بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

معرفی ۵۱ شغل با فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های ویرایش عکس و طراحی گرافیک می تواند به شما در مشاغل مختلف کمک کند. یادگیری بیشتر در مورد مشاغلی که با مهارت‌های نرم‌افزاری مانند Adobe Photoshop مطابقت دارند، می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های آگاهانه‌تری در مورد شغل خود داشته باشید.

در این مقاله از ایوسی، فتوشاپ را شرح می دهیم و ۵۱ شغل را لیست می کنیم که می توانید از مهارت های فتوشاپ استفاده کنید.

Adobe Photoshop چیست؟

Adobe Photoshop یک نرم افزار ویرایش عکس است که برای ایجاد گرافیک و بهبود عکس استفاده می شود. عکاسان، طراحان گرافیک و سایر حرفه ای ها می توانند از فتوشاپ برای ایجاد تصاویری که با ترجیحات یا برند آنها هماهنگ باشد، استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند ویدیوها را ویرایش کنند و با این نرم‌افزار انیمیشن بسازند و فتوشاپ را به یک مهارت مورد نیاز برای افرادی که در بسیاری از مشاغل خلاق هستند تبدیل کنند.

مرتبط: این ۱۴ مکان به شما امکان می دهد فتوشاپ را به صورت رایگان یاد بگیرید

مشاغل برتر با فتوشاپ

مهارت های فتوشاپ می تواند شما را به یک کاندیدای رقابتی برای بسیاری از مشاغل تبدیل کند، از جمله:

۱. تدریس

وظایف اولیه: یک معلم فتوشاپ برای آموزش دانش آموزان در مورد اصول طراحی گرافیک و نرم افزار کار می کند. آنها می توانند دروس را برنامه ریزی کنند، تکالیف کلاسی را تعیین کنند و تکالیف را نمره دهند. معلمان می توانند از تخصص خود در فتوشاپ برای راهنمایی و تشویق دانش آموزان استفاده کنند.

مطالب مرتبط: با شغل معلمی آشنا شوید

۲. هنرمند تولید

وظایف اصلی: هنرمندان تولید، تیمی از کارمندان را برای تکمیل گرافیک برای چندین مشتری مدیریت می کنند. آنها می توانند از فتوشاپ برای طراحی گرافیک های چاپی، دیجیتالی و تبلیغاتی مانند بهبودیافته یا ویرایش خارق العاده تصاویر استفاده کنند. یک هنرمند تولید به جای تمرکز بر جزئیات طراحی، بر کمپین های متعدد نظارت می کند.

۳. عکاس

وظایف اصلی: یک عکاس با تجهیزاتی مانند دوربین، لنز، سه پایه و چراغ از افراد، مکان ها یا محصولات عکس می گیرد. آنها می توانند از فتوشاپ برای افزایش کیفیت عکس ها و افزودن افکت ها استفاده کنند. بسیاری از عکاسان به صورت آزاد کار می کنند، بنابراین می توانند علاوه بر عکاسی، وظایف بازاریابی و اداری نیز داشته باشند.

۴. ویرایشگر عکس

وظایف اصلی: یک ویرایشگر عکس، تیمی از عکاسان را مدیریت می کند تا عکس هایی مطابق با سبک و ترجیحات یک نشریه بگیرند. آنها همچنین با رهبران طراحی و مدیران هنری در مورد برنامه ریزی و استایل عکاسی هماهنگ می کنند. ویرایشگرهای عکس می توانند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد افکت های دلخواه خود بر روی تصاویر استفاده کنند. آنها همچنین می توانند تصمیم بگیرند که کدام تصاویر را منتشر کنند و به قرار دادن عکس در یک نشریه کمک کنند.

۵. ویرایشگر ویدئو

وظایف اصلی: یک ویرایشگر ویدیو از فیلم خام، گرافیک، صدا و جلوه های صوتی برای ایجاد فیلم های صیقلی استفاده می کند. آنها می توانند از نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ برای ایجاد گرافیک و جلوه های تصویری برای استفاده در فیلم ها استفاده کنند. ویرایشگرهای ویدئو همچنین می توانند با دیگران همکاری کنند تا سبک مورد نظر مشتری را از ویدئو تولید کنند.

۶. گرافیست

وظایف اصلی: گرافیست ها برای ایجاد هنر دیجیتال برای مطالب چاپی و وب سایت ها با مشتریان کار می کنند. آنها می توانند با سایر کارمندان و مشتریان ارتباط برقرار کنند تا در مورد سبک، رنگ و فونت گرافیک بحث کنند. یک گرافیست همچنین می تواند تولید طرح های خود را روی اقلامی مانند تی شرت هماهنگ کند.

۷. طراح وب

وظایف اصلی: یک طراح وب صفحات وب را طراحی و ایجاد می کند که نیازهای مشتری را برآورده می کند و در عین حال اصول طراحی را رعایت می کند. آنها می توانند وب سایت ها را برای مشتریان آزمایش کنند تا از کیفیت سایت ها اطمینان حاصل کنند. طراحان وب همچنین می توانند محتوای صفحه وب را بنویسند و ویرایش کنند. آنها ممکن است از فتوشاپ برای تنظیم تصاویر یک وب سایت در میان کارهای دیگر استفاده کنند.

مطالب مرتبط: با طراح وب سایت آشنا شوید

۸. طراح گرافیک

وظایف اصلی: طراحان گرافیک با مشتریان کار می کنند تا آرم ها و گرافیک هایی ایجاد کنند که با ترجیحات سبک بصری مشتری هماهنگ باشد. آنها از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای کمک به ایجاد گرافیک و ویرایش عکس استفاده می کنند. یک طراح گرافیک همچنین می تواند با مشتریان برای توسعه سبک های بصری در عناصری مانند فونت، رنگ و عکاسی کار کند.

مطالب مرتبط: با طراح گرافیک آشنا شوید

۹. مدیر وب سایت

وظایف اصلی: مدیر وب سایت ها، سخت افزار و نرم افزار را برای مشتریان نگهداری می کند. آنها می توانند از فتوشاپ برای کمک به طراحی وب سایت ها و اصلاح آنها برای رفع نیازهای مشتریان خود استفاده کنند. وب مسترها همچنین می توانند از برنامه های ایجاد کدنویسی و راه اندازی سرویس های وب استفاده کنند. آنها همچنین می توانند از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت برای ایجاد و به روز رسانی وب سایت ها استفاده کنند.

۱۰. دستیار تحریریه

وظایف اصلی: دستیار تحریریه برای پشتیبانی از عملیات تحریریه یک شرکت کار می کند. آنها می توانند کپی بنویسند و ویرایش کنند. آنها همچنین می توانند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد گرافیک تبلیغاتی برای یک شرکت استفاده کنند. دستیاران تحریریه می توانند در صنایع مختلفی از جمله انتشارات و روزنامه نگاری کار کنند.

۱۱. هماهنگ کننده بازاریابی

وظایف اصلی: هماهنگ کننده های بازاریابی، کمپین های بازاریابی را برای هدایت فروش برای یک شرکت یا مشتری توسعه، اجرا و مدیریت می کنند. آنها می توانند از فتوشاپ برای ایجاد گرافیک های جذاب برای رسانه های اجتماعی و ایمیل ها استفاده کنند. آنها همچنین یک تیم بازاریابی را مدیریت می کنند و نتایج یک کمپین بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کنند.

۱۲. کارشناس روابط عمومی

وظایف اصلی: یک متخصص روابط عمومی، افکار عمومی یک شرکت را از طریق ارتباطاتی مانند پست های رسانه های اجتماعی و بیانیه های مطبوعاتی ترویج می کند. یک متخصص روابط عمومی می تواند از فتوشاپ برای ایجاد گرافیک برای مطالب چاپی، بازاریابی و رسانه های اجتماعی یک شرکت استفاده کند. آنها همچنین می توانند کمپین هایی را برای کمک به یک شرکت در ایجاد شهرت مطلوب برنامه ریزی و اجرا کنند.

۱۳. طراح چند رسانه ای

وظایف اصلی: طراحان چندرسانه ای با مشتریان کار می کنند تا به صورت بصری اطلاعات را در گرافیک و انیمیشن ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند نمونه‌هایی در مقیاس کوچک از کار خود به نام ماکت‌آپ بسازند تا مشتریان بتوانند آن‌ها را بررسی کرده و درباره آن بازخورد ارائه کنند. یک طراح چند رسانه ای می تواند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد تصاویر و انیمیشن ها استفاده کند.

۱۴. استراتژیست رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: استراتژیست های رسانه های اجتماعی کمپین های رسانه های اجتماعی را برای یک شرکت یا مشتری برنامه ریزی و اجرا می کنند. آنها می توانند از نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند فتوشاپ برای ایجاد تصاویر برای ارسال در وب سایت های رسانه های اجتماعی استفاده کنند. کار یک استراتژیست رسانه های اجتماعی می تواند از بازاریابی دیجیتال و تلاش های بهینه سازی موتور جستجو پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر رسانه اجتماعی بیاموزید

۱۵. طراح

وظایف اصلی: یک طراح با استفاده از ترکیبی از تایپوگرافی، تصویرسازی، طرح‌بندی و عکس‌ها، محصولات جذاب بصری را برای انتقال اطلاعات ایجاد می‌کند. آنها می توانند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد طرح های مفهومی و نهایی برای مشتریان خود استفاده کنند. طراحان همچنین می توانند در ساخت کمپین های تبلیغاتی و روابط عمومی کمک کنند.

۱۶. مدیر هنری

وظایف اصلی: یک مدیر هنری بر عناصر بصری یک کمپین تبلیغاتی یا یک نشریه نظارت دارد. آنها می توانند از نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ برای ایجاد گرافیک مفهومی در طول فرآیند توسعه استفاده کنند. مدیران هنری همچنین می توانند تیمی از طراحان را مدیریت کنند که کارهای گرافیکی ایجاد می کنند. یک مدیر هنری می تواند بهترین عکس ها و گرافیک ها را برای استفاده در یک نشریه یا یک کمپین تبلیغاتی انتخاب کند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر هنری بیاموزید

۱۷. توسعه دهنده وب

وظایف اصلی: توسعه دهندگان وب سایت ها و برنامه هایی را برای استفاده در رایانه های رومیزی، دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها ایجاد می کنند. آنها می توانند از زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و سایر زبان های برنامه نویسی برای کمک به ایجاد وب سایت استفاده کنند. یک توسعه دهنده وب می تواند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد گرافیک برای برنامه ها استفاده کند. توسعه دهندگان وب همچنین تعمیر و نگهداری معمولی و عیب یابی وب سایت ها را انجام می دهند.

مطالب مرتبط: با توسعه دهنده وب آشنا شوید

۱۸. طراح رابط کاربری

وظایف اصلی: یک طراح رابط کاربری بر روی کاربر تمرکز می کند که آنها وب سایت هایی را برای استفاده در دستگاه های مختلف ایجاد و آزمایش می کنند. آنها می توانند با طراحان تجربه کاربری کار کنند تا رابط های بصری و جذابی برای کاربران ایجاد کنند. یک طراح رابط کاربری می تواند از نرم افزاری مانند فتوشاپ برای ایجاد و ویرایش تصاویر، انیمیشن ها و ویدیوها برای وب سایت ها استفاده کند.

۱۹. طراح دیجیتال

وظایف اصلی: طراحان دیجیتال گرافیک را برای رسانه های دیجیتال و چاپی مانند ایمیل، تبلیغات، انیمیشن ها، بازی های ویدئویی و برنامه های موبایلی برنامه ریزی و توسعه می دهند. یک طراح دیجیتال می تواند از فتوشاپ برای مفهوم سازی و ایجاد تصاویر برای مشتریان خود استفاده کند. آنها همچنین می توانند در ایجاد وب سایت هایی که به مهارت هایی مانند HTML، CSS و Javascript نیاز دارند، کمک کنند.

۲۰. مدیر خلاق

وظایف اصلی: یک مدیر خلاق برای مدیریت فرآیندهای خلاقانه برای کمپین های تبلیغاتی یک شرکت یا مشتری کار می کند. آنها می توانند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای مفهوم سازی طرح ها قبل از تولید استفاده کنند. مدیران خلاق همچنین می توانند از تخصص خلاقانه خود برای مربیگری و توسعه تیمی از کارمندان استفاده کنند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر خلاق بیاموزید

۲۱. طراح تجربه کاربری

وظایف اصلی: یک طراح تجربه کاربری برای تحقیق، آزمایش و ایجاد وب سایت هایی که برای کاربران بصری هستند، از نزدیک با یک طراح رابط کاربری کار می کند. آنها می توانند از فتوشاپ برای ایجاد تصاویری استفاده کنند که به کاربران در وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و نرم افزار کمک می کند. طراحان تجربه کاربری همچنین می‌توانند با مشتریان کار کنند تا طرح‌ها و رابط‌های دلخواه خود را بیابند.

مطالب مرتبط: درباره طراح تجربه کاربری بیاموزید

۲۲. توسعه دهنده فرانت اند

وظایف اصلی: توسعه دهندگان فرانت اند با در نظر گرفتن طراحی، تجربه کاربر، بهینه سازی موبایل و ساختار وب سایت، برای ایجاد وب سایت ها کار می کنند. آنها می توانند از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای ایجاد گرافیک و ماکت برای وب سایت خود استفاده کنند. یک توسعه دهنده فرانت اند باید درک عمیقی از بهینه سازی موتورهای جستجو، HTML، CSS، Javascript و jQuery داشته باشد و از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا یا پایتون استفاده کند.

مطالب مرتبط: در مورد توسعه دهندگان فرانت-اند بیاموزید

۲۳. مدیر طراحی

وظایف اصلی: یک مدیر طراحی بر فرآیند طراحی برای یک مشتری یا یک تجارت نظارت می کند و از تخصص آنها برای تصمیم گیری در مورد عناصر طراحی برای یک نشریه یا مشتری استفاده می کند. مدیران طراحی ممکن است از فتوشاپ برای تجسم ایده های طراحی خود، ایجاد تابلوهای ماکت یا ویژن و ایجاد گرافیک استفاده کنند. آنها همچنین می توانند تیمی از طراحان را مدیریت کنند و با بخش های بازاریابی و فروش در یک شرکت همکاری کنند.

بخوانید: یک مهارت جدید بیاموزید: چرا باید آدوب فتوشاپ یاد بگیرید

کارهای بیشتری در فتوشاپ باید در نظر بگیرید

در اینجا ۲۸ شغل دیگر با کامپوننت فتوشاپ را برای بررسی قرار داده ایم:

  1. مدیر شبکه های اجتماعی
  2. تولید کننده چند رسانه ای
  3. طراح آزاد
  4. طراح بصری
  5. دستیار روابط عمومی
  6. طراح خلاق
  7. ویرایشگر محتوای وب
  8. مدیر بازرگانی بصری
  9. متخصص رسانه های اجتماعی
  10. طراح ارائه
  11. نویسنده محتوای بازاریابی
  12. دستیار خلاق
  13. متخصص چند رسانه ای
  14. عکاس آزاد
  15. هماهنگ کننده تولید
  16. طراح موشن گرافیک
  17. متخصص محتوای دیجیتال
  18. توسعه دهنده نرم افزار
  19. سردبیر رسانه های اجتماعی
  20. متخصص ارتباطات
  21. هماهنگ کننده محتوای وب
  22. متخصص برند
  23. تولید کننده محتوای دیجیتال
  24. هنرمند موشن گرافیک
  25. هنرمند دو بعدی
  26. دستیار طراح
  27. مدیر محتوای دیجیتال
  28. تصویرگر چند رسانه ای

مرتبط: آشنایی با محیط کاری فتوشاپ – منوها – منوی PS و File

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

    1. سلام

      بله، اگه شما بتونی فتوشاپ رو به طور حرفه ای استفاده کنی، با اندکی تلاش، ایجاد ارتباط و تبلیغ می‌تونی در زمینه‌های مختلفی شامل طراحی گرافیک، تدوین تصویر و عکاسی حرفه‌ای، تولید محتوا، طراحی وب و موارد مشابه (که تعداد زیادیشون هم توی همین مقاله لیست شده‌اند) کار پیدا کنی. اما برای بازاریابی خودت و جلب مشتریای کار آزاد، مهارت های مرتبط با فتوشاپ رو تبدیل به یه نمونه کار قابل ارائه که و رزومه مناسبی بساز. همین‌طور، بسته به نیاز صنعت و بازار کار در منطقه‌تون، ممکنه نیاز به مهارت های زیادتری هم داشته باش مثل طراحی سه بعدی، تدوین ویدئو و مهارت های مرتبط با برنامه های گرافیکی دیگه.

    2. بعضی از راه‌هایی که می‌تونی کار با فتوشاپ رو در راستای یافتن شغل به کار ببری عبارت‌اند از:

       

      1. ساختن نمونه کارها: ساختن نمونه کارهایی که نشانگر مهارت و تواناییت در استفاده از فتوشاپه، می‌تونه بهت کمک کنه تا رزومه و نمونه کارهای خودت رو به کارفرمایان محتمل نمایش بدی. این نمونه کارها می‌تونند شامل انواع طرح‌های گرافیکی، وبسایت‌ها، ویرایش تصاویر و غیره باشند.
      2. تعامل با جامعه طراحان گرافیک: درگروه‌ها و انجمن‌های آنلاین طراحان گرافیک شرکت کن و نمونه کارهات رو به اشتراک بذار. این شبکه‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دریافت بازخورد مفید و برقراری ارتباط با افرادی که ممکنه بهت در یافتن فرصت شغلی کمک کنند بسیار مفید هستند.
      3. مراجعه به جاب‌استایت‌ها و سایت‌های استخدامی: در جاب‌استایت‌ها و سایت‌های استخدامی مرتبط با حوزه طراحی گرافیک جستجو کن. اغلب این سایت‌ها دارای بازه‌های جستجوی مرتبط با فتوشاپ، طراحی گرافیک و مهارت‌های دیگه‌ای هستند که می‌تونی با استفاده از اونها فرصت شغلی خودت رو پیدا کنی.
      4. راه‌اندازی وب‌سایت شخصی: اگه یه وب‌سایت شخصی داشته باشی و نمونه کارهای خودت رو درونش به نمایش بگذاری، می‌تونه به کارفرمایان نشون بده که مهارتت در فتوشاپ چقدر قابل توجه هست و چطور می‌تونی در خدمتشون باشی.
      5. پی وی کردن با توسعه دهندگان و طراحان شاغل: می‌تونی به صورت مستقیم با توسعه دهندگان و طراحان دیگه در صنعت تماس بگیری. یافتن فرصت شغلی از طریق ارتباط مستقیم می‌تونه مفید باشه و می‌تونه بهت ارتباطی رو با کارفرمایان محتمل برقرار کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *