بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ استراتژی کارآمد برای افزایش فروش

تجزیه و تحلیل فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شکی در این نیست که درآمد و منافع مادی بیشتر می‌تواند کمکی عالی برای رسیدن به خواسته های بیشتر و بزرگتر باشد. و عموما ما نیز همواره تلاش می کنیم فروش‌مان را بیشتر کنیم که سود بیشتری عایدمان شود که از قِبَل این موضوع به خواسته‌های‌مان دست‌ پیدا کنیم

  • رشد بیشتری داشته باشیم
  • حال بهتری داشته باشیم
  • زندگی مان را متحول کنیم
  • به عزیزامان کمک کنیم
  • به خواسته های کوچک و بزرگمان برسیم
    و …

اما خیلی غافل از این هستن که فروش بیشتر اصول و قانون دارد (بماند که تازه، بعضی وقتها فروش بیشتر هم، خودش به تنهایی نمی تواند سود بیشتر را رقم زند). پس در این مطلب به طور خلاصه تعدادی از مهم‌ترین راهکارهایی را برشمردیم که می‌تواند در فرایند فروش بسیار موثر بیافتد.

راهکارهای موثر برای فروش بیشتر

قبل از برشمردن موارد، توجه به این نکته ضروری است که برای موفقیت در فروش باید نگاهی بسیار ویژه به منافع مشتری داشت.

یک نفع خوب به مشتری برسان تا نفع خوبی هم از او بگیری

۱- کشف هویت کسب و کار

شناخت‌تان را درخصوص چیستی کسب‌وکارتان و اینکه چه اثری در جامعه دارد و …. بیشتر کنید. قطعا تا زمانی که درک دستی از کسب و کار خودتان نداشته باشید، نمی‌توانید قدمی مناسب برای سایر راهکارها و استراتژی‌ها بردارید.
این خشت اول در فروش بیشتر است

۲- شناسایی مشکل و راه حل

تا زمانی که ایرادات کار خودتان را کشف و رفع نکنید؛ نمی‌توانید گام‌های بعدی را به خوبی بردارید. این لازمه‌ی شما و کسب و کارتان است تا هر آنچه را که می‌تواند برای شما، برندتان و تجارت‌تان نمره‌ای منفی تلقی می‌شود را کشف و حل نمایید..
مشکلات می‌توانند به خاطر عوامل درونی یا بیرونی باشند

۳- ایجاد مزیت رقابتی

فراموش نکنید رقبای زیادی دارید که می‌توانند مشتریان بالقوه یا حتی بالفعل شما را جذب خودشان بکنند. پس لازم است کلیه ویژگی‌های بارزی که در شما و خدمات و تجارت‌تان وجود دارد را برای پررنگ‌تر کردن خودتان و تجارت‌تان یافته و به مشتریان خود ارائه کنید. این بهترین شیوه برای پیشی گرفتن از رقبای‌تان است.
البته خوب است از شیوه‌های ائتلاف با رقبا و مزایای آن هم غافل نشوید

۴- بهره از خدمات خوب به مشتری

لازم است تا با بهره گرفتن از شیوه‌های مدیریت ارتباط با مشتری، با ارائه خدمات خوب, به حفظ مشتری‌های فعلی‌تان بپردازید. اگرچه این شیوه در جذب مشتریان جدید نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ اما توجه کنید که هزینه حذف مشتریان پیشین بسیار از جذب مشتریان جدید مقرون به صرفه‌تر است.
حفظ مشتری فعلی‌تان مهم‌ترین ماموریت کسب و کار شماست

مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

۵- ساده سازی کار برای مشتری ها

رفع ابهام و پاسخگویی درست به مشتری، می‌تواند قدمی موثر در روند فروش و خدمات پس از آن باشد. بی‌شک تسهیل روند در دریافت محصول یا خدمات، چیزی است که بسیار برای مشتری می‌تواند جذاب و دلنشین باشد.
مشتریان از روندهای سخت و پیچیده بیزار هستند

۶- ایجاد اعتبار در مشتری

در کنار موضوع خدمات و ساده‌سازی، انجام کارهایی که منجر به حس مثبت در مشتری شود، ضروری است. پس برای مشتری ارزش ایجاد کنید. روابط حیاتی با مشتری ایجاد کنید و …
حس مشتری به شما همسو و مساوی با حسی است که در او و در رابطه با خودش ایجاد می‌کنید

۷- شناخت روانشناسی قیمت‌گذاری

همیشه از خودتان سوال کنید که: چگونه می توانم اینکار را به بهترین نحو انجام بدهم که سود و مشتری را با هم داشته باشم؟ این می‌تواند متناسب با نوع محصول/خدمات‌تان، وضعیت رقابت در حوزه‌کاری‌تان و سایر عوامل منجر به قیمتی پایین، مقرون به صرفه و یا حتی بالا شود.
پایین ترین قیمت لزوما بهترین قیمت نیست و حتی گاه قیمت پایین اثر سوء دارد

۸- فراهم کردن دوره آزمایشی

حتما با شیوه‌هایی سعی کنید برای مشتری‌های‌تان شرایط بررسی و امتحان تولید و خدمات‌تان قبل از خرید فراهم شود. قاعدتا بسیاری از مشریان شما پیش از خرید تریدهای زیادی دارند و اطمینان کاملی از اینکه خرید از شما می‌تواند برای‌شان منفعت داشته باشد، ندارند.
این راهی برای جذب اعتماد بیشتر مشتری است

۹- ایجاد برنامه تشویق

سعی کنید با شیوه‌های خلاقانه‌ای مثل تخفیف‌های بعد از فروش، گیمیفیکیشن و …، مشتریان خودتان را تشویق کنید. نظام تشویق می‌تواند هم حس مثبتی را از لحاظ سود بردن بیشتر در مشتری ایجاد کند و هم به مشتری بقبولاند که او برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این مسیری برای ساختن مشتریان وفادار است

۱۰- تلاش به سود رساندن، نه سود گرفتن

برای فروش بهتر؛ سعی کنید همیشه به فکر نفع رساندن به مشتری باشید، نه صرفا سود بردن از مشتری. اگرچه نگاه سودجویانه به مشتری می‌تواند در کوتاه مدت منافعی را عاید شما بکند، اما قطعا در درازمدت مانع بسیاری از فوایدی می‌شود که می‌توانست عاید شما و تجارت‌تان شود.
اهداف سودجویانه فقط منافعی مقطعی را در بردارد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *