بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ مرحله تامین مالی استارتاپی

8 مرحله تامین مالی استارتاپ که به سرمایه گذاری کمک می کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

عصر اطلاعات باعث افزایش سریع تعداد شرکت های نوپا شده است. این پدیده امروز نیز ادامه دارد و استارت آپ ها می توانند برای کارآفرینانی که موفق می شوند، تلاشی سودآور باشند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که استارت آپ چیست، تامین مالی استارتاپی چگونه کار می کند و مراحل تامین مالی استارتاپ چیست.

بیشتر بخوانید: استارت آپ چیست؟ هر آنچه باید درباره استارتاپ ها بدانید

استارت آپ چیست؟

استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه توسعه است. این کار توسط یک یا چند کارآفرین برای رسیدگی به یک تقاضای خاص برای یک محصول یا خدمات آغاز شده است. استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهای پرهزینه و کم درآمدی هستند که باعث می‌شود تا زمانی که بتوانند سود کسب کنند، به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه باشند.

مطالب مرتبط: سرمایه گذار خطرپذیر چه می کند؟

تامین مالی استارتاپ چگونه کار می کند؟

سرمایه‌های استارت‌آپ به افراد یا گروه‌هایی از افراد تعلق می‌گیرد تا برای کسب‌وکار جدیدشان پول جمع‌آوری کنند، که به شرکت اجازه رشد می‌دهد. زمانی که سرمایه گذاران به تامین مالی یک استارتاپ کمک می کنند، این کار را به این امید انجام می دهند که بتوانند در بلندمدت مقدار بیشتری پول از کسب و کار دریافت کنند. بسته به میزان سرمایه گذاری شخصی در یک شرکت، ممکن است بتوانند تصمیمات تجاری بگیرند که بر نحوه اداره شرکت تأثیر می گذارد.

۸ مرحله تامین مالی استارتاپ

در اینجا مراحلی وجود دارد که استارت آپ ها برای دریافت بودجه طی می کنند:

۱. مرحله تامین مالی قبل از بذر

این مرحله تحقیقاتی شروع یک استارتاپ است. در مرحله پیش کاشت، حتما به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا ایده شما قابل اجرا است؟

  • آیا ایده شما قبلا انجام شده است؟

  • سرمایه گذاری شما چقدر پرهزینه است؟

  • از چه مدل کسب و کاری استفاده خواهید کرد؟

  • چگونه شروع خواهید کرد؟

در بسیاری از مواقع، بسیاری از بودجه کسب و کار در این مرحله یا از طرف شما یا دوستان و خانواده تامین می شود. ارزش کل یک استارت آپ در این مرحله چندان بالا نیست.

مثال: آنیا ایده ای برای یک کیت چرخشویی ماشین جدید دارد. او در مورد محصولات مشابه در حال حاضر در بازار تحقیق می کند، فرمول خود را برای تعیین عملکرد آن آزمایش می کند، هزینه های مربوط به تولید محصول خود را بررسی می کند و در مورد مدل کسب و کار خود تصمیم می گیرد.

۲. مرحله تامین مالی بذر

در این مرحله، ایده شما یک تجارت واقعی با جذب مشتری است. کارآفرینان در این مرحله در ازای مقادیر بیشتری وجه نقد ارائه شده توسط سرمایه گذاران، سهام شرکت را تامین می کنند. هزینه های تحت پوشش بودجه بذر شامل:

  • راه اندازی محصول

  • بازاریابی محصول

  • کارمندان جدید

  • تحقیق بازار در مورد مناسب بودن محصول با بازار

مثال: آنیا در طول تامین مالی اولیه، ورودی دریافت می کند تا محصولات نهایی خود و جمعیت هدفمند مشتری را تعیین کند. او همچنین سه کارمند جدید استخدام می کند.

۳. سرمایه گذاری سری A

مرحله تامین مالی سری A در آغاز سرمایه گذاری، با سرمایه گذاری خطرپذیر است و سهام شرکت در ازای سرمایه ارائه می شود.

در این مرحله، می توانید خود را برای رشد کسب و کار آینده آماده کنید. این شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی کسب و کار شما

  • جبران خسارات یا کمبودهای مالی

  • محصول یا خدمات خود را بیشتر توسعه دهید

  • ایجاد طرحی مقیاس پذیر برای رشد

مثال: آنیا ثابت کرده است که محصولش ایده خوبی است. اکنون او می خواهد به سرمایه گذاران نشان دهد که استراتژی عالی برای رشد آینده دارد. او تصمیم می گیرد وارد بازار جدیدی شود و شروع به فروش به خرده فروشان بزرگ کند. هر چه او توانایی تولید درآمد را بیشتر نشان دهد، سرمایه گذاری بیشتری دریافت خواهد کرد.

۴. بودجه سری B

استارت‌آپ‌ها در این مرحله پایگاه‌های کاربری اختصاصی و جریان‌های درآمدی ثابتی دارند. در این مرحله، شما ثابت کرده اید که می توانید ایده خود را مقیاس بندی کنید. سرمایه گذاران اکنون می توانند به شما کمک کنند:

  • از فعالیت های پیشرفته دسترسی به بازار استفاده کنید

  • افزایش سهم بازار

  • تیم های عملیاتی مانند توسعه کسب و کار و بازاریابی تشکیل دهید

مثال: آنیا از این دور سرمایه گذاری برای افتتاح دو بخش جدید در شرکت خود استفاده می کند: روابط عمومی و تنوع و شمول.

۵. سرمایه گذاری سری C

سرمایه گذاری سری C برای شرکتی است که در مسیر رشد خود قرار دارد و اغلب علاقه مند به گسترش در سطح جهانی است. پیدا کردن سرمایه گذاران در این مرحله ممکن است آسان تر باشد، زیرا آنها به موفقیت استارتاپ اعتماد دارند. وجوه در این مرحله برای انجام موارد زیر استفاده می شود:

  • محصولات جدید بسازید

  • به بازارهای جدید دست پیدا کنید

  • استارت آپ هایی با عملکرد ضعیف در همان صنعت را خریداری کنید

مثال: آنیا پول نقد سری C دریافت کرد. او شروع به توسعه محصولی برای تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل می کند و شروع به ارسال محصول اصلی خود به خارج از کشور می کند.

۶. بودجه سری D و فراتر از آن

معمولاً دو دلیل وجود دارد که یک استارتاپ از دور سرمایه گذاری سری C عبور کند. آن ها هستند:

  • فرصت های جدید: یک فرصت بالقوه پرسود ظاهر می شود که شرکت را ملزم می کند قبل از عرضه اولیه عمومی (IPO) اقدام کند.

  • عملکرد فرعی: استارتاپ اهداف تعیین شده در دور سری C را از دست می دهد. سپس در دور سری D بودجه بیشتری برای رسیدگی به مشکلات جمع آوری می کند.

هیچ محدودیتی برای اینکه یک استارت‌آپ می‌تواند از چند دور تأمین مالی عبور کند، وجود ندارد. اگر یک شرکت اهداف درآمدی پیشرفته‌تری داشته باشد، ممکن است هر تعداد که لازم باشد مجموعه‌های جمع‌آوری سرمایه را تکمیل کند.

مثال: آنیا قصد داشت در ابتدای ماه مهر تجارت خود را عمومی کند. با این حال، یک رقیب در صنعت او در ماه نوامبر برای فروش آمد. او تصمیم می گیرد به جای ادامه IPO، سرمایه های سری D را برای خرید رقیب جمع آوری کند.

۷. تامین مالی و وام های پل

این وام ها برای مشاغل نسبتا بالغ به ارزش های چندده یا چندصد میلیون دلاری طراحی شده اند. یک وام نیم طبقه بدهی و حقوق صاحبان سهام را برای وام دهندگان ترکیب می کند، در حالی که وام های پل، تامین مالی کوتاه مدت هستند. آنها شکاف مالی بین این مرحله و IPO را کاهش می دهند. وجوه ممکن است برای خرید مدیریت در یک شرکت دیگر یا به دست آوردن یک رقیب استفاده شود. وام ها معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشند و با درآمد حاصل از IPO بازپرداخت می شوند.

مثال: هدف آنیا صدور یک IPO برای شرکتش است. با این حال، او باید محصول خود را در مقیاس بزرگتر قبل از امکان پذیر شدن IPO تولید کند. او برای خرید یک رقیب وام بریج می گیرد که سهم بازار او را افزایش می دهد.

۸. IPO

IPO اوج موفقیت استارت آپ است. زمانی اتفاق می افتد که سهام شرکت برای اولین بار برای خرید عمومی عرضه می شود. IPO برای ایجاد وجوه برای رشد بیشتر استفاده می شود یا به صاحبان استارت آپ اجازه می دهد باقی مانده سهام خود را برای درآمد شخصی نقد کنند.

رویدادهای مهمی در آماده سازی برای صدور IPO رخ می دهد. آن ها هستند:

  • تشکیل یک تیم عرضه عمومی متشکل از کارشناسان SEC، وکلا، حسابداران و پذیره نویسان

  • گردآوری اطلاعات استارتاپ مانند امور مالی و پیش بینی عملیات آتی

  • تهیه حسابرسی صورتهای مالی شرکت

  • تکمیل الزامات IPO دولتی، که شامل پر کردن دفترچه راه اندازی در SEC و رسمی کردن تاریخ عرضه است.

مثال: جین آماده است تا کار سخت خود نتیجه دهد. او از یک IPO برای فروش سهام خود در شرکت استفاده می کند و ثروت زیادی برای او جمع می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *