نماد سایت ایوسی

بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) چیست و چرا مهم است؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) چیست و چرا مهم است؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) چیست و چرا مهم است؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) چیست؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی برای مدیریت و ارتقای پیام سازمان و حضور آنلاین است. به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی رسانه های اجتماعی می تواند برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید، ارتباط با مشتریان و کاهش اخبار مضر بالقوه مورد استفاده قرار گیرد.

موارد کلیدی

  • بهینه سازی رسانه های اجتماعی استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی برای ارتقای برند یک شرکت یا سازمان و حضور آنلاین آن است.
  • سایت های رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید و کمک به سازمان ها در ارتباط با مشتریان استفاده شده اند.
  • پلتفرم های محبوبی مانند فیس بوک، پلتفرم X (توئیتر سابق)، اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت، تیک تاک و پینترست برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند.

آشنایی با بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO)

برای سال‌های متمادی، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استراتژی غالب برای تلاش‌های بازاریابی دیجیتال بود. این شامل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت با افزایش دید آن از طریق موتور جستجوی وب، به ویژه جستجوی گوگل است.

اخیراً، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است و با SEO به عنوان راهی برای تقویت یک نام تجاری، هدایت تولید سرنخ، افزایش دید آنلاین شرکت و ارتباط با مخاطبان مطرح شده است. بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند، از جمله فیس بوک، ایکس، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، پینترست و تیک تاک.۱

بهینه سازی رسانه های اجتماعی اغلب مردم را از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی به وب سایت شرکت هدایت می کند، جایی که می توان اطلاعات بیشتری را پیدا کرد.۲به عنوان مثال، یک کمپین برای افزایش آگاهی در مورد یک مدل خودروی جدید در رسانه های اجتماعی ممکن است بازدید کننده را به صفحه وب شرکتی هدایت کند که اطلاعاتی در مورد نمایندگی های محلی ارائه می دهد.

استراتژی های بهینه سازی رسانه های اجتماعی

شرکت‌هایی که از چندین پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند ممکن است از ابزارهای مبتنی بر اینترنت که برای بهبود سازماندهی و ارائه محتوای خود طراحی شده‌اند، استفاده کنند. این ابزارها به کارمندی که وظیفه ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی را دارد، اجازه می‌دهد تا محتوا را در چندین پلتفرم به طور همزمان زمان‌بندی کند، و همچنین به هرگونه تعامل در پست‌ها، از جمله نظرات مخاطبان، پاسخ دهد. برخی از ابزارهای محبوب مدیریت رسانه های اجتماعی Loomly، Agorapulse، PromoRepublic، Hootsuite، Buffer و Sprout Social هستند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهند که تقریباً بلافاصله محتوا را در اینترنت به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها سعی می کنند محتوایی ایجاد کنند که کاربران آن را به دوستان و ارتباطات خود منتقل کنند. این استراتژی که بازاریابی ویروسی نامیده می‌شود، تلاش می‌کند تا با جذب کاربران متعهد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری محتوا، به جای تکیه بر کاربران برای یافتن محتوا به تنهایی، به دسترسی گسترده‌تری دست یابد.

نمونه ای از بهینه سازی رسانه های اجتماعی

پیام‌ها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را می‌توان طوری تنظیم کرد که تأثیر بیشتری بر گروه‌های خاصی از افراد داشته باشد. بازاریابان با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانند محتوای خود را بر اساس مشخصات جمعیتی و جغرافیایی شخصی سازی کنند.۳به عنوان مثال، یک سازنده نوشابه ممکن است پیامی در مورد اینکه یک نوشیدنی چقدر سرد و با طراوت است برای کاربران اینترنت در آب و هوای گرم ارسال کند. برای مخاطبان خود در آب و هوای سرد، آنها ممکن است به کاربران بگویند که نوشیدن نوشیدنی آنها حس روزهای گرم و تابستانی را برمی انگیزد.

چرا بهینه سازی رسانه های اجتماعی مهم است؟

صدها میلیون وب سایت وجود دارد. چگونه کسی توجه را به یکی از آنها جلب می کند؟ دو استراتژی اصلی در حال حاضر در حال استفاده است:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو بر تغییر محتوای یک وب‌سایت به منظور کسب موقعیت سطح بالا در نتایج نمایش‌داده‌شده توسط یک موتور جستجو، به‌ویژه Google Search تمرکز دارد.۲
  • بهینه سازی رسانه های اجتماعی شامل ایجاد محتوای منحصر به فرد برای یک سایت رسانه اجتماعی است که دنبال کنندگان را برای اطلاعات بیشتر یا خرید به وب سایت جذب می کند.

هدف اصلی بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟

شرکت‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند می‌خواهند ترافیک را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند یا محصولات را مستقیماً در رسانه‌های اجتماعی بفروشند. اغلب، آنها هر دو را انجام می دهند.

بسیاری از شرکت ها برای دستیابی به جمعیت های مختلف در چندین سایت حضور پیدا می کنند. برخی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند Pinterest، خود را برای ارائه محصولات جذاب وام می‌دهند. سایرین، به ویژه فیس بوک، توسط گسترده ترین طیف مردم استفاده می شوند.۴

چه شرکت هایی بهترین استراتژی های بهینه سازی رسانه های اجتماعی را دارند؟

رقابت زیادی در آنجا وجود دارد، اما نایک به دلیل دسترسی گسترده‌ای که در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است، با حدود ۲۹۵ میلیون دنبال کننده در پلتفرم‌های مختلف، مکرراً مورد اشاره قرار می‌گیرد. نشنال جئوگرافیک از عکاسی خیره کننده خود برای رسیدن به ۲۷۷ میلیون مخاطب در اینستاگرام استفاده کرده است. سازنده دوربین GoPro با تشویق فالوورهای خود برای ارسال تصاویر و ویدیوهای خود، یک پایگاه فالوور بزرگ ایجاد کرد.۵۶

سخن آخر

بهینه سازی رسانه های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی اینترنتی هر سازمانی است. حتی شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیای واقعی نیز نمی‌توانند در اینترنت بدون هشدار به کاربران بالقوه از حضورشان پیشرفت کنند. باهوش‌ترین شرکت‌ها فراتر می‌روند و حضوری جذاب در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند که تعداد فالوورها را ایجاد می‌کند و برندها را برجسته می‌کند.

خروج از نسخه موبایل