نماد سایت ایوسی

شخصی سازی سطح بعدی: اتصال CRM به CMS

شخصی سازی صفحات محتوا

شخصی سازی صفحات محتوا

برای کسب‌وکارهای مدرن، هماهنگ‌سازی شخصی‌سازی سطح بعدی و سفرهای بی‌وقفه مشتری آسان‌تر از همیشه است. نکته کلیدی این است که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود را به سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) متصل کنید.

در این مقاله از ایوسی، دقیقاً چگونگی کارکرد این کار، آنچه صاحبان کسب‌وکار باید بدانند و چه نوع شخصی‌سازی می‌توانید در صورت اجرای این یکپارچگی به دست آورید، بررسی خواهیم کرد.

یک یادآوری سریع

قبل از اینکه جلوتر برویم، بیایید نگاهی گذرا به جزئیات و تفاوت‌های نرم‌افزار CRM و پلتفرم CMS بیندازیم.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM شما به یک کسب و کار اجازه می دهد تا همه مشتریان – از جمله سرنخ های بالقوه – را با ردیابی تعاملات آنها در وب سایت شما ردیابی کند. سپس می‌توانید از این داده‌ها برای ایجاد گزارش‌ها، تقسیم‌بندی مخاطبان، کشف روندها و کمک به تیم فروش خود برای پیگیری نتایج خود استفاده کنید.

برخی از ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM عبارتند از:

سیستم مدیریت محتوا (CMS)

CMS شما برای ساخت و مدیریت وب سایت شما استفاده می شود و به شما امکان می دهد محتوا را در همه کانال های مشتریان خود توزیع کنید.

برخی از ویژگی های کلیدی یک پلتفرم CRM عبارتند از:

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها هم نرم‌افزار CRM و هم یک پلتفرم CMS دارند، اینها همیشه یکپارچه نیستند. شما ممکن است یک پلتفرم CMS عالی داشته باشید، اما اگر نرم افزار CRM شما به همان اندازه کار نمی کند، در نتیجه کسب و کار بالقوه خود را از دست خواهید داد.

CRM و CMS: ترکیب نهایی

بنابراین، پاسخ این است که CRM و CMS خود را به یک راه حل قدرتمند متصل کنید که می تواند به ادغام نحوه پیگیری فعالیت مشتری با نحوه مدیریت وب سایت شما کمک کند. شما باید مطمئن شوید که این ابزارها می توانند به طور موثر با هم کار کنند تا بینش های بیشتری را ارائه دهند و فروش را به درستی هدایت کنند. پاسخ به دستیابی به این امر به انتخاب سیستم های مناسب باز می گردد.

CRM مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که بهترین نرم افزار CRM را انتخاب کردید، می توانید با بهبود ارتباط و شخصی سازی خود، از آن برای تقویت روابط با مشتری استفاده کنید. برخی از نرم افزارهای CRM با کارایی بالا به شما امکان می دهند به عملکردهایی مانند چت زنده، تقسیم بندی لیست ایمیل، گزارش خط لوله فروش و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. اکثر نرم افزارهای CRM می توانند تقریباً با هر پلتفرم CMS ادغام شوند، اما قبل از ثبت نام مطمئن شوید که درباره هزینه و عملکرد آن تحقیق کنید.

CMS مناسب را انتخاب کنید

همه پلتفرم های CMS نمی توانند نرم افزار CRM شما را با موفقیت یکپارچه کنند. بنابراین، اگر می خواهید این مسیر ثابت شده را طی کنید، انتخاب CM مناسب از همان ابتدا ضروری است. اگر CMS شما با CRM دلخواه شما ادغام نمی شود، از تغییر ارائه دهندگان نترسید. این ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما مزایا به زودی بر هر گونه نگرانی در مورد زمان یا هزینه ای که برای درست کردن این مرحله نیاز است، غلبه خواهد کرد. به طور کلی، یک CMS بدون هد، گزینه ارجح خواهد بود.

CMS بدون سر

اگر می‌پرسید CMS بدون هد چیست؟، این سیستمی است که به شما امکان می‌دهد تمام محتوای خود را در یک پایگاه داده پشتیبان ایجاد کنید، که سپس از طریق یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) تغذیه می‌شود و سپس محتوای شما را در هر پلتفرمی که دوست دارید توزیع می‌کند. – از برنامه های تلفن همراه و وب سایت شما تا CRM شما.

یکپارچه سازی CRM و CMS شما

برخی از برندها مانند HubSpot هر دو ابزار CRM و CMS را ارائه می دهند که می توانند به طور یکپارچه در یک پلتفرم ادغام شوند. اگر به دنبال گزینه ای قدرتمند و در عین حال ساده می گردید که به لطف سادگی، زمان بیشتری را برای تمرکز بر مواردی مانند بهینه سازی سفر مشتری و پرورش سرنخ های موجود در اختیار شما قرار دهد، می تواند راه حلی عالی باشد.

استفاده از یک CMS مانند وردپرس به آسانی نصب یک افزونه CRM است که می تواند داده های مورد نیاز شما را به طور یکپارچه جمع آوری کند. بسیاری از پلتفرم‌های CMS دیگر، از جمله Shopify، Joomla، و Wix، همگی نرم‌افزار، ماژول‌ها یا افزونه‌های CRM را ارائه می‌دهند که می‌توانند با CRM موجود شما یکپارچه شوند.

تصمیم به ادغام CRM و CMS به شما امکان می دهد بینش بیشتری نسبت به عادات مشتری خود داشته باشید، به شما کمک می کند محتوای شخصی تر ایجاد کنید، که در نهایت به شما امکان می دهد فروش را افزایش دهید و وفاداری به برند را افزایش دهید.

شخصی سازی سفر مشتری

ایجاد نقشه سفر مشتری یک ابزار ضروری برای تعریف هر نقطه تماس تعاملی است. این به شما کمک می کند نیازهای مشتری خود را در مراحل خاصی در طول سفر برآورده کنید – یا حتی شروع به پیش بینی کنید. انتخاب یک ترکیب قدرتمند CRM و CMS به شما امکان می دهد مواردی مانند نظرسنجی های تقسیم بندی، گزارش های نرخ تبدیل، و الگوهای فراخوان برای اقدام ایجاد کنید. ایجاد یک وب‌سایت واقعاً شخصی مانند این به شما کمک می‌کند تا تجربه مشتری را متناسب کنید. وقتی کسب‌وکارها داده‌های خود را به این روش شخصی‌سازی می‌کنند، ۶۳ درصد می‌گویند که در نتیجه نرخ تبدیل آنها افزایش می‌یابد.

CRM و CMS شما می توانند برای جمع آوری داده های رفتاری و اطلاعات ارائه شده توسط مشتریان در قالب تنظیمات مکان، آزمون ها یا نتایج نظرسنجی با هم کار کنند. از CMS خود برای ایجاد نظرسنجی استفاده کنید و سپس نتایج را به CRM خود وارد کنید تا مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و محتوای مناسب ارائه دهید. شخصی‌سازی مانند این به نقشه سفر مشتری که قبلاً ذکر کرده‌ایم متکی است تا به شما کمک کند سفرهای متفاوت و بسیار شخصی‌سازی‌شده را برای شخصیت‌های خریدار خاص ایجاد کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که شخصی سازی سطحی می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. شخصی‌سازی شکست می‌خورد، مانند ارسال ایمیل به نام مشتری اشتباه یا ارسال یک پیشنهاد هدفمند که مشخص می‌شود فردی واجد شرایط آن نیست، می‌تواند مشتریان را به جای الهام گرفتن، احساس ناامیدی کند.

استراتژی های هدف گذاری بازار

در حالی که برخی از خرده فروشان بزرگ (مانند IKEA) تمایل دارند از استراتژی های بازاریابی غیرمتمایز یا انبوه با موفقیت قابل توجهی استفاده کنند، اکثر مشاغل خرده فروشی متوجه می شوند که استراتژی های هدف گیری بازار متمایز یا متمرکز مؤثرتر هستند.

استفاده از یک نرم افزار قدرتمند CRM که به پلتفرم CMS شما مرتبط است، بهترین راه برای شناسایی مخاطبان هدف جداگانه شماست. هنگامی که آن مرحله را کامل کردید، می توانید استراتژی های هدف گیری فردی را برای هر بازار ایجاد کنید. استراتژی‌های بازاریابی مانند بازاریابی خرد، شخصی‌سازی را حتی فراتر می‌برد و به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌هایی را توسعه دهید که نه تنها برای یک بخش از مخاطبان خود، بلکه برای یک کاربر منفرد طراحی شوند.

زوج قدرت نهایی

زمان آن رسیده است که به پلتفرم CMS و ابزارهای CRM خود به عنوان موجودیت های جداگانه فکر نکنید. هنگام انتخاب نرم‌افزار و پلتفرم‌هایی که برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، می‌توانید احساس سختی کنید، اما صرف زمان برای انجام صحیح این مرحله می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

ادغام نحوه ایجاد یک تجربه برای مشتریان خود از طریق CMS و نحوه ردیابی تجربیات آنها با CRM، حس تجاری بسیار خوبی دارد. از داده هایی که جمع آوری کرده اید برای ایجاد محتوای مناسب استفاده کنید، مخاطبان خود را بهتر درک کنید و در نتیجه کسب و کار خرده فروشی خود را متحول کنید.

خروج از نسخه موبایل