نماد سایت ایوسی

چگونه یک مدیر تجارت الکترونیکی شویم

مدیر تجارت الکترونیکی

مدیر تجارت الکترونیکی

اگر مهارت های رهبری بالایی دارید و می خواهید در زمینه فروش و بازاریابی کار کنید، نقش مدیر تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید. این متخصصان بر مراکز خرید آنلاین یک شرکت نظارت می کنند تا مطمئن شوند که آنها به خوبی کار می کنند و کاربر پسند هستند. نامزدهای چشمگیر معمولاً تحت آموزش، آموزش و گواهینامه های لازم قرار می گیرند تا بتوانند به طور مؤثر در این نقش عمل کنند.

در این مقاله از ایوسی، بررسی می کنیم که یک مدیر تجارت الکترونیک چیست، چه کاری انجام می دهد، چقدر درآمد دارد، مهارت هایی که دارند و چگونه می توان یک مدیر تجارت الکترونیک شد.

مدیر تجارت الکترونیک چیست؟

مدیر تجارت الکترونیک سرپرستی است که بر فروش و توزیع محصولات در فروشگاه های مختلف نظارت دارد. هدف اصلی آنها ایجاد یک تجربه مثبت از خدمات مشتری برای مشتریانی است که خرید آنلاین انجام می دهند. مدیران تجارت الکترونیک نگرانی‌ها، نیازها و ترجیحات مشتریان را بررسی می‌کنند تا هنگام خرید آنلاین محصولات، یک فرآیند معاملاتی روان و بدون درز ایجاد کنند. آنها همچنین سطوح موجودی و داده های فروش را که انجام می دهند بررسی می کنند تا وضعیت عرضه و تقاضای خود را ثابت نگه دارند.

مطالب مرتبط: تجارت الکترونیک چیست؟ با تعاریف و مثال ها

مدیر تجارت الکترونیک چه می کند؟

مدیران تجارت الکترونیکی فروش محصولات را در فروشگاه‌های آنلاین و مراکز خرید مختلف مدیریت می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که کاربرپسند و آسان برای پیمایش هستند. آنها تصمیمات خرید و نیازهای خرید مشتریان را برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی های تبلیغاتی، قیمت گذاری و خطوط محصول ارزیابی می کنند. مدیران تجارت الکترونیک همچنین استراتژی های تکنولوژیکی و فروش شرکت را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که با اهداف کلی درآمد شرکت و اهداف سازمانی هماهنگ هستند.

سایر وظایف شغلی کلیدی یک مدیر تجارت الکترونیک عبارتند از:

مطالب مرتبط: تجارت الکترونیک چیست؟ تعریف، انواع و اهمیت

حقوق و چشم انداز شغلی مدیر تجارت الکترونیک

بر اساس حقوق واقعی ، میانگین حقوق برای یک مدیر تجارت الکترونیک در آمریکا ۶۵۷۰۸ دلار در سال است. اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را ارتقا دهید، مجموعه مهارت های خود را افزایش دهید یا برای شرکت های بزرگتر کار کنید، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده ، تقاضای شغل برای مدیران تجارت الکترونیک و سایر مدیران بازاریابی باید در دهه آینده ۶ درصد رشد کند که سریعتر از میانگین مشاغل دیگر است. شرکت‌های بیشتری باید در چند سال آینده باز شوند و از جدیدترین پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی برای فروش محصولات استفاده کنند. آنها ممکن است نیاز به استخدام مدیران تجارت الکترونیک بیشتری داشته باشند تا به طور موثر محصولات خود را به صورت آنلاین نمایش دهند و بفروشند.

مهارت های مدیر تجارت الکترونیک

مدیران تجارت الکترونیکی مؤثر باید از قابلیت‌های طراحی و توسعه وب عالی برخوردار باشند تا بفهمند چگونه می‌توانند سایت‌های کاربرپسند ایجاد و مدیریت کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی در آن جابجا شوند. از آنجایی که آنها به طور منظم داده ها را بررسی می کنند، مدیران تجارت الکترونیک باید توانایی های تحلیلی چشمگیری برای تفسیر و به کار بردن داده ها برای ساختن پلتفرم های مبتنی بر نتایج داشته باشند. آنها همچنین باید در یک تیم کار کنند و به طور مؤثر با بخش های دیگر برای ایجاد وب سایت ها، پلتفرم ها یا برنامه های کاربردی خوب همکاری کنند.

سایر مهارت هایی که مدیران تجارت الکترونیک باید داشته باشند عبارتند از:

مرتبط: ۸ مهارت مدیریت تیم که هر رهبر باید بداند

چگونه یک مدیر تجارت الکترونیک شویم

مدیران بزرگ تجارت الکترونیک باید تجربه گسترده ای در استفاده از ابزارهای اولیه سئو، فروش و بازاریابی داشته باشند. آنها همچنین باید تجربه مدیریتی اولیه را برای رهبری مؤثر چندین بخش داشته باشند. برای تبدیل شدن به یک مدیر تجارت الکترونیک موفق مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مدرک لیسانس بگیرید

اکثر کارفرمایان از مدیران تجارت الکترونیکی می خواهند که حداقل مدرک لیسانس در تجارت، بازاریابی، فناوری اطلاعات، ارتباطات یا یک رشته مرتبط داشته باشند. برای اطمینان از اینکه درک پیشرفته ای از ساختن پلتفرم های کاربر پسند دارید، چندین دوره فنی مانند طراحی وب و توسعه وب را در نظر بگیرید. این برنامه ها همچنین ممکن است دوره هایی را برای کمک به شما در نقش خود ارائه دهند، از جمله مدیریت داده ها، ارتباطات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و تراکنش های آنلاین.

مرتبط: پردرآمدترین رشته های تجاری

۲. تجربه عملی کسب کنید

قبل از اینکه بتوانید در یک نقش مدیریتی کار کنید، ابتدا باید تجربه عملی در نقش بازاریابی، فروش یا فناوری اطلاعات کسب کنید. زمانی را صرف درک نحوه عملکرد پلتفرم های مختلف بازاریابی و فروش کنید و تجربه به روز رسانی وب سایت کسب و کار را برای درک بهتر نحوه بهینه سازی آن کسب کنید. کار در بخش فروش و بازاریابی همچنین به شما کمک می کند تا در مورد توسعه برند اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا استانداردهای برند شرکت خود را تنظیم و تقویت می کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد بازاریابی و فروش به طور دقیق تصویر آن را منعکس می کنند.

نقش های مختلف بازاریابی همچنین به شما می آموزد که چگونه داده های مشتری را تجزیه و تحلیل کنید تا در مورد رفتارهای خرید و عادات خرید آنها بیشتر بدانید تا آنها را به درستی تفسیر کنید. گذراندن سالها خدمت در این نقش ها به شما تجربه لازم برای رهبری تیم حرفه ای بازاریابی و فروش خود را می دهد. هنگامی که مسئولیت تیم خود را بر عهده گرفتید، می توانید بر اساس دانش و تجربیات خود که از این نقش به دست آورده اید، به آنها مشاوره و راهنمایی ارائه دهید.

۳. گواهینامه های آنلاین را دریافت کنید

همانطور که در موقعیت های فروش و بازاریابی خدمت می کنید، راه های جدیدی برای پیشرفت مجموعه مهارت های خود بیابید. یک راه موثر برای انجام این کار، گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های آنلاین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، سیستم‌های مدیریت محتوا و سیستم‌های نرم‌افزار بازاریابی است.

کسب گواهینامه ها در موضوعات مختلف و برنامه های کاربردی می تواند به شما کمک کند در هنگام فهرست کردن مدیران استخدامی در رزومه، از آنها متمایز شوید. همچنین می تواند سرپرست فعلی شما را تحت تاثیر قرار دهد، که ممکن است احساس کند مجبور است شما را به سمت یک مدیر تجارت الکترونیک ارتقا دهد تا مهارت های جدید شما را در کارهای سطح بالاتر به کار گیرد و آنها را به کارمندان پایین تر از شما آموزش دهد.

۴. ادامه تحصیل دهید

اگرچه اکثر کارفرمایان از داوطلبان برای داشتن مدرک لیسانس می خواهند، برخی ممکن است مدرک کارشناسی ارشد در تجارت، بازاریابی، ارتباطات یا رشته های مرتبط را ترجیح دهند. حتی اگر کارفرمایان به آن نیاز ندارند، به هر حال این مدرک را در رزومه خود بگنجانید تا به طور موثر در بین مدیران استخدامی متمایز شوید. شما می توانید تحصیلات خود را بلافاصله پس از دریافت مدرک کارشناسی خود ادامه دهید یا آن را در حالی که همچنان در سمت فعلی خود در طول عصرها یا تعطیلات آخر هفته کار می کنید، دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل