بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ ایده ارائه فروش برای فروش بهتر

ایده های ارائه فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارائه فروش در مورد متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید محصولات یا خدمات شما است. یک ارائه فروش موثر نه تنها مشتریان بالقوه شما را در مورد محصول یا خدمات خود آموزش می دهد، بلکه در مورد چگونگی رفع نیازهای آنها و دستیابی به اهداف آنها نیز بحث می کند. ایجاد یک ارائه فروش موفق نیاز به آماده سازی دقیق و تحقیق کامل دارد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی ارائه فروش بحث می کنیم و چندین ایده ارائه فروش را بررسی می کنیم که ممکن است شانس شما را برای فروش افزایش دهد.

ارائه فروش چیست؟

ارائه فروش یک طرح فروش عمیق است که مخاطبان شما را به یک اقدام خاص مانند پذیرش یک پیشنهاد فروش هدایت می کند. ارائه ها معمولا مختصر هستند و برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کنند. ارائه یک ارائه فروش موثر نیاز به مهارت های ارتباطی قوی و تمرکز بر نیازهای مشتری بالقوه شما دارد.

فرمت های ارائه مختلفی وجود دارد که می توانید برای ارائه فروش خود از آنها استفاده کنید، از جمله:

  • ارائه های ویدئویی

  • ارائه های فروش کوچک

  • ارائه های رسمی گروهی

  • دموهای نرم افزاری

  • وبینارهای فروش

مرتبط: ۷ تکنیک فروش با مثال

۱۷ ایده ارائه فروش

در اینجا چند ایده ارائه فروش وجود دارد که ممکن است به شما در متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات شما کمک کند:

۱. اسلایدهای ارائه خود را برای مشتریان احتمالی ارسال کنید

قبل از جلسه، یک کپی از اسلایدهای ارائه خود را از طریق ایمیل برای مشتری خود ارسال کنید. از آنها بخواهید که از قبل آن را مرور کنند تا بتوانید در طول جلسه وارد گفتگوی عمیق تری شوید.

۲. اطلاعاتی در مورد رقبای خود جمع آوری کنید

در مورد نقاط قوت و ضعف رقبای خود تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کنید. اگر مشتریان بالقوه شما در حال حاضر با رقبای شما کار می کنند، مشخص کنید که چه چیزی شرکت، محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک غذاخوری هستید، ممکن است متوجه شوید که از مواد اولیه بهتر و غذاهای تازه تری نسبت به رقبای خود استفاده می کنید. این عمل می تواند به شما کمک کند در طول ارائه به سوالاتی در مورد اینکه چگونه شرکت، محصول یا خدمات شما می تواند نیازهای مشتریان بالقوه شما را بهتر برآورده کند، پاسخ دهید.

۳. ارائه خود را با حقایق پشتیبانی کنید

حقایق و منابع قانونی را برای پشتیبانی از ادعاها و آمار خود در طول ارائه خود وارد کنید. استفاده از نمودارها و نمودارهای ساده را برای توضیح داده های پشتیبانی خود در نظر بگیرید. شما می توانید اعتبار خود را با ارائه حقایق، مطالعات موردی و آمار به مخاطبان خود تثبیت کنید.

۴. از تصاویر بصری استفاده کنید

برای تهیه یک ارائه فروش جالب برای یک خدمات یا محصول، تصاویر بصری را در نظر بگیرید که آنچه را که می خواهید بگویید تعریف می کند. استفاده از وسایل کمک بصری که می توانند زمینه و مفهوم بیشتری به کلمات شما ببخشند. این تصاویر نیز می توانند به شما کمک کنند:

  • داده ها را به وضوح توضیح دهید

  • فرآیندهای پیچیده را ساده کنید

  • مشتریان بالقوه خود را درگیر نگه دارید

  • به سخنان خود اعتبار بیافزایید

  • نکات کلیدی خود را به یاد ماندنی کنید

۵. سؤالات باز بپرسید

پرسیدن سوالات باز و مرتبط می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از نیازها یا الزامات مشتری بالقوه خود داشته باشید و به شما کمک کند گفتگوی باز داشته باشید. در اینجا چند سوال باز وجود دارد که می تواند مشتریان بالقوه شما را درگیر کند و بخش های کلیدی ارائه فروش شما را برجسته کند:

  • آیا می توانید در مورد نحوه رسیدگی تیم شما به [ مشکل ] صحبت کنید ؟

  • راه حل ایده آل شما برای این موضوع چگونه خواهد بود؟

  • چگونه انتظار دارید راه حل شما بر شرکت یا تیم شما تأثیر بگذارد؟

مطالب مرتبط: چگونه می توان برای جذب مشتری یک پیش بینی فروش ایجاد کرد

۶. مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا سوال بپرسند

برای اینکه ارائه فروش خود را موثرتر کنید، مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا در کل سوال بپرسند. شروع گفتگو بین شما و مشتری احتمالی شما می تواند باعث ایجاد رابطه و اعتبار شما شود. همچنین ممکن است به مشتریان احتمالی شما این امکان را بدهد که در مورد تیم یا حرفه ای که با آن کار می کنند بیاموزند.

۷. تماس چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی منظم و معناداری را با مشتریان احتمالی خود حفظ کنید، زیرا این می تواند به شما در ارتباط با مشتریان احتمالی در سطح شخصی کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید و آنها را در ارائه فروش درگیر نگه دارید. اگر به چند نفر ارائه می دهید، سعی کنید با هر یک از آنها ارتباط چشمی برقرار کنید.

۸. از رویکرد داستان گویی استفاده کنید

از داستان سرایی استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه نشان دهید که چقدر نیازهای آنها را درک می کنید. استفاده از یک روایت در ارائه فروش خود می تواند نشان دهد که شما با نیازها یا مسائلی که آنها تجربه می کنند همدل هستید و می دانید چگونه آنها را حل کنید. به عنوان مثال، داستان شما می تواند در مورد اینکه چگونه خدمات یا محصول شما مشکلی را در شرکت شما حل کرده است یا می تواند در مورد یکی از مشتریان موفق شما باشد.

همچنین مهم است که داستان فروش خود را شخصی کنید. می توانید از تجربیات مشتریان قبلی برای شخصی سازی پیام برای مشتری احتمالی خود استفاده کنید. همچنین ممکن است تغییرات صنعت یا پیشرفت هایی را که می تواند بر شرکت مشتری احتمالی شما تأثیر بگذارد را بررسی کنید و آن اطلاعات را در داستان خود بگنجانید.

۹. شامل گواهینامه ها

توصیفات مثبت می تواند ادعاهای شما را در مورد مزایا یا اثربخشی محصول یا خدمات شما تقویت کند و به مشتریان بالقوه شما نشان دهد که افراد واقعی از خدمات یا محصول شما استفاده می کنند. توصیفات منفی همچنین می تواند ابزار قدرتمندی برای نشان دادن نحوه رسیدگی و رفع نگرانی های مشتریان بالقوه باشد. برای اطمینان از اینکه مشتریان بالقوه شما می توانند اعتبار توصیفاتی را که ارائه کرده اید تأیید کنند، نام مشتری و شرکت خود را در ارائه خود وارد کنید.

۱۰. ارائه فروش خود را لذت بخش کنید

سعی کنید از ارائه فروش خود لذت ببرید. اگر اوقات خوبی را سپری می کنید، اشتیاق شما ممکن است ارائه فروش شما را افزایش دهد و به مشتری بالقوه شما کمک کند از ارائه شما نیز لذت ببرد. به عنوان مثال، می توانید یک اسلاید سرگرم کننده یا جوک هایی با طنز مناسب برای تجارت اضافه کنید. همچنین می توانید بازی های تعاملی را در ارائه فروش خود بگنجانید تا مشتریان بالقوه خود را درگیر نگه دارید. گیمیفی کردن ارائه فروش شما ممکن است توجه مشتری بالقوه شما را جلب کند و ارائه فروش شما را لذت بخش تر و به یاد ماندنی تر کند.

۱۱. ارائه فروش خود را کوتاه و ساده نگه دارید

روی کوتاه و ساده نگه داشتن عرشه اسلاید تمرکز کنید. یک مشتری احتمالی معمولاً زمان مشخصی را برای ارائه در اختیار شما قرار می دهد، اما اگر پایان باز است، ارائه خود را حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای سؤالات در پایان نگه دارید. این می تواند نشان دهد که شما در برنامه ریزی کارآمد هستید و در برنامه باقی می مانند.

مطالب مرتبط: ۱۵ نکته اساسی در فروش که باعث افزایش فروش و سود تجاری می شود

۱۲. از اسلایدهای ارائه با طراحی مناسب و با برند استفاده کنید

ظاهر و احساس اسلایدهای ارائه شما به اندازه محتوا مهم است. یک عرشه اسلاید ظریف، شیک و حرفه ای می تواند اطلاعات واضحی درباره شرکت یا برند شما ارائه دهد، بنابراین متن، تصاویر و طراحی خود را به حداقل برسانید. چند نکته یا عبارت را بگنجانید و از تصاویر واضح و جسورانه استفاده کنید که از پیام ارائه شما پشتیبانی می کند. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که نام تجاری خود را در سرتاسر قابل مشاهده و ثابت کنید.

۱۳. خدمات یا محصول خود را به نمایش بگذارید

روش دیگری که می‌توانید برای مؤثرتر کردن ارائه فروش خود استفاده کنید، نشان دادن خدمات یا محصول خود به مشتریان بالقوه است. در صورت امکان، به مشتریان احتمالی خود اجازه دهید تا خودشان از خدمات یا محصول شما استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش یک محصول غذایی هستید، می توانید به مشتری اجازه دهید آن محصول را حس کند، ببیند، بچشد و بو کند. اگر یک برنامه تلفن همراه می فروشید، می توانید آنها را تشویق کنید تا برنامه را روی تلفن های هوشمند یا لپ تاپ خود دانلود کنند و آنها را از طریق نمایش راهنمایی کنید.

مطالب مرتبط: چگونه مشارکت در جلسات تیم را تشویق کنیم

۱۴. ویدئوهای خدمات یا محصول خود را نمایش دهید

اگر نمی‌توانید نمایشی زنده از محصول یا خدمات خود انجام دهید، می‌توانید یک نمایش ویدیویی به مشتریان احتمالی خود نشان دهید. در ویدیوی خود، سعی کنید نشان دهید که محصول یا خدمات شما چگونه کار می کند و به چه کسانی می تواند کمک کند. می‌توانید یک ویدیوی داخلی ایجاد کنید، یک تیم تولید ویدیو استخدام کنید یا با استفاده از نرم‌افزار انیمیشن یک ویدیوی متحرک بسازید. اگر محصول دیجیتالی یا مبتنی بر فناوری دارید، می‌توانید یک ویدیوی تصویربرداری از صفحه نمایش با صداگذاری نیز ایجاد کنید.

۱۵. شامل یک فراخوان قوی برای اقدام

در پایان ارائه فروش خود، به طور واضح مشخص کنید که چه گام های بعدی را مشتری بالقوه شما برای درگیر شدن با خدمات یا محصول شما باید بردارد. در نظر بگیرید که یک تماس برای اقدام و اطلاعات تماس شرکت خود را در آخرین اسلاید خود قرار دهید. از زبان فعال و زمان حال استفاده کنید که می تواند CTA شما را مختصرتر و کارآمدتر کند. همچنین ممکن است برای ایجاد حس فوریت و تشویق مشتری احتمالی خود برای اقدام سریع، یک مشوق یا تخفیف در نظر بگیرید.

۱۶. حرفه ای لباس بپوشید

اگر می‌خواهید تاثیر اولیه خوبی روی مشتریان احتمالی خود بگذارید، چیزی بپوشید که حرفه‌ای به نظر می‌رسد و احساس راحتی می‌کند. اگر مشتریان احتمالی شما لباس‌های غیررسمی خیابانی می‌پوشند، سعی کنید چیزی مشابه بپوشید. کد لباس برای ارائه فروش شما هر چه باشد، سعی کنید مرتب و تمیز به نظر برسید.

۱۷. ارائه فروش خود را تمرین کنید

چندین بار ارائه فروش خود را تمرین کنید. تمرین می تواند به شما کمک کند در ارائه واقعی احساس راحتی، اعتماد به نفس و آرامش بیشتری داشته باشید. همچنین ممکن است به شما کمک کند با وضوح صحبت کنید و به شما کمک کند افکار خود را بهتر مدیریت کنید. در نظر بگیرید که از یک همکار در تیم خود بخواهید که به شما کمک کند تا در ارائه های فروش خود تمرین کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *