بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۸ دلیل که شما شایسته ترفیع هستید

ارتقای کارمند را رد کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک راه عالی برای به چالش کشیدن خود برای پیشرفت در حرفه خود، کار کردن و دریافت ترفیع است. گرفتن ترفیع معمولاً به این معنی است که سرپرست شما متوجه عملکرد چشمگیر شما می شود و معتقد است که شما آماده انجام وظایف، پروژه ها و مسئولیت های پیچیده تر هستید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید به مدیر خود ثابت کنید که برای ارتقای شغلی مناسب هستید.

در این مقاله از ایوسی، مزایای ارتقای شغلی و دلایل رایجی که ممکن است شما شایسته ترفیع باشید را بررسی می کنیم.

مزایای تبلیغات چیست؟

دریافت ترفیع می‌تواند راهی مؤثر برای تقویت مجموعه مهارت‌های شما، مقابله با چالش‌های جدید و تشویق خود برای رشد در زندگی حرفه‌ای باشد. بسیاری از سرپرستان تصمیم می گیرند کارمندانی را ارتقا دهند که احساس می کنند در نقش خود برتر هستند و وظایف سطح بالایی را که می تواند عملکرد کلی شرکت را بهبود بخشد، انجام دهند. مزایای رایج کسب ارتقاء عبارتند از:

کارهای سطح بالا را تکمیل کنید

کسب ترفیع به شما این امکان را می دهد که مسئولیت های جدید و وظایف پیچیده ای را بر عهده بگیرید که شما را برای رشد در حرفه خود به چالش می کشد. انجام وظایف سطح بالاتر به شما امکان می دهد مهارت ها و توانایی های بیشتری را توسعه دهید که می توانید در موقعیت های بعدی اعمال کنید.

تصمیمات بزرگ بگیرید

هنگامی که در یک نقش بالاتر در شرکت کار می کنید، می توانید تصمیمات بزرگ تری بگیرید که به طور قابل توجهی بر سازمان تأثیر می گذارد. رهبری ممکن است با چالش‌های پیچیده‌تری برای حل با استفاده از تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله به شما نزدیک شود.

برای تلاش سخت خود به رسمیت شناخته شوید

گرفتن ترفیع می تواند باعث شود که احساس غرور و موفقیت به دست آورید. همچنین به شما نشان می دهد که سرپرست شما تلاش و عملکرد شما را تشخیص می دهد. آنها ممکن است به ارزیابی عملکرد شما در نقش جدیدتان ادامه دهند و شما را برای ترفیعات بعدی نیز در نظر بگیرند.

مطالب مرتبط: نحوه درخواست ترفیع

دلایل ارتقاء

بسیاری از سرپرستان عملکرد کارکنان را تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین کنند که آیا شایسته ارتقاء به نقش های بالاتر هستند یا خیر. سرپرستان ممکن است بر این باور باشند که شما مستحق ارتقا هستید زمانی که:

۱. به سایر کارمندان اطراف خود نیرو دهید و انگیزه دهید

نقش های رهبری مستلزم ایجاد انگیزه و هدایت تیمی است که شما مسئول آن هستید. اگر سایر کارمندان را تشویق کنید تا با ارائه پشتیبانی در مواقع مورد نیاز و تمجید از آنها در هنگام ارائه پروژه های چشمگیر، به طور مؤثر در نقش های خود عمل کنند، سرپرست شما ممکن است متوجه این موضوع شود.

با ارائه کمک به کارمندانی که در مورد پروژه ها سؤالاتی دارند یا باید در مورد سیستم های نرم افزاری پیچیده شرکت آموزش ببینند، ثابت کنید که می توانید یک رهبر قوی باشید. این نشان می دهد که شما می توانید یک رهبر عالی باشید که آموزش، ابزار و پشتیبانی لازم را برای برتری تیم خود فراهم می کند.

۲. اعتماد به نفس و فروتنی را حفظ کنید

رهبران قوی و متواضع همیشه در صورت نیاز درخواست کمک می کنند و راه های جدیدی برای یادگیری پیدا می کنند. افراد با اعتماد به نفس همچنین از مهارت ها و توانایی هایی که توسعه داده اند برای کمک به رشد و پیشرفت دیگران استفاده می کنند. این مهم است که این ویژگی ها را با به کارگیری استعدادهای خود برای کمک به دیگران و فروتنی در حین به اشتراک گذاشتن هر گونه اعتبار یا تمجید در پروژه با دیگرانی که به آن کمک کرده اند، نشان دهید. انجام این کار نشان می دهد که شما پتانسیل این را دارید که یک رهبر متواضع و با اعتماد به نفس باشید، نه یک فرد متکبر.

۳. محیط کاری مثبت ایجاد کنید

حفظ یک محیط مثبت می تواند به سایر کارمندان نیز سرایت کند و آنها را نیز احساس خوش بینی بیشتری کند، به خصوص در روزهای کاری پر استرس یا طاقت فرسا. تمام تلاش خود را بکنید تا روی جنبه های مثبت تکالیف یا چالش های دشوار تمرکز کنید و آنها را به سایر کارمندان یادآوری کنید. این یک فضای حمایت‌کننده و مثبت‌تر ایجاد می‌کند که در آن اعضای تیم می‌توانند در کار احساس شادی بیشتری داشته باشند و در انجام کارها اشتیاق بیشتری داشته باشند.

۴. راهبردها یا ایده ها را دنبال کنید

سازماندهی و برنامه ریزی مهارت های ارزشمندی هستند، اما با اجرای موفقیت آمیز این استراتژی ها به احتمال زیاد توجه مدیر خود را جلب خواهید کرد. هنگامی که شما یا سایر اعضای تیم ایده‌هایی را ارائه می‌کنید، برنامه‌ها و جدول‌های زمانی واضحی بسازید تا از اجرای آنها اطمینان حاصل کنید. پس از اجرای استراتژی های خود، به طور مرتب پیشرفت آنها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید برای تقویت نتیجه نهایی به روز کنید یا اصلاح کنید.

۵. ایجاد اعتماد با سایر کارمندان

یک عنصر کلیدی برای رهبری مؤثر ایجاد روابط قوی با سایر کارکنان است. ایجاد اعتماد و ایجاد روابط پایدار با افراد در تیم شما می تواند به سرپرستان بگوید که در صورت ارتقاء، می توانید همین کار را با کارمندان زیر خود انجام دهید.

برای الهام بخشیدن، تشویق و ترغیب اعضای تیم تا حد امکان تلاش کنید و خود را به عنوان کارمندی تثبیت کنید که دیگران می توانند برای مشاوره یا حمایت به آن مراجعه کنند. این یک سطح قوی از اعتماد و احترام ایجاد می کند و نشان می دهد که شما مقدار قابل توجهی از زمان و صبر خود را صرف کسب آن کرده اید.

۶. برای مسئولیت های اضافی داوطلب شوید

درخواست برای انجام وظایف و مسئولیت‌های اضافی به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما ابتکار عمل برای انجام وظایف پیچیده‌تر را در یک ارتقای بالقوه دارید. وقتی متوجه فرصت‌هایی برای انجام کارهای خارج از مسئولیت‌های معمولی‌تان می‌شوید، مانند آموزش کارمندان یا تکمیل وظایف شغلی سطح پایین‌تر سرپرستتان، اگر کارهای معمولی خود را تمام کرده‌اید، وقت خود را در اختیارتان قرار دهید. تکمیل وظایف اضافی در کنار وظایف معمولی تان نشان می دهد که نقش فعلی خود را انجام داده اید و برای چالش های جدید آماده اید.

۷. به سایر کارمندان در انجام وظایف و پروژه ها کمک کنید

مهم است که از نقاط قوتی که به عنوان یک کارمند دارید آگاه بمانید و از آنها برای حمایت از دیگران استفاده کنید. هر گونه پیشرفت یا مشکلی که سایر کارمندان ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند را شناسایی کنید و از استعدادهای خود برای کمک به اعضای تیم در رفع آنها استفاده کنید. از شفقت و تشویق استفاده کنید تا بپرسید که آیا برای انجام هر کاری به کمک نیاز دارند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر می‌بینید که یکی از اعضای تیم در تکمیل پروژه به دلیل داشتن دانش یا منابع بسیار کمی مشکل دارد، هر نوع پشتیبانی را که می‌توانید ارائه کنید، ارائه دهید. سرپرست شما ممکن است متوجه شود که شما به سایر کارمندان کمک می کنید تا به اهدافشان برسند و به عنوان کارمند رشد کنند، که ممکن است باعث شود آنها متوجه شوند که شما برای نقشی آماده هستید که به شما امکان می دهد این کار را به طور منظم انجام دهید.

۸. خود را با محیط ها و شرایط در حال تغییر وفق دهید

با رشد یک شرکت، تکالیف، مسئولیت ها و عناوین ممکن است در کنار آن جابجا شوند. با پیروی از دستورالعمل‌ها یا دستورالعمل‌های ارائه‌شده نشان دهید که می‌توانید تغییرات را مدیریت کنید. حمایت خود را از دیگرانی که ممکن است خودشان با این انتقال دست و پنجه نرم کنند، ارائه دهید. نشان دادن تمایل خود برای پذیرش چالش های جدید به محض آمدن آنها نشان می دهد که در صورت پیشنهاد ارتقاء، برای مسئولیت های یک نقش جدید آماده خواهید بود.

۹. به کارمندان دیگر آموزش دهید

هر زمان که مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرید، باید از آنها برای کمک به دیگران در پیشرفت شغلی خود نیز استفاده کنید. برای آموزش استعدادهای جدید با کسب گواهینامه در زمان خود یا شرکت در رویدادهای صنعت، ابتکار عمل را به عهده بگیرید. دانشی را که از این فرصت ها آموخته اید از طریق آموزش ها یا ارائه های آموزشی با دیگران به اشتراک بگذارید. این نشان می‌دهد که شما برای کمک به کارمندان خود از طریق آموزش‌ها و توانایی‌های رهبری خود، خود را وقف کرده‌اید.

۱۰. اهداف حرفه ای را تعیین کنید و از آنها فراتر بروید

شما می توانید با تعیین و فراتر از اهداف حرفه ای خود علاقه و توانایی خود را برای برگزاری ترفیع ابراز کنید. سرپرستان ممکن است متوجه شوند که شما به خودتان فشار می آورید تا عملکرد خود را بهتر کنید و کارهای ارزشمندی را ارائه دهید که شرکت را بهبود می بخشد. خودانگیختگی و تعهد شما برای انجام وظایف خود به خوبی به کارفرمایان می گوید که شما مشتاق بهبود خود و پیشرفت در حرفه خود هستید.

۱۱- فرهنگ قوی شرکت را تشویق کنید

کارمندانی که در فرهنگ شرکتی مثبت و جذاب کار می کنند، ممکن است انگیزه بیشتری برای ماندن در یک شرکت و مشارکت در کار با کیفیت به آن داشته باشند. ارزش های اصلی و ماموریت شرکت را بپذیرید و از آنها برای کمک به ایجاد فرهنگی قوی استفاده کنید که همه کارکنان می خواهند بخشی از آن باشند. دیدن شما که از یک فرهنگ قوی استقبال می کنید، ممکن است دیگران را نیز تشویق کند که درگیر آن شوند. ایجاد یک فرهنگ شرکت موثر به کارمندان نشان می دهد که چقدر خوب با تیم خود به عنوان یک رهبر جو مثبت و دلگرم کننده ایجاد خواهید کرد.

۱۲. مهارت های خود را بیشتر توسعه دهید

هدف بیشتر سرپرستان ارتقای کارمندانی است که مجموعه ای قوی از مهارت ها را به کارمندان خود منتقل می کنند تا توانایی ها و استعدادهای جدید را به آنها آموزش دهند. راه هایی برای یادگیری مهارت های جدید از سایر کارمندان یا مدیران پیدا کنید و آنها را بیشتر توسعه دهید. نشان دادن اینکه در حال بهبود خود و استعدادهایتان هستید، باعث می شود کارفرمایان در ارتقای شما برای استفاده از نقاط قوت تازه به دست آمده برای بهترین توانایی های خود، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

۱۳. مشکلات را به روش های منحصر به فرد و نوآورانه حل کنید

افرادی که ترفیع دریافت می‌کنند معمولاً مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی بالایی دارند، زیرا معمولاً برای حل مسائل پیچیده‌تر صنعتی یا سازمانی مورد نیاز هستند. شما می توانید با یافتن راه حل های نوآورانه برای هر مشکلی که در تیم یا مدیرانتان ایجاد می شود، ثابت کنید که برای این کار آماده هستید. اگر سرپرستی مشکل پیچیده ای را که سعی در رفع آن دارد ذکر کرد، داوطلبانه وقت خود را برای ارائه راه حل های جدید، خلاقانه و موثر اختصاص دهید.

۱۴. قابلیت های فنی خود را گسترش دهید

بسیاری از کارمندان در نقش های رهبری از فناوری برای تکمیل وظایف شغلی معمولی خود مانند تعیین وظایف، بررسی پیشرفت پروژه و ایجاد برنامه های خود استفاده می کنند. ابزارها و برنامه‌های جدیدی را به کار بگیرید که به شما کمک می‌کند کار خود را به طور مؤثرتری تکمیل کنید یا به سایر اعضای تیم سیستم‌های نرم‌افزاری جدیدی را آموزش دهید که سطح کارایی کل سازمان را بهبود می‌بخشد.

۱۵. با اعضای تیم همکاری کنید

راه هایی برای کار با سایر اعضای تیم خود بیابید و به طور منظم در پروژه ها با هم همکاری کنید. این نشان دهنده تعهد به کار تیمی است که می تواند به مدیران نشان دهد که می توانید به طور مؤثر با دیگران کار کنید. اگر بتوانید روی تیم‌های خود به خوبی کار کنید، در صورت ارتقاء به احتمال زیاد با سایر اعضای رهبری به خوبی کنار می‌آیید تا ایده‌های تصویری بزرگ را اجرا کنید.

مطالب مرتبط: نحوه نشان دادن همکاری در محل کار

۱۶. فرصت های یادگیری را دنبال کنید

در مورد نقشی که می خواهید تحقیق کنید. اگر یاد می‌گیرید که بیشتر تبلیغات نیاز به دانش یا تجربه آموزشی خاصی دارند که ندارید، راه‌هایی برای دریافت این آموزش اضافی بیابید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نقشی را بدست آورید که معمولاً به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد، دوره‌هایی را عصرها یا آخر هفته‌ها بگذرانید تا مدرک خود را در حالی که همچنان در نقش فعلی خود کار می‌کنید، کسب کنید.

۱۷. دستاوردهایی را که به دست آورده اید مستند کنید

بهترین راه برای ایجاد ادعای خود برای ارتقاء، داشتن شواهد مستند واضح از دستاوردهایی است که به دست آورده اید. هر زمان که به اهداف چشمگیر دست یافتید یا نتایج مثبتی برای شرکت به ارمغان آوردید، این موارد را برای مراجعات بعدی یادداشت کنید. وقتی سال‌ها را برای عملکرد خوب با شرکت سپری کردید، اسناد خود را جمع‌آوری کنید و آنها را برای ارائه به سرپرست خود قرار دهید تا ثابت کنید که چرا مستحق ارتقا هستید.

مرتبط: نحوه نوشتن نامه درخواست ارتقاء

۱۸. در مورد راه های بهبود بازخورد بخواهید

تبدیل شدن به یک رهبر عالی به این معنی است که مایل به درک آنچه باید انجام دهید تا پیشرفت کنید و بهترین عملکرد خود را در نقش خود انجام دهید. با سرپرست خود ملاقات کنید و به آنها بگویید که علاقه مندید در شرکت به کار ادامه دهید. از آنها بپرسید که آیا عناصری از نقش شما وجود دارد که باید روی آن کار کنید. این نشان می دهد که مدیر شما مایل به بهبود خود هستید و برای ارائه نتایج چشمگیر به شرکت در حرفه خود سخت تلاش می کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *