بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای تکنیک های بازاریابی موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تکنیک های بازاریابی به شما کمک می کند تا با گسترده ترین مخاطبان ممکن در مورد محصولات یا خدمات خود ارتباط برقرار کنید. تکنیک های بازاریابی موثر هم برای شما و هم برای پایگاه مشتری شما مفید است. اطلاع رسانی به مشتریان سطح اعتماد آنها را افزایش می دهد و آنها را تشویق به خرید می کند. درک اینکه کدام تکنیک به بهترین وجه به کسب و کار شما کمک می کند می تواند به شما در افزایش سود کمک کند. در این مقاله از ایوسی، تکنیک‌های بازاریابی را برای کمک به شما در ایجاد استراتژی و افزایش فروش توضیح می‌دهیم.

تکنیک بازاریابی چیست؟

تکنیک بازاریابی روشی است که شرکت ها برای تعامل با مشتریان خود از آن استفاده می کنند. این روشی است که کسب و کارها مشتریان بالقوه و موجود خود را در مورد مزایا و ویژگی های جدید محصولات یا خدمات خود آگاه می کنند. هدف استراتژی بازاریابی تشویق جمعیت هدف به خرید و در نتیجه افزایش سود شرکت است.

درک هسته پیام خود و اینکه چگونه می توانید به طور موثر به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید برای انتخاب تکنیک بازاریابی شما ضروری است. این نکات را در نظر بگیرید تا به شما در انتخاب ابزار بازاریابی و ایجاد استراتژی کمک کند:

  • مشتری هدف خود را شناسایی کنید. برای هر استراتژی، باید با شناسایی مخاطبان و مشتری ایده آل خود شروع کنید. بسته به آنچه می‌خواهید بفروشید، می‌توانید تعیین کنید که چه کسی تمرکز ارتباطات شما را دارد.
  • یک قیف فروش ایجاد کنید. هنگامی که هدف خود را شناختید، باید یک قیف فروش موثر داشته باشید. این بدان معنی است که شما به چیزی نیاز دارید که مشتریان بالقوه را جذب کند و آنها را وادار کند که پس از کشف برند شما اقدام کنند.
  • استراتژی خود را ارزیابی و بهینه کنید. هنگامی که پیشنهادی را پیدا کردید که افراد را جذب می کند و آنها را به مشتری تبدیل می کند، باید این تبدیل ها را بهینه کنید. به طور منظم تکنیک بازاریابی را در محل ارزیابی کنید و در صورت لزوم تطبیق دهید. پیام خود را روشن کنید و دعوت به عمل کنید تا آن را تا حد امکان برای مشتری هدف خود مرتبط کنید.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

انواع مختلف تکنیک های بازاریابی

در اینجا چند تکنیک رایج بازاریابی وجود دارد که می توانید برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید:

دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان شکل مهمی از بازاریابی است که بسته به کیفیت محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. این چیزی است که مردم در مورد کسب و کار شما می گویند، و بر تصوری است که شما به آنها می دهید. نقش شما تمرکز بر خدمات عالی به مشتریان و تقویت روابط موجود با مشتری است تا آنها بتوانند شما را به دوستان و اقوام خود توصیه کنند.

ارزش افزوده

ارزش افزوده رضایت مشتری را افزایش می دهد و شما را از رقبا متمایز می کند. این می تواند یک عامل تعیین کننده برای یک مشتری بالقوه باشد که باید بین دو پیشنهاد مشابه یکی را انتخاب کند. نمونه هایی از ارزش افزوده شامل کارت های امتیاز، تخفیف برای مشتریان مکرر و جوایز ارجاع است.

باعث بازاریابی شود

چرا که بازاریابی یک محصول یا خدمات انتفاعی را به یک انجمن غیرانتفاعی مرتبط می کند. این یک تلاش مشترک برای ترویج هر دو است. هدف این است که مشتریان را متقاعد کنید که تمایل آنها برای بهبود جهان را به اشتراک می‌گذارید و همچنین اهداف خیرخواهانه را به اشتراک بگذارید.

داستان سرایی

داستان سرایی با استفاده از یک قالب ارتباطی آشنا، مصرف کنندگان را در سطح احساسی درگیر می کند. داستان شرکت شما را به اشتراک می‌گذارد و به مشتری بالقوه اجازه می‌دهد تا بفهمد چه کاری انجام می‌دهید، ارزش‌های اصلی شما چیست و چگونه به جامعه خود کمک می‌کنید.

مطالب مرتبط: ۳۶ ارزش اصلی که برای محل کار ضروری هستند

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای دسترسی و تعامل با مصرف کنندگان است. بسیاری از مردم از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن برداشت های خود و جستجوی توصیه ها استفاده می کنند. برای استفاده موثر از این تکنیک بازاریابی، محصولات خود را پست کنید و افکار خود را به طور واقعی به اشتراک بگذارید. اطلاعات مفیدی را برای مخاطبان خود ارسال کنید و به آنها کمک کنید تا در مورد صنعت و تجارت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

تماس سرد

تماس های سرد شامل تعاملات تلفنی یا خانه به خانه است. این به تعامل با مشتری بالقوه ای اشاره دارد که هنوز نمی شناسید. این تکنیک به خلاقیت و سازگاری و همچنین مهارت های ارتباطی بین فردی نیاز دارد.

مرتبط: تماس سرد چیست؟

پیگیری

پیگیری با مشتریان یک راه عالی برای دریافت بازخورد و تغییر مسیر استراتژی شما در صورت لزوم است. چه از طریق روش های آنلاین و چه از طریق روش های چاپی، می توانید از مشتریان خود در مورد تجربه آنها، آنچه که از چه چیزی رضایت بیشتری داشتند، فکر می کنند چه چیزی می تواند بهبود یابد و چگونه در مورد شما شنیده اند بپرسید. همه این اطلاعات به شما اجازه می دهد تا کسب و کار خود را در جهت درست رشد دهید.

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

آموزش های تصویری

می توانید آموزش های ویدیویی ایجاد کنید تا به مخاطبان خود نکات مفیدی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود بیاموزید. دید شما را افزایش می دهد و به مردم امکان می دهد شما را بشناسند. برای شروع، تعیین کنید که چه توصیه های مفیدی می توانید به مصرف کنندگان خود بدهید. سپس مرحله به مرحله آن را در یک ویدیو توضیح دهید. آن ویدیو را در وب سایت خود ارسال کنید و آن را در رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های اینترنتی به اشتراک بگذارید.

وبلاگ نویسی

در صورت ارائه محتوای ارزشمند، وبلاگ نویسی می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را گسترش دهید. وقتی ارزش قائل شوید و دانش خود را به اشتراک بگذارید، می توانید در چشم عموم به یک مرجع تبدیل شوید. شما اعتماد ایجاد می کنید و مردم را تشویق می کنید تا زمانی که به محصول یا خدماتی که می فروشید نیاز دارند از شما خرید کنند.

آهنربای لید

برای جذب مشتریان به وب سایت خود یک آهنربا ایجاد کنید. آهنربای لید (سرنخ) می تواند چیزی شبیه کتاب الکترونیکی، چک لیست یا ویدئویی باشد که راه حل هایی را به مخاطبان ارائه می دهد. شما باید نیاز آنها را شناسایی کرده و به طور موثر به آنها رسیدگی کنید، سپس راه حلی برای تشویق آنها به کلیک کردن و بازدید از وب سایت خود ارائه دهید. آهنرباهای لید اغلب با درخواست آدرس ایمیل بازدیدکننده وب سایت در ازای محصول آهنربای سربی کار می کنند.

مطالب مرتبط: ۶۰ آمار فروش کلیدی که به شما کمک می کند هوشمندتر بفروشید

تراکت و پوستر

تبلیغات چاپی روشی ارزان برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما است. برای کارآمد کردن آن، بروشورها را توزیع کنید و پوسترها را در مناطقی که کسب و کار شما فعال است قرار دهید. علاوه بر این، با ارائه تخفیف، ارزیابی رایگان یا کوپن، به مشتریان احتمالی خود انگیزه بدهید. یک راه عالی برای ارزیابی تعداد افرادی که به آنها دسترسی پیدا کرده‌اید، داشتن برگه‌ها، کارت‌ها یا کوپن‌های قابل جابجایی در تبلیغات چاپی خود است که می‌توانند با تخفیف به کسب و کار شما بیاورند.

ارجاعات

می‌توانید مشتریان فعلی را تشویق کنید تا در صورت ارجاع مشتری جدید به شما، اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما را با ارائه یک جایزه، به اشتراک بگذارند. شما همچنین می توانید یک شبکه ارجاع با دیگر متخصصان ایجاد کنید تا هر یک از اعضای سیستم دیگران را توصیه کنند و به طور جمعی پایگاه مشتریان شما را افزایش دهند.

بازاریابی ایمیلی

پس از عضویت کاربران در لیست شما، می توانید پیام های خودکار را برای کاربران ارسال کنید. بازاریابی ایمیلی می تواند به شما در ایجاد رابطه با مشترکین کمک کند. هنگام ایجاد پیام خود، معتبر و شفاف باشید. پاسخ هایی که دریافت می کنید به شما کمک می کند تا علایق مخاطبان خود را شناسایی کرده و ارتباطات خود را هدف قرار دهید. در نهایت، ایمیل مارکتینگ می تواند فروش شما را افزایش دهد.

افزودن محصولات یا خدمات جدید

افزودن محصولات یا خدمات به مجموعه خود اغلب باعث افزایش فروش به سه روش مختلف می شود:

  • می تواند مشتریان و افرادی را که به محصولات و خدمات جدید شما علاقه مند هستند جذب کند.
  • باعث فروش تکراری می شود. مشتریان فعلی نیز مایل به خرید محصول جدید شما هستند.
  • این به شما امکان می دهد دو یا چند محصول را در بسته های پیشنهادی ویژه ترکیب کنید.

برندسازی مشترک

برندسازی مشترک یک تکنیک بازاریابی است که در آن دو برند یا بیشتر برای تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات به هم می پیوندند. مزیت این روش گردآوری اعتبار بیشتر در نظر مشتری است که ممکن است پس از آن با پرداخت قیمت بالاتر یا خرید بیشتر محصول شما موافقت کند.

تبلیغات رسانه ای پولی

تبلیغات رسانه ای پولی ابزاری است که کسب و کارها برای افزایش ترافیک وب سایت خود از آن استفاده می کنند. پیوند پرداخت به ازای کلیک یکی از محبوب ترین روش هاست. این شامل خرید لینکی است که زمانی که افراد کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود را جستجو می کنند به عنوان یک تبلیغ در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می کند، شرکت هزینه کمی برای بازدید کننده می پردازد.

مرتبط: بازاریابی ۳.۰: آینده به گفته فیلیپ کاتلر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *