بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۸ مهارت تست نرم افزار

تست نفوذ حرفه ای برای یافتن آسیب پذیری ها در نرم افزار مشتری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فناوری اطلاعات حوزه ای است که به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از مشاغل تخصصی در دسترس هستند. این موقعیت‌ها اغلب حقوق خوبی ارائه می‌دهند و در سازمان‌های مختلف، از سازمان‌های دولتی گرفته تا شرکت‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های جهانی ظاهر می‌شوند. تست نرم افزار یک حرفه فناوری اطلاعات است که به متخصصان اجازه می دهد تا از خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود برای کمک به کسب و کارها برای ارائه برنامه ها و خدمات کاملاً کارآمد به کارمندان و مشتریان استفاده کنند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که تستر نرم افزار چیست و مهارت های مهم برای آزمایش کنندگان نرم افزار چیست.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از تست اتوماسیون در ۵ مرحله

تستر نرم افزار چیست؟

تستر نرم افزار یک متخصص فناوری اطلاعات است که مسئول مرحله آزمایش توسعه نرم افزار است تا مطمئن شود سیستم ها، برنامه ها و برنامه ها مطابق انتظار عمل می کنند. آنها توابع زیر را انجام می دهند:

  • عملیات سیستم ایده آل را تعیین کنید

  • انواع تست ها و ابزارهای مورد استفاده را شناسایی کنید

  • یک طرح آزمایشی ایجاد و مستند کنید

  • چندین آزمایش را اجرا کنید و نتایج را مستند کنید

  • با اعضای تیم فناوری اطلاعات و سهامداران شرکت در مورد وضعیت پروژه، بودجه و عوارض ارتباط برقرار کنید

  • توصیه هایی برای بهبود نرم افزار ارائه دهید

در صورت داشتن تجربه زیاد، امکان یافتن موقعیت تستر نرم افزار کامپیوتری بدون مدرک وجود دارد. برخی از کارفرمایان نیاز به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، ریاضی یا رشته های مرتبط دارند.

میانگین حقوق ملی برای یک مهندس تست نرم افزار ۲۳۴۲۰۶۴۰۰ تومان در سال است. (بروزرسانی در تابستان ۱۴۰۲)

بخوانید: تست جعبه بسته چیست؟ (به علاوه انواع و استراتژی ها)

۱۸ مهارت تست نرم افزار

در اینجا ۱۸ مهارت مختلف برای موفقیت به عنوان یک تستر نرم افزار مفید است:

۱. ایجاد اسناد

به عنوان یک آزمایش کننده نرم افزار، باید فرآیند فکر و روش های آزمایش خود را مستند کنید. سازمان شما ممکن است از پروتکل های مستندسازی خاصی استفاده کند، بنابراین شما باید بتوانید به سرعت این الگوها را درک کرده و با آنها سازگار شوید. مستندات مناسب برای سرپرستان و سایر اعضای تیم فناوری اطلاعات، توضیحی سازمان یافته و کاملاً مشخص از کار شما را در اختیار شما قرار می دهد.

۲. آماده سازی آزمون های نرم افزاری

آماده سازی تست نرم افزار شامل سه جزء مهم است: طرح تست، سناریوهای تست و موارد تست:

طرح های تست

یکی از مهمترین مراحل تست نرم افزار، آماده سازی آزمون است، زیرا این طرح تعیین می کند که چه چیزی را تست می کنید، چه کسی مسئول هر مرحله و اهداف اصلی آزمون است. این مستندات به همه ذینفعان اجازه می دهد تا طرح آزمایش را ببینند. آماده سازی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام پروژه

  • شناسه های پروژه، مانند شماره پیش نویس یا سری، تاریخ ایجاد و نویسنده

  • مقدمه با مروری بر پروژه، اهداف طرح و محدودیت های احتمالی

  • مراجع ورودی

  • موارد تست، از جمله ماژول های استفاده شده، نسخه، محدوده و خارج از محدوده

  • روش تست، از جمله ابزارهای مورد استفاده، پروتکل ردیابی اشکال و سطوح تست

  • معیارهای قبولی/شکست

  • ضوابط تعلیق و از سرگیری

  • اقلام قابل تحویل مورد نیاز، مانند مورد آزمایشی، گزارش‌های آزمایش، گزارش‌های نقص و معیارهای آزمایش

  • بحث در مورد محیط آزمون

  • تیم تست

  • زمان بندی برآوردها

  • طرح کاهش ریسک

  • هر گونه تاییدیه ناظر لازم

سناریوهای تست

آمادگی آزمون شما همچنین شامل سناریوهای آزمایشی است که دقیقاً آنچه را که در حال آزمایش هستید و سطح اولویت کار (بالا، متوسط، پایین) را مشخص می کند. برای مثال، ممکن است بخواهید سطح دسترسی به سیستم یک کارمند سطح ابتدایی را آزمایش کنید. شما اطلاعات زیر را مستند خواهید کرد:

  • ماژول یا مؤلفه‌ای که آزمایش می‌کنید، مانند اعتبارنامه‌های ورود، فرم‌های تماس یا عملکردهای سرپرست

  • شناسه سناریو

  • شرح سناریو، مانند “سطح دسترسی برای کارکنان ردیف ۱”

  • اهمیت سناریو

موارد آزمون

موارد تست جزئیات فرآیند گام به گام تست نرم افزار و نتایج تست را که معمولا به صورت مثبت یا منفی ثبت می شود، شرح می دهد. بسیاری از آزمایش کنندگان نرم افزار این اطلاعات را در صفحات گسترده وارد می کنند، اما برخی از شرکت ها ممکن است به اسناد اضافی نیاز داشته باشند. موارد آزمایش معمولاً حاوی اطلاعات زیر هستند:

شناسه سناریو از مستندات سناریوی آزمایشی

  • شناسه مورد آزمایشی منحصر به فرد

  • شرح مختصری از آزمون

  • لیست دقیق مراحل استفاده شده در آزمون

  • داده های آزمایشی ارائه شده به سیستم

  • نتیجه پیش بینی شده

  • نتیجه یا وضعیت واقعی آزمون، مانند قبولی، شکست یا مسدود شدن

  • نام و تاریخ تستر

  • شناسه نقص، در صورت وجود

  • پیکربندی، مانند سیستم عامل یا مرورگر خاص

۳. درک فرآیند تست

آزمایش کنندگان نرم افزار باید مناسب ترین نوع و فرآیند تست را بر اساس ملاحظات زیر انتخاب کنند:

  • زمان در نظر گرفته شده برای مرحله آزمایش

  • بودجه تست

  • ماهیت کسب و کار

  • نوع کاربرد

  • اولویت های مشتری

بیشتر بخوانید: راهنمای تست دستی

۴. تنظیم گزارش نقص

ایجاد گزارش‌های نقص دقیق یا گزارش‌های باگ، برای درک مسائل نرم‌افزار و ارائه توضیح کامل از وضعیت فعلی نرم‌افزار برای سایر اعضای تیم بسیار مهم است. یک نقص مناسب باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • شناسه نقص که توسط سیستم یا سازمان تعریف شده است

  • شرح مختصری از نقص

  • مکان سیستم مشکل

  • شماره ساخت نسخه و کد

  • لیستی از مراحلی که منجر به نقص شد

  • رتبه بندی از شدت مشکل و سطح اولویت برای رفع آن

  • طرف مسئول رفع نقص

  • نام تستر

  • وضعیت مشکل

۵. دنبال کردن مراحل ثبت نام

بستن پروژه به درستی تضمین می کند که تیم فناوری اطلاعات و صاحبان شرکت از به روزترین وضعیت یک پروژه مطلع هستند. گزارش‌دهی دقیق و امضا کردن می‌تواند به جلوگیری از ارتباط نادرست و اتلاف وقت کمک کند.

۶. استدلال تحلیلی و منطقی

آزمایش کنندگان نرم افزار باید فرآیندها و نتایج کامپیوتر را تجزیه و تحلیل کنند و بر اساس اطلاعات موجود استنباط کنند. گزارش‌های آزمایش ممکن است نتیجه‌گیری را به صراحت بیان نکنند، اما آزمایش‌کنندگان خوب باید بتوانند تعیین کنند که با توجه به وضعیت فعلی چه چیزی باید به طور منطقی دنبال شود.

۷. نقشه برداری کسب و کار

در حالی که یک تستر نرم افزار در درجه اول بر جنبه های فنی یک برنامه تمرکز می کند، برای یک آزمایش کننده مهم است که جریان تجارت در یک سازمان را درک کند. این به یک تستر نرم افزار کمک می کند تا سیستم ها را برای سازمان خود مرتبط کند و سلسله مراتبی از عملکردها را ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر یک آزمایش کننده متوجه شود که فروش یک شرکت به مشتریان نیاز دارد تا حساب های آنلاین ایجاد کنند، آنها این عملکرد را اولویت بندی می کنند تا اطمینان حاصل شود که شرکت هیچ درآمدی را به دلیل نقص فنی از دست نمی دهد.

۸. استفاده از دیدگاه «گلوکال».

یک رویکرد “جهانی” برای تست نرم افزار به این معنی است که آزمایش کنندگان هم اجزای منفرد سیستم ها و هم دیدگاه جهانی بزرگتر از نحوه عملکرد سیستم را درک می کنند. استفاده از این دیدگاه می تواند به شما کمک کند تا مشکلات و راه حل ها را سریعتر شناسایی کنید.

۹. خودکارسازی تست های نرم افزار

به عنوان یک آزمایش کننده نرم افزار، باید در اجرای تست های دستی مهارت داشته باشید، اما همچنین باید تشخیص دهید که چه زمانی و چگونه فرآیندهای تست خودکار را برای افزایش کارایی و کاهش هزینه ها ترکیب کنید.

۱۰. درک روش های DevOps و Agile

روش‌های DevOps و Agile همکاری و انعطاف‌پذیری را در تست نرم‌افزار ارتقا می‌دهند. این رویکردهای جدیدتر آزمایش‌کنندگان را تشویق می‌کند تا با مشکلاتی با طیف وسیعی از اعضای تیم کار کنند و بیشتر بر روی نرم‌افزار کار و کمتر بر روی استانداردهای مستندات سفت و سخت تمرکز کنند. مروجین این روش ها آزمایش نرم افزار کارآمدتر و سریعتر را گزارش می دهند.

۱۱. درک زبان های برنامه نویسی

آزمایش کنندگان نرم افزار باید با رایج ترین زبان های برنامه نویسی آشنا باشند تا بتوانند بهتر با اعضای تیم فناوری اطلاعات ارتباط برقرار کنند. دانش اولیه کدنویسی می تواند درک شما را از سیستم ها و عملیات آنها افزایش دهد.

۱۲. تناسب در چرخه عمر توسعه سیستم (SDLC)

به عنوان یک تستر نرم افزار، درک چرخه عمر کامل یک سیستم یا برنامه مهم است، حتی اگر مرحله آزمایش تنها بخشی از چرخه عمر باشد. داشتن یک دیدگاه جهانی تر می تواند به شما در پیش بینی و آماده شدن برای چالش ها کمک کند و درک کنید که چگونه وظایف خود را برنامه ریزی و مستند کنید تا سیستم را برای مرحله بعدی در چرخه به بهترین شکل آماده کنید.

۱۳. کار در چارچوب استانداردهای مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یک ابزار مهم برای کار مبتنی بر پروژه آزمایش کنندگان نرم افزار است. پایبندی به استراتژی های مدیریت پروژه و کمک موثر به تیم می تواند به پیشرفت پروژه کمک کند و اطمینان حاصل کند که همه از وضعیت پروژه به روز می مانند.

۱۴. یادگیری روندهای فعلی فناوری

همانطور که فناوری به حرکت رو به جلو ادامه می دهد، آزمایش کنندگان نرم افزار باید بدانند که چگونه روندهای فعلی فناوری ممکن است بر سازمان و سیستم های آن تأثیر بگذارد. این می تواند به ذینفعان کمک کند تا نیازهای آینده را برآورد و برنامه ریزی کنند. می‌توانید از طریق موارد زیر در جریان روندهای فعلی باشید:

  • انتشارات صنعت خواندن

  • شرکت در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی

  • دنبال کردن چهره های بزرگ صنعت و شرکت های فناوری در رسانه های اجتماعی

۱۵. اجرای آزمایش بین مرورگر

با در دسترس بودن چندین مرورگر برای کاربران نهایی، آزمایش‌کنندگان نرم‌افزار باید آزمایش بین مرورگر را برای آزمایش سیستم‌ها در چندین مرورگر و تنظیمات اجرا کنند.

۱۶. تمایل به یادگیری

کار در فناوری اطلاعات مستلزم پذیرش دائمی یادگیری سریع فناوری های جدید و انطباق با فرآیندها، روندها و بهترین شیوه های همیشه در حال تغییر است.

۱۷. ترکیب ابزار تست

تست‌کنندگان نرم‌افزار باید با ابزارهای تستی که می‌توانند سرعت تست را افزایش داده و دقت را افزایش دهند، آشنا باشند. این ابزارها عبارتند از:

۱۸. شبکه سازی با دیگر متخصصان

آزمایش‌کنندگان نرم‌افزار می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با سایر متخصصان فناوری اطلاعات، اطلاع از رویدادها و کلاس‌های آتی، همکاری با سایر آزمایش‌کنندگان و تبلیغ خدمات خود استفاده کنند.

مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *