم (۲۰۲۰ میلادی) بیشتر از ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ وب‌سایت در Worth Of Web ارزش گذاری شده‌اند.

  • نکته: قیمتی که سرویس WORTH OF WEB پیشنهاد می‌دهد کمی بالا و گاهی غیرمنطقی است …

۲ – قیمت‌گذاری وب‌سایت با Site Price

پس از وارد کردن نامِ دامنه موردنظر در Siteprice این سرویس در یک کادر بزرگ قیمت تقریبی وب‌سایت موردنظر شما را به دلار نشان می‌دهد. در بخش‌های بعدی اطلاعاتی مثل میزان ترافیک وب‌سایت، تخمین درآمد ماهیانه به دلار، بک‌لینک‌های وب‌سایت، رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو و حتی مشکلاتِ سئو وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • نکته: تحلیل و تخمین سایتِ SITE PRICE از دقت قابل قبولی برخوردار است …

۳ – قیمت‌گذاری وب‌سایت با websiteoutlook

websiteoutlook کمی به هم ریخته است ولی پس از یکی دو بار استفاده به آن عادت خواهید کرد. تحلیل و تخمین قیمت در این وب‌سایت هم به دلار انجام شده و پارامترهای استفاده شده مثل رقبا می‌باشد.

این سرویس‌ها پس از بررسی وب‌سایت‌های گوناگون و متنوع و مقایسه آن‌ها انتخاب و معرفی شده‌اند.

بعضی از وب‌سایت‌های معرفی شده در داخل کشور فیلتر هستند و به منظور دسترسی به این وب‌سایت‌ها باید از نرم افزارهای تغییر IP استفاده کنید.

 

آیا سرویس ایرانی به منظور تشخیص نحوه قیمت‌گذاری وب‌سایت‌ها داریم؟

جوابِ کوتاه “خیر” است. متاسفانه در ایران چنین سرویسی نداریم. البته چند سال قبل وب‌سایت‌هایی مثل تاربها یا وب‌سایت بین وجود داشتند که این کار را انجام می‌دادند. این وب‌سایت‌ها مانند سرویس‌های خارجی با تحلیل داده‌های گوناگون و متنوع قیمت وب‌سایت‌ها را به تومان تخمین می‌زدند. البته امروز هیچ ردی از هیچکدام نیست و انگار به کلی از صفحه روزگار یا از صفحه اینترنت محو شدند

پس مجبوریم از همان سرویس‌های غیر ایرانی استفاده کنیم …

 

جمع بندی موضوع و ختم کلام درخصوص نحوه قیمت‌گذاری وب‌سایت

قیمت‌گذاری وب‌سایت ها به منظور فروش کارِ بسیار ظریف و حساسی است. مطمئنا این ۱۵ نکته و ابزارهایی که معرفی کردم نمی‌تواند به طور ۱۰۰% نیاز شما را برآورده کند.

پیشنهاد می‌کنم کنارِ تحلیل آمار و ارقام و کار با ابزارها به ندای درونی قلب‌تان هم گوش کنید. یک صدا از اعماقِ وجودتان که بگوید این وب‌سایت ارزش خرید دارد یا ندارد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. ممنونم
    البته سایت هایی هم مثل worthofweb.com وجود دارن که قیمت دلاری سایت رو راحت محاسبه می کنن و اعلامش می کنن
    اونا چطوره کارشون؟

    1. قیمت گذاری این سایتی که معرفی کردین یا سایت هایی نظیر:
      websiteisworth.com
      websiteoutlook.com
      siteprice.org
      عمدتا براساس رنک آلکسا هست؛ و بسیاری دیگه از مؤلفه‌ها رو درنظر نمی گیرن
      هر چند اتفاقا این سایت هایی که من فهرست کردم، برخلاف worthofweb.com مواردی همچون بک لینک ها، رتبه‌های غیر آلکسا، سرعت لود سایت و … رو هم براتون لیست می کنن؛ اما باز در روند اثرگذاری ها در قیمت گذاری، چندان مطلوب و موفق عمل نمی کنن
      لذا هر چند بد نیست در روند قیمت گذاری ها، کوتاه نظری به امثال این سایت ها هم بیاندازیم
      اما اصلا نمی شه اینها رو مرجع قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *