اگر با تبلیغات گوگل کار میکنید، ۹ نکته عملی ما را بخوانید که به بهبود نرخ کلیک (CTR) تبلیغات گوگل شما کمک می کند که در هزینهتان صرفه جویی می کند و عملکرد تبلیغات شما را بهبود می بخشد.
بهبود نرخ کلیک (CTR) تبلیغات گوگل آسان به نظر می رسد، اینطور نیست؟ فقط تبلیغات خود را بنویسید، چند کلمه کلیدی اضافه کنید، جزئیات کارت خود را وارد کنید و شاهد شروع فروش و درخواست باشید، درست است؟
خوب نه دقیقاً، زیرا کمی بیشتر از آن وجود دارد، به خصوص اکنون با تغییرات اخیر گوگل و افزایش ترافیک تلفن همراه. دیگر آن روزهایی که پول میانداختیم و میدیدیم چه چیزهایی میچسبند، گذشته است.
اگر حساب کاربری گوگل ادز خود را به اندازه کافی درست نکنید یا آن را به طور موثر مدیریت نکنید، نرخ کلیک تبلیغات شما ممکن است پایین باشد و اساساً با افزایش CTR تبلیغات به رقبای خود کمک می کنید. شما ترافیک، پرس و جو یا فروش مورد انتظارتان را دریافت نخواهید کرد و به اهداف تجاری شما آسیب می رساند و در عین حال به اهداف آنها کمک می کند. بنابراین چگونه CTR یا نرخ کلیک تبلیغات گوگل را بهبود می دهید؟ در این پست ما به ۹ روش برای افزایش ترافیک تبلیغات گوگل خود نگاه می کنیم.
۱. امتیاز کیفیت خود را بهبود بخشید
امتیاز کیفیت معیاری است که در Google Ads ردیابی می شود و به هر کلمه کلیدی در حساب شما امتیازی از ۰ تا ۱۰ می دهد. این معیار ارتباط و کیفیت تبلیغات شما است. احتمال اینکه گوگل پیش بینی کند که شخصی روی تبلیغ شما کلیک خواهد کرد و ارزیابی تجربه ای که کاربر در صورت کلیک روی سایت شما خواهد داشت.
اگر با امتیاز کیفیت آشنا نیستید، پس این باید مهم ترین مکان برای شروع یادگیری شما باشد. تبلیغات با امتیاز کیفیت بالا به رتبه های بالاتری دست می یابند، به ازای هر کلیک هزینه کمتری برای تبلیغ کننده دارند و از آنجایی که جایگاه برجسته تری در صفحه دارند، احتمالاً نرخ کلیک بالاتری خواهند داشت. در اینجا راهنمای گوگل برای امتیاز کیفیت است.
عوامل زیادی بر امتیاز کیفیت شما تأثیر میگذارند، از ارتباط صفحات فرود PPC گرفته تا موضوعی بودن کپی آگهی شما با نمایش کلمه کلیدی در عنوان آگهی، کپی آگهی و URL آگهی.
در این مثال، میتوانیم مفهوم چمن مصنوعی (Artificial Grass) را در مکانهای ضروری در آگهی مشاهده کنیم تا از امتیاز کیفیت بالا اطمینان حاصل کنیم:
۲. از بهترین افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید
در حال حاضر حدود ۱۰ نوع پسوند تبلیغاتی وجود دارد. معمولاً همه آنها برای هر کمپینی که اجرا می کنید قابل استفاده نیستند، اما اگر از همه افزونه های مختلف استفاده نکنید، فرصت را از دست می دهید. استفاده از طیف وسیعی از برنامههای افزودنی، اندازه تبلیغات شما را افزایش میدهد و آنها را مرتبطتر نشان میدهد، که حدس زدهاید، نرخ کلیک را بهبود میبخشد. و البته مزایای دیگری نیز وجود دارد.
در زیر تعدادی از متداول ترین افزونه های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.
- Sitelink ad extensions
- Call extensions
- Promotion extensions
- Price extensions
و …
۳. از استراتژیهای مناقصه هوشمند استفاده کنید
با ظهور اتوماسیون، Google Ads واقعاً بازی خود را با استراتژی های قیمت گذاری هوشمند افزایش داده است.
زیبایی مناقصه هوشمند در این است که گوگل زمانی که تبلیغات شما ظاهر می شود خودکار و هوشمند عمل می کند، با این هدف که فقط آگهی شما را در مزایده هایی وارد کند که در آن احتمال کلیک بیشتر است.
با وارد کردن حراج های دقیق تر و هدفمند تر، نرخ کلیک بالاتری دریافت خواهید کرد.
دوران مناقصه خودکار به معنای دستی با CPC پیشرفته گذشته است. در حال حاضر استراتژیهای مناقصه کاملاً دقیق و هوشمند در دسترس هستند که مسلماً ممکن است کامل نباشند، اما اگر به درستی استفاده شوند میتوانند عملکرد تبلیغات شما را به شدت بهبود بخشند.
مزیت اصلی این استراتژی های جدید این است که آنها پیشنهاد زمان حراج را ارائه می دهند که اساساً به این معنی است که از یادگیری ماشینی برای تنظیم پیشنهادات کلمات کلیدی شما در هر حراج استفاده می کنند. از آنجایی که هر حراجی متفاوت است، انجام این کار به صورت دستی امکان پذیر نیست.
همچنین این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا مجبور نیستید هر کلمه کلیدی را پیشنهاد دستی جستجو کنید و دوباره آنها را تنظیم کنید.
۴. انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید
دیگر لازم نیست فقط به انواع تبلیغات گسترده بچسبید. نشان داده شده است که تبلیغات متنی واکنشگرا نرخ کلیک را افزایش می دهد. آنها دارای مزیت اضافه ای هستند که می توانند از بیش از ۳ فیلد عنوان و ۲ قسمت توضیحات در تبلیغات جستجوی گسترده استفاده کنند. این شانس شما را برای نمایش یک تبلیغ مرتبط تر برای جستجوی مرتبط افزایش می دهد.
هنگام ایجاد این پیشنمایشها، بهخوبی به پیشنمایشها توجه کنید، اگر عنوان خاصی در موقعیت عنوان اول درست به نظر نمیرسد، میتوانید آن را پین کنید تا فقط در موقعیت دوم یا سوم نشان داده شود. به طور مشابه، اگر میخواهید فقط یک عنوان خاص در موقعیت عنوان اول نشان داده شود، میتوانید آن را به موقعیت اول پین کنید.
جعبه قدرت تبلیغات بالای پیش نمایش ها (ad strength) نیز راه هایی را برای بهبود تبلیغتان به شما پیشنهاد می کند و هر بار که تغییراتی در آگهی ایجاد می کنید بروز می شود. این به شما کمک می کند تا یک تبلیغ با کیفیت بهتر ایجاد کنید.
با افزایش جستجوهای تلفن همراه، تبلیغات گوگل نیز تبلیغات جدید کشف گوگل را برای مرور خاص موبایل منتشر کرده است.
۵. یک نسخه تبلیغاتی جذاب بنویسید
شما باید نسخه تبلیغاتی جذابی بنویسید که از تبلیغات رقیب شما متمایز باشد. اگر نسخه تبلیغاتی شما قابل تعویض با رقیب شما باشد، احتمالاً CTR شما آسیب خواهد دید.
سعی کنید نقاط فروش منحصر به فرد خود را برجسته کنید، چرا مردم باید روی تبلیغ شما کلیک کنند نه رقبای شما؟ شما چه پیشنهادی دارید که بقیه نمی دهند؟ هنگام نوشتن تبلیغات خود، این USPها (unique selling proposition – پیشنهاد فروش منحصر به فرد) را در نظر داشته باشید.
۶. گروه کلمات کلیدی با مضمون دقیق ایجاد کنید
تمام گزینههای موجود در رابط Google Ads به گونهای طراحی شدهاند که شما را تشویق کنند که چندین کلمه کلیدی را به حساب خود و گروههای تبلیغاتی خود اضافه کنید. مشکل این است که داشتن تعداد زیادی کلمات کلیدی در یک AdGroup بر رابطه بین متن آگهی و کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی تأثیر می گذارد.
وقتی افراد در گروه تبلیغاتی شما یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند که حاوی بیش از ۲۰ کلمه کلیدی باشد، تبلیغی که ظاهر می شود به احتمال زیاد حاوی کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر نیست. نتیجه نهایی این است که نرخ کلیک و امتیاز کیفیت کلمات کلیدی و تبلیغات شما تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد.
راه حل این است که مضامین یا کلمات کلیدی را به گروه های کوچکتر گروه بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان، نسخه آگهی حداقل دو بار حاوی کلمات کلیدی باشد.
۷. تقسیم نسخه آزمایشی آگهی
Google Ads ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که برای اجرای آزمایش ها در کمپین های خود نیاز دارید. یک نوع آزمایش، تست تقسیم است، که در آن شما انواع مختلفی از نسخه تبلیغاتی خود را ایجاد می کنید. وقتی نوبت به آزمایش تقسیم تبلیغات میرسد، باید سعی کنید این کار را با ۲ یا ۳ آگهی در هر گروه تبلیغاتی انجام دهید.
با ایجاد تغییرات در تبلیغات خود می توانید آزمایش کنید که کدام تبلیغات بیشترین نسبت کلیک را دارند.
هنگامی که آنها برای مدت زمان قابل قبولی اجرا شدند، می توانید بدترین عملکرد را متوقف کنید و یک تغییر دیگر ایجاد کنید تا دوباره آن را تقسیم کنید.
به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد تبلیغات جدید، بدترین عملکرد را خاموش کنید تا در نهایت با تبلیغات زیاد در گروه تبلیغاتی مواجه نشوید! تبلیغات بیش از حد منجر به ارتباط و CTR ضعیف تر تبلیغات می شود.
۸. قیمت گذاری را در نسخه تبلیغاتی برجسته کنید
بنابراین این مورد عمدتاً برای وبسایتهای تجارت الکترونیک است و بله درست است که برای انجام این کار افزونههای تبلیغاتی دارید، اما اضافه کردن قیمت یک محصول در نسخه آگهی اغلب میتواند CTR را بهبود بخشد. به خصوص اگر قیمت شما کمتر از قیمت رقیب شما باشد و زمانی که شخصی تبلیغات شما و تبلیغات او را در کنار هم ببیند، بلافاصله این موضوع آشکار می شود.
چرا این اقدام کار می کند؟ این اقدام به این دلیل کار می کند که به فردی که آگهی شما را می بیند اطلاعات اضافی می گیرید بدون اینکه هنوز کاری انجام داده باشد (مثل کلیک روی تبلیغ شما). هرچه دیدن پیشنهادات خود را برای افراد آسان تر کنید، احتمال اینکه روی تبلیغ شما کلیک کنند و حتی خرید کنند، بیشتر می شود.
۹. از مخاطبان بازاریابی مجدد استفاده کنید
یک کمپین بازاریابی مجدد شما را قادر می سازد تا تبلیغات عالی متناسب با کاربران خاص ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید انتخاب کنید که یک تبلیغ خاص را برای بازدیدکننده ای که محصول یا خدمات خاصی را در وب سایت شما مشاهده کرده است، ارائه دهید.
شما می توانید انتخاب کنید که بازدیدکنندگانی را که قبلاً با برند شما آشنا هستند هدف قرار دهید، یا می توانید تبلیغات خاصی ایجاد کنید تا محصولات بیشتری را به مشتریان فعلی بفروشید.
اگر شما را بشناسند، احتمال اینکه روی تبلیغ شما کلیک کنند بیشتر است.
و یا حتی برعکس، میتوانید انتخاب کنید که نمایش آگهیتان را به بازدیدکنندگانی که ممکن است اتلافکننده زمانشان بدانید، حذف کنید.