بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه استفاده از الگوی بیانیه مطبوعاتی (با مثال)

مراحل نوشتن کسب و کار هوشمند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک تکنیک رایج برای جلب توجه برای یک کسب و کار، انتشار مطبوعاتی است که یک خبر کوتاه است که اطلاعات رسمی را به رسانه ها اعلام می کند. بیانیه های مطبوعاتی به اندازه کافی آموزنده و کوتاه هستند تا توجه مصرف کننده عادی را به خود جلب کنند. درک چگونگی نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی قوی می تواند به ایجاد تجارت یا ایجاد شهرت مثبت برای یک شرکت کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که هدف از انتشار مطبوعاتی چیست، مزایای استفاده از یک قالب را بررسی می کنیم، نحوه ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی را توضیح می دهیم و یک الگو و مثال ارائه می دهیم تا به شما کمک کند تا خودتان بنویسید.

هدف از انتشار مطبوعات چیست؟

کارکرد اصلی یک بیانیه مطبوعاتی جلب توجه به یک شرکت و ایجاد تبلیغات مثبت در بین مصرف کنندگان است. شما می توانید بیانیه های مطبوعاتی را در رسانه های خبری توزیع کنید زیرا این یک روش رایج برای کسب و کارها برای افزایش شهرت و ایجاد روابط با جوامع مختلف است. اگرچه هدف اولیه یک بیانیه مطبوعاتی بازاریابی و قرار گرفتن در معرض است، شرکت ها ممکن است یک بیانیه مطبوعاتی در چندین موضوع بنویسند. شرکت ها از بیانیه های مطبوعاتی برای انجام موارد زیر استفاده می کنند:

  • یک استخدام جدید یا یک ترفیع مهم را اعلام کنید

  • یک محصول راه اندازی کنید

  • اخبار مربوط به جایزه ای را که شرکت برنده شده است، پخش کنید

  • تغییر سیاست را توضیح دهید

  • نوآوری یا تحقیق را به اشتراک بگذارید

  • مردم را از یک رویداد مطلع کنید

  • در مورد یک موضوع اجتماعی نظر دهید

مطالب مرتبط:  بیانیه های مطبوعاتی چیست؟ (با تعریف و اهمیت)

چرا از یک الگوی انتشار مطبوعاتی استفاده کنیم؟

چه یک حرفه ای روابط عمومی برای یک شرکت بزرگ باشید یا یک کارآفرین که کسب و کار خود را ایجاد می کند، ممکن است یک بیانیه مطبوعاتی در حرفه خود ایجاد کنید. اکثر رسانه ها انتظار دارند که بیانیه های مطبوعاتی در قالب خاصی با سبک نوشتاری مختصر و اطلاعاتی منتشر شود. با کمک یک الگو، می توانید مطمئن شوید که هر بار اطلاعات حیاتی و جزئیات ضروری را در آن گنجانده اید.

مطالب مرتبط:  روابط عمومی چیست؟ آنچه شما باید در مورد شغل در روابط عمومی بدانید

۵ جزء یک بیانیه مطبوعاتی

به طور کلی، پنج جزء یک بیانیه مطبوعاتی وجود دارد که عبارتند از:

  • زمان: اطمینان از به موقع بودن بیانیه مطبوعاتی برای خوانندگان مهم است. برای مثال، می‌توانید سایر رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده برای زمان عرضه‌تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که احتمالاً مصرف‌کنندگان می‌توانند انتشار شما را در اخبار ببینند.

  • عنوان: یک عنوان جذاب توجه خواننده را به خود جلب می کند و آنها را به خواندن مقاله تشویق می کند.

  • پاراگراف اصلی: یک جمله سرب آموزنده بنویسید تا بعد از به دست آوردن آن با سرفصل ها توجه خواننده را حفظ کنید. در پاراگراف اول، تمام جزئیات اولیه اعلامیه را درج کنید.

  • نقل قول‌های حمایتی: استفاده از نقل قول‌های حمایتی به اعتبار اعلامیه کمک می‌کند و می‌تواند هیجان ایجاد کند یا به سؤالات اضافی درباره اعلامیه پاسخ دهد.

  • فراخوان برای اقدام: بیانیه مطبوعاتی را با یک فراخوان برای اقدام پایان دهید، مانند زمانی که خوانندگان می توانند به رویداد یک شرکت بیایند یا محصول آن را خریداری کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند با اطلاعات چه کنند.

مرتبط:  ۴۶ شغل روابط عمومی

نحوه ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی

صرف نظر از اخباری که با مخاطبان به اشتراک می گذارید، می توانید از یک الگو برای قالب بندی بیانیه مطبوعاتی خود و ارائه ساختار مناسب استفاده کنید. برای تبلیغ هدف یک شرکت، محتوا را به خوبی بنویسید تا خوانندگان را درگیر و آگاه کنید. همانطور که اطلاعات را در قالب وارد می کنید، روی این تمرکز کنید که چرا مخاطب قرار است به داستان اهمیت دهد. در اینجا شش مرحله وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی موثر کمک کند:

۱. یک پیش نویس ایجاد کنید

برای ایجاد پیش نویس خود برای انتشار مطبوعاتی، تمام نکات اصلی خود را بنویسید و آنها را در قالب مرتب کنید. حتما پاسخ هر یک از سوالات مطرح شده در قالب را درج کنید. در صورت امکان، نقل قول های مربوطه را جمع آوری کنید و جالب ترین خطوط را انتخاب کنید. ممکن است پیش‌نویس‌های متعددی را قبل از تولید قطعه نهایی برای ارسال به رسانه‌ها مرور کنید.

مطالب مرتبط:  ۵ مرحله برای نوشتن تجاری عالی (با نکات)

۲. از حقایق استفاده کنید

اگرچه هدف یک بیانیه مطبوعاتی آوردن مطبوعات مثبت به یک شرکت است، این نوشته بر دقت با حقایق پشتیبان تمرکز دارد. از نمایندگی صادقانه شرکت استفاده کنید. اگر بیانیه مطبوعاتی شما شامل ارائه اعداد و آمار است، توضیحاتی را اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب پیام را به درستی تفسیر می کند.

مرتبط:  مهارت های مهم آماری برای داشتن در محل کار

۳. موجز باشید

به طور کلی، بیانیه های مطبوعاتی حدود ۳۰۰-۵۰۰ کلمه هستند. اگرچه برخی از نشریات ممکن است شامل قطعات طولانی تر باشند، یک بیانیه مطبوعاتی بیش از حد طولانی می تواند توجه خواننده را از دست بدهد. پس از ایجاد پیش نویس، کلمات و جملات پیچیده را با جملات ساده جایگزین کنید. جزئیات غیر ضروری یا هر ایده تکراری را حذف کنید. یک بیانیه مطبوعاتی با کیفیت می تواند توجه خواننده را به سرعت جلب کند و آنها را تشویق کند تا با تعامل با شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مطالب مرتبط:  ۳۰ مثال از اصطلاحات و عبارات اصطلاحات تخصصی تجاری

۴. شامل توصیفات

گنجاندن توصیفات می تواند پیامی مثبت در یک بیانیه مطبوعاتی ایجاد کند. نقل قول های مستقیم از کارمندان شرکت، مشتریان یا اعضای جامعه نوع رایجی از گواهی است که برای بیانیه های مطبوعاتی استفاده می شود. برای اطمینان از جلب توجه خواننده خود، یک نقل قول جذاب را انتخاب کنید که مستقیماً به اطلاعیه شرکت مربوط می شود و آن را در متن انتشار قرار دهید.

۵. از علامت گذاری مناسب استفاده کنید

علامت گذاری خاص اغلب برای انتشارات مطبوعاتی ضروری است. یکی از متداول‌ترین علامت‌های مورد نیاز « ## » در پایان هر انتشار مطبوعاتی پس از دیگ بخار است. اگر نسخه شما بیش از یک صفحه است، عبارت ” -more- ” را در پایین صفحه اول قرار دهید. برخی از بیانیه های مطبوعاتی همچنین دارای نمادهای اضافی هستند، مانند ” برای انتشار فوری ” به جای تاریخ، یا اطلاعات تماس در ابتدای انتشار.

مطالب مرتبط:  فرآیند نوشتن: بیش از ۴۵ نکته در مورد نوشتن

۶. نسخه خود را تصحیح کنید

نسخه خود را برای گرامر و وضوح تصحیح کنید تا شانس انتشار خود را افزایش دهید. در صورت امکان، از یک همکار مورد اعتماد بخواهید که سند را بررسی کند تا هرگونه خطا را شناسایی کند. اگر نسخه خود را به یک نشریه خاص ارسال می کنید، سایر انتشارات مطبوعاتی را برای بررسی سبک و قالب بندی بررسی کنید. اطمینان از بدون خطا بودن سند ضروری است زیرا اطلاعات مفیدی را برای مصرف کنندگان و سایر متخصصان صنعت ارائه می دهد. این سند همچنین نشان‌دهنده شرکت است و می‌تواند بر نحوه نگاه دیگران به سازمان تأثیر بگذارد.

الگوی انتشار مطبوعاتی

از الگوی زیر به عنوان راهنمای ایجاد بیانیه مطبوعاتی خود استفاده کنید:

[تیتر حاوی ایده و هدف اصلی]

[در زیر عنوان، عبارت کوتاهی را که خلاصه‌ای از متن انتشار است قرار دهید.]

[شهر، استان، ماه، روز، سال] – [پارگراف اول بدنه شامل این است که بیانیه مطبوعاتی در مورد چه چیزی است، اطلاعات بر چه کسی تأثیر می‌گذارد، چه زمانی رویداد رخ می‌دهد، چرا این اطلاعات مهم است و خوانندگان کجا می‌توانند بیشتر بیاموزند.]

[بقیه بدنه شامل یک تا سه پاراگراف کوتاه است که ایده اصلی را بسط می‌دهد و جزئیات لازم را اضافه می‌کند. این بخش می تواند شامل یک نقل قول از یک سخنگوی شرکت و یک فراخوان برای اقدام، در صورت وجود باشد.]

  • [اگر به سازماندهی بیانیه مطبوعاتی کمک می کند، از نقاط گلوله استفاده کنید.]

  • [نقاط گلوله همچنین می‌تواند جزئیات یا مثال‌هایی روشن‌کننده ارائه دهد.]

درباره [نام شرکت]

[یک تا دو جمله برای توصیف شرکت قرار دهید. این اطلاعات صفحه دیگ بخار نامیده می شود.]

مخاطب

[نام]
[عنوان]
[آدرس ایمیل]
[شماره تلفن]

[نماد پایانی]

نمونه ای از بیانیه مطبوعاتی

موزه ابدیت ابتکار دو زبانه را راه اندازی کرد

استخدام های جدید و برنامه نویسی نوآورانه از جمعیت محلی اسپانیایی حمایت می کند

آماریلو، تگزاس، ۰۱ سپتامبر ۲۰۲۲ — موزه ابدیت روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه ابتکاری دوزبانه جدید را در سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند. بازدیدکنندگان موزه به زودی همه برچسب ها و راهنمای گالری های موجود به زبان اسپانیایی و انگلیسی را برای حمایت از تعداد فزاینده آن مشاهده خواهند کرد. مهمانان اسپانیایی زبان اطلاعات بیشتر در وب سایت آنها موجود است.

ملیسا کاستیلو، سرپرست سرپرست، ابتکار عمل را موفقیت بزرگی برای جامعه توصیف می‌کند. کاستیو گفت: “من هیجان زده هستم که تاریخ غنی خود را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارم که ممکن است قبلاً از بازدید از موزه راحت نبودند.” “امیدوارم بتوانیم به زودی مجموعه خود را به زبان های بیشتری در دسترس قرار دهیم.”

علاوه بر مطالب دو زبانه، موزه ابدیت در نظر دارد هر شنبه ساعت ۳ بعد از ظهر تورهای اسپانیایی زبان مجموعه را ارائه دهد.

درباره موزه ابدیت

موزه ابدیت که در سال ۱۹۰۲ تأسیس شد، بزرگترین مجموعه هنر و مصنوعات تگزاسی را در تگزاس شمالی در خود جای داده است. ماموریت آن حفظ تاریخ فرهنگ تگزاس از طریق حفظ و برنامه ریزی جامعه است.

مخاطب

Siobhan Thompson
هماهنگ کننده روابط عمومی
sthompson@example.com
۷۷۷-۵۵۵-۰۱۰۰

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *