بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ تکنیک مدیریت زمان برای افراد پرمشغله

تکنیک های مدیریت زمان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فقط چند ساعت در روز وجود دارد. متأسفانه، ما نمی‌توانیم زمان ذخیره کنیم، و نمی‌توانیم برای بعد بیشتر قرض کنیم.

فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید که وقت خود را چگونه بگذرانید. به طور طبیعی، شما می‌خواهید وقت خود را صرف چیزهایی کنید که به زندگی شما ارزش می‌بخشد.

اما، با توجه به اینکه زندگی در این دوران مدرن با شغل، هزینه‌ها، بچه‌ها و سایر فعالیت‌ها بسیار شلوغ است، پس چگونه می‌توانید برای چیزهایی که برایتان مهم‌تر است وقت داشته باشید؟

خوشبختانه، برخی از تکنیک‌های مدیریت زمان عالی وجود دارد که ممکن است به ساده‌سازی نحوه‌ی کار، به انجام کارآمدترِ کارها و آزاد کردن زمان بیشتری برای هر چیزی که انتخاب می‌کنید، کمک کند.

مرتبط: ۱۷ نکته برای مدیریت بهتر زمان

تکنیک‌های مدیریت زمان برای بهبود روند زندگی

تکنیک اول مدیریت زمان

۱- سازماندهی کارها حولِ سطوحِ انرژی و بهروری خود

کار خود را حول سطوح انرژی خود سازماندهی کنید. سطوح بهره‌وری شما مستقیماً با سطوح انرژی شما مرتبط است، بنابراین اگر می‌توانید، سعی کنید سخت‌ترین وظایف خود را برای زمانی که سطح انرژی شما در بالاترین حد خود است برنامه‌ریزی کنید.

تکنیک دوم مدیریت زمان

۲- برنامه‌ریزی روزانه

هر شب، برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید. قبل از رفتن به رختخواب، فهرستی از کارهای روز بعد بنویسید. وقتی از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید، از نظر ذهنی خود را برای هر چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید آماده می‌کنید. همچنین ممکن است به شما کمک کند سریعتر و کارآمدتر کار کنید.

تکنیک سوم مدیریت زمان

۳- اولویت‌بندی کارها

روز خود را با مهمترین کار شروع کنید. وقتی روز کاری و یا روز تعطیل خود را با انجام دادن مهمترین کار خود شروع می‌کنید، به خودتان شتاب و احساس موفقیت واقعی می‌دهید.

تکنیک چهارم مدیریت زمان

۴- انجام ضروری‌ترین کارها

همچنین وظایف خود را براساس ضروری‌ترین‌شان اولویت‌بندی کنید وقتی هر کاری در اولویت است، هیچ چیز نیست. کارهای فوری باید بالاترین اولویت را داشته باشند، سپس به کارهای با ارزش نگاه کنید، در حالی که وظایف کم اولویت را به پشت صف واگذار کنید.

تکنیک پنجم مدیریت زمان

۵- کمک گرفتن از اصلِ برون‌سپاری

یاد بگیرید که برون‌سپاری کنید. لازم نیست هر کاری را خودتان انجام دهید. به خصوص کارهای با اولویت پایین. گاهی اوقات بهتر است اگر می‌توانید این وظایف را برون سپاری کنید، بنابراین می‌توانید توجه خود را روی کارهای فوری تر متمرکز کنید.

تکنیک ششم مدیریت زمان

۶- خودکار کردن امورِ تکراری

کارهای تکراری را خودکار کنید. خوشبختانه امروزه فناوری‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به خودکارسازی بسیاری از وظایف شما کمک کند. ابزارهایی که می‌توانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما را برنامه‌ریزی کنند، پاسخ‌های ایمیلی را ایجاد کنند و به‌طور خودکار فرم‌های آنلاین را با لمس یک دکمه پر کنند. خودکار کردن این وظایف می‌تواند چندین ساعت در هفته در شما صرفه جویی کند.

تکنیک هفتم مدیریت زمان

۷- دوری از حواس پرتی‌ها

حواس پرتی‌های غیر ضروری را از بین ببرید. وقتی حواس‌تان پرت می‌شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا تمرکزتان بازگردد. این می‌تواند بهره وری شما را تا حد زیادی محدود کند.

تکنیک هشتم مدیریت زمان

۸- اجتناب از کمالی‌گرایی

درک کنید که چیزها نیازی به کامل بودن ندارند. گرفتار شدن در تلاش برای کامل کردن همه چیز آسان است. با این حال، کمال گرایی شما را کند می‌کند و می‌تواند منجر به از دست دادن ضرب الاجل شود.

مرتبط: ۹ افسانه ی خیالی درخصوص مدیریت زمان را بشناسید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *