نماد سایت ایوسی

استارت آپ ها چگونه کار می کنند؟

مفهوم کسب و کار نوپا (استارت آپ)

مفهوم کسب و کار نوپا (استارت آپ)

شرکت های نوپا در دنیا روز به روز به سرعت در حال افزایش هستند. با این حال، همه استارت آپ ها موفق نمی شوند. در واقع، بسیاری از استارت آپ ها بیش از چند سال پس از شروع اولیه خود دوام می آورند. در حالی که مزایای متعددی برای یک شرکت استارت آپی وجود دارد، موانعی نیز وجود دارد که باید قبل از راه اندازی یک سازمان استارت آپی یا کار برای یک سازمان در نظر بگیرید.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی استارت‌آپ، نحوه کار استارت‌آپ‌ها و چگونگی کسب بودجه برای سرمایه‌گذاری‌های خود صحبت خواهیم کرد.

مرتبط: استارت آپ چیست؟ هر آنچه باید درباره استارتاپ ها بدانید

استارت آپ چیست؟

استارت‌آپ یک شرکت کوچک است که هنوز در مراحل اولیه تأسیس خود است. استارت‌آپ‌ها معمولاً توسط یک یا چند کارآفرین هدایت می‌شوند که علاقه‌مند به پاسخگویی به تقاضای بازار از طریق ایجاد یک محصول یا خدمات جدید هستند. در حالی که کسب و کارهای کوچک اغلب قصد دارند کوچک بمانند، یک شرکت استارت آپی بر رشد سریع و سودآور در بازار تعیین شده خود متمرکز است.

اکثر استارت آپ ها به عنوان یک ایده شروع می شوند و پس از انجام تحقیقات برای اطمینان از وجود نیاز به محصول یا خدمات در بازار، به یک محصول، پلت فرم یا خدمات قابل دوام تبدیل می شوند. با این حال، قبل از اینکه یک استارت‌آپ بتواند محصول یا خدماتی را زنده کند، ابتدا باید بودجه خود را تامین کند. استارت‌آپ‌ها می‌توانند از طریق منابع مختلف، از جمله وام‌های تجاری، سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، بودجه دریافت کنند. هنگامی که یک استارتاپ بودجه دریافت کرد، می تواند به عنوان یک شرکت شروع به فعالیت کند.

استارت آپ ها چگونه کار می کنند؟

در حالی که هر کسی می‌تواند یک استارت‌آپ تأسیس کند، برای ایجاد یک استارت‌آپ موفق و سودآور، چندین فاکتور کلیدی لازم است. بخش بعدی نحوه شروع استارتاپ ها و عوامل مورد نیاز برای موفقیت آنها را پوشش می دهد. در اینجا مراحلی آورده شده است که اکثر استارتاپ ها در ابتدای تاسیس شرکت خود انجام می دهند:

بخوانید: ۸ نقش مدیریتی که هر استارت آپی به آن نیاز دارد

۱. مشکلی را برای حل پیدا کنید

قبل از اینکه یک استارت آپ ایجاد شود، بنیانگذاران آن باید ابتدا مشکلی را برای حل آن پیدا کنند که قبلاً راه حلی برای آن وجود ندارد. این مشکل معمولاً همان چیزی است که به ایجاد یک محصول یا خدمات کمک می کند و پایه و اساس مأموریت یک استارتاپ است.

۲. برای تعیین راه حل با دیگران همکاری کنید

هنگامی که یک مشکل شناسایی شد، می توانید با دیگران کار کنید یا خودتان طوفان فکری کنید تا راه حل مناسبی برای آن مشکل پیدا کنید. این اغلب به تحقیقات کافی در مورد مخاطبان هدف، بازار فعلی و فناوری موجود برای ایجاد محصول یا خدمات شما نیاز دارد. شما همچنین باید رقابت را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که ایده شما قبلاً توسعه نیافته است و مطمئن شوید که در حال ایجاد یک راه حل منحصر به فرد و مؤثر برای مشکل واقعی مخاطبان هدف خود هستید.

۳. یک طرح تجاری ایجاد کنید

هنگامی که مشکل را ایجاد کردید و همچنین راه حل مناسبی برای مشکل ایجاد کردید، سپس می توانید یک طرح تجاری برای مشروعیت بخشیدن به مفهوم خود و ایجاد دستورالعمل هایی برای نحوه اداره استارت آپ خود ایجاد کنید. طرح کسب و کار طرحی است که اهداف شما را برای آینده و همچنین نحوه رسیدن به آن اهداف را مشخص می کند. بیشتر طرح‌های تجاری، استراتژی یک استارت‌آپ را برای سه تا پنج سال آینده به تفصیل شرح می‌دهند و به جزئیاتی می‌پردازند که شرکت قصد دارد در این مدت به انجام برساند.

مطالب مرتبط: درک مبانی توسعه استراتژی

۴. تامین مالی

هنگامی که یک طرح کسب و کار ایجاد شد، استارت آپ ها می توانند برای تامین بودجه مورد نیاز برای شروع تلاش کنند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کسب بودجه برای استارت‌آپ خود اقدام کنید. متداول‌ترین روش‌هایی که افراد برای شرکت‌های استارت‌آپ خود به دست می‌آورند، به شرح زیر است:

منابع مالی اصلی برای استارت آپ ها شامل پس انداز شخصی و سرمایه داری خطرپذیر است.

۵. یک تیم از افراد همفکر تشکیل دهید

اکثر استارت آپ ها نمی توانند توسط یک نفر راه اندازی شوند. این بدان معناست که برای موفقیت، باید تیمی از افراد را پیدا کنید که به اندازه شما متعهد به هدف و اهداف استارتاپ شما باشند. هر استارت‌آپ از نظر تعداد افراد مورد نیاز برای راه‌اندازی آن متفاوت است، بنابراین برای تعیین اینکه چه تعداد تیم برای موفقیت استارت‌آپ خود نیاز دارید، وقت بگذارید.

۶. یک وب سایت بسازید و یک فضای اداری باز کنید

راه اندازی شما به یک وب سایت و همچنین یک آدرس فیزیکی نیاز دارد تا قانونی در نظر گرفته شود. آدرس فیزیکی شما می تواند یک فضای اداری، فضای خرده فروشی یا سایر دارایی های فیزیکی باشد که اجاره می کنید یا مالک آن هستید. علاوه بر این، استارتاپ شما باید یک وب سایت قوی داشته باشد که با کیفیت بالا و کاربر پسند باشد. این تضمین می‌کند که وقتی مشتریان از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، تجربه مثبتی خواهند داشت و به احتمال زیاد به شرکت شما فرصت می‌دهند.

۷. در بازاریابی موثر سرمایه گذاری کنید

یک استارتاپ بدون استراتژی بازاریابی موثر نمی تواند موفق شود. شما باید تحقیق کنید تا بدانید که مخاطب هدف شما به چه نوع بازاریابی بهترین پاسخ را می دهد و سپس در آن استراتژی بازاریابی خاص متخصص شوید. هر چه تاکتیک های بازاریابی شما بهتر باشد، احتمال بیشتری برای جذب مشتریان جدید و در نهایت تبدیل شدن به یک شرکت نوپا موفق خواهید داشت.

مطالب مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۸. مشتریان خود را بسازید و آن روابط را تقویت کنید

هنگامی که استارتاپ شما برای کسب و کار باز شد، زمان آن فرا رسیده است که با جذب مشتریان و تشویق آنها به خرید، پایگاه مشتری ایجاد کنید. و هنگامی که پایگاه مشتری دارید، باید اطمینان حاصل کنید که به طور مستمر این روابط را تقویت می کنید تا مشتریان را حفظ کنید و دهان به دهان برای جذب مشتریان جدید تشویق کنید.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

۹. به هدف خود متعهد بمانید

فرآیند راه اندازی یک شرکت نوپا می تواند طولانی و خسته کننده باشد و موفقیت همیشه تضمین نشده است. با این حال، هر چه بیشتر به هدف استارتاپ خود متعهد باشید، احتمال اینکه شرکت شما در شرایط سخت مقاومت کند و موفق شود، بیشتر می شود.

مرتبط: ۲۰ دلیل عدم موفقیت استارت آپ ها

تامین مالی استارتاپ چگونه کار می کند؟

استارت‌آپ‌ها معمولاً هنگام تلاش برای جمع‌آوری بودجه برای حمایت از سرمایه‌گذاری خود، چیزی به نام «دورهای تأمین مالی» را پشت سر می‌گذارند. دور تاسیس زمانی است که یک شرکت استارت آپی برای جذب سرمایه اضافی به بازار باز می گردد. در زیر متداول ترین دورهایی است که یک شرکت استارت آپی هنگام جستجوی سرمایه انجام می دهد:

  1. دور اولیه (pre-seed round): این زمانی است که یک استارتاپ از سرمایه گذاران خطرپذیر، سرمایه گذاران فرشته، دوستان، خانواده و سایر منابع کمتر رسمی به دنبال تأمین مالی است.

  2. دور اولیه: دور اولیه تامین مالی استارت‌آپ زمانی است که یک استارت‌آپ برای شروع فعالیت در سطح بالاتر به سرمایه زیادی نیاز دارد. استارت‌آپ‌ها ممکن است از شتاب‌دهنده‌ها، انکوباتورها، صندوق‌های هدفمند یا سایر سرمایه‌گذاران سطح بالاتر بودجه دریافت کنند.

  3. دور سری A: این دور بعد از مرحله اولیه است و معمولاً توسط استارتاپ هایی که مفهوم خود را به سرمایه گذاران ثابت کرده اند به آن می رسند.

  4. دور سری B: این دور زمانی حاصل می شود که یک استارتاپ قبلاً موفقیت خود را نشان داده باشد و برای ادامه موفقیت به سرمایه بیشتری نیاز داشته باشد. دورهای سری B اغلب شامل جمع آوری میلیون ها دلار برای پیشرفت شرکت است.

  5. دور سری C: رسیدن به دور سری C یا بالاتر از بودجه استارت‌آپ به این معنی است که استارت‌آپ بسیار موفق است و برای ادامه فعالیت به ۵۰ میلیون دلار یا بیشتر بودجه نیاز دارد.

موفقیت یک استارت آپ تعیین می کند که چه دورهایی را طی کند و چه مقدار سرمایه برای فعالیت نیاز دارد.

مقالات مرتبط:

خروج از نسخه موبایل