بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای تغییر نام تجاری موفق شرکت شما

پیمایش یکپارچه در تغییر برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خواه شرکت شما نیاز به تغییر نام تجاری کامل یا جزئی داشته باشد، تغییر نام تجاری موفق می تواند به بازتعریف ارزش های شرکت و ارتقای ادراک مثبت عمومی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، معنای تغییر برند یک شرکت را تعریف می‌کنیم، دلایلی را برای برندسازی مجدد یک شرکت ارائه می‌کنیم، ده مرحله را که می‌توانید برای برندسازی مجدد سازمان خود بردارید فهرست می‌کنیم و نکاتی را ارائه می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای برندسازی مجدد شرکت خود استفاده کنید.

تغییر برند یک شرکت به چه معناست؟

برندسازی مجدد یک استراتژی بازاریابی است که برای ایجاد مجدد یک برند در بازار و متمایز کردن آن از رقبای خود استفاده می شود. دلایل زیادی وجود دارد که یک شرکت ممکن است برای برندسازی مجدد انتخاب کند. معمولاً هدف اصلی برقراری ارتباط مجدد با مشتریان به روشی تأثیرگذار است. تغییر نام تجاری می تواند یک حرکت تجاری استراتژیک باشد، اما اجرای یک تغییر نام تجاری موثر می تواند به دقت و مهارت برای جذب مشتریان جدید بدون از دست دادن مشتریان فعلی نیاز داشته باشد.

دو دسته اصلی تغییر نام تجاری چیست؟

تلاش‌های تغییر نام تجاری معمولاً به یکی از دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • تغییر نام تجاری فعال: تغییر نام تجاری فعال، استراتژی است که برخی شرکت ها در پاسخ به فرصت های رشد، بخش های دست نخورده بازار یا تغییر روندهای اجتماعی از آن استفاده می کنند.

  • تغییر نام تجاری واکنشی: تغییر نام تجاری واکنشی به موقعیت هایی اطلاق می شود که برندها به دلیل یک رویداد پیش بینی نشده فعالیت های فعلی خود را متوقف می کنند یا تغییر می دهند. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله چالش های قانونی، ادغام و اکتساب، رقبای جدید یا تبلیغات نامطلوب اتفاق بیفتد.

دلایل تغییر برند یک شرکت

دلایل زیادی وجود دارد که یک شرکت ممکن است برای برندسازی مجدد انتخاب کند. برخی از رایج ترین دلایل برای تغییر نام تجاری عبارتند از:

تغییر در مخاطبان هدف شما

اگر می‌خواهید با مخاطبان جدید یا گسترده‌تری ارتباط برقرار کنید، طراحی برندی که با بخش بازار هدف شما طنین‌انداز باشد، مهم است. درک روندهای جدید، نیازهای مشتری و ارزش های مصرف کننده می تواند به شما کمک کند تصویر خود را به گونه ای تغییر دهید که با مخاطبان مختلف طنین انداز شود. به عنوان مثال، استراتژی شما می‌تواند شامل تغییر کانال‌های بازاریابی شما باشد تا برای مخاطبان ملی و نه محلی جذاب باشد.

مطالب مرتبط: رقیق سازی برند چیست؟ (با تعریف و مثال)

رقابت جدید

دلیل دیگری که ممکن است برای برندسازی مجدد انتخاب کنید این است که خود را از رقبای جدید یا موجود متمایز کنید. با تبدیل شدن برخی روندها به جریان اصلی، ممکن است متوجه شوید که جایگاه شما در بازار در حال تغییر است. معرفی مجدد خود به عنوان برند برتر در میان رقبا می تواند به مشتریان کمک کند تا با محصول یا خدمات شما به روش های جدید و معنادار ارتباط برقرار کنند. تلاش های عمدی برندسازی می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک رقیب برتر در بازار ظاهر شوید.

تغییرات تکنولوژیکی

اگر فناوری بر صنعت شما تأثیر گذاشته است، تغییر نام تجاری می تواند به شما کمک کند تا در بازار رقابت کنید و خود را به عنوان یک رهبر صنعت در یک محیط در حال تغییر قرار دهید. فناوری می تواند به سرعت تغییر کند و پیشرفت های جدید می تواند به شدت استراتژی های کسب و کار را تغییر دهد. به عنوان مثال، از آنجایی که خرید آنلاین همچنان محبوبیت پیدا می کند، شرکت هایی که این گزینه را به مصرف کنندگان ارائه می دهند، می توانند رقبای قابل دوام در بازار باقی بمانند. تغییر نام تجاری و چرخش در پاسخ به پیشرفت‌های اخیر می‌تواند به شما کمک کند مرتبط بمانید، با مشتریان ارتباط برقرار کنید و یک رقیب نوآور باقی بمانید که صنعت را به جلو می‌برد.

نوسانات ترجیح بازار

گاهی اوقات سلیقه مصرف کننده تغییر می کند. این تغییرات همیشه مربوط به فناوری نیست. ترجیحات خاص برای محصولات و خدمات مانند گزینه‌های مواد غذایی ارگانیک، لباس ورزشی یا ابتکارات متمرکز بر محیط‌زیست می‌تواند احساس مشتریان را در مورد محصول شما شکل دهد. تغییر هویت شما برای منعکس کننده ارزش های مصرف کنندگان اصلی شما می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا احساس خوبی در مورد حمایت از شما به عنوان یک تجارت داشته باشند.

مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای تقویت کسب و کار 

دید جدید

اگر شرکت شما اخیراً مالکیت خود را تغییر داده است، پیشنهادات خود را گسترش داده است، با شرکت دیگری ادغام شده است، وارد بازار جهانی شده است یا به شکل دیگری تغییر کرده است، در نظر داشته باشید که دیدگاه جدید خود را با تغییر در نام تجاری بپذیرید. هویت های جدید و احیا شده می توانند مشتریان کنجکاو را جذب کنند و ارتباط شما را با صنعت خود حفظ کنند. نام تجاری عمدی می تواند به برند شما کمک کند مدرن تر، حرفه ای تر و هدفمندتر به نظر برسد.

شهرت، آبرو

گاهی اوقات تغییر در درک عمومی ممکن است یک شرکت را ملزم کند تا به شخصیت عمومی خود بپردازد. در این مورد، زمانی که شرکتی متوجه می شود که در رسانه های اجتماعی یا کانال های خبری مورد توجه منفی قرار گرفته است، تغییر نام تجاری ممکن است ضروری باشد. تغییر نام تجاری می تواند راهی موثر برای تغییر نگرش عمومی از منفی به مثبت باشد.

چگونه یک شرکت را تغییر نام دهیم

اگر علاقه مند به تغییر نام تجاری شرکت خود هستید، در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۱. ارزش های اصلی خود را تعریف کنید

تصمیم گیری اینکه شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید می تواند به اطمینان از معتبر بودن و عمدی بودن برند شما کمک کند. اگر در حال حاضر چشم انداز یا فهرستی از ارزش های اصلی ندارید، با تیم خود همکاری کنید تا یک بیانیه ماموریت جامع برای برند خود ایجاد کنید. هنگام توسعه استراتژی های برندسازی، ابتکارات و انتظارات خود، ارزش های خود را در سرلوحه ذهن خود نگه دارید. داشتن انتظارات روشن و یک هویت شرکتی مشخص می تواند به مشتریان شما در مورد آنچه شما طرفدار آن هستید اطمینان حاصل کند و شما را به عنوان یک سازمان تعریف کند.

مطالب مرتبط: ۶ گام برای کشف ارزش های اصلی خود 

۲. استراتژی تغییر نام تجاری خود را مشخص کنید

یک طرح کلی از استراتژی تغییر نام تجاری خود با درج تمام حوزه های شرکت خود که تحت تأثیر قرار می گیرند، ایجاد کنید. تلاش‌های تغییر نام تجاری فراتر از قابل مشاهده‌ترین جنبه‌ها، مانند لوگو و طراحی وب‌سایت است. اگر تصمیم دارید فقط بخشی از برند خود را به روز کنید، مطمئن شوید که تصویر جدید شما با خدمات، محصولات یا فرآیندهای فعلی شما مطابقت دارد.

۳. تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید

اگر فرآیندها، پیشنهادها یا استراتژی هایی وجود دارد که به خوبی کار می کنند، در نظر داشته باشید که آنها را در طول فرآیند تغییر نام تجاری حفظ کنید. حفظ عناصر مهم برند فعلی شما می تواند به شما در حفظ حس تداوم و هویت کمک کند. اگر محصولات یا ویژگی های خاصی در حال حاضر با مخاطب هدف طنین انداز شده اند، سعی کنید آنها را در تصویر جدید خود بگنجانید.

مطالب مرتبط: نکاتی برای تصمیم گیری سخت در محل کار 

۴. مشخص کنید چه چیزی به شرکت شما خدمت نمی کند

تغییر نام تجاری می تواند زمان بسیار خوبی برای ارزیابی تمام جنبه های شرکت شما باشد تا مشخص شود چه چیزی شما را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز می دارد. تغییر تصویر شما ممکن است کمبودهای مدیریتی، ساختاری یا محصول را برطرف نکند. برای تشویق یک برندسازی مجدد موفق، ارزیابی کامل کسب و کار را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام محصولات، خدمات، فرآیندها یا روش‌های موجود با ارزش‌های اصلی شرکت شما همخوانی ندارند. از حذف عناصری که دیگر در خدمت شما و برندتان نیستند نترسید.

۵. رقابت را در نظر بگیرید

تحقیق در مورد رقبای خود می تواند به شما در درک روندهای بازار، نیازهای مصرف کننده و استراتژی های برندسازی مدرن کمک کند. اگرچه می‌خواهید با ارزش‌ها و هویت پیشنهادی خود سازگار بمانید، همسویی با بازار می‌تواند به شما در مدرن کردن برندتان کمک کند. اهداف و استراتژی های شما برای ماندگاری برند ممکن است با رقبای شما متفاوت باشد و این می تواند چیز خوبی باشد. با این حال، درک بازار می تواند به شما در جمع آوری ایده ها، توسعه استراتژی ها و یادگیری نحوه ارتباط با مشتریان کمک کند.

۶. بازخورد جمع آوری کنید

همانطور که برای پیشبرد طرح تغییر نام تجاری خود آماده می شوید، سهامداران مهم را برای جمع آوری نظرات و بازخورد آنها در نظر بگیرید. اطلاع‌رسانی به تیم‌هایتان می‌تواند به شما کمک کند تا با اهداف خود ارتباط برقرار کنید، فرهنگ شرکت خود را تقویت کنید و بینش‌های مفیدی در مورد چگونگی حرکت رو به جلو به شما ارائه دهد. سعی کنید هر بخش مانند رهبری، تجارت، بازاریابی و طراحی را در بر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید از همه افراد درگیر در برندسازی مجدد بشنوید تا بفهمید که درباره چه چیزی هیجان‌زده هستند و کدام ایده‌ها نیاز به کار بیشتری دارند.

همچنین می‌توانید مشتریان را از طریق نظرسنجی، نظرسنجی بازخورد و رسانه‌های اجتماعی مشارکت دهید تا نظرات آنها را در مورد عناصر مهم برندسازی مانند لوگوها، شعارها و طراحی وب‌سایت جمع‌آوری کنید. هدایا و مسابقات می توانند مشارکت را تشویق کنند و اطمینان حاصل کنند که از همه صداهای مربوطه می شنوید.

۷. برنامه خود را به اشتراک بگذارید

هنگامی که استراتژی های خود را آماده کردید و بازخورد جمع آوری کردید، آماده هستید تا شرکت خود را از قصد خود برای تغییر نام تجاری آگاه کنید. مطمئن شوید که تمام تیم‌ها و بخش‌های تجاری خود را از تلاش‌های خود مطلع کرده و اقداماتی را که افراد یا تیم‌ها می‌توانند برای اطمینان از موفقیت برندتان انجام دهند، مشخص کنید. سعی کنید دیدگاه کلی خود را نیز به اشتراک بگذارید. این می تواند به تیم ها کمک کند تا هدف بزرگتر را درک کنند و تصمیماتی بگیرند که در خدمت ماموریت شرکت هستند.

۸. یک مدیر پروژه را شناسایی کنید

تغییر نام تجاری شما ممکن است شامل چندین بخش، سطوح مدیریتی و مراحل باشد. یافتن مدیر پروژه ای که می تواند تیم ها را در مورد اقداماتی که می توانند انجام دهند آموزش دهد، با بودجه تعیین شده کار کند و فرآیند تغییر نام تجاری را قبل از یک مهلت تعیین شده تکمیل کند، می تواند به شما کمک کند تا موفقیت پروژه خود را ساده کنید و تضمین کنید. ایجاد سندی را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد جدول‌های زمانی، استراتژی‌های کاهش ریسک، مسئولیت‌های تیم و محصولات جدید را ردیابی کنید.

۹. تغییر نام تجاری خود را اعلام کنید

برقراری ارتباط موثر با نام تجاری مجدد شما می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا تغییرات را پیش بینی کنند و هنگام ورود تصاویر جدید به بازار سردرگمی را کاهش دهند. مشارکت دادن مخاطبان در سفرتان می تواند راه خوبی برای توسعه وفاداری به برند و اطمینان از اینکه برند جدید شما با مشتریان طنین انداز می شود، باشد.

۱۰. اثربخشی برند مجدد را ارزیابی کنید

همانطور که پیشنهادات یا تصویر جدید خود را معرفی می کنید، اثربخشی استراتژی های خود را ارزیابی کرده و آنها را با چشم اندازها و اهدافی که در ابتدای تلاش های خود برای تغییر نام تجاری بیان کرده اید، مقایسه کنید. اگر متوجه شدید که ویژگی‌های خاصی در بین مشتریان طنین‌انداز نمی‌شوند، می‌توانید تنظیمات را انجام دهید. همچنین می توانید بازخورد را در تلاش های توسعه خود بگنجانید تا به ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، در دسترس و قابل دوام برای مخاطبان خود ادامه دهید.

نکاتی برای برندسازی مجدد

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که می توانید از آنها برای اطمینان از برندسازی مجدد موفق استفاده کنید:

شفاف باشید

ارتباطات موثر با شرکت شما و مردم می تواند به شما در تغییر نام تجاری محصولات، تصویر، خدمات یا فرآیندهای خود کمک کند. اطلاع دادن به تیم‌هایتان از دلایل ایجاد برند جدید می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بفهمند که امیدوارید با تلاش‌هایتان به چه چیزی برسید. همچنین می‌تواند سردرگمی را بعداً برای کارمندان و مشتریان کاهش دهد زیرا آنها دوباره با برند شما آشنا می‌شوند.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید

در اصل، تغییر نام تجاری مربوط به ارتباط با مشتریان است. اگر متوجه شدید که بین برند شما و مخاطبان شما گسست وجود دارد، تغییر نام تجاری می تواند به شما کمک کند تا با ارزش های مشتری خود هماهنگ شوید. به همین دلیل، ارتباط با مشتریان برای درک اولویت ها، خواسته ها و انتظارات آنها می تواند مهم باشد. نظرسنجی ها، هدایا و محتوای تبلیغاتی تعاملی می توانند به شما در ارتباط با مشتریان و درک بهتر نیازهای آنها کمک کنند.

با صدایی ثابت ارتباط برقرار کنید

با تغییر نام تجاری، تداوم ضروری است. برندهایی که تصویر، محصولات و خدمات آنها با ارزش های آنها مطابقت دارد، می توانند برای مشتریان خود معتبرتر و واقعی تر به نظر برسند. داشتن هویت واضح می تواند اعتماد را ایجاد کند، وفاداری به برند را تضمین کند و شناسایی برند جدید شما را تسهیل کند. در حالی که جمع آوری بازخورد می تواند مهم باشد، جلب رضایت همه ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد. بنابراین ارائه خدمات و پیشنهادهایی که چشم انداز شرکت شما را نشان می دهد می تواند مهم تر باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *