بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ مرحله رشد استارتاپ چیست؟ (به علاوه نکات)

مراحل راه اندازی استارتاپ را بشناسید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مراحل رشد استارتاپ راهنمایی برای کسب و کارهای جدید است، از شروع به عنوان یک ایده تا تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و موفق. هر مرحله شامل تمرکز روی یک جزء متفاوت برای کمک به توسعه یک تجارت جدید است. یادگیری در مورد فرآیندی که شرکت‌های استارت‌آپ طی می‌کنند، می‌تواند به شما در هنگام فکر کردن به عضویت در آن کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که مراحل رشد استارت آپ چیست و لیستی از مراحل رشد استارت آپ را ارائه می دهیم.

مراحل رشد استارتاپ چیست؟

مراحل رشد استارت‌آپ، گام‌هایی هستند که برای توسعه یک کسب‌وکار جدید برای یک بخش خاص از مشتری برداشته می‌شوند. این سبک کسب و کار شامل عواملی است که منجر به یک پایگاه مشتری بزرگ و درآمد پایدار می شود. معمولاً برای کارآفرینانی با محصول یا خدمات با رشد سریع استفاده می شود. این مراحل رشد بین زمانی که طول می کشد تا یک محصول یا خدمات مورد قبول مصرف کنندگان قرار گیرد و در بازار محبوب شود رخ می دهد.

مطالب مرتبط: استارت آپ چیست؟ هر آنچه باید درباره استارتاپ ها بدانید

۸ مرحله رشد استارتاپ

در حالی که ترتیب زمانی توسعه یک استارتاپ برای هر کسب و کار متفاوت است، آنها در مراحل مشترکی مشترک هستند. در اینجا لیستی از مراحل رشد استارت آپی که یک کسب و کار طی می کند آورده شده است:

۱. مرحله قبل از بذر

در مرحله قبل از بذر، یک کسب و کار ایده یا مفهومی است که هنوز عملی نشده است. این مرحله توسعه است که در آن افراد به دنبال بازخورد از افراد خارجی برای سنجش امکان تحقق ایده های خود هستند. در اینجا شما در مورد مخاطب هدف خود تحقیق می کنید تا ببینید آیا واقعاً به محصول یا خدمات شما نیاز دارند یا خیر. در نظر بگیرید که آیا محصولات مشابه در حال حاضر وجود دارد تا ببینید آیا رقابت بالقوه وجود دارد یا خیر و اگر چنین است، مناطقی را برای پر کردن شکاف آنها شناسایی کنید. در این مرحله از فرآیند کسب و کار، بنیانگذاران بودجه خود را تأمین می کنند و با یک تیم کوچک کار می کنند.

مطالب مرتبط: استارت آپ ها چگونه کار می کنند؟

۲. مرحله بذر

مرحله اولیه زمانی است که اعضای یک استارت آپ به سرمایه گذاران برای حمایت مالی نزدیک می شوند. آنها یک “بذر” یا تجارتی ایجاد می کنند که امیدوارند رشد کنند. در طول این مرحله، شما همچنین می توانید برنامه تجاری، بیانیه ماموریت و اهداف خود را توسعه دهید. این زمانی است که شروع به ایجاد یک جدول زمانی می‌کنید و ارزیابی می‌کنید که آیا منابع و تخصص لازم برای ارائه را دارید یا خیر. چیزهای دیگری که باید در مرحله بذر طوفان فکری کرد عبارتند از:

مطالب مرتبط: ۲۱ نکته برای شروع یک کسب و کار موفق

۳. مرحله راه اندازی

هنگامی که تحقیقاتی را برای کسب و کار خود جمع آوری کردید، می توانید آن را عملی کنید. این زمانی است که شرکت شما راه اندازی می شود. در این مرحله، شما بر روی اجزای توسعه کار می کنید، مانند گردآوری یک تیم و تامین بودجه. یک کسب و کار استارت آپی نیز مکرر تست محصول انجام می دهد و سعی می کند پایگاه مشتری خود را افزایش دهد. در این مرحله، شما بر جمع آوری بازخورد مشتریان تمرکز می کنید تا کشف کنید که چگونه تجربه آنها را با شرکت خود افزایش دهید و محصول خود را سودمندتر کنید.

مرتبط: ۵ نوع تامین مالی برای مشاغل | ۱۰ گام برای شروع کسب و کار خود

۴. مرحله رشد

در طول مرحله رشد، یک استارتاپ به سطحی رسیده است که پایگاه مشتری ثابت و منبع درآمد ثابتی داشته باشد. این زمانی است که جریان نقدی شرکت شروع به افزایش سریع می کند. از آنجایی که شرکت در حال رشد است، این زمانی است که یک کسب و کار ممکن است شروع به استخدام کارمندان بیشتری برای کمک به مدیریت حجم کاری کند. کسب و کار شما نیز در این مرحله یک مدل تجاری واضح دارد و از بودجه بازاریابی تصفیه شده استفاده می کند.

۵. مرحله تاسیس

مرحله تاسیس زمانی است که یک شرکت به یک تجارت پر رونق تبدیل می شود. در اینجا یک پایگاه مشتری وفادار شروع به شکل گیری می کند و همه چیز برای جریان نقدی قابل پیش بینی تر می شود. هنگامی که یک شرکت به یک وضعیت ثابت می رسد، ممکن است منابع مالی و نیروی انسانی برای آنها آسان تر باشد. با این حال، کارآفرین هوشیار باقی می ماند و به رشد پایگاه مشتری ادامه می دهد تا به آنها کمک کند تا به مرحله توسعه بروند.

۶. مرحله گسترش

در مرحله گسترش، یک کسب و کار رشد در بازارهای جدید و کانال های توزیع را تجربه می کند. در طول این مرحله، یک کسب و کار سرمایه گذاری های جدید و گزینه های سود را امتحان می کند. این زمانی است که یک کسب و کار ممکن است تصمیم بگیرد که خط جدیدی از محصولات یا خدمات را برای همراهی با محصولات فعلی خود ارائه دهد. آنها این کار را به عنوان راهی برای اختراع مجدد خود و تجدید رشد خود در بازار انجام می دهند. به عنوان مثال، یک شرکت کفش ممکن است تصمیم به فروش جوراب نیز بگیرد.

۷. مرحله بلوغ

مرحله بلوغ زمانی است که یک کسب و کار با بازگشت مشتریان وفادار به درآمد ثابتی در یک دوره زمانی طولانی می رسد. در این مرحله، زمانی که یک تیم مدیریتی مسئولیت را بر عهده می گیرد، مالک کسب و کار کمتر درگیر عملیات روزانه می شود. آن دسته از کسب و کارهایی که به وضعیت بلوغ می رسند، حضور قوی تری در بازار دارند و از درک برند خود آگاه هستند.

مطالب مرتبط: ۴ مرحله رشد کسب و کار: تعاریف و نکاتی برای پیمایش در هر مرحله

۸. مرحله ادغام و تملک

گاهی اوقات مرحله اکتساب زمانی اتفاق می افتد که شرکت دیگری تصمیم می گیرد تجارت را بخرد تا کنترل خود را به دست آورد. کسب‌وکارها همچنین ممکن است با دیگران ادغام شوند تا تلاش‌ها و منابع عملیاتی را ترکیب کنند. هر دو اقدام به عنوان راهی برای ایجاد ارزش سهامداران و گسترش دامنه فعالیت شرکت عمل می کنند. ادغام می تواند به تنوع محصولات و کاهش خطرات کمک کند. با این حال، فروش یک شرکت می تواند به صاحبان مشاغلی که رشد بزرگی فراتر از توانایی های خود را تجربه می کنند، کمک کند.

نکاتی برای موفقیت در مراحل رشد استارتاپ

از توصیه های زیر برای کمک به موفقیت شرکت خود در طول مراحل رشد استارت آپ استفاده کنید:

  • منحصر به فرد بودن خود را به خاطر بسپارید. در حین گذراندن مراحل رشد استارتاپ، به خاطر داشته باشید که هر شرکت متفاوت است و بین مراحل با سرعت های زمانی متفاوتی پیشرفت می کند.

  • روی مشتریان خود تمرکز کنید. هدف اصلی شما هنگام توسعه استارت‌آپ خدمت به نیازها و خواسته‌های مشتریان است، به این معنی که آنها در خط مقدم توسعه شما باقی می‌مانند.

  • آن را ساده نگه دارید. هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنید، تمرکز خود را به یک حوزه محدود کنید تا بتوانید یک کالا یا خدمات ساده و با کیفیت تولید کنید که در حد بودجه شما باشد، با در نظر گرفتن اینکه می توانید محصولات بیشتری را در آینده ارائه دهید.

  • در مقیاس کوچک شروع کنید. کسب و کار خود را با مخاطبان کوچک شروع کنید تا بتوانید ببینید چه چیزی کار می کند و قبل از سرمایه گذاری مبالغ هنگفت و ارائه آن به گروه بزرگتری از مصرف کنندگان، زمینه هایی را برای بهبود پیدا کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *