طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، حدود نیمی از کسب و کارهای جدید آمریکایی ظرف پنج سال پس از باز شدن درهای خود شکست می خورند. و اگرچه آمار موثق و قطعی از این موضوع در کشورمان وجود ندارد، اما قاعدتا ما نیز چنین درصدی دور نیستیم. اغلب، فقدان تحقیق، برنامهریزی و آمادهسازی قبلی است که شرکتهای کوچک را مجبور میکند تا بلافاصله پس از شروع کار تعطیل شوند.
کارآفرینان امیدوار همیشه میتوانند شانس موفقیت خود را با گذاشتن پایههای قوی زودهنگام افزایش دهند. در این مقاله از ایوسی ده نکته مهم برای شروع یک کسبوکار بیان شده است؛ آگاهی و در نظر گرفتن ده موضوع زیر هنگام شروع یک کسب و کار جدید همیشه مفید و محتاطانه خواهد بود.
۱) نقاط قوت، اهداف و منابع خود را ارزیابی کنید
کسبوکارهای کوچک زمانی بهترین عملکرد را دارند که توسط بنیانگذارانی هدایت شوند که به طور موثر از نقاط قوت شخصی خود استفاده کنند. قبل از ساختن و پیشبرد برنامههای مشخص، همیشه عاقلانه است که در مورد آنچه میتوانید به طور خاص روی میز بیاورید فکر کنید.
این به این معنی است که فهرستی صادقانه از مهارتهای خود و همچنین توانایی خود برای صرف زمان و تلاش برای رشد یک تجارت از پایه انجام دهید. اگر زندگی شما در حال حاضر پر از تعهدات است، ممکن است لحظه ای برای راه اندازی یک شرکت جدید مناسب نباشد.
معمولاً مشخص کردن آنچه که امیدوارید با یک تجارت پیشنهادی به دست آورید نیز مفید خواهد بود. برای برخی از بنیانگذاران، این به معنای راه اندازی یک جریان ثانویه درآمد است که می تواند با چند ساعت توجه در هفته حفظ شود. برای دیگران، این به این معنی است که می توانند شغل موجود را رها کرده و یک سفر تمام وقت کاملاً جدید را آغاز کنند.
۲) با یک ایده عالی که به آن اهمیت می دهید، پیش بروید
لازم نیست یک تجارت جدید چیزی کاملاً جدید و بی سابقه را به بازار بیاورد، حتی اگر گاهی اوقات کمک کند. با این حال، به طور کلی، هر شرکتی که در نظر گرفته می شود باید ارزش پیشنهادی متمایز و مشخصی داشته باشد.
این به معنای هدف گذاری بیشتر از تکرار موفقیت های رقبای آینده است، زیرا این به معنای این است که دائماً به دنبال آن باشید. حتی اگر هدف به اندازه تبدیل شدن به سریعترین و پاسخگوترین ارائهدهنده خدمات از یک نوع خاص باشد، فکر کردن در مورد اینکه چگونه یک تجارت جدید متفاوت خواهد بود کمک میکند.
همچنین همیشه مفید است که ماموریت یک کسب و کار کوچک با مسائلی که شما، بنیانگذار، شخصاً به آنها اهمیت می دهید، مرتبط نگه دارید. چه قصد داشته باشید هر هفته چند ساعت را صرف یک کسب و کار جدید کنید یا ۶۰ ساعت، انگیزه به ناچار تفاوت را ایجاد می کند.
۳) درباره بازار تحقیق کنید
با انجام برخی ایده ها، تحقیقات بازار در دستور کار قرار خواهد گرفت. این به معنای رسیدن به ایده های نسبتاً محکم در مورد موضوعات مهمی مانند موارد زیر است:
- مشتری ایده آل شما فکر کردن در مورد چیزها از دیدگاه مشتری تقریباً همیشه مفید است، و به ویژه در هنگام شروع یک تجارت جدید. ایجاد تصویری از مشتری ایده آل یک شرکت جدید، بسیاری از تصمیمات بعدی را بسیار ساده تر می کند. در مورد نیازها و ترجیحات آن شخص یا سازمان و بهترین روش ارائه خدمات به آنها فکر کنید. این جزئیات را تا حد امکان دقیق تعریف کنید و آماده باشید تا آنها را اصلاح و به روز کنید، البته تجربه بعدی نشان می دهد.
- رقابت شما تقریباً همیشه شرکت های دیگری وجود خواهند داشت که قصد دارند به همان مشتریانی که شما هستید خدمات رسانی کنند. به این نگاه کنید که این رقبای آینده چگونه هستند و در کجا کوتاه می آیند. بررسیها و مراجعی که به صورت آنلاین یافت میشوند، میتوانند مفید باشند، همانطور که تمرکز بر مسائلی که کسبوکارها در بازاریابی خود بر آن تأکید دارند، میتواند مفید باشد. با توجه به زمینه جدیدی که ایجاد می شود، دوباره به این فکر کنید که چگونه کسب و کار جدید خود را به عنوان یک جایگزین آشکارا برتر قرار دهید.
۴) یک طرح تجاری دقیق ایجاد کنید
با طوفان فکری و تحقیقات فراوانی که پیش از این انجام شده است، در نهایت می توان شروع به کنکاش در جزئیات دقیق تر و خاص کرد. یک مکان عالی برای شروع یک طرح تجاری رسمی است، سندی که می تواند برای چندین هدف مختلف استفاده شود و با گذشت زمان به روز شود.
اداره تجارت کوچک ایالات متحده منابع مفید و مرتبط فراوانی برای کارآفرینانی دارد که آماده نوشتن طرح های تجاری خود هستند، از جمله جادوگری که کاربران را در تمام مراحل راهنمایی می کند. تا حد امکان دقیق و دقیق باشید، اما آماده باشید که در صورت لزوم، شکافهای موقت را تا زمانی که در آینده به طور قطعیتر پر شوند، بگذارید.
۵) بازخورد را جستجو کرده و در نظر بگیرید
به نظر می رسد برخی از کارآفرینان و کسب و کارها بدون هیچ گونه حمایت خارجی پیشرفت می کنند، اما چنین داستان های موفقیت آمیزی نادر است. صاحبان کسب و کارهای جدیدی که از دیگران بازخورد و مشاوره می خواهند، به عنوان یک گروه، به مراتب بهتر از کسانی هستند که این کار را نمی کنند.
داوطلبان با سازمانهای غیرانتفاعی مانند SCORE آماده ارائه خدمات مشاوره و آموزشی رایگان هستند. گروه های کسب و کار محلی و کارآفرینی در بسیاری از مناطق از ارزیابی ایده ها و پیشنهادات صاحبان احتمالی خوشحال هستند.
ارتباطات حرفهای اغلب میتواند توسط کسانی که قصد دارند مهارتها و تجربیات موجود را به کسبوکارهای جدید خود انتقال دهند، بهعنوان اثری عالی به کار گرفته شود. حتی جستجوی کمی دیدگاه از غریبه ها به صورت آنلاین می تواند نقاط ضعف یا فرصت های نادیده گرفته شده را آشکار کند.
از آنجایی که راههای زیادی برای دستیابی به دیدگاه مستقل در مورد یک طرح تجاری اخیراً تکمیل شده یا ایدهای کمتر رسمی وجود دارد، به ندرت عاقلانه خواهد بود که بدون آن ادامه دهید. آماده پذیرش برخی انتقادات باشید و زمانی که بازخورد نیاز به آن را روشن می کند، مایل به تغییر مسیر باشید.
۶) یک شبکه ایمنی جامع راه اندازی کنید
یکی از ترسناک ترین چیزها در مورد راه اندازی یک کسب و کار کوچک، در بسیاری از موارد، مواجهه با سطوحی از آسیب پذیری و عدم اطمینان است که قبلاً عادت نداشت. ایجاد یک طرح کسب و کار دقیق به روشن شدن میزان پول لازم برای شروع یک کسب و کار جدید کمک می کند، اما این در واقع تنها شروع است.
علاوه بر عوامل مالی مانند پس انداز پول در صورتی که فروش مدتی طول بکشد، فکر کردن به انواع دیگر حفاظتی که ممکن است مفید باشد سودمند خواهد بود. به عنوان مثال، برخی از صاحبان کسب و کار جدید در نهایت کار را خیلی زود می یابند که با انگیزه و درگیر باقی بمانند.
در چنین موردی، دسترسی ساده به یک خروجی اجتماعی که قبلاً شناسایی شده بود، میتواند تفاوت را ایجاد کند. هر کارآفرینی بهترین کار را می کند تا قبل از شروع کار، یک شبکه ایمنی مالی محکم داشته باشد، و انواع دیگری نیز وجود دارد که می توانند به همان اندازه ارزشمند باشند. قبل از ورود به یک کسب و کار جدید، مطمئن شوید که عزیزان از آنها حمایت می کنند.
۷) ترتیب تامین مالی
برخی از انواع کسبوکارها را میتوان با بودجههای کم راهاندازی کرد، در حالی که برخی دیگر سرمایهبرتر هستند. برنامه ریزی قبلی باید تا کنون نشان داده باشد که چقدر برای راه اندازی یک کسب و کار جدید نیاز است.
این که چگونه می توان پول مورد نیاز را به دست آورد، اغلب اوقات هنوز یک سوال باز است. برخی از منابعی که امروزه اغلب ارزش کاوش را دارد عبارتند از:
- تامین مالی شخصی به گونه ای که کنترل کامل و مسئولیت نهایی را حفظ کند.
- دوستان و خانواده برای تقویت ارتباطات شخصی.
- سایر سرمایه گذاران مانند سرمایه گذاران خطرپذیر یا تجار موفق محلی که به دنبال انتقال به صنایع جدید هستند.
- تامین مالی جمعی به صورت آنلاین از طریق سایت هایی مانند Kickstarter و GoFundMe.
- کمک های مالی یا وام های موجود از سازمان های دولتی، غیرانتفاعی، اتحادیه های اعتباری، و دیگران.
- پیشرفت های مشتریان یا تامین کنندگان آینده که مشتاق دیدن یک کسب و کار پیشنهادی هستند.
- هر راه ممکن برای به دست آوردن بودجه برای یک شرکت جدید مزایا و معایب خاصی را به همراه خواهد داشت. در نظر گرفتن همه گزینه های مرتبط و مناسب، باید بهترین انتخاب یا انتخاب ها را کاملاً روشن کند.
۸) یک ساختار شرکتی مناسب را انتخاب کنید
بسیاری از کسبوکارهای کوچک مالکیت انحصاری هستند که در اکثر جاها میتوان بدون پر کردن هرگونه مدارکی ایجادشان کرد. معمولاً حداقل در نظر گرفتن اینکه آیا ساختار رسمیتر و اساسیتر مانند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا حتی یک شرکت ممکن است مناسبتر باشد، مفید است.
در حالی که به طور کلی امکان جابجایی بین فرم های شرکتی وجود دارد، در صورت لزوم، شروع کار با یک فرم مناسب آسان تر می شود. از آنجایی که شرکت های LLC می توانند به راحتی و با هزینه کم به صورت آنلاین تشکیل شوند، امروزه، برای مثال، بسیاری از کارآفرینان باتجربه به طور پیش فرض ساختار محافظ و کم هزینه را انتخاب می کنند.
۹) یک نماینده ثبت شده را انتخاب کنید
یک نماینده ثبت شده به عنوان نقطه تماس مجاز و تعیین شده با مشاغلی است که به عنوان شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت ها و موارد مشابه سازماندهی شده اند. یک نماینده ثبت شده که ارزش بررسی دارد، پاسخگو، قابل اعتماد، ارتباطی و محرمانه خواهد بود، در حالی که استفاده از آن مقرون به صرفه است. از آنجایی که نماینده ثبت شده یک شرکت می تواند اسناد قانونی و سایر اسناد مهم را دریافت کند، همیشه بهترین کار این است که برای انتخاب یک نماینده قابل اعتماد و قابل اعتماد تلاش کنید.
۱۰) یک استراتژی بازاریابی را ایجاد و اجرا کنید
بسیاری از موفقترین کارآفرینان تاریخ یا استعداد ذاتی در بازاریابی داشتند یا مهارتهای مهمی را در این مسیر توسعه دادند. حتی یک کسبوکار جدید که واقعاً چیزهای ویژه و ارزشمندی برای ارائه دارد، اگر بازاریابی مؤثر نداشته باشد، میتواند سقوط کند.
خوشبختانه، توسعه یک استراتژی بازاریابی مناسب و آگاهانه در این مرحله در فرآیند شروع یک تجارت جدید باید نسبتاً ساده باشد. بسیاری از تصمیمات و اکتشافاتی که قبلاً انجام شده اند باید برای این منظور مرتبط و مفید باشند.
با این حال، یک بار دیگر، میتواند برای درخواست یا پرداخت مشاوره از یک حرفهای بازاریابی یا یک کارآفرین موفق نیز هزینه داشته باشد. به طور کلی، همیشه بهترین کار این است که درهای یک شرکت جدید را تنها زمانی باز کنیم که برخی از برنامه های بازاریابی با دقت در نظر گرفته شده ساخته و اجرا شوند.
به یادگیری و جستجو ادامه دهید
داستانهای بیشماری درباره شرکتهایی وجود دارد که با یک مأموریت شروع به کار کردند، حداکثر با موفقیت متوسطی مواجه شدند و پس از تمرکز بر روی یک تمرکز دیگر، رشد خود را منفجر کردند. کارآفرینان زمانی بهترین کار را انجام می دهند که دائماً به دنبال راه هایی برای بهبود و فرصت های جدید برای پیگیری باشند.
حفظ این روحیه از بی قراری و تدبیر می تواند چالش برانگیز باشد، زمانی که در میانه یک کارآفرینی طاقت فرسا هستید. چیزی که این امر را برای بسیاری از کارآفرینان موفق ممکن میسازد، احساس خاص این است که همیشه مسئول آینده یک شرکت جوان هستند. این یکی از راه هایی است که از طریق آن داشتن اشتیاق به ماموریت یک کسب و کار جدید می تواند تفاوت قطعی ایجاد کند.
یک پاسخ
ممنون از مطالب بییییییییی نظیرتون