بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT شخصی

الگوی آنلاین تحلیل SWOT_ تجزیه و تحلیل SWOT شخصی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT بررسی وضعیت شما (یا سازمان شما) با نگاه کردن به نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. سالهاست که توسط کسب‌وکارها به‌عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی استراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به شما کمک می‌کند همه جانبه را از سازمان‌ها به شما ببخشند.

با این حال، تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل SWOT به همان اندازه در سطح شخصی به عنوان راهی برای شناسایی زمینه های توسعه و به عنوان بخشی از بحث های شغلی مفید است. فرمت ساده و کاربردی آن به این معنی است که می توان آن را به راحتی و بدون پشتیبانی استفاده کرد.

خلاصه ای سریع از تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT


روش تجزیه و تحلیل SWOT برای بررسی وضعیت شما با شناسایی موارد زیر است:

  • نقاط قوت ، یا آن مناطقی که در آنها نسبت به دیگران مزیت دارند، یا برخی منابع خاص به فرد برای بهره برداری.
  • نقاط ، مناطقی که ممکن است شما یا سازمان‌های ضعیف‌تر از دیگران باشند، ممکن است متوجه شوید که دیگران می‌توانند بهتر از شما انجام دهند.
  • فرصت ها یا فرصت هایی که می توانید از آنها برای کمک به دستیابی به اهداف و جاه طلبی های خود استفاده کنید. و
  • خطرها یا چیزهایی که ممکن است شما یا سازمانتان را از کسب سود یا دستیابی به اهداف باز می کند.

تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT شخصی

تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT شخصی بسیار شبیه به تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل برای تجارت است، با این تفاوت که شما بر روی خود و تمرکز خود را می توانید انجام دهید.

صفحه ما در تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT توضیح می دهد که یکی از این تحلیل و تحلیل SWOT است که بسیار برجسته است. بنابراین می توانید در شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

با این ،تجزیه و تحلیل و تحلیل و تحلیل SWOT شخصی ممکن است مفیدتر باشد. این به این دلیل است که همه ما هدف بسیار متنوعی داریم. مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که ممکن است به ما در رسیدن به یک هدف کمک کنند، ممکن است در زمینه دیگری نامربوط یا حتی یک نقطه ضعف باشند. یک تهدید در زمینه می تواند در یک زمینه خاص بی باشد.

فرآیند SWOT

۱. هدفی را که می توان به آن مشخص کرد

مهم است که تا حد امکان خاص باشید. در مورد زمان بندی، یعنی زمانی که می خواهید به هدف خود برسید، و همچنین چگونه می دانید که به آن دست یافته اید (معیارهای موفقیت شما) شفاف باشید.

اگر هنوز هیچ هدفی را شناسایی نکرده اید، ممکن است خواندن صفحه ما در تنظیم اهداف شخصی برای شما مفید باشد.

به طور خاص در مورد آن هدف فکر کنید:

۲. نقاط قوت شخصی که به شما در دستیابی به آن کمک می کند و نقاط ضعفی که می تواند مانع شما شود را شناسایی کنید.

در نظر گرفتن دانش، مهارت، تجربه، منابع و پشتیبانی که در دسترس دارید، اغلب مفید است. اگر این عناوین را جداگانه فهرست کنید، به یاد خواهید داشت که همه آنها را در نظر بگیرید.

این حوزه ها عموماً داخلی هستند ، یعنی به شخص شما و منابع و مهارت هایی که در دسترس شما هستند مربوط می شوند. بنابراین، آنها چیزهایی هستند که به طور کلی تحت کنترل شما هستند.

نکته برتر! شروع به تحلیل خود


اگر این روند برای شما امکان پذیر است، می توانید از خود ارزیابی مهارت های بین فردی استفاده کنید تا از نقاط قوت و ضعف شما استفاده کنید. این ممکن است نقطه شروع مفید برای تفکر بیشتر باشد.

۳. هر فرصت شخصی که می تواند شما را قادر به دستیابی به هدف کند و همچنین زمانی که به آن برسد می توانید از آنها استفاده کنید.

فرصت ها معمولاً بیرونی هستند و به محیط و اطرافیان شما مربوط می شوند تا خودتان. آنها شامل مواردی مانند:

  • ترفیعات و مشوق های مالی؛ و
  • رویدادهایی که احتمالاً در محل کار یا از خانه اتفاق می‌افتند، مانند شخصی که به مرخصی زایمان یا تعطیلات می‌رود، ممکن است به این معنی باشد که شما فرصتی برای انجام کار داشته باشید.

در شناسایی فرصت هایی که ممکن است در نتیجه دستیابی به هدف شما باز شود، هم فرصت کوتاه مدت و هم بلندمدت را در نظر بگیرید.

۴. هر گونه تهدید را شناسایی کنید

اینها چیزها و رویدادهای بیرونی هستند که شما را نگران می کند یا ممکن است اتفاق بیفتد و شما را از دستیابی به اهداف یا استفاده از مزایای آن باز دارد.

۵. مرور و اولویت بندی کنید

در نهایت، مثل همیشه در مورد فعالیت های توسعه و هر چیزی که شبیه به تفکر استراتژیک است، ایده خوبی است که تحلیل خود را مرور کنید. از خودت بپرس:

  • آیا این من قابل تشخیص است؟
  • چیزی هست که فراموش کنم؟

و در نهایت:

  • کدام حوزه در هر چهار مقوله در تجزیه و تحلیل و تحلیل بیشتر است؟

سعی کنید یک یا بیشتر از هر یک از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و عواملی که فکر می کنید در دستیابی به هدف (یا دسترسی به شما از رسیدن به آن) مهم هستند. این منطقه برای اقدام خواهد بود.

به یک دوست تلفن بزنم؟


تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT شخصی می تواند به تنهایی انجام شود.

با این حال، شایان ذکر می‌کند که تحلیل SWOT کسب و کار قوی‌تر است که از سازمان‌ها، مانند تحقیقات بازار مستقل، یا دیدگاه‌های مشتریان استفاده می‌کنند.

به همین منظور، اگر از نظرات دیگران استفاده کنید، یک تحلیل SWOT احتمالاً قدرتمندتر خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر در محل کار، یا در دانشکده یا دانشگاه بخشی از گروهی که هستید، می توانید تصمیم بگیرید که این روش را به نوبه خود طی کنید. حتی می‌اهد، برای حمایت از تحلیل، شواهدی از همکاران جمع آوری کنید.

اگر شما این کار را انجام دهید، ممکن است دوستان و همکاران خود را در مورد نقاط قوت و ضعف خود بپرسید یا از آنها بخواهید که در مورد اولین تحلیل پیش نویس شما نظر دهند و موارد دیگری را پیشنهاد کنند.

سخن نهایی …

مانند هر فرآیند توسعه شخصی، تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT چیزی نیست که بخواهید هر روز انجام دهید. اما اگر متوجه می‌شوید که یک مشکل خاص بسیار غیرقابل حل است، یا واقعاً در تلاش هستید که از کجا با یک هدف شروع کنید، ممکن است راه مفیدی برای نظم به تفکر شما باشد و دیدگاه متفاوتی در مورد شما وجود داشته باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *