بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فرصت های بازاریابی: تعریف و نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها

مشاغل بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها از تکنیک های بازاریابی برای تولید سرنخ و افزایش فروش کالا یا خدمات خود استفاده می کنند. این تکنیک ها زمانی موفق تر هستند که شرکت ها برای اولین بار فرصت های بازاریابی را شناسایی کنند. بررسی جنبه های مختلف بازار به کسب و کارها اجازه می دهد تا خواسته ها و نیازهای مشتریان را برآورده کنند.

در این مقاله از ایوسی، یاد می‌گیریم که فرصت‌های بازاریابی را درک کنیم، از جمله فرصت‌هایی که در بازاریابی کالاها و خدمات باید در نظر گرفته شوند و نکاتی برای استفاده از آنها به نفع خود.

مطالب مرتبط: ۱۲ نکته بازاریابی برای کمپین بازاریابی شما

فرصت های بازاریابی چیست؟

فرصت‌های بازاریابی، فرصت‌هایی برای یک شرکت برای فروش چیزی به نوع خاصی از مشتری هستند. این مشتریان یا سرنخ های بالقوه به محصول یا خدماتی نیاز دارند که شرکت بتواند ارائه دهد. تیم های فروش و بازاریابی در مورد روندهای بازار تحقیق می کنند تا مشخص کنند چه نوع مشتریانی می توانند از محصولات یا خدمات موجود بهره مند شوند و سپس به آن جمعیت شناسی می فروشند. آنها همچنین از این اطلاعات برای ایجاد اقلام، تجربیات و معاملات جدید برای جلب توجه بیشتر به کسب و کار خود و ایجاد فروش استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: نحوه شناسایی فرصت های پرفروش (با نکات)

۵ فرصت بازاریابی که باید در نظر بگیرید

در حالی که محصولات مختلفی برای خرید در بازار وجود دارد، اکثر تیم های بازاریابی از چند تکنیک اساسی برای یافتن راه های جایگزین برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. در اینجا پنج راه مورد استفاده برای جستجوی فرصت های بازاریابی وجود دارد:

۱. مخاطب

اولین جنبه ای که بسیاری از شرکت ها برای تعیین نحوه بازاریابی محصولات و خدمات خود در نظر می گیرند، بررسی مخاطبان خود است. در اینجا، مخاطب به سرنخ های بالقوه ای اشاره می کند که ممکن است پس از دیدن یک تبلیغ یا نمایش، خرید را انتخاب کنند. بازاریابان ابتدا با تجزیه و تحلیل ویژگی های مشتریان فعلی خود یا مشتریان شرکت های مشابه با مخاطبان خود آشنا می شوند. اگر افراد زیادی وجود داشته باشند که خصوصیاتی مانند سن، جنسیت یا موقعیت مکانی مشترک دارند، بازاریاب ها می دانند که این افراد به احتمال زیاد محصولات و خدمات شرکت را خریداری می کنند. بازاریابان این افراد را برای تبلیغات هدف قرار می دهند.

به عنوان مثال، یک برند پوشک کاملاً طبیعی ممکن است متوجه شود که بیشتر مشتریان آنها والدین جوان هستند، بنابراین بیشتر از والدین مسن‌تر برای آن گروه سنی بازاریابی می‌کنند. هدف قرار دادن افرادی که محصولات و خدمات را می خواهند یا نیاز دارند، از فرصت بازاریابی استفاده می کند.

۲. کانال های بازاریابی

راه دیگر برای یافتن فرصت‌هایی برای افزایش فروش، درک این است که مخاطب به کدام کانال‌های بازاریابی بهترین واکنش را نشان می‌دهد. کانال های بازاریابی روش های مختلفی هستند که شرکت ها برای افزایش دیده شدن پیشنهادات خود از آنها استفاده می کنند. این موارد معمولاً شامل انواع راه‌های ترافیک آنلاین پولی مانند تبلیغات در طرف رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و نمایش‌های فیزیکی مانند بیلبوردها می‌شوند، اما می‌توانند به ترافیک ارگانیک از SEO یا ارجاع مشتری نیز اشاره کنند. برای فروشگاه های آنلاین، شرکت ها می توانند به راحتی ردیابی کنند که مشتری لینک سایت خود را در کجا پیدا کرده است و بازاریابان می توانند از این اطلاعات برای شناسایی تبلیغات و کانال های بازاریابی استفاده کنند.

زمانی که بازاریابان بدانند کدام کانال های بازاریابی بیشترین مشتری را به همراه دارند، بیشتر از آن کانال ها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بیشتر خریداران خود را از تبلیغات موتور جستجو دریافت کند، تیم بازاریابی به پرداخت هزینه و ایجاد تبلیغات جذاب موتور جستجو ادامه خواهد داد. اغلب، مخاطب بر استفاده از کانال بازاریابی نیز تأثیر می گذارد.

۳. رقبا

شرکت‌ها می‌توانند به دنبال فرصت‌هایی برای بازاریابی به روش‌های مشابه یا کاملاً متفاوت به رقبای خود باشند. برای کسب و کارهای جدید، شاید ایده خوبی باشد که از تکنیک های بازاریابی سایر شرکت ها با محصولات مرتبط پیروی کنید، اما فرصت واقعی بازاریابی این است که ببینید رقبا چه چیزی را ارائه نمی دهند و خودتان آن را ارائه دهید.

این روش در بازارهای شلوغ که عرضه کالا یا خدمات زیادی در دسترس است مفید است. یک شرکت می تواند آنچه را که رقبایش به مشتریان ارائه می دهد بررسی کند و از آن اطلاعات برای ارائه چیزهای اضافی استفاده کند. این می تواند یک محصول کاملا جدید، یک محصول مکمل یا یک قیمت پایین تر باشد. یک مثال می تواند بازاری باشد که در آن بسیاری از فروشگاه ها کوکی می فروشند. یکی از فروشگاه های کوکی ممکن است با هر خرید یک لیوان شیر ارائه دهد که مشتریان بیشتری نسبت به فروشگاه هایی که فقط کوکی می فروشند به ارمغان می آورد.

۴. تقاضا

تقاضای محصول بسیاری از تصمیمات بازاریابی را کنترل می کند. افزایش تقاضا به این معنی است که مشتریان محصول را می خواهند، بنابراین توجه به گروه های خاصی از مردم که با یک شرکت شناسایی می شوند، راه خوبی برای فروش بیشتر است. به عنوان مثال، اگر صندل ها در فصل بهار تقاضای زیادی داشته باشند، یک شرکت کفش ممکن است صندل های ضدآب را اگر نزدیک ساحل باشد یا صندل های پیاده روی اگر در یک منطقه کوهستانی باشد، بفروشد. این به فروشگاه کمک می کند تا خریدارانی را که خواهان یک محصول خاص هستند، بیاورد و بازار محلی را برای انجام این کار هدف قرار می دهد.

وقتی تقاضا برای یک کالا یا خدمات کم است، شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای ارائه تخفیف در طیف وسیع‌تری از اقلام استفاده کنند، مانند فروش کفش‌های تابستانی در زمستان، که ممکن است منجر به فروش و وفاداری به برند از سوی افرادی شود که نمی‌خواهند. بهای کامل را بپردازد علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند سایر اقلام موجودی خود را که تقاضای کاهشی ندارند، به بازار عرضه کنند، یا می‌توانند اقلام موجود را تغییر داده و آنها را به عنوان نسخه‌های ارتقا یافته به بازار عرضه کنند.

مطالب مرتبط: عرضه و تقاضا: تعریف و نحوه کار

۵. رشد، ثبات و کاهش بازار

بازارها دوره هایی از رشد، افول و ثبات را پشت سر می گذارند که بر روش هایی که شرکت ها برای بازاریابی کالاها و خدمات خود انتخاب می کنند تأثیر می گذارد. هر یک از این دوره ها پتانسیل ایجاد فرصت های بازار را با استفاده از بسیاری از روش های بازاریابی مورد بحث در اینجا دارد. در طول رشد بازار، بسیاری از شرکت ها محصولات مشابه یا مرتبط را می فروشند. شرکت ها می توانند از رشد به عنوان فرصتی برای ایجاد اولویت برند استفاده کنند. این فرصتی است برای شرکت‌ها تا برند خود را به عنوان برندی که خریداران حتی پس از پایان مرحله رشد برای خرید انتخاب می‌کنند، تثبیت کنند.

وقتی بازار باثبات است، برندهای زیادی وجود دارند که مشتریان می توانند محصولی را از بین آنها انتخاب کنند. تیم های بازاریابی می توانند از این ثبات برای تقویت بازاریابی هدفمند، مانند تبلیغات مبتنی بر مخاطب، استفاده کنند و سعی کنند به افرادی که معمولاً از مارک های دیگر خرید می کنند، بفروشند. یک تیم بازاریابی ممکن است رقبای خود را بررسی کند تا مشخص کند چگونه خود را در بازار منحصر به فرد جلوه دهند.

در نهایت، زمانی که یک بازار در حال افول است، شرکت ها می توانند از این فرصت به عنوان فرصتی برای ارتقای پیشنهادات خود یا چرخش به سمت یک محصول جدید استفاده کنند. با استفاده از داده های فروش و بازاریابی خود، می توانند آنچه را که مشتریان ممکن است از یک محصول جدید بخواهند پیش بینی کنند و روندهای بعدی را زودتر شروع کنند.

مطالب مرتبط: ۲۲ نمونه از استراتژی های رشد

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

نکاتی برای استفاده از فرصت های بازاریابی

شناخت و استفاده موثر از فرصت های بازاریابی نیاز به تمرین دارد، اما در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

  • هدایا و مسابقاتی را برای ایجاد سرنخ برگزار کنید

  • تجزیه و تحلیل آنلاین را به طور منظم بررسی کنید

  • انواع مختلفی از تبلیغات و کانال های بازاریابی را آزمایش کنید

  • مخاطب هدف خود را بشناسید

  • محتوای بازاریابی قدیمی را که نتایجی را به همراه داشته است، تغییر کاربری دهید

  • با تیم بازاریابی خود همکاری کنید

  • بازار را رصد کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *