نماد سایت ایوسی

۵۰ نکته برتر بازاریابی تجارت الکترونیک برای پیشی گرفتن از رقبا

به این فکر کنید که در فعالیت تجارت الکترونیک فعلی خود کجا هستید. شاید فقط یک فروشگاه کوچک زیبا برای فروش طرح‌های جدید کفش‌های دویدن خود راه‌اندازی کرده باشید، یا شاید کسب‌وکار دراپ شیپینگ (dropshipping یک روش خرده‌فروشی و عرضه کالا است که در آن کالا مستقیماً از انبار تامین‌کننده و نه انبار خرده‌فروش برای خریدار ارسال می‌شود.) شما در حال ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم است و باید چند کارمند را برای مدیریت همه سفارش‌ها استخدام کنید. شاید ….؛ صرف نظر از موقعیت شما، همه به نقطه ای می رسند که بازاریابی تجارت الکترونیک به یک عامل بزرگ تبدیل می شود؛ پس باید ارزیابی کنید که:

بازاریابی تجارت الکترونیک موضوعی پیچیده است زیرا یافتن همه نکات در یک مکان دشوار است. خوشبختانه، ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم، و شما را در مسیر موفقیت بازاریابی راهنمایی کرده‌ایم و فهرستی را برای شما فراهم کرده‌ایم که می‌توانید روی دیوار خود بچسبانید و هنگام تکمیل هر روش بازاریابی تجارت الکترونیک، آن را بررسی کنید. برای یادگیری بیشتر، خواندن این مقاله از ایوسی را ادامه دهید.

۱. قبل از شروع یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

هیچ چیز خوبی بدون ساختن یک برنامه شروع نمی شود. درست مانند یک استودیو فیلمسازی که مراحل پیش تولید را طی می کند، یک تجارت الکترونیک نیز به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارد. فهرستی از تمام روش‌هایی که قصد دارید از آنها برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید، خواه پست‌های وبلاگ، ویدیو یا خبرنامه باشد، بنویسید.

این استراتژی را هر هفته یا ماه بررسی کنید و روند تولید و توزیع محتوا را ارزیابی کنید.

توجه سریع: ما با فروشگاه آنلاین جدید خودمان، به نام چای ماچا ، رویکرد اول محتوا را امتحان می کنیم . بنابراین، ما می‌خواهیم چای ماچا را روی آن بفروشیم (دوه!)، اما برای ۳ ماه اول، می‌خواهیم مخاطبی ایجاد کنیم، ترافیک جستجو را به‌دست آوریم تا زمانی که چای را آماده می‌کنیم، در واقع مشتریان بالقوه‌ای داشته باشیم. برای ارسال تا کنون خیلی خوب. شما را در جریان خواهد گذاشت

۱۱ مرحله برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار شما

۲. یک کمپین بازاریابی ایمیلی که خودکار است ایجاد کنید

بازاریابی ایمیلی زیربنای استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک موثر است زیرا هنوز هم یکی از بهترین روش ها برای تأثیرگذاری بر مشتریان و متقاعد کردن آنها به خرید بیشتر است.

ناگفته نماند که مصرف کنندگان به باز کردن ایمیل ها، حتی اگر شامل تبلیغات ساده باشند، معروف هستند. از یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای حفظ ارتباط با مشتریان خود، ارسال اطلاعات مفید و فروش محصولات خود استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

۳. با رسانه های اجتماعی، تنوع پلتفرم های خود را در نظر بگیرید

رسانه‌های اجتماعی همیشه برای شرکت‌های تجارت الکترونیک یک فروش سخت است، زیرا تشخیص اینکه کدام پلتفرم‌ها در بازارهای خاص بهتر کار می‌کنند دشوار است. یک راه حل ساده برای این وجود دارد. متنوع سازی کنید و در نهایت پلتفرم هایی را که به خوبی کار نمی کنند را برش دهید.

درست مثل سرمایه گذاری در سهام است. شما ریسک را گسترش می دهید و متوجه می شوید که کدام گزینه بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد. صفحات فیس بوک، توییتر، پینترست و گوگل پلاس ایجاد کنید. محتوای خود را از طریق این رسانه ها پخش کنید و از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا بفهمید کدام یک بهتر کار می کنند. حتی اگر یکی بهتر از دیگری کار کند، گسترش حضور شما در رسانه های اجتماعی به همه مشتریان شما راهی برای ارتباط با شرکت شما می دهد.

چه کسی می داند؟ شما ممکن است فقط ۱۰۰ دنبال کننده در فیس بوک داشته باشید، اما یکی از آنها ممکن است بهترین مشتری شما باشد. اگر حضور فیسبوک را از بین ببرید، خطر از دست دادن آن شخص را دارید.

این مطلب را نیز بخوانید: تبلیغات رسانه های اجتماعی

۴. یک استراتژی شخصی سازی را وارد عمل کنید

شخصی سازی بهترین شکل جدید بازاریابی است زیرا هیچ کس نمی خواهد برای شرکت های بدون چهره پول خرج کند. ایده این است که با استفاده از یک یا دو نفر به عنوان “چهره” کسب و کار خود، شرکت خود را همراه با یک شخص برند کنید. پس در پاسخ به این سوال که چرا شخصی سازی در بازاریابی بسیار مهم است؟ به راحتی می توان گفت شخصی سازی به شما کمک می کند تا بینش ها را به ترجیحات و قصد خود از طریق داده ها به دست آورید، بنابراین شما می توانید تجربیات متناسب خود را ارائه دهید.

افراد را با نام آنها در ایمیل های خود خطاب کنید، فیلم ها و تصاویر کارمندان خود را ارسال کنید و نشان دهید که محصولات شما چگونه ساخته می شوند. هر جزئیات کوچک شخصی سازی باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کنند و نگاهی به درونیات کسب و کار شما بیاندازند.

CRM هایی مانند HubSpot به ویژه برای این کار مفید هستند، زیرا به شما امکان می دهند اطلاعات مشتریان خود را سازماندهی و پیگیری کنید تا بتوانید تعاملات خود را با آنها بهتر تنظیم کنید.

۵. محتوای اصلی خود را بسازید

هیچ چیز مانند محتوای اصلی ارتباط قوی با مشتریان شما ایجاد نمی کند. با گره زدن به استراتژی بازاریابی محتوای خود از بالا، این فرصت منحصر به فرد برای انتخاب بین محتوای غیراصلی یا اصلی دارید.

بسیاری از شرکت ها در استراتژی های سئوی تجارت الکترونیک خود از محتوای استخراج شده از سراسر وب استفاده می کنند تا زمان خود را برای سایر وظایف تجاری آزاد کنند. با این حال، این اثر همان محتوای اصلی را ندارد. اگر مشتریان شما بدانند که پادکست اصلی شرکت هر هفته منتشر می شود، چه پاسخی خواهند داشت؟

محتوای اصلی مانند ویدیوها، پست‌های وبلاگ، بخش‌های صوتی و کتاب‌های الکترونیکی به شما کمک می‌کند تا سایت تجارت الکترونیک خود را به‌عنوان پایگاهی دانش برای کسانی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار شما هستند، بسازید.

۶. با بازاریابی متنی به آن ضربه بزنید

بازاریابی متنی معانی مختلفی دارد، اما منظور ما این است که از بازاریابی خود در قالب‌هایی استفاده کنید که با جمعیت‌شناسی شما مرتبط است و پیام‌ها را در مکان‌های مناسب در زمان مناسب قرار دهید.

نمونه کامل بازاریابی متنی، توییت معروف Oreos Super Bowl است، جایی که آنها مشکل نور استادیوم Super Bowl XLVII را حل کردند تا نشان دهند که “شما هنوز می توانید در تاریکی غرق شوید.” این ترکیبی عالی از بهنگام بودن و طنز بود، برای مخاطبانی که عاشق تنقلات در طول بازی هستند.

استفاده از تبلیغات متنی بسیار مزیت دارد، از جمله:

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

۷. محتوای تولید شده توسط کاربر را انتخاب کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC: User-generated content) یک راه فوق العاده برای ایجاد تعامل با مشتریان است، در حالی که نیازی به صرف هزینه یا زمان زیادی برای کمپین ندارید. در واقع محتوای تولید شده توسط کاربر بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا در دوران کنونی است که مشتریان آماده هستند تا محصولات یا خدمات خود را آنلاین کنند. UGC به محتوایی که توسط کاربران یک نام تجاری ایجاد می شود اشاره می کند. 

انواع محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند مواردی همچون اینها باشد:

۸. یک برنامه وفاداری را اجرا کنید

یک برنامه وفاداری قوی، مردم را به فروشگاه شما بازمی گرداند و باعث می شود که از خرج کردن پول در شرکت شما احساس قدردانی کنند. شما وفادارترین مشتریان خود را متقاعد می کنید که کمی پول اضافی خرج کنند و آنها برای انجام این کار پاداش دریافت می کنند.

مراحل توسعه یک برنامه وفاداری مشتری

۹. شبکه های اجتماعی خود را خودکار کنید

همه محتوای اجتماعی نیاز به اتوماسیون ندارند، اما متوجه خواهید شد که برنامه ریزی استراتژی اجتماعی شما زمان را برای سایر وظایف در کسب و کار شما آزاد می کند.

به عنوان مثال، وقتی یک ماه برای پست های فیس بوک برنامه ریزی می کنید، دیگر لازم نیست برای بقیه ماه به آن فکر کنید. نظارت بر نظرات همچنان مورد نیاز است، اما حذف پست‌های اجتماعی خود در یک روز به این معنی است که مجبور نیستید هر هفته یا هر روز برای ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی تغییر جهت دهید.

اما چگونه رسانه های اجتماعی خود را به صورت خودکار انجام دهم؟

۷ نکته برای خودکار کردن پست های رسانه های اجتماعی مانند یک مدیر

۱۰. با مشتریان به زبان مادری آنها ارتباط برقرار کنید

معمولاً فروشگاه های تجارت الکترونیک اقلامی را به مردم در سراسر جهان می فروشند. فقط به این دلیل که فارسی صحبت می کنید به این معنی نیست که نمی توانید به فردی که انگلیسی، عربی یا هر زبان دیگر صحبت می کند کلاه بفروشید. ضمن اینکه اگر فروش شما به محصولات دانلودی منتهی شود که این موضوع بیشتر نمود خواهد کرد.

با ارائه ویژگی های ترجمه به فروشگاه آنلاین خود با مشتریان خارجی ارتباط برقرار کنید. اکثر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک ، مضامین تجارت الکترونیک وردپرس و قالب‌های ووکامرس تنظیمات ترجمه را ارائه می‌کنند تا افرادی را در کشورهای دیگر که زبان شما را نمی‌فهمند حذف نکنید.

۱۱. A/B فرآیند پرداخت خود را آزمایش کنید

افرادی که در پشت سیم سیتی قرار دارند، شناخته شده اند که فرآیند پرداخت خود را به طور مداوم آزمایش می کنند، که منجر به فروش بهتر می شود، زیرا آنها دقیقا می دانند که چه نوع دکمه ها و کلماتی مردم را متقاعد به خرید می کنند. (SimCity یک سری بازی ویدئویی شهرسازی غیرخطی است که در ابتدا توسط ویل رایت طراحی شد. عنوان سیم‌سیتی، که نخستین بازی از این سری بود، در سال ۱۹۸۹ توسط ماکسیس منتشر شد.)

یک طرح بازاریابی تجارت الکترونیک بدون تست A/B کور است، بنابراین اجرای آزمایش‌ها در کل فرآیند پرداخت ضروری است. این به شما کمک می‌کند ببینید مردم کجا چرخ دستی‌های خود را رها می‌کنند یا پرداختن به شما برایتان سخت است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ۵ تست A/B برای اجرا در صفحه پرداخت برای بهینه سازی نرخ تبدیل

۱۲. بهینه سازی برای دنیای موبایل

این ربطی به ایجاد اپلیکیشن یا سایت موبایل ندارد. امروزه مشتریان شما مشتاق پاسخگویی سیار و همراه هستند. آن‌ها نمی‌خواهند یک سایت کاملاً متفاوت برای موبایل باز کنند تا رابط کاربری سازگار با موبایل را ببینند.

پیاده‌سازی یک رابط واکنش‌گرا (حالت ریسپانسیو) را در نظر بگیرید تا وب‌سایت تجارت الکترونیک شما برای دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

۱۳. به تبلیغات موبایلی فکر کنید

تبلیغات موبایلی موقعیت جغرافیایی و تبلیغات آماده موبایل را ترکیب می کند تا مشتریان شما را در حالی که در قطار یا در اتاق انتظار پزشک نشسته اند به فروشگاه شما متصل کند.

نمونه‌های تبلیغات موبایلی شامل تبلیغات استوری اینستاگرام است که در بین استوری‌های اتصال شما، تبلیغات متنی و تصویری در فیس‌بوک، تبلیغات چرخ و فلک، فیلترها و تبلیغات اسنپ چت، تبلیغات ویدیویی در یوتیوب، تبلیغات بین پخش ویدیوها یا بازی‌ها، اعلان‌های دانلود شده ما ظاهر می‌شوند. برنامه ها، هنگام مرور وب سایت های تلفن همراه و موارد دیگر.

۱۴. هدف گذاری فناوری پوشیدنی را شروع کنید

همه شرکت های بزرگ فناوری در حال عرضه فناوری های پوشیدنی مانند ساعت و حتی عینک هستند. چگونه می توانید با این مشتریانی که همیشه فناوری را در اختیار دارند ارتباط برقرار کنید؟ این رابط‌ها با گوشی‌های هوشمند معمولی متفاوت به نظر می‌رسند، بنابراین شرکت شما باید خود را وفق دهد.

مثال هایی از تکنولوژی پوشیدنی برتر امروز

در زیر لیستی از روندهای برتر فناوری پوشیدنی برای شما آورده شده است:

۱۵. شخصی را برای ایجاد محتوای طولانی استخدام کنید

محتوای طولانی روش خوبی برای متمایز شدن از همه پست های وبلاگ معمولی است. محتوای طولانی زمان زیادی می برد، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید فردی را استخدام کنید، اما عمیقاً در موضوعات (گاهی اوقات خسته کننده) فرو می رود و آنها را برای علاقه مندترین کاربران جذاب و مفید می کند.

۱۶. از تبلیغات اجتماعی برای فضای تست ایده آل استفاده کنید

تبلیغات اجتماعی جالب هستند زیرا به ندرت مجبور می شوید یک سکه برای آزمایش آنها خرج کنید. به عنوان مثال، فیس بوک به شما امکان می دهد هر تعداد پست که می خواهید در صفحه کسب و کار خود ارسال کنید. هنگامی که یکی از پست ها تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت می کند، می دانید که این چیزی است که مشتریان به آن علاقه دارند.

هنگامی که پست های موفق را شناسایی کردید، می توانید کمی پول خرج کنید و از همان پست ها به عنوان تبلیغات استفاده کنید.

۱۷. خودتان را با طعم شخصی خود علامت بزنید

قرار دادن چهره در شرکت شما یک چیز است، اما مشتریان می خواهند از افرادی که نمایشگاه را اجرا می کنند بشنوند. اگر چند نویسنده یا طراح محتوا را استخدام کنید، حفظ یک صدای استاندارد دشوار می شود.

یک راهنمای برای این افراد تهیه کنید تا بدانند شما صدایی می خواهید که چیزی سرگرم کننده یا حرفه ای تر را به شما منتقل کند.

۱۸. هویت نویسندگان خود را آشکار کنید

یکی از راه‌های دور زدن معضل «یک صدا» افشای هویت نویسندگان است. برندسازی با یک نام خوب است، اما بازدیدکنندگان سایت شما دوست دارند همه چهره ها و نام هایی را که در وبلاگ یا کانال ویدیوی شما نقش دارند، ببینند.

این استراتژی شخصی‌سازی شما را توسعه می‌دهد و نشان می‌دهد چه کسی در پشت صحنه کار می‌کند.

۱۹. یک چهره (احتمالا ساختگی) برای شرکت خود ایجاد کنید

ما در بالا در مورد ایجاد یک چهره برای شرکت شما صحبت کردیم، اما در مورد استفاده از یک شخصیت ساختگی چطور؟ گکو Geico یک مثال ایده آل است زیرا همه این نام تجاری را با پسر کوچک سبز مرتبط می دانند.

۲۰. با مناطق بحث آنلاین اعتبار ایجاد کنید

تالار گفتمان رایج ترین راه برای ایجاد یک انجمن در فروشگاه تجارت الکترونیک شما است و این به این دلیل است که مردم با قالب آن آشنا هستند.

تابلوهای پیام، انجمن‌ها و حتی مناطق چت، فروشگاه تجارت الکترونیک شما را به عنوان یک پلتفرم بحث و گفتگو معتبر می‌سازند و از فرم منحصربفردی از محتوای تولید شده توسط کاربر برای هدایت فروشگاه شما استفاده می‌کنند.

۲۱. همه تجربیات را شخصی کنید

ساختن یک صدای شخصی در ابتدا ساده به نظر می رسد، اما در مورد همه آن ایمیل های تصادفی که برای مشتریان شما ارسال می شود، چطور؟ هر فروشگاه تجارت الکترونیک ده ها ایمیل دارد که برای تأیید، رسید، تشکر و غیره ارسال می شود. از نام مشتریان استفاده کنید، پیوندهای مرتبط را ارائه دهید و حتی از مشتریان بخواهید که برای شخصی سازی نهایی به ایمیل های شما پاسخ دهند.

۲۲. گزینه های تحویل خود را بهتر از بقیه کنید

Zappos به تحویل سریع و گاه به گاه تحویل سریع برای مشتریان تصادفی شهرت دارد. این باعث می شود افراد احساس خاصی داشته باشند. آیا شرکت شما از نظر تحویل متمایز است؟ در مورد راه هایی برای سرعت بخشیدن به فرآیند تحویل فکر کنید تا راهی آسان برای متمایز شدن از رقبا باشد.

۲۳. بر برندسازی و بازاریابی محلی تمرکز کنید

همه برنامه های بازاریابی تجارت الکترونیک به این نیاز ندارند، اما اگر با یک فروشگاه آجر و ملات ارتباط دارید، می توانید بر برندسازی و بازاریابی محلی تمرکز کنید. با ابزارهای موقعیت جغرافیایی و هدف گیری موتور جستجوی محلی، با مشتریان نزدیک فروشگاه خود تماس بگیرید.

مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی محلی که کار می کنند

۲۴. به دنبال تکنیک های بازاریابی خودکار جایگزین باشید

آیا برای مشتریان خود پیام های تولد یا سالگرد ارسال می کنید؟ وقتی مردم برای کمپین های ایمیل شما ثبت نام می کنند یا محصولی را در فروشگاه شما می خرند، پیام های خودکار چطور؟

وقت خود را آزاد کنید و به مشتریان خود دلیلی برای بازگشت با کمپین های ایمیل خودکار بدهید.

۲۵. برای ایجاد یک اتصال و نمایش محصولات، ویدیوهای چگونه بسازید

کانال‌های یوتیوب همیشه یک راه سرگرم‌کننده برای ارتباط با مشتریان هستند، اما در مورد تمرکز شدید روی آموزش‌های چگونه؟ اگر شما چیزی مانند وسایل باغبانی را می فروشید، مشتریان ممکن است بهترین راه ها را برای استفاده از چیزهایی که می خرند ندانند. ویدیوها آن‌ها را به فروشگاه شما بازمی‌گردانند و اطمینان می‌دهند که در خرید از شما احساس درستی دارند.

۲۶. با سوالات متداول خود خلاق باشید

صفحه پرسش‌های متداول منطقه‌ای است که بازدیدهای زیادی از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک دارد، اما آیا فرهنگ شرکت شما را نشان می‌دهد؟ به این فکر کنید که آیا می خواهید یک فرهنگ مسخره یا حرفه ای را فاش کنید یا نه و اجازه دهید در پرسش های متداول بدرخشد.

مرتبط: ۱۸ تمرین خلاقیت برای بهبود تفکر خلاق در محل کار

۲۷. عکس ها را در تمام محتوای خود بسته بندی کنید

مردم به احتمال زیاد روی لینک ها کلیک می کنند و اگر محتوایی شامل عکس باشد، مطالب را مطالعه می کنند. از عکس‌های استوک دور شوید و عکس‌های حرفه‌ای خود را بگیرید تا مردم را به محتوای خود علاقه مند کنید.

۲۸. شرکت خود را به رسانه خود تبدیل کنید

ایجاد یک مجله یا کانال تلویزیونی طولانی به نظر می رسد، اما بسیاری از شرکت ها این اقدام را انجام می دهند تا محتوای اصلی خود را در رسانه های مختلف به اشتراک بگذارند.

۲۹. همیشه در اخبار صنعت به روز باشید

اخبار صنعت ایده های محتوای قدرتمندی را برای شما ارائه می دهد تا با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. برخی از این محتوا ممکن است برای مصرف کنندگان کمی پیچیده به نظر برسد، بنابراین وظیفه شما این است که آن را تجزیه کنید و هضم آن را آسان کنید.

۳۰. از موضوعات بحث برانگیز برای ایجاد بحث استقبال کنید

آیا در وب سایت تجارت الکترونیک خود غلاف اسلحه می فروشید؟ آیا همیشه پست های وبلاگی ایجاد می کنید که به آزادی حمل اسلحه کمک می کند؟ این خیلی تک بعدی است. مشتریان باهوش هستند و می‌خواهند استدلال‌ها را از هر طرف بشنوند. در مورد ایجاد محتوای بحث برانگیز فکر کنید که مردم را عصبانی کند.

۳۱. پذیرایی از موتورهای جستجو را فراموش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو و ایجاد اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، فراموشی کامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی است. نه تنها این اغلب غیرطبیعی به نظر می رسد، بلکه می توانید با عناوین و محتوای خلاقانه متمایز شوید.

۳۲. از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک هوشمندانه استفاده کنید

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک در صورت استفاده صحیح بسیار ارزان است. کمپین های متعددی را اجرا کنید و همه آنها را آزمایش کنید تا زمانی که گزینه های ایده آل را پیدا کنید.

۳۳. در دریای Reddit فرو بروید

Reddit یک انجمن بزرگ با بحث در مورد همه چیز از دوچرخه گرفته تا داستان های عاشقانه است. آیا می دانستید که این پلتفرم فرصت های تبلیغاتی را ارائه می دهد؟ زیرمجموعه هایی را پیدا کنید که به صنعت شما پاسخ می دهند و آن را در استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود قرار دهید.

۳۴. محصولات خود را بدون فشار بیش از حد به فروش برسانید

با لینک های محصول مرتبط به بازدیدکنندگان خود ضربه بزنید، اما از فروش مداوم دور شوید. VistaPrint نمونه خوبی از کارهایی است که نباید در سایت تجارت الکترونیک خود انجام دهید. آنها مشتریان را با افزایش فروش مواجه می کنند، که بسیاری از آنها به سبد خرید مربوط نمی شوند.

۳۵. تقویت کننده تصویر با اینستاگرام را روشن کنید

اینستاگرام یک انجمن بسته برای افرادی است که عاشق تصاویر هستند. اگر می‌توانید از محصولات خود عکس بگیرید، اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن پیش‌نمایش‌های محصول، آیتم‌های فعال و محتوای ارسالی توسط کاربر بسیار مناسب است.

۳۶. از ابزارهایی برای کاهش گاری های رها شده استفاده کنید

تست A/B و ابزارهای تست تجربه کاربر شما را در ذهن مشتریانتان قرار می دهد. تعدادی از این ابزارها را پیاده سازی کنید تا دقیقاً دلیل خروج مشتریان از فروشگاه شما را پیدا کنید.

۳۷. راه اندازی فروشگاه ها در چندین پلتفرم (Ebay و Facebook)

می توانید اقلام خود را در پلتفرم هایی مانند eBay، Amazon ، Etsy و Facebook بفروشید. همه این‌ها فرصت‌های جدیدی برای جریان‌های درآمد دارند، بنابراین سعی کنید مشتریان بیشتری پیدا کنید.

۳۸. ماژول های ضبط ایمیل خود را بهینه کنید

آیا قسمت بازشوی ضبط ایمیل شما مشتریان را خاموش می کند؟ آیا برای ثبت نام تبلیغی یا کتاب الکترونیکی رایگان ارائه می دهید؟ استفاده از تست A/B برای بهبود ماژول های ضبط ایمیل و جذب مشترکین بیشتر.

۳۹. با خبرنامه ایمیل همراه شوید

خبرنامه ایمیل پیامی است که هر هفته یا هر ماه منتشر می شود و کاملاً غیر خودکار است. این فرصتی برای به اشتراک گذاشتن محتوای غیر معمول و پیام های شخصی است.

چگونه خبرنامه های ایمیلی بنویسیم که مردم می خواهند باز کنند و بر اساس آن عمل کنند

۴۰. لیست خواسته های خود را به مردم یادآوری کنید

لیست های خواسته ها اغلب فراموش می شوند، اما اقلامی را به شما نشان می دهند که مردم به خرید آنها فکر کرده اند. ارسال پیام هایی را در نظر بگیرید تا مشتریان خود را وادار به اتمام فرآیند خرید کنید.

۴۱. تست کنید تا مطمئن شوید که کمترین تعداد گام را برای افراد در دستیابی به آنچه می‌خواهند دارید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که مشتریان واقعی فرآیند پرداخت شما را طی کنند و بازخورد خود را در مورد سرعت انجام آن برای شما ارسال کنند. آیا می توانید مرحله تسویه حساب را به طور کامل حذف کنید؟ فقط آزمایش جواب را نشان می دهد.

۴۲. مشتریان خود را وادار به بررسی محصول کنید

بررسی های محصول اعتبار اجتماعی اساسی را ارائه می دهد و سایر مشتریان را متقاعد می کند تا محصولات را بر اساس بازخورد کاربران خریداری کنند. چند بار تا به حال چیزی را به دلیل رتبه بندی و بررسی های آن به صورت آنلاین خریداری کرده اید؟

۴۳. بر گزینه های بازاریابی رایگان تمرکز کنید

فرود یک مقاله در یک مجله بزرگ به کار زیادی نیاز دارد و گاهی اوقات پول. چرا به وبلاگ‌هایی که دنبال‌کنندگان زیادی در بازار خود دارند، روی نمی‌آورید؟ تقریباً هر کسب و کاری می تواند وبلاگی را پیدا کند که در مورد محصولاتش می نویسد.

حتی بهتر از آن، اگر به وبلاگ‌های کوچک‌تر نزدیک شوید، ارسال شما معمولاً فقط چند دقیقه طول می‌کشد و به انبوهی از ارسال‌های دیگر ختم نمی‌شود.

۴۴. با بازدیدکنندگان خود صحبت کنید

آیا ماژول چت زنده در سایت تجارت الکترونیک خود دارید؟ آیا دائماً به نظرات در صفحات اجتماعی خود پاسخ می دهید؟ بازدیدکنندگان دوست دارند با افراد شرکت شما صحبت کنند، بنابراین توجهی را که میل دارند به آنها بدهید.

۴۵. اجازه رتبه بندی در مناطق بحث بدهید

تالار گفتگو و حوزه های بحث مشتری به خوبی کار می کنند، اما اگر یک عنصر اضافی به جامعه اضافه کنید چه؟ برخی از کسب‌وکارها اجازه رتبه‌بندی در انجمن‌ها را می‌دهند، یا می‌توانید با چند بار نظر دادن، نشان کسب کنید.

۴۶. ​​گزارش برای پیش بینی فروش آینده ایجاد کنید

از گزارش های خود استفاده کنید تا به این فکر کنید که چگونه می توانید استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را در آینده تغییر دهید. بدون این گزارش ها، نمی توانید جنبه های ضعیف شرکت خود را شناسایی کنید.

۴۷. طرحی برای تحقیقات بازار ماهانه اجرا کنید

آیا با یک محصول جدید وارد بازار می شوید؟ آیا ایده ای دارید که مشتریان شما چگونه پاسخ خواهند داد؟ تحقیقات بازار، محصول را در دستان مشتری قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که آنها کالای جدید را چگونه ببینند.

مرتبط: راهنمای انجام تحقیقات بازار

۴۸. محصولات را برای بررسی دیگران اهدا کنید

اگر محصولی را برای نویسندگان و ویراستاران بفرستید تا آنها را آزمایش کنند، شانس بیشتری برای دریافت نقد یا داستان مجله دارید. این نه تنها به بررسی آنها کمک می کند، بلکه به عنوان یک هدیه کوچک برای آنها عمل می کند تا مقاله شما را سریعتر منتشر کنند.

۴۹. یک برنامه برای سئو در سایت تنظیم کنید

اگرچه استراتژی محتوای شما باید بر کمک به کاربران تمرکز کند و نه موتورهای جستجو، سئوی تجارت الکترونیک شما به کلمات کلیدی نیاز دارد تا به موتورهای جستجو کمک کند شما را به عنوان فروشگاهی که محصولات خاصی را می فروشد شناسایی کنند.

۵۰. چیزی عالی برای ارائه پیدا کنید

آیا می توانید با قرعه کشی یا هدایای رایگان در مورد شرکت خود سر و صدا ایجاد کنید؟ از مردم بخواهید که شرکت شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا ورودی های بیشتری داشته باشند. این همچنین در فرم های ثبت نام ایمیل یا به سادگی برای جلب مشارکت مشتریان با رقابت های جالب به خوبی کار می کند.

امیدوارم این لیست به شما در سفر بازاریابی تجارت الکترونیک کمک کند. اگر سوالی یا اضافاتی دارید در نظرات با من در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل