بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۶ دلیلی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ممکن است زمانی در حرفه شما فرا رسد که تصمیم بگیرید از شغل فعلی خود ادامه دهید. دلایل این تصمیم بسته به محل کار و زندگی شخصی شما می تواند متفاوت باشد. برای اینکه کارفرمایان بتوانند کارکنان را در اطراف خود نگه دارند، باید بدانند که چرا کارمندان می خواهند شرکت را ترک کنند. در این راهنما، ما ۱۶ دلیل رایج را که کارمندان شغل فعلی خود را ترک می کنند، به اشتراک می گذاریم.

چرا دانستن دلایل ترک کارمندان مهم است

مهم است که بدانید چرا کارمندان آن را ترک می کنند زیرا زمانی که یک شرکت نرخ گردش مالی بالایی دارد، این می تواند به معنای رضایت شغلی پایین کارکنان باشد. استخدام کارمندان جدید برای پر کردن این فرصت ها مستلزم زمان و تلاش است، به همین دلیل برای کارفرمایان مفید است که راه هایی برای حفظ کارمندان فعلی خود بیابند. با دانستن دلایل خروج کارکنان، کارفرمایان می توانند مستقیماً یک مشکل تکراری را حل کنند و محیط کاری دلپذیرتری را برای همه ایجاد کنند.

دلایل رایجی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

اینها مهمترین دلایلی است که کارمندان تصمیم می گیرند شغل خود را ترک کنند:

۱. نیاز به چالش بیشتر

پس از مدتی کار کردن در همان شغل، شروع به آشنایی کامل با تمام وظایف و مسئولیت های خود می کنید. هنگامی که چیزهای بیشتری برای یادگیری در نقش خود وجود دارد، ممکن است احساس کنید که برای یک چالش بیشتر آماده هستید. این یک بخش طبیعی از رشد در حرفه شما است، به خصوص زمانی که به یادگیری مهارت های جدید علاقه مند می شوید.

۲. به دنبال حقوق بالاتر

وقتی احساس می‌کنید برای کاری که انجام می‌دهید دستمزد کمتری دریافت می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به شغل جدیدی بروید. به همین ترتیب، ممکن است آماده پذیرش مسئولیت های بیشتری باشید و با آن دستمزد بیشتری نیز به همراه دارد. همانطور که سبک زندگی شما تغییر می کند یا خانواده شما بزرگ می شود، ممکن است تصمیم بگیرید که برای تامین هزینه های زندگی خود باید پول بیشتری به دست آورید.

۳. احساس عدم الهام گرفتن

چیزی که به عنوان یک فرصت هیجان انگیز شروع شد، ممکن است در نهایت در طول زمان احساس بی الهامی را در شما ایجاد کند. یافتن شغل جدید راهی عالی برای احساس اشتیاق دوباره نسبت به کارتان است. شرکت فعلی شما ممکن است فرصتی برای انجام کارهای معنادار برای شما نداشته باشد، به همین دلیل مهم است که ارزش ها و ماموریت کارفرمای بعدی شما با ارزش های شما هماهنگ باشد.

۴. تمایل به احساس ارزشمند بودن

احساس جایگزینی در شغلتان ممکن است باعث شود بخواهید به دنبال موقعیتی بگردید که در آن تلاش های شما ارزش بیشتری داشته باشد. احساس خوبی است که بدانید کار شما مهم است و بر موفقیت شرکت تأثیر می گذارد. گاهی اوقات موقعیت‌های ابتدایی می‌توانند این را چالش برانگیز کنند، زیرا شما مسئولیت‌های کمتری دارید. در این سناریو، ممکن است برای یک شغل سطح بالاتر آماده باشید.

۵. به دنبال یک رابطه مدیریتی بهتر

وقتی وارد حرفه خود می شوید، ممکن است متوجه شوید که با برخی افراد بهتر از دیگران کنار می آیید. این یک بخش کاملاً طبیعی از کار در هر کسب و کاری است، اگرچه یافتن شغل جدید ممکن است به شما فرصت ایجاد روابط سالم‌تر را بدهد. اگر احساس می کنید به یک مدیر یا سرپرست حمایت کننده تری نیاز دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال شرکتی باشید که به روابط کارمند و مدیر ارزش بیشتری می دهد.

۶. جستجو برای رشد شغلی و پیشرفت شغلی

اگر کارفرمای فعلی شما از نظر تعداد تبلیغات یا فرصت های یادگیری محدود است، ممکن است بخواهید کارفرمایی پیدا کنید که این منابع را داشته باشد. داشتن فضایی برای رشد در حرفه شما بخش مهمی از احساس رضایت است. کارفرمایان با کیفیت، آموزش مداوم، مانند کارگاه ها، سمینارها، سخنرانی ها یا حتی بازپرداخت شهریه را ارائه می دهند.

۷. نیاز به بازخورد یا ساختار بیشتر

برخی از افراد در محیط کاری روان تر رشد می کنند در حالی که برخی دیگر به ساختار بیشتری نیاز دارند. این که دائماً در مورد اینکه مدیر شما پیشرفت و تلاش شما را چگونه می بیند، نامطمئن است، دلیل رایجی برای جستجوی شغل جدید است. بخشی جدایی ناپذیر از بهبود عملکرد خود دریافت بازخورد منظم از کارفرمای خود است. شغلی را پیدا کنید که در آن بررسی عملکرد منظم داشته باشد.

۸. خواستن یک محیط کاری متفاوت

هر شرکتی محیط کاری متفاوتی دارد. این می تواند ساختار واقعی محل کار باشد، مانند دفاتر بسته، یک طرح باز یا اتاقک. همچنین می تواند به فرهنگ شرکت اشاره داشته باشد، خواه این فرهنگ معمولی، اجتماعی یا حرفه ای باشد. ممکن است بخواهید شغلی داشته باشید که محیط کاری را به شما ارائه دهد که در آن احساس راحتی کنید.

۹. به دنبال زندگی در جای دیگری هستید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید نقل مکان کنید، مانند هزینه های زندگی یا کارهایی که باید انجام دهید. ممکن است تصمیم بگیرید که ترجیح می دهید جایی نزدیک تر به خانواده زندگی کنید. به همین ترتیب، بسیاری از افرادی که در شهر کار می کنند ممکن است زمانی که آماده تشکیل خانواده هستند، به دنبال شغل در حومه شهر بگردند. اگر شغل شما کار از راه دور را ارائه نمی دهد و می خواهید نقل مکان کنید، ممکن است لازم باشد به دنبال شغل جدیدی باشید.

۱۰. احساس تضاد با سیاست های محل کار

بسیاری از کارمندان از یک محل کار لذت می برند که فرصت های برنامه ریزی انعطاف پذیر و دورکاری را ارائه می دهد. اگر احساس می کنید که سیاست های کاری شما انجام این کار را چالش برانگیز می کند، بسیاری از شرکت های دیگر وجود دارند که چنین مزایایی را ارائه می دهند. به همین ترتیب، ممکن است متوجه شوید که سیاست های مرخصی استعلاجی و مرخصی استعلاجی شرکت شما با نیازهای شخصی شما همخوانی ندارد. همه اینها دلایل رایجی است که بسیاری از افراد شغل خود را ترک می کنند.

۱۱. فکر می کنند که شغل آنها تغییر کرده است

هنگامی که برای اولین بار شغلی را شروع می کنید، کارفرما تمام مزایا، مزایا و مسئولیت های شما را مشخص می کند. همانطور که شرکت شما تکامل می یابد، ممکن است متوجه شوید که کار شما کاملاً متفاوت از زمانی است که برای اولین بار شروع کرده اید. این ممکن است به این معنی باشد که برخی از امتیازات شما کاهش یافته است یا شما در حال انجام کارهایی هستید که برای انجام آن درخواست نکرده اید.

۱۲. خواستار چشم انداز شفاف تر شرکت

بخش اصلی یافتن شغلی معنادار، کار کردن برای شرکتی با چشم‌انداز روشن است. اگر اهداف و بیانیه ماموریت کارفرما برای شما نامشخص است، ممکن است علاقه مند شوید شرکتی را پیدا کنید که ارزش های واضح تری داشته باشد. به این ترتیب، می توانید بهتر درک کنید که چگونه مشارکت های شما به شرکت کمک می کند تا اهداف بزرگتر خود را برآورده کند.

۱۳. نیاز به تعادل بهتر بین کار و زندگی

وقت گذاشتن برای دوستان، خانواده و سرگرمی ها بخش مهمی از حفظ تعادل بین کار و زندگی است. ممکن است متوجه شوید که خارج از ساعات کاری، مدیرتان همیشه با شما تماس می گیرد یا اینکه شما دائماً اضافه کاری می کنید. در برخی مواقع، این می تواند بر زمان شخصی شما تأثیر بگذارد و باعث شود احساس خستگی کنید. به دنبال شغل جدیدی که برای زمان شخصی کارمند ارزش قائل باشد می تواند به شما کمک کند تا بار دیگر به این تعادل دست یابید.

۱۴. به دنبال یک شرکت امن تر از نظر مالی

مواردی مانند کاهش بودجه و منابع محدود ممکن است کار با آنها چالش برانگیز باشد. همانطور که شرکت شما مشکلات مالی را تجربه می کند، ممکن است احساس امنیت کمتری در نقش خود داشته باشید. یافتن شغلی که دستمزد منصفانه، فضایی برای رشد، فرصت‌های یادگیری و افزایش منظم دستمزد را ارائه می‌دهد، می‌تواند به شما کمک کند که اطمینان بیشتری داشته باشید که شرکت شما از نظر مالی خوب عمل می‌کند.

۱۵. خواستن استقلال بیشتر

برخی از مدیران از مدیریت میکرو به عنوان راهی برای پیگیری هر کاری که انجام می دهید استفاده می کنند. این می تواند باعث شود که احساس کنید در نقش خود به استقلال بیشتری نیاز دارید. یک کارفرمای باکیفیت کسی است که به کارمندان خود اعتماد می کند و به آنها فرصت می دهد تا مسائل را خودشان بفهمند.

۱۶. به دنبال شناخت بیشتر هستید

بازخورد مثبت و تحسین این است که چگونه مدیران می توانند کارمندان خود را بیشتر احساس کنند. کار کردن برای شرکتی که به ندرت شما را به رسمیت می شناسد، باعث می شود هر روز انگیزه داشته باشید. ترک شغل و یافتن شغلی که در آن به کارکنان سخت کوش اعتبار می دهند، می تواند باعث شود که احساس ارزشمندی بیشتری کنید.

کارمندان شغل خود را ترک می کنند
کارمندان شغل خود را ترک می کنند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *