بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۹ گام اساسی تبلیغ نویسی را در تبلیغات خود جدی بگیرید

تبلیغات هوشمند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اکثر مردم در نوشتن تبلیغ خود و درج آن در مکان هایی مثل دیوار، شیپور و … خیلی سطحی عمل کرده و هیچ گونه اهمیتی به نحوه تنظیم محتوی تبلیغات خود نمی دهند.
و از آنجا که این روزها همه جا پر شده از تبلیغات مختلف، دیگران نیز اهمیتی به تبلیغ های آنها نمی دهند؛ حتی اگر محصول و یا خدمات شان بهترین محصول و خدمات باشد.

در این مقاله سعی شده تا گامهایی که شما در نوشتن تبلیغ برای محصول / خدمات خود باید بردارید را به صورت ساده برایتان ارائه کنیم تا درک بهتری از نحوه تنظیم یک تبلیغ پیدا کرده و عملکرد شما در نوشتن تبلیغاتتان بهتر و بهتر شود.

 

تبلیغات

 

گام های بسیار مهم تبلیغ نویسی

۱- تحقیق در مورد رقیبان

این گام اول و مهم ترین گام برای تنطیم تبلیغ شما است؛ در واقع ۸۰ درصد اثرگذاری تبلیغ شما به این موضوع ربط دارد که شما تحقیق کاملی در مورد رقیبان داشته باشید، محصولات آنها را به درستی بشناسید، پیشنهاداتی که آنها ارائه می دهند و نحوه این ارائه را بشناسید، از قیمت گذاری محصول یا خدماتشان اطلاع داشته باشید و …

 

۲- فهرست کردن امکانات محصول

شما باید به درستی از امکانات محصول خودتان اطلاع داشته باشید و آنرا فهرست کنید، همچنین شناخت فهرست امکانات محصول رقیبان نیز برای قیاس آنها و رقابتی قدرتمندتر کاملا ضروری است.

 

۳- نوشتن مزایای محصولات

توجه کنید که غالب خریدهای مردم در زمانه کنونی براساس احساسات است نه نیاز واقعی؛ در واقع ۸۰ درصد خریدهای امروزه براساس احساس است و فقط ۲۰ درصد براساس نیاز. پس لازم است در تبلیغات خود به گونه ای عمل کنید تا احساسات مردم را برانگیزید.
بدین منظور لازم است تا امکانات محصول یا خدمات خود را به مزیت تبدیل کنید تا درک احساسی مردم بیشتر شود و میلشان به محصول یا خدمات شما مضاعف گردد.

به عنوان مثال، مردم درک آنچنانی نسبت به لنز واید، فاصله ی کانونی فلان میلی متر و …. از دوربین یک گوشی موبایل ندارند. اما بالا بودن کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین در محیط های باز و حتی محیط های بسته را به خوبی درک می کنند و می پذیرند.

 

۴- طراحی یک پیشنهاد رد نشدنی

حال وقت آن است که پیشنهادی را برای تبلیغ خود تنظیم کنید که خواننده نتواند از آن بگذرد و خواسته یا ناخواسته به به مطالعه کامل آن و اقدام به سفارش ترغیب شود. شما می توانید در پیشنهاد خود مواردی همچون موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • زمان ارسال
  • هدیه ویژه
  • گارانتی
  • تخفیف برای تعداد زیاد
  • تخفیف برای زمانی محدود
  • نسخه آزمایشی
  • ارسال رایگان
  • محدودیت موجودی کالا
    و ….

 

۵- ضمانت قوی

دارا بودن ضمانت برای محصول یا خدمات شما موجب می شود تا ترس و اضطراب خواننده / بیننده ی تبلیغ شما از هزینه کردن تا حد زیادی کاسته شود و او با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به خرید محصول / خدمات شما بکند.

جی آبراهام نویسنده گرانترین کتاب بازاریابی دنیا در این باره می گوید: برای موفقیت ریسک را از روی دوش مشتری بردارید و بر روی دوش خود بگذارید.

پس سعی کنید با موارد همچون موارد زیر، ضمانتی را برای مخاطبین خود ایجاد کنید تا امنیت روانی را برای آنها به ارمغان بیاورید:

  • بازگشت وجه بدون قید و شرط در ۳۰ روز
  • گارانتی تعویض
  • گارانتی تعمیرات در زمانی مشخص
    و …

 

۶- عنوان جذاب

این مهمترین مسئله در بخش تنظیم تبلیغتان است؛ در واقع وظیفه ی عنوان این است که کاربر را ملزم به خواندن ادامه متن کند. انتخاب یک عنوان ضعیف باعث می شود که خواننده / بیننده به همین مقدار اکتفا کند و بقیه ی تبلیغ شما که احتمالا تفصیل کاملی از محصول / خدماتتان دارد و می تواند مخاطب را کاملا ترغیب کند را دیگر نبیند.

پس توجه کنید که در تنظیم عنوان تبلیغتان باید:

  • تیتر توجه کاربر را جلب کند
  • برای این کار فقط ۱۰ ثانیه زمان دارید
  • عنوان باید خلاصه، مختصر، اما کاملا مفید باشد
  • مهمترین مزیتی که کاربر از محصول / خدمات شما دریافت می کند در عنوان نمود داشته باشد
  • از ارائه پیشنهاد قدرتمند در عنوان بهره ببرید
  • از پیشنهاد رایگان! در عنوان بهره ببرید (منظور تنظیم عنوانی خلاف واقع نیست)
  • از یک پیشنهاد ویژه زمانی در زمان محدود در عنوان بهره ببرید
  • از هشدار به کاربر! در عنوان بهره ببرید (این می تواند قدرتمندترین نوع ممکن باشد)
  • از پیغامی که گروهی از مردم را مورد هدف قرار دهد در عنوان بهره ببرید
  • عنوان شما قابل تصویرسازی باشد
  • عنوان شما انگیزه بخش باشد

 

۷- تصاویر و گرافیک حرفه ای

به طور کلی مردم در دنیای پر از تبلیغات امروز چندان میل و حوصله ای به مطالعه تبلیغات ندارند، حتی اگر این تبلیغات واقعا در جهت منافع آنها باشد. پس بهره گیری از تصاویری کاملا جذاب و حرفه ای می تواند خیلی ساده تاثیری قدرتمند در ذهن مخاطب بگذارد و او را ترغیب کند که با وجود تمام کم صبری و بی حوصلگی اش، وقت خود را صرف مطالعه تبلیغ شما کند.

  • برای این منظور شما می توانید از روش های زیر نیز بهره بگیرید:
  • استفاده از تصاویر انیمشن ها
  • ایجاد حس مورد نظر در مخاطب
  • استفاده از رنگ بندی مناسب و بهره گیری از روانشانسی رنگ ها
  • بهره گیری از تصاویر ایرانی به جای تصاویر خارجی که در سایت های مطرح گرافیکی قرار دارند.
    و …

 

۸- اولین پاراگراف

غالبا در عنوان نویسی، شما یک پیشنهاد و قول بزرگ به مخاطب می دهید؛ در اولین پاراگراف باید به قول خودتان عمل کنید و دلیلی بدهید که او ادامه متن را تا پایان متن بخواند.

 

تبلیغات هوشمند

 

۹- بزرگترین مشکل مخاطب

پیدا کردن بزرگترین مشکل فعلی مخاطبتان و دست گذاشتن بر روی آن می تواند در افزایش قدرت جذب تبلیغ شما بسیار کارآمد باشد. کافی است شما در متن تبلیغ خود به مشکل فعلی او اشاره کنید و در مرحله ی بعد به او بفهمانید که چگونه محصول / خدمات شما می تواند مشکل وی را حل کند.

به عنوان مثال، اگر شما وسیله ی ورزشی می فروشید، لازم است بزرگترین مشکل مخاطبتان که به دستگاه های ورزشی شما مرتبط است را به او یادآور شوید و آن هم مسئلی “سلامتی” است که در این روزها به دلیل کاهش تحرک، افزایش پشت میز نشینی ها، غذاهای غیر ارگانیک، استرس و اضطراب ها و … به شدت تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

۱۰- حفظ دید کاربر

استفاده از نکات کلیدی می تواند دید کاربر را کاملا محفوظ داشته و ذهن او را معطوف به متن تبلیغ شما بکند. پس لازم است از روش هایی مثل عنوان مزایای محصول و روش هایی که به ایجاد حس موردنظرتان در مخاطب منجر می شود بهره بگیرید.

 

۱۱- اثبات توانایی

در تنظیم متن تبلیغتان شما باید خودتان را به مخاطبتان اثبات کنید پس حتما از رزومه و سوابق خودتان بنویسید و توانایی خودتان را برای مخاطب به نمایش بگذارید.

 

۱۲- جوایز و هدایا

فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل خرید مخاطبین هدایا است، پس از هدایا و جوایزی که مخاطب با خرید محصول / خدمات شما به دست می آورد بنویسید و به طور کامل هر کدام را شرح دهید.

 

۱۳- داستان واقعی

بیان یک داستان واقعی در خصوص اینکه چرا این محصول / خدمات را تولید کردید و یا بیان یک داستان از دیگاه مشتریانتان که حاکی از بهبود شرایطشان بعد از استفاده از محصول / خدمات است می تواند حس رضایت بیشتری در مخاطب ایجاد کرده و او را به تهیه محصول / خدمات شما ترغیب کند.

 

۱۴- کاهش ریسک از خرید

همان طور که بیان شد، استرس و اضطرابی که مخاطب به خاطر هزینه کردن و از دست دادن سرمایه اش دارد مانع از اقدام به خرید محصول / خدمات شما می شود، و از همین رو شما باید با بهره گیری از مواردی که آرامش ذهنی را برای مخاطب به همراه دارد، حس ریسک را از میان بردارید؛ شما می توانید از مواردی همچون گارانتی محصول/ خدمات، پشتیبانی پس از فروش، روش های خوب برای تحویل، ضمانت عودت محصول و … بهره بگیرید.

 

۱۵- قیمت محصول / خدمات

شما باید در تبلیغ خود نشان دهید قیمت محصول نسبت به مزایایی که برای مخاطب به همراه دارد واقعا ارزان است. این بدان معنا نیست که شما قیمت محصول یا خدمات خود را بی دلیل کاهشی چشم گیر دهید، بلکه با توضیحات جامعی که از محصول / خدمات و استفاده و منافع زیادی که برای مخاطب دارد، قیمت را در نظر او پایین بیاورید.

 

۱۶- دعوت به خرید

غالبا تا از مردم چیزی نخواهید، مردم چندان متوجه نمی شوند که چه کاری باید انجام دهند؛ و همچنین اگر مهلتی برای کاربر ایجاد نکنید، مخاطب با توجه به بی میلی اش به هزینه کردن، احتمال دارد خرید خود را به زمانی دیگر موکول کند، زمانی که به زودی به دست فراموشی سپرده می شود و به هیچ وقت بدل می شود و بدین صورت احتمال خرید کم خواهد شد.

 

۱۷- دوری از کلمات استرس زا

مردم کلماتی همچون خرید را چندان دوست ندارند چراکه برای آنها هزینه در بر دارد (این مسئله در آقایان بیشتر به چشم می خورد)، و دیدن این چنین کلماتی موجب می شود که در ناخودآگاه فرد یک مقاومت علیه محصول / خدمات شما به وجود بیاید؛ پس در متن خود از این کلمات تا حد امکان دوری کنید. به عنوان مثال می توانید به این صورت متن دکمه های خرید را تغییر دهید:

  • خرید آنلاین بسته آموزشی موفقیت -> می خواهم با این آموزش زندگی ام را متحول کنم
  • پرداخت و دریافت بسته آموزشی طراحی سایت -> می خواهم صفر تا صد سایتم را خودم طراحی کنم
  • خرید و سفارش کنسول بازی PS4 -> من این کنسول بازی PS4 را می خواهم
    و …

 

۱۸- فرایند خرید

مردم غالبا از پروسه های پیچیده و یا پروسه ای که حتی پیچیده نیست اما آنها آشنایی با آن ندارند خوششان نمی آید و از آن فراری هستند؛ پس مخاطب خود را از فرایند خرید آگاه کنید و روند خرید تا دریافت محصول / خدمات و حتی پس از آن را نیز به صورت ساده و شفاف برای او توضیح دهید و کمک کنید تا هیچ نقطه ی ابهامی در ذهن او نباشد.

 

۱۹- عدم تبلیغات

شاید برایتان عجیب باشد که این را می خوانید؛ اما:

سعی کنید تبلیغاتی ایجاد کنید که تبلیغات نباشد!!!

در حقیقت، از آنجا که امروزه حجم تبلیغات بسیار بسیار زیاد شده است، این سبب شده که مردم حس چندان خوبی نسبت به تبلیغات نداشته باشند و به نوعی تبلیغ زده شوند. از این رو اگر شما بتوانید محتوای تبلیغات خود را به گونه ای تنظیم کنید که چندان رنگ و بوی تبلیغات نداشته باشد؛ بیشتر می تواند بر روی ببیننده ی تبلیغات و مغز احساسی آنها تاثیر بگذارد و آنها را بیشتر جلب کند.

 

بیل گیتس - تبلیغات هوشمند

 

 


ما را در پیام ‎رسان‎ ها و شبکه‎ های اجتماعی همراهی کنید

یوتیوب آپارات فیس بوک توییتر لینکدین تلگرام ایتا سروش اینستاگرام شنوتو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

  1. خیـــــــــــــــــلــــــــــــــــــی عــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *