بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک بازار هدف را شناسایی کنیم

چگونه بازار هدف خود را شناسایی کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارهایی که می توانند بازار هدف خود را شناسایی کنند، درک بهتری از نحوه ایجاد کمپین های فروش و بازاریابی موثر دارند. شناسایی بازار هدف با استفاده از استراتژی هایی مانند تعریف مخاطبان و ردیابی داده ها مهم ترین گام برای اجرای کمپین های بازاریابی موفق است. یادگیری استراتژی برای شناسایی بازار هدف می تواند این فرآیند را آسان تر کند. در این مقاله از ایوسی، به اهمیت بازار هدف و چگونگی شناسایی بازار هدف می پردازیم.

بازار هدف چیست؟

بازار هدف گروه منحصر به فردی از افراد یا مشاغل است که علایق و ویژگی های مشترک دارند. یک شرکت تلاش می کند تا محصول یا خدمات خود را به بازار هدف خود بفروشد. قبل از فروش محصول یا خدمات، یک کسب و کار باید ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کند. یک کسب و کار می تواند از روش ها و استراتژی های مختلفی برای شناسایی بازار هدف خود مانند پروفایل، مصاحبه و ردیابی داده ها استفاده کند.

مطالب مرتبط:  ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

چرا شناسایی بازار هدف مهم است؟

شناسایی یک بازار هدف مهم است زیرا یک کسب و کار موفق تر خواهد بود اگر بفهمد چه کسی می خواهد محصول یا خدمات خود را بخرد. یک بازار هدف به عنوان یک بازار ایده آل شروع می شود که تیم های فروش و بازاریابی با استفاده از یک فرآیند خاص آن را اصلاح می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت فرآیند خود را با تعیین بازار ایده آلی که می خواهد هدف قرار دهد آغاز می کند. بازاریابی محصولات یا خدمات به بازار ایده آل خود می تواند موفقیت آمیز باشد، اما بازاریابی آنها می تواند با شناسایی بازار هدف واقعی خود از طریق فرآیندهایی مانند ردیابی داده، موفقیت بیشتری ایجاد کند.

مطالب مرتبط:  درباره مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

چگونه بازار هدف خود را شناسایی کنیم

در اینجا مراحل کلیدی برای شناسایی بازار هدف شما آمده است:

  1. پیشنهاد خود را مشخص کنید
  2. مخاطب ایده آل خود را مشخص کنید.
  3. مشتری ایده آل خود را مشخص کنید.
  4. انجام مصاحبه
  5. ردیابی داده ها

۱. پیشنهاد خود را تعریف کنید

اولین قدم برای شناسایی بازار هدف، تعریف پیشنهاد شما است. دانستن آنچه ارائه می کنید بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد از پیشنهاد تعریف شده خود برای تعیین مخاطب ایده آل خود استفاده کنید. برای تعریف آسان پیشنهاد خود، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید سعی کنید به آنها پاسخ دهید:

  • پیشنهاد اولیه شما چیست؟  تعریف پیشنهاد اولیه به شما کمک می کند ارزشی را که می تواند به بازار ایده آل شما ارائه دهد را درک کنید. دانستن همه چیز در مورد پیشنهاد خود به شما این امکان را می دهد که در مورد اینکه چه کسی آن را می خواهد فکر کنید.
  • چه مشکلی را حل می کند؟  وقتی از خود می‌پرسید که چه مشکلی را حل می‌کند، ارزش ارائه محصول خود را می‌بینید. ایجاد پیشنهادی که راه حلی برای یک مشکل ارائه می دهد، آن را با ارزش تر و راحت تر به بازار عرضه می کند.
  • چرا بهتر از رقابت است؟  آخرین سوالی که برای تعریف پیشنهاد خود باید بپرسید این است که چرا فکر می کنید محصول یا خدمات شما بهتر از رقبای شماست. شما می توانید پیشنهاد خود را درک کنید و تشخیص دهید که چه مشکلی را حل می کند، اما اینکه بتوانید به طور واقعی پاسخ دهید چرا بهتر از رقیب است، ارزش پیشنهادی به شما می دهد که بازاریابی آن را آسان تر می کند.

۲. مخاطب ایده آل خود را تعریف کنید

تعریف مخاطب ایده آل به شما این امکان را می دهد که به این فکر کنید که فکر می کنید بازار هدف شما چه کسی است. بدون استفاده از داده‌های مبتنی بر نتایج، بازار هدف خود را بر اساس آنچه می‌خواهید قرار دهید، قرار می‌دهید. از این پنج سوال W برای کمک به تعریف مخاطب ایده آل خود استفاده کنید.

  • چه کسی:  به نظر شما چه کسی از پیشنهاد شما لذت خواهد برد؟ چه کسی می خواهید محصول خود را بخرید؟
  • چه:  اکنون چه محصولاتی می خرند؟ آنها قبلاً به چه پیشنهادهایی علاقه مند هستند؟ چه چیزهایی را دوست دارند؟ سرگرمی های آنها چیست؟ هر روز چه می کنند؟
  • چه زمانی:  چه زمانی از محصول شما استفاده خواهند کرد؟ چه زمانی و چند بار آنها محصولاتی مانند شما را خریداری می کنند؟
  • کجا:  کجا زندگی می کنند؟ کجا از محصول شما استفاده خواهند کرد؟ آنها در حال حاضر در کجا از محصولات مشابه استفاده می کنند؟ کجا آنها را پیدا خواهید کرد؟
  • چرا:  چرا آنها پیشنهاد شما را می خواهند؟ چرا آنها محصول شما را خواهند خرید؟ چرا پیشنهاد شما بهتر از پیشنهادات فعلی است؟

۳. مشخصات مشتری ایده آل خود را مشخص کنید

مشخصات مشتری ایده آل شما شبیه به تعریف مخاطب ایده آل شما است. این امر مستلزم این است که در نظر بگیرید چه کسی مشتری عالی برای خرید محصول یا خدمات شما است. هدف قرار دادن بازار با محدود کردن مخاطبان شما تا زمانی که گروه کوچک تری از افراد داشته باشید اتفاق می افتد. ممکن است بازار هدف خود را در یک گروه اصلاح کنید یا آن را به چند دسته برای محصولات مختلف تقسیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، بازار خود را با تعیین مشخصات مشتری ایده آل خود با استفاده از این چهار نوع تقسیم بندی بازار در نظر بگیرید:

  • جمعیت شناسی:  از تقسیم بندی جمعیتی برای نمایه سازی مشتری ایده آل خود بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، درآمد، وضعیت تاهل و تحصیلات استفاده کنید. بازاریابی برای مردان متاهل ۵۰ ساله با مدرک لیسانس که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند با بازاریابی برای زنان مجرد ۲۹ ساله با مدرک دکترا که ۵۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند متفاوت است. هر یک از این پروفایل ها بازار جمعیتی مخصوص به خود است.
  • روانشناختی :  از تقسیم بندی روانشناختی برای پروفایل مشتری ایده آل خود بر اساس عواملی مانند شخصیت، علایق، نگرش ها، سبک زندگی، باورها و ارزش ها استفاده کنید. از خود بپرسید مشتری ایده آل شما چه سبک زندگی دارد، دوست دارد در اوقات فراغت خود چه کاری انجام دهد، چه شخصیتی دارد و چه نگرش نسبت به زندگی دارد.
  • رفتاری:  از تقسیم بندی رفتاری برای نمایه سازی مشتری ایده آل خود بر اساس عواملی مانند عادات خرج کردن و تعاملات برند استفاده کنید. با استفاده از مثال جمعیت شناختی قبلی، یک زن مجرد ۲۹ ساله با مدرک دکترا که ۵۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد، ممکن است همچنان بیشتر از یک مرد متاهل ۵۰ ساله با مدرک لیسانس که ۱۰۰،۰۰۰ دلار درآمد دارد، هزینه کند اگر محصولات شما برای او اهمیت بیشتری داشته باشد. . برندهای رقبای خود و نوع افرادی که با آنها در تعامل هستند را در نظر بگیرید تا درک بهتری از رفتار آنها داشته باشید.
  • جغرافیایی:  از تقسیم بندی جغرافیایی برای پروفایل مشتری ایده آل خود بر اساس عواملی مانند کشور، منطقه، شهر و محله استفاده کنید. برخی از مشاغل جهانی هستند در حالی که برخی دیگر محلی در شهر خود هستند. اینکه بتوانید تلاش‌های بازاریابی خود را با استفاده از تقسیم‌بندی جغرافیایی هدف قرار دهید، به مشتریان و مشتریانی که بر اساس پیشنهاد منحصر به فرد شما بیشترین اهمیت را دارند، به پیشنهاد شما کمک می‌کند.

۴. مصاحبه انجام دهید

با انجام مصاحبه با مشتریان خود می توانید بازار خود را بیشتر شناسایی کنید. هنگام تصمیم گیری برای انجام مصاحبه، این نوع مشتریان را در نظر بگیرید.

  • مشتریان سابق:  مصاحبه با مشتریان سابق راهی عالی برای تحقیق در مورد دلایلی است که چرا آنها مشتری شما هستند. علاوه بر این، ممکن است با درک اینکه چرا آنها برنگشته اند، اطلاعات زیادی کسب کنید.
  • مشتریان فعلی:  استفاده از مصاحبه‌ها یا نظرسنجی‌ها برای درک پایگاه مشتریان فعلی‌تان می‌تواند به شما بگوید که آنها در مورد پیشنهادات شما چه احساسی دارند و همچنین چرا تصمیم می‌گیرند با شما تجارت کنند.
  • مشتریان ایده آل:  اگر هنوز هیچ مشتری برای مصاحبه ندارید یا مشتریان فعلی شما با مخاطب ایده آل شما مطابقت ندارند، می توانید با مشتریان ایده آل خود مصاحبه کنید تا ایده ای در مورد اینکه چه کسانی هستند و چرا هنوز کسب و کار انجام نداده اند در نظر بگیرید. با تو.

مطالب مرتبط:  ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

۵. داده ها را ردیابی کنید

ساده ترین راه برای شناسایی بازار هدف، ردیابی تحلیل های مبتنی بر داده است. علاوه بر حدس زدن بازار هدف شما با تعیین مشخصات مشتری ایده آل یا تعریف مخاطب ایده آل شما، داده ها دقیقاً به شما نشان می دهند که بازار واقعی شما کیست. این چهار استراتژی را در نظر بگیرید که داده ها را برای شناسایی بازار هدف خود جمع آوری می کند:

  • تجزیه و تحلیل وب سایت:  با استفاده از داده های تحلیلی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود، می توانید مشخص کنید که چه کسی از سایت شما بازدید می کند، مدت زمانی که در آنجا سپری می کند و عادات خرید آنها. برای اجرای یک کمپین تجزیه و تحلیل وب موفق، با انتشار محتوایی در وب سایت یا وبلاگ خود شروع کنید که کلمات کلیدی خاصی مرتبط با محصول یا خدمات شما را هدف قرار می دهد. بازار هدف شما این عبارات را جستجو می کند و وب سایت شما را پیدا می کند. تجزیه و تحلیل شما این افراد را ردیابی می کند و اطلاعاتی در مورد آنها جمع آوری می کند. هنگامی که داده های کافی را جمع آوری کردید، بینشی به دست خواهید آورد که چه کسی کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو کرده و محتوای شما را یافته است، بنابراین بازار هدف خود را شناسایی می کنید.
  • تجزیه و تحلیل نقاط فروش: تجزیه و تحلیل  نقاط فروش بسته به کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. برای کسب و کارهایی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند، با استفاده از تجزیه و تحلیل مشتری به شما می گوید که چه کسی محصولات یا خدمات شما را خریداری کرده است، که علاوه بر کسانی که بر اساس کلمات کلیدی از سایت شما بازدید کرده اند، داده های مهمی به شما می دهد. استفاده از ترکیبی از تجزیه و تحلیل وب سایت و نقطه فروش می تواند به شما نشان دهد که چه کسانی را به بازار عرضه کرده اید یا آنها را جذب کرده اید در مقابل افرادی که برای خرج کردن پول خود در محصول یا خدمات شما قدمی اضافی برداشته اند.
  • رسانه‌های اجتماعی:  ردیابی داده‌ها به صورت دستی و خودکار از  پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی  می‌تواند به شما دیدگاهی از نظر عموم در مورد کسب‌وکار و پیشنهادات شما بدهد. می‌توانید نام شرکت یا محصول خود را در پلتفرم‌های اجتماعی محبوب جستجو کنید تا بفهمید مردم درباره شما چه می‌نویسند. ردیابی این داده های اجتماعی علاوه بر اینکه راهی عالی برای رسیدگی به شکایات یا بررسی های منفی است، می تواند به عنوان شکل دیگری برای درک و شناسایی بازار هدف شما باشد. وقتی مشتریان خود را در پلتفرم‌های اجتماعی پیدا می‌کنید، می‌توانید به نمایه عمومی آن‌ها نگاهی بیندازید تا در مورد آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.
  • کمپین بازاریابی انبوه:  اگر هنوز اطلاعات زیادی برای تجزیه و تحلیل از بازدیدکنندگان وب سایت یا پایگاه مشتریان خود ندارید، یک کمپین بازاریابی انبوه را در نظر بگیرید. کمپین بازاریابی انبوه نوعی بازاریابی است که در آن شما به طور خاص یک بازار را هدف قرار نمی دهید و در عوض کمپین خود را برای عموم مردم باز می گذارید. وقتی هدف گذاری را به بازاریابی خود اضافه نمی کنید، به شما این امکان را می دهد که بفهمید چه نوع افرادی به پیشنهاد شما علاقه مند هستند. ممکن است بازارهای جدیدی بیابید که قبلاً در نظر نگرفته بودید و اکنون می توانید از آنها برای تلاش های بازاریابی هدفمند آینده خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *