نماد سایت ایوسی

۱۵ راه برای دریافت ارجاع در فروش

برنامه ارجاع

برنامه ارجاع

ارجاعات می تواند به رشد شرکت کمک کند و کسب و کار بیشتری را از مشتریان جدید جذب کند. اگر در زمینه فروش کار می کنید، ممکن است تجربه ای در ارائه یا دریافت معرفی داشته باشید. کارمندان در فروش می توانند از درک نحوه کار ارجاع ها سود ببرند زیرا می توانند از اطلاعات برای دریافت ارجاع برای شرکتی که در آن کار می کنند استفاده کنند و بهره وری خود را افزایش دهند.

در این مقاله از ایوسی، ما ۱۵ روش مختلف را بررسی می کنیم که می توانید در فروش به شما ارجاع دهید.

چرا ارجاعات مهم هستند؟

ارجاعات مهم هستند زیرا می توانند با افزایش تعداد افرادی که از آنچه ارائه می دهند و نحوه عملکردشان آگاه هستند به رشد کسب و کار کمک کند. ارجاع از یک مشتری موجود می تواند جزئیاتی را در مورد محصولاتی که ممکن است از توضیحات آنها یاد نگیرید، مانند قابلیت استفاده و میزان رضایت مشتریان از خریدشان، به مشتریان بالقوه ارائه دهد. این ممکن است مشتریان جدید را به بازدید از یک شرکت یا حتی خرید تشویق کند. برخی از کسب و کارها همکاران فروش را برای درخواست ارجاع آموزش می دهند، اما بسیاری از شرکت ها برای دریافت ارجاع و به دست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کار به فروشندگان متکی هستند.

مطالب مرتبط: چگونه برای رشد کسب و کار خود معرفی کنیم 

۱۵ روش برای دریافت ارجاع در فروش

در اینجا ۱۵ راه برای دریافت ارجاع آورده شده است:

ارائه خدمات استثنایی

ارائه خدمات و محصولاتی که ارجاع را تضمین می کند. با اطمینان از کیفیت بالا در محصولات و خدماتی که می فروشید، می توانید از مشتریان راضی که می خواهند تجربیات خود را با سایر مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارند، ارجاعات را به دست آورید.

مرتبط: ۱۰ نمونه خدمات مشتری برجسته

مشتریان خود را در مورد محصولات خود آگاه کنید

تمام جزئیاتی را که مشتریان برای درک کامل محصولات و خدماتی که می فروشید به آنها نیاز دارند، ارائه دهید. با ارائه اطلاعات در مورد محصولات خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان درک کاملی از آنچه ارائه می‌دهید دارند، که می‌تواند منجر به ارجاع‌های واضحی شود که به عمق محصولات شما می‌پردازند. شما می توانید این کار را با ارائه توضیحات دقیق محصول برای هر چیزی که شرکت شما می فروشد و با بحث در مورد محصولات یا خدمات با مشتریان در هنگام خرید انجام دهید.

راهی برای ارسال ارجاع به مشتریان ارائه دهید

فرم یا نامه ای ایجاد کنید که مشتریان بتوانند با اطلاعات ارجاعی درباره شرکتی که در آن کار می کنید برای همتایان خود ارسال کنند. شما ممکن است این را به عنوان یک الگوی ایمیل یا یک فرم تکمیل شده در وب سایت شرکت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از راه های توزیع این فرم ها ارسال آنها به همراه رسید خرید آنها برای مشتریان است. این ممکن است مشتریان را وادار کند تا با معرفی ایده به آنها و ارائه یک راه آسان برای انجام این کار، ارجاعات را ارسال کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

به شرکت های دیگر ارجاع دهید

برای شرکت هایی که شرکت شما با آنها تجارت می کند، ارجاع دهید. این می تواند شبکه ای از مشتریان را برای هر دو کسب و کار ایجاد کند، زیرا هر دو کسب و کار را در یک نور مثبت نشان می دهد. ارجاع دادن به شرکت‌های دیگر ممکن است شرکت‌هایی را که شما به آنها مراجعه می‌کنید تشویق کند تا ارجاعاتی را برای شما ارسال کنند که می‌تواند کسب و کار بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

از مشتریان برای معرفی بخواهید

پس از ارائه محصول یا خدماتی که از شما خریداری می کنند، در مورد ارجاعات با مشتریان خود بحث کنید. شما می توانید این کار را با پرسیدن از مشتریان انجام دهید که آیا افراد دیگری را می شناسند که ممکن است پس از تکمیل سفارشات از خدماتی که از شما دریافت می کنند بهره مند شوند. درخواست ارجاع یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت ارجاع است، زیرا می توانید مستقیماً با مشتریانی صحبت کنید که ممکن است فوراً به شما پاسخ دهند.

روابط کاری مثبت با مشتریان خود ایجاد کنید

با ادامه ارتباطات و ارائه پشتیبانی، روابط مثبت با مشتریان خود را تقویت کنید. مشتریانی که تجربه مثبتی با شرکت شما دارند، ممکن است به احتمال زیاد همتایان خود را برای استفاده از خدمات شما یا خرید محصولات شما معرفی کنند. داشتن یک رابطه موجود با مشتری همچنین می تواند بحث در مورد ارجاعات یا حتی درخواست آنها را آسان تر کند.

بازخورد مشتریان را اجرا کنید

به بازخورد مشتریان گوش دهید و آن را در عملیات خود اعمال کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری جنبه خاصی از فرآیند فروش شما را تعریف می کند، می توانید به همکاران خود بگویید و آنها را تشویق کنید که رفتارهای مشابهی داشته باشند. این می تواند به مشتریان نشان دهد که به دیدگاه های آنها اهمیت می دهید و ممکن است آنها را تشویق کند تا برای شرکت شما ارجاع دهند.

تعامل مشتری را حفظ کنید

مشتریان را پس از تکمیل خرید، با ادامه تعامل با آنها به شرکت خود علاقه مند کنید. می‌توانید این کار را با ارسال ایمیل‌های بعدی، درخواست از مشتریان برای پر کردن نظرسنجی در مورد محصولات و خدمات شما یا ارائه معاملات به مشتریان بازگشتی انجام دهید. با برقراری ارتباط مکرر با مشتریان، می توانید از آنها دعوت کنید تا به کسب و کار خود بازگردند و این احتمال را افزایش دهید که همتایان خود را به شرکت شما معرفی کنند.

حضور آنلاین ایجاد کنید

با ایجاد نمایه های رسانه های اجتماعی و صفحات وب که به مشتریان بالقوه خدمات شما را تبلیغ می کنند و به آنها اطلاع می دهند، یک حضور آنلاین برای شرکت خود ایجاد کنید. حضور آنلاین می تواند به مشتریان راه ساده ای برای برقراری ارتباط با شما و دسترسی به اطلاعات مربوط به شرکت شما ارائه دهد که می توانند با همتایان خود به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید مکانی را در نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های شرکت خود بگنجانید که در آن مشتریان می‌توانند ارجاع‌هایی را برای تشویق آنها به انجام آن ارسال کنند.

آداب معاشرت را رعایت کنید

هنگام درخواست ارجاع مشتری از سوی مشتریان یا سایر مشتریان مودب باشید. به عنوان مثال، اگر از شخصی بخواهید که ارجاع ارسال کند، و او تصمیم گرفت که این کار را انجام ندهد، ممکن است سعی کنید از درخواست مجدد از او خودداری کنید و در عوض سعی کنید در نظر بگیرید که چرا نمی‌خواهد ارجاع ارسال کند. به این ترتیب، می توانید از مشتریان خود بیاموزید و مسیرهای جدیدی را تعیین کنید که می توانند برای شما ارجاع دهند.

یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید

برنامه ای را اجرا کنید که به مشتریان برای خرید با شرکت شما پاداش می دهد. ارائه پاداش به مشتری می تواند به آنها کمک کند تا احساس ارزشمندی کنند و آنها را تشویق به ادامه استفاده از خدمات شرکت شما کند. همچنین می توانید برای ارجاع سایر مشتریان به کسب و کار خود جوایزی ارائه دهید که می تواند ارجاع مشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای کارمندانی که ارجاع دریافت می کنند، مشوق هایی ارائه دهید

برای کارمندانی که از مشتریان یا سایر کسب و کارها ارجاع دریافت می کنند، انگیزه ایجاد کنید. این می‌تواند به کسب ارجاعات به یک تلاش تیمی کمک کند و ممکن است کارمندان را تشویق کند تا ارجاع‌ها را در مقیاس بزرگ‌تر یا با تعداد دفعات بیشتر دریافت کنند. برخی از مشوق‌هایی که ممکن است برای دریافت ارجاع به کارمندان ارائه دهید، شامل کارت‌های هدیه یا جوایز نقدی بر اساس تعداد ارجاعاتی است که می‌آورند.

روش های مختلفی را برای کسب ارجاع امتحان کنید

سعی کنید با استفاده از روش های مختلف، ارجاع کسب کنید. به عنوان مثال، ممکن است از مشتریان بخواهید مستقیماً پس از خرید، ارجاعات خود را ارسال کنند، سپس اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ارجاع همتایان خود در ایمیل بعدی که شامل نظرسنجی یا قالبی است که می توانند استفاده کنند، ارسال کنند. با ترکیب روش‌های درخواست ارجاع، می‌توانید تعیین کنید که کدام روش برای کسب و کار شما بهترین کارآمد است و ارتباط شرکت خود را با مشتریان فعلی نیز حفظ کنید.

در مورد پایگاه مشتری خود تحقیق کنید

تحقیق کنید که شرکت شما چه نوع مشتریانی را جذب می کند و ارزش های آنها چیست. شما می توانید این کار را با نگاه کردن به پایگاه مشتری فعلی خود و پیگیری آنچه که مشتریان از گروه های جمعیتی مختلف اغلب خریداری می کنند انجام دهید. این ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید که کدام محصولات یا خدمات بر روی بازاریابی تمرکز کنید و ارجاع بیشتری از مشتریان راضی به دست آورید.

از مشتریانی که ارجاع می دهند تشکر کنید

از مشتریانی که در مورد شرکت شما ارجاع می دهند تشکر کنید. با قدردانی از اقدامات یک مشتری و تشکر از آنها برای وقت گذاشتن برای ارسال ارجاع، می توانید قدردانی خود را نشان دهید و به ایجاد رابطه کاری مثبت با مشتریان خود کمک کنید. این همچنین ممکن است مشتریانی را که ارجاع می‌فرستند تشویق کند تا در آینده ارجاع‌های بیشتری ارسال کنند یا از همتایان خود نیز دعوت به ارسال ارجاع دهند.

خروج از نسخه موبایل