بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک طرح استخدام (با الگو و مثال)

فرآیند استخدام

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به‌عنوان یک استخدام‌کننده، می‌توانید از یک طرح استخدام برای توضیح یک موقعیت به نامزد بالقوه در مدت زمان بسیار کوتاه استفاده کنید. استفاده از یک طرح استخدام می تواند به شما کمک کند شرکت خود، نقش و دلیل علاقه مندی یک نامزد را توصیف کنید، که ممکن است آنها را تشویق به درخواست کند. درک نحوه ایجاد یک طرح استخدامی می تواند به شما کمک کند تا زمانی که با کسی در مورد یک موقعیت تماس برقرار می کنید، خود را توسعه دهید. در این مقاله، ما در مورد چیستی طرح استخدام بحث می‌کنیم، مراحلی را در مورد نحوه ایجاد آن ارائه می‌کنیم و یک الگو و نمونه ارائه می‌کنیم تا شما را در حین نوشتن خود راهنمایی کند.

مرتبط: مهارت های استخدام: تعریف و مثال

طرح استخدام چیست؟

طرح/پیشنهاد (pitch) استخدام یک بیانیه مختصر و واضح است که یک استخدام‌کننده به نامزد احتمالی پیشنهاد می‌کند تا به نامزد از موقعیتی اطلاع دهد، شرکتی را ارائه کند و به طور بالقوه علاقه او را جلب کند و آنها را تشویق به درخواست کند. این ممکن است اولین برداشتی باشد که یک نامزد از یک شرکت دارد، بنابراین پیشنهاد استخدام می تواند گام بسیار مهمی در روند درخواست باشد. یک طرح استخدام به متقاضی بالقوه معرفی نقشی را می دهد که می تواند برای آن درخواست دهد و ممکن است اولین باری باشد که می تواند ارزیابی کند که آیا این نقش برای آنها مناسب است یا خیر.

به‌عنوان یک استخدام‌کننده، برخی از اقدامات ضروری وجود دارد که ممکن است در هنگام ایجاد یک پیشنهاد انجام دهید، از جمله:

  • موقعیت را درک کنید: نامزد احتمالاً به دنبال پاسخ به سؤالات و کنجکاوی های کلی خود است، بنابراین درک کاملی از موقعیتی که مطرح می کنید داشته باشید تا آگاه و مفید به نظر برسید.

  • نیازهای نامزد را بشناسید: برای پرداختن به آنچه که نامزد ممکن است در مورد شغل مورد علاقه خود باشد، ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید که آنها در یک شغل به دنبال چه هستند و آیا یک شرکت می تواند این معیارها را برآورده کند یا خیر. یکی از راه های ارزیابی نیازهای آنها، بررسی رزومه، تجربه و سطح تحصیلات آنهاست.

  • صنعت را به طور واقع بینانه ارزیابی کنید: داشتن درک روشن و واقع بینانه از صنعتی که در آن هستید، در حال حاضر چقدر بازار رقابتی است و چگونه یک شرکت در برابر رقبای خود رفتار می کند، می تواند به شما کمک کند تا نقش را صادقانه و مستقیم نشان دهید.

مطالب مرتبط: استخدام چیست؟

نحوه ایجاد یک طرح استخدام در ۶ مرحله

از این مراحل برای کمک به شما در ایجاد طرح استخدامی خود استفاده کنید:

۱. با ستایش باز کنید

هنگام خواندن یک پیشنهاد استخدام یا ارسال آن از طریق ایمیل، معمولاً با یک نامزد تماس می گیرید زیرا به آنها و پیشینه حرفه ای آنها علاقه مند هستید. شروع را با بیانیه ای برای شناسایی یا تمجید در نظر بگیرید. این می تواند به نامزد نشان دهد که شما به دلیل خاصی با آنها ارتباط برقرار می کنید و آنچه را که آنها برای شرکت شما خواهند آورد را دوست دارید. این یک سطح از شخصی سازی را اضافه می کند که ممکن است توجه نامزد را جلب کند.

۲. تعریف کنید که شما و شرکتتان چه می کنید و چرا

اولین قدم در ایجاد یک اسکریپت استخدام این است که شما و یک شرکت چه کاری انجام دهید و چرا انجام دهید. این می تواند به داوطلب کمک کند تا درک بهتری از یک شرکت داشته باشد و اینکه آیا مناسب است یا خیر. اگر یک شرکت هدف قطعی داشته باشد – به عنوان مثال، اتصال مهندسان نرم افزار با شرکت هایی که با چالش های تکنولوژیکی به امید بهینه سازی کسب و کار خود روبرو هستند – این ممکن است نامزد را تشویق کند که مجبور باشد به یک تیم ملحق شود.

توضیح دهید که چه چیزی باعث می شود کارمندان در یک شرکت بمانند و چه چیزی باعث موفقیت یک تیم می شود. به عنوان مثال، ممکن است اشاره کنید که آیا یک فرهنگ شرکتی انعطاف پذیر و آرام وجود دارد یا رهبران عملی که کارکنان خود را به طور منظم در دفتر تشویق می کنند. برجسته کردن کارهایی که یک شرکت انجام می دهد، چرا به ماموریت خود متعهد است و انگیزه کارکنان فعلی برای ماندن می تواند به پاسخگویی به سؤالاتی که ممکن است یک نامزد داشته باشد کمک کند و آنها را وادار به درخواست کند.

مطالب مرتبط: ۲۱ نکته برای استخدام

۳. اهداف و نقاط عطف خود را درج کنید

گنجاندن اهداف و نقاط عطف یک شرکت در طرح استخدام شما ممکن است الهام بخش یک نامزد باشد و به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا اهداف حرفه ای بلندمدت آنها با یک شرکت هماهنگ است یا خیر. کاندیداها ممکن است علاقه مند باشند که بیاموزند چگونه یک محصول یا خدمات در زندگی دیگران قرار می گیرد و یک شرکت قصد دارد چه کمکی به جامعه خود داشته باشد. می توانید اهدافی را توصیف کنید که عبارتند از:

  • یک شرکت در پنج یا ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود

  • آرزوهای مرتبط با درآمد و سودآوری

  • چگونه انتظار دارید یک شرکت با توجه به تعداد کارمندانش رشد کند

۴. فرصت های توسعه شغلی را فهرست کنید

ممکن است مفید باشد که به نامزد یک مسیر روشن از پیشرفت شغلی در یک شرکت ارائه شود. برخی از کاندیداها ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد چگونگی حمایت یک شرکت از رشد حرفه ای خود باشند و فهرست کردن فرصت های توسعه شغلی می تواند نشان دهنده این باشد که یک شرکت در بلندمدت روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کند. در صورت پذیرش این موقعیت، شامل هر گونه مربیگری، آموزش بیشتر یا فرصت های برنامه ریزی شغلی در دسترس داوطلبان باشد.

۵. نقطه فروش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

پس از ارائه اطلاعاتی در مورد یک شرکت و فرصت های توسعه شغلی آن، ممکن است توضیح یک نقطه فروش منحصر به فرد مفید باشد. به یک نامزد نشان دهید که چه چیزی یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند و چرا آنها باید به جای تجارت دیگری در صنعت، در آنجا کار کنند.

اگر شرکتی پاداش‌های سه ماهه منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد یا هر ماه در امور خیریه مشارکت می‌کند، برجسته کنید. شناسایی آنچه که یک شرکت را متفاوت می کند ممکن است پیشنهاد شما را برای یک نامزد به یاد ماندنی تر کند و به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا ارزش ها یا علایق آنها با ارزش های یک شرکت مطابقت دارد یا خیر.

مطالب مرتبط: چگونه یک استخدام کننده خوب باشیم

۶. با یک فراخوان به عمل پایان دهید

پایان دادن به طرح استخدامی خود با فراخوان برای اقدام، که نشانه روشنی از مراحل بعدی است که یک نامزد می تواند در روند درخواست انجام دهد، می تواند مفید باشد. این مهم است زیرا پس از بررسی شرکت و موقعیت، یک متقاضی ممکن است بخواهد به سمت جلو حرکت کند و کار را دنبال کند و فراخوان به آنها دقیقاً به آنها می گوید که چگونه درخواست کنند یا چه زمانی برای مصاحبه تعیین کنند. در نظر بگیرید که این سوال را ساده کنید، مانند برنامه ریزی یک مصاحبه تلفنی یا ارسال یک ایمیل برای شما، بنابراین نیاز چندانی از جانب آنها وجود ندارد و کار قابل کنترل به نظر می رسد.

۷. آن را یادداشت کنید و تمرین کنید

نوشتن طرح استخدام به شما این امکان را می دهد که آن را با صدای بلند بخوانید و صدای آن را بشنوید، که ممکن است باعث شود هر زبان بالقوه پیچیده یا اصطلاحات تجاری تجاری را شناسایی و اصلاح کنید. تمرین صدای خود می تواند به شما حس لحن دلخواهتان را بدهد و چندین بار تکرار آن ممکن است به شما کمک کند وقتی با یک نامزد صحبت می کنید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. پیشنهاد خود را به یک دوست یا همکار ارائه دهید تا بازخورد آنها را دریافت کرده و بر اساس آن تنظیم کنید.

الگوی استخدام

هنگام نوشتن، از این الگوی استخدام استفاده کنید:

سلام [نام نامزد]،

من از [نام شرکت] هستم و می‌خواستم تماس بگیرم زیرا تحت تأثیر نتایج شما در [پروژه اخیر آنها] قرار گرفته‌ام. [در مورد شرکتی که در آن کار می‌کنید و نقشی که می‌خواهید نامزد برای آن درخواست کند، بحث کنید]. [فرصت های توسعه شغلی را که یک شرکت ارائه می دهد و هر نقطه فروش منحصر به فردی که ممکن است به یک شرکت کمک کند به یاد ماندنی تر باشد، ذکر کنید]. [یک فراخوان برای اقدام همراه با مراحل بعدی که نامزد باید دنبال کند].

با آرزوی بهترین ها،
[نام شما]

نمونه طرح استخدام

در اینجا نمونه‌ای از یک طرح استخدامی است که باید هنگام ایجاد طرح خود به آن اشاره کنید:

سلام استفان،

من از Newfound Marketing هستم و می‌خواستم با شما ارتباط برقرار کنم زیرا تحت تأثیر نتایج شما در آخرین پروژه خود با شرکت بازاریابی غرب هستم. شما اعداد باورنکردنی ارائه کردید. Newfound Marketing 12 سال است که وجود دارد و پیشرو در این صنعت است. ما به کارمندان خود اهمیت می دهیم و در صورتی که هر یک از اعضای تیم ما تصمیم به ادامه MBA در بازاریابی داشته باشد، پوشش شهریه جزئی ارائه می دهیم. ما با قلب به تجارت اعتقاد داریم و مشارکت کنندگان فعالی در جامعه خود هستیم. به این ترتیب، ما هر ماه به بنیادهای خیریه در سراسر کشور کمک مالی می کنیم.

اگر به نظر تیمی است که می‌خواهید به آن بپیوندید، با من با شماره (۵۵۵) ۵۵۵-۵۵۵۵ تماس بگیرید تا یک مصاحبه اولیه با یک مدیر تنظیم کنید.

بهترین آرزوها،
مارک آلن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *