بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۴ مرحله برای تعیین اهداف رهبری در محل کار (با مثال)

تعیین هدف هوشمند هدف کسب و کار - مفهوم دستیابی به موفقیت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد و تعیین اهداف رهبری، موفقیت رهبران و تیم های آنها را تضمین می کند. برای مؤثر بودن اهداف رهبری، آنها باید استانداردهای تعیین شده توسط معیارهای SMART را برآورده کنند، به این معنی که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. امکان ویرایش حتی یک هدف مبهم برای برآورده کردن معیارهای هدف SMART وجود دارد. در این مقاله، اهداف رهبری چیست، توضیح می‌دهیم که چرا آنها مهم هستند، مراحل تعیین اهداف رهبری را فهرست می‌کنیم و نمونه‌هایی از اهداف مؤثر ارائه می‌کنیم.

اهداف رهبری چیست؟

اهداف رهبری اهدافی هستند که:

  • برای بهبود مهارت ها، توانایی ها و اثربخشی کلی تعیین می شوند.
  • اهداف سازماندهی را بیان می کنند.
  • و به رهبران جهت می دهند.
  • و آنها را با تیم خود به سمت موفقیت هدایت می کنند.

چرا اهداف رهبری مهم هستند؟

اهداف مهم هستند زیرا رهبران را متمرکز نگه می دارند. در کنار وظایف منظم مانند پاسخ دادن به ایمیل ها، شرکت در جلسات و نوشتن گزارش، اهداف تضمین می کند که جنبه های خاصی از رهبری در تمام طول روز یا پروژه در اولویت باقی بماند. اهداف رهبری نیز نمونه هایی برای بقیه سازمان است. رهبر عالی بودن و رسیدن به اهدافتان، معنای یک کارمند استثنایی بودن را نشان می‌دهد و به تیم شما الگویی برای تقلید می‌دهد. علاوه بر این، اهداف رهبری:

  • مشارکت کارکنان را از طریق تعیین اهدافی که با وظایف آنها همخوانی دارد، افزایش دهید
  • تضمین می کند که هم رهبران و هم تیم ها با رسیدن به اهداف خود و احساس موفقیت پیشرفت می کنند.
  • ایجاد و ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف و تشویق تیم ها برای رسیدن به آنها

مطالب مرتبط: ۲۰ ویژگی یک رهبر بزرگ (با نکات)

نحوه تعیین اهداف رهبری

مراحل زیر چگونگی تعیین مؤثرترین اهداف رهبری را برای تیم خود شرح می دهد:

  1. اهداف خود را مشخص کنید.
  2. اهداف خود را با سیستم SMART تجزیه و تحلیل کنید.
  3. تعیین اهداف اولویت دار
  4. اهداف خود را به تیم اعلام کنید.

۱. اهداف خود را تعیین کنید

فهرستی از تمام ایده‌هایی که برای اهدافی که دارید یا می‌خواهید در یک بازه زمانی مشخص به آنها برسید، ایجاد کنید. به عنوان مثال، اهداف ممکن است فقط مربوط به یک پروژه باشد، یا می توانید آنها را برای ماه، سه ماهه یا سال تعیین کنید. در نظر بگیرید که از اعضای تیم نظر خود را در مورد آنچه که می خواهند برای آن تعیین کنند، بپرسید. دقیق باشید و یک لیست گسترده ایجاد کنید.

۲. اهداف خود را با سیستم SMART تجزیه و تحلیل کنید

اهداف SMART آن دسته از اهدافی هستند که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. فهرست گزینه‌های هدف خود را بررسی کنید و به دنبال آن‌هایی باشید که دقیقاً هدف را مشخص می‌کنند، نتایجی دارند که متمایز و قابل اندازه‌گیری هستند، با ابزارهای فعلی قابل دستیابی هستند، مرتبط با پروژه‌های فعلی و در زمان مشخصی تکمیل می‌شوند. فقط با اهدافی که از سیستم SMART عبور می کنند به جلو حرکت کنید و بقیه را حذف کنید. در صورت لزوم، ویرایش‌های کوچکی را در مواردی که می‌خواهید در آن‌ها نگه دارید انجام دهید تا با اهداف SMART هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید: اهداف هوشمند یا SMART: تعریف و مثال

۳. تعیین اهداف اولویت دار

هنگامی که فهرست کوچکتری از اهداف تهیه کردید، مشخص کنید که کدام یک از اهداف دیگر مهمتر هستند. نظر هر یک از اعضای تیم را در نظر بگیرید، زیرا آنها اغلب بینش خوبی در مورد عملکردها یا نقش های تیم خاص ارائه می دهند که به تعیین اولویت کمک می کند. فهرست خود را دوباره مرتب کنید، با بالاترین اولویت شروع کنید. مطمئن شوید که بالاترین اولویت شما هدفی است که باید یا باید زودتر آن را انجام دهید یا بدانید که بیشترین تأثیر را بر تیم دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه وظایف را در محل کار اولویت بندی کنیم

۴. اهداف خود را به تیم اعلام کنید

با فهرست کوتاهی از اهداف SMART اولویت بندی شده، مرحله نهایی این است که آنها را با مراحل نحوه اجرای این اهداف جدید به تیم خود اعلام کنید. زمانی را برنامه ریزی کنید که در آن بتوانید به صورت جمعی با تیم خود ملاقات کنید، اهداف خود را اعلام کنید و به سوالات یا نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند رسیدگی کنید. با ارائه راهنمایی در مورد برخی از موارد با اولویت بالاتر، به تیم خود کمک کنید تا شروع به کار کنند.

نمونه هایی از اهداف رهبری

در اینجا چندین مثال از اهداف رایج رهبری آورده شده است که به شما کمک می کند تا اهداف خود را ایده بگیرید:

  • قبل از پایان سه ماهه دوم، بهره وری تیم را ۲۰ درصد افزایش دهید
  • بهبود نرخ نگهداری تا پایان سال
  • افزایش ۳۵ درصدی سود تا ۱۵ آذر
  • در عرض پنج سال سه شعبه دیگر باز کنید

قبل از پایان سه ماهه دوم، بهره وری تیم را ۲۰ درصد افزایش دهید

این هدف هدف خاصی را برای افزایش بهره وری تعیین می کند. با نرخ ۲۰% اندازه گیری می شود که اغلب از طریق تحویل تکالیف یا پروژه های دیگر نظارت می شود. اعضای تیم فقط باید بهره وری را به میزان کمی افزایش دهند و آن را به یک هدف دست یافتنی تبدیل کنند. از آنجایی که شرکت‌ها معمولاً بهره‌وری تیم را از طریق سررسیدهای کاری یا تحویل کار اندازه‌گیری می‌کنند، هدف با کار فعلی مرتبط است. هدف شامل یک تاریخ سررسید نیز می شود که پایان سه ماهه دوم را مشخص می کند. این یک ماهیت محدود به زمان را به هدف اضافه می کند و آن را به یک هدف هوشمندانه کامل تبدیل می کند.

بهبود نرخ نگهداری تا پایان سال

حتی بدون یک عدد یا درصد مشخص، این هدف به اندازه کافی مشخص است که معیارهای SMART را برآورده کند. این شرکت هدف را با مقایسه نرخ نگهداری سال قبل با نرخ فعلی اندازه گیری می کند. بهبود نرخ نگهداری در عرض یک سال هم قابل دستیابی و هم محدود به زمان است. زمان کافی برای هر تغییری است که تأثیر بگذارد و تاریخ تکمیل مشخصی را تعیین کند. وجود کارکنان در محل برای دستیابی به این اهداف باعث می شود که میزان نگهداری نیز مرتبط باشد.

افزایش ۳۵ درصدی سود تا ۱۵ آذر

در مورد اهداف SMART، این هدف ماهیت خاصی دارد زیرا سودهای افزایش یافته را مشخص می کند. همچنین درصد قابل اندازه گیری را برای رسیدن به هدف و دستیابی به آن اضافه می کند. افزایش سود برای هر کسب و کاری در هر صنعتی مرتبط است، زیرا این امر به نتیجه نهایی و بقای کلی شرکت مربوط می شود. هدف، تاریخ سررسید هدفی را ۱۵ آذر تعیین می کند، آن را محدود به زمان می کند و یک تاریخ تکمیل مشخص را اضافه می کند.

در عرض پنج سال سه شعبه دیگر باز کنید

این هدف مشخص است و سه گشایش شعبه اضافی را تعیین می کند. مقدار سه آن را قابل اندازه‌گیری می‌کند و با زمان معین پنج سال، هم قابل دستیابی است و هم محدود به زمان. بیشتر کسب و کارها با هدف شکوفایی و رشد کار می کنند. برای برخی از مشاغل، این بدان معنی است که آنها می خواهند خدمات خود را با باز کردن مکان های بیشتر گسترش دهند. بسته به اینکه کسب و کار چقدر سرمایه دارد، سه مکان در پنج سال یک هدف قابل دستیابی است.

نمونه های دیگر هدف عبارتند از:

  • مهارت های ارتباطی تیم را تا پایان سال بهبود بخشید
  • مجموعه ای از پنج ابتکار کوچینگ را تا ۱۰ دی ایجاد و اجرا کنید
  • حفظ مشتری را تا پایان سه ماهه سوم ۱۰٪ بهبود دهید
  • کاهش ۵ درصدی گردش مالی کارکنان در دو سال
  • تلاش های همکاری را از طریق پنج جلسه در شش ماه آینده افزایش دهید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *