بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ مورد ضروری برای یک روز کاری پربار

چگونه در دفتر خانه خود متمرکز و سازنده بمانیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لوازم ضروری میز، لوازم اداری و اثاثیه ای هستند که می توانند به شما در دستیابی به کارایی بیشتر در فضای کاری خود کمک کنند. این موارد همچنین می توانند دفتر شما را راحت تر کنند و به شما کمک کنند از روز کاری خود لذت ببرید. در حالی که احتمالاً برخی از ضروری ترین لوازم اداری را می دانید، ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشند که در نظر نگرفته باشید.

 در این مقاله از ایوسی، ۱۵ مورد ضروری میز را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند منظم و سازنده بمانید.

لوازم ضروری میز چیست؟

لوازم ضروری میز، لوازم اداری هستند که به شما امکان می دهند وظایف خود را با کارایی بیشتری انجام دهید. آنها این کار را با کمک به شما در سازماندهی میز انجام می دهند، به شما امکان می دهند اطلاعات مهم را به خاطر بسپارید یا سطح راحتی خود را افزایش دهید تا بتوانید روی کار خود تمرکز کنید. داشتن یک فضای کاری منظم و جذاب نیز می تواند به افزایش انگیزه شما کمک کند و روز کاری شما را لذت بخش تر کند.

موارد مرتبط:  ۳۴ مورد از بهترین ملزومات دفتر خانه

۱۵ لوازم ضروری میز

در اینجا ۱۵ مورد ضروری وجود دارد که می توانید آنها را به میز خود اضافه کنید:

۱. دفترچه یادداشت

در حالی که مطمئناً می توانید از تلفن یا رایانه لوحی خود برای یادداشت برداری دیجیتال استفاده کنید، اغلب مفید است که یک صفحه کاغذ در نزدیکی خود داشته باشید. می‌توانید از یک دفترچه یادداشت گران‌قیمت با جلد چرمی یا یک کاغذ ساده از فروشگاه لوازم اداری محلی خود استفاده کنید.

نوت‌بوک‌ها برای مواقعی مهم هستند که دستگاه دیجیتال شما یا در حال استفاده است، شارژ آن کم است یا زمانی که می‌خواهید کلاً از دستگاه‌ها جدا شوید و با افکار خود خلوت کنید. آنها همچنین زمانی مفید هستند که نیاز به نوشتن یک یادداشت سریع دارید و باز کردن یک برنامه بیشتر از نوشتن آن روی کاغذ طول می کشد.

مطالب مرتبط:  چگونه یک دفتر در خانه راه اندازی کنیم

۲. خودکار یا مداد

اگر می خواهید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید، داشتن یک خودکار یا مداد مهم است. برای مثال، اگر اسنادی را امضا می کنید یا یادداشت های سرمقاله ای را روی یک سند می نویسید، احتمالاً باید از خودکار استفاده کنید.

نوع قلم یا مداد یک اولویت است، اگرچه مدادهای مکانیکی مفید هستند زیرا نیازی به تراش ندارند. همچنین ممکن است یک خودکار با کیفیت بالا با جریان جوهر ثابت در نظر بگیرید که هنگام برداشتن آن آماده استفاده است.

مطالب مرتبط:  نحوه یادداشت برداری

۳. یادداشت های چسبناک

یادداشت‌های چسبناک معمولاً در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی مطابق با نیاز شما هستند. آنها برای نوشتن یادداشت برای خود یا شخص دیگری عالی هستند، اگر آنها را در جایی قابل توجه قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر لازم است چیزی مهم را به خود یادآوری کنید، می توانید یادداشتی را به صفحه رایانه یا صفحه کلید خود بچسبانید. همچنین می‌توانید بدون نیاز به نوشتن روی سند، یادداشتی را برای شخصی روی یک سند بچسبانید.

مطالب مرتبط:  ۲۹ میز اداری که باید برای بهبود محیط کار شما ضروری باشد

۴. سینی کاغذ

علیرغم این واقعیت که بیشتر پیام‌های اداری از طریق ایمیل و برنامه‌های چت انجام می‌شود، همچنان می‌توانید کاغذهایی را که روی میزتان جمع می‌شود پیدا کنید. خواه این یادداشت‌ها، نامه‌ها، یادداشت‌های جلسه یا انواع دیگر اسناد باشند، اگر سازمان‌دهی نشده باشند، می‌توانند به راحتی گم شوند یا فراموش شوند.

یک سینی کاغذ به شما کمک می کند اسناد خود را مدیریت کنید و از نامرتب شدن میزتان جلوگیری کنید. ممکن است استفاده از سینی را در نظر بگیرید تا ردیابی اسنادی را که به فوری ترین توجه شما نیاز دارند از دست ندهید.

مطالب مرتبط:  ۱۱ نکته در مورد نحوه سازماندهی میز خود مانند یک حرفه ای

۵. چراغ رومیزی

اکثر محل های کار سعی می کنند نور کافی را فراهم کنند تا کارمندان بتوانند کارهای خود را انجام دهند. با این حال، گاهی اوقات روشنایی اداری کافی نیست. اگر زمان زیادی را صرف خواندن اسناد کاغذی یا نوشتن می کنید، نور نامناسب می تواند منجر به خستگی چشم و سردرد شود. یک چراغ رومیزی می تواند این مشکل را با تابش مستقیم نور به کار شما حل کند و به شما کمک کند آن را به وضوح ببینید.

مطالب مرتبط:  ۸ راه برای ایجاد یک فضای کاری مولد (به علاوه مزایا)

۶. سازماندهی کشوی میز

از آنجایی که لوازم اداری کوچک مانند خودکار، گیره کاغذ، منگنه و نوار لاستیکی را جمع آوری می کنید، داشتن جایی برای نگهداری آنها مفید است. با استفاده از یک سازمان‌دهنده کشوی میز، می‌توانید این وسایل را کنار میز خود نگه دارید، اما در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید نزدیک آن‌ها قرار بگیرید. سازمان‌دهنده کشو همچنین مکانی را برای هر مورد فراهم می‌کند تا به راحتی پیدا شود و کشوی میز شما را شلوغ نکند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۶ مرحله به یک فضای کاری آشفته رسیدگی کنیم

۷. هاب USB

اکثر کامپیوترها یا نمایشگرها یک یا دو پورت USB دارند، اما ممکن است کافی نباشد. اگر نیاز به شارژ تلفن و تبلت خود دارید، از درایو خارجی یا هدفون وصل کنید، ممکن است اسلات USB در دسترس کمی داشته باشید.

یک هاب USB پورت های USB اضافی را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید هاب USB را به یکی از پورت های USB خود وصل کنید و سپس دستگاه های جانبی خود را به هاب وصل کنید. اگر همه دستگاه‌های خود را به یک هاب USB وصل کنید، می‌توانید به سادگی با جدا کردن آنها از پورت USB رایانه خود، همه آنها را به یکباره جدا کنید.

مطالب مرتبط:  بهترین ایده های سازماندهی دفتر خانه

۸. سازمان دهنده بند ناف

ممکن است چندین دستگاه روی میز خود داشته باشید، از جمله رایانه، یک یا دو نمایشگر، تلفن و تبلت. اگر چنین است، احتمالاً سیم‌های برق، سیم‌های شارژ و سیم‌های دیگری نیز به آنها وصل شده‌اید.

یک سازمان دهنده سیم به شما کمک می کند تمام این سیم ها و سیم ها را جمع آوری کنید و آنها را از راه دور نگه دارید. همچنین می‌تواند سیم‌ها را باز نگه دارد، که زمانی مفید است که بخواهید دستگاهی را که یک سیم خاص به آن وصل می‌شود شناسایی کنید.

مطالب مرتبط:  ۲۸ ایده ساده برای طراحی دفتر کار برای یک محل کار موثر

۹. خردکن دستی

خردکن دستی یک دستگاه دستی است که می توانید از آن برای خرد کردن کاغذ به اندازه یک یادداشت چسبناک یا به بزرگی یک حرف استفاده کنید. خردکن های دستی برای دور انداختن اسناد محرمانه ای که دیگر به آن ها نیاز ندارید مفید هستند، به گونه ای که آنها را ناخوانا می کند.

با خرد کردن این اسناد، مجبور نیستید جایی امن برای نگهداری آنها بیابید یا خطر رها کردن آنها را در جایی که کسی بتواند آنها را بخواند، پیدا کنید. می توانید دستگاه های خردکن دستی برقی یا مدل هایی را که با استفاده از میل لنگ دستی کار می کنید خریداری کنید.

مطالب مرتبط:  ۵۰ راه برای ایجاد فضای کاری مناسب کارکنان

۱۰. سطل زباله

یک راه آسان برای کاهش شلوغی این است که یک سطل زباله در کنار میز خود نگه دارید و از آن استفاده کنید. اکثر کسب و کارها سطل های زباله را برای کارمندان خود تهیه می کنند، اما اگر نیاز به تهیه سطل زباله خود داشته باشید، نسبتاً ارزان هستند.

حتماً یکی را تهیه کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر از کاغذ زیادی در محل کار استفاده نمی کنید، یک سطل زباله کوچک احتمالا کافی است. با این حال، اگر در یک نقش اداری کار می کنید یا از کاغذ زیادی به عنوان بخشی از کار خود استفاده می کنید، احتمالاً باید یک سطل زباله بزرگ تهیه کنید.

مطالب مرتبط:  ۲۶ ایده دکور اتاقک برای اضافه کردن سبک به فضای کاری شما

۱۱. پاک کننده لکه

لکه برها شبیه خودکارهای نشانگر هستند اما محلولی را پخش می کنند که لکه ها را از روی لباس شما پاک می کند. اینها برای مقابله با نشت قهوه بسیار مفید هستند. همچنین اگر در هنگام ناهار به طور تصادفی روی لباس‌هایتان غذا بیفتید، مفید هستند.

احتمالاً نمی خواهید بقیه روز کاری خود را با لباس های لکه دار بگذرانید، به خصوص اگر جلساتی برای شرکت دارید یا مشتریانی برای بازدید دارید. لکه‌بر به اندازه‌ای کوچک است که می‌توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید، در کشوی میز خود نگهداری کنید.

مرتبط:  ابزارهای سازمانی برای کارآمدتر کردن کار شما

۱۲. بطری آب قابل استفاده مجدد

برای سلامت جسمانی شما مهم است که در طول روز هیدراته بمانید. اگر مستعد سردرد ناشی از نورهای خشن دفتر یا صفحه نمایش کامپیوتر هستید، هیدراته ماندن می تواند کمک کننده باشد. استفاده از یک بطری آب قابل استفاده مجدد را در نظر بگیرید تا در صورت نیاز همیشه آب برای نوشیدن داشته باشید. بطری های قابل استفاده مجدد معمولاً پلاستیکی یا فلزی هستند و در اندازه های مختلفی وجود دارند.

مطالب مرتبط:  ۱۱ نکته برتر برای سازماندهی کار و بهره وری

۱۳. نعناع نفس

نعناع تنفسی به تازه شدن نفس شما کمک می کند و بوی مطبوع و تمیزی به آن می بخشد. در صورتی که غذاهای چاشنی زیاد خورده اید، می توانید بعد از ناهار نیز از آنها استفاده کنید. آنها نسبتاً ارزان هستند و می توانند در کشوی میز شما قرار بگیرند.

مطالب مرتبط: ۴۰ نکته برای تزئین دفتر

۱۴. سازمان دهنده فایل

سازمان دهنده فایل یک پایه پلاستیکی یا فلزی است که روی میز شما قرار می گیرد و پوشه ها را نگه می دارد. آنها در شکل ها و سبک های مختلفی مطابق با اندازه میز و نیاز شما هستند. اینها برای نگهداری پوشه های فایلی که اغلب استفاده می کنید مفید هستند. آنها شما را از سفرهای مکرر به قفسه پرونده باز می دارند و در عین حال میز شما را مرتب و منظم نگه می دارند.

۱۵. پد حرارتی

پد گرمایشی یک وسیله الکتریکی است که برای گرم کردن ناحیه ای که آن را قرار می دهید گرما تولید می کند. برخی از پدهای گرمایشی به اندازه ای کوچک هستند که می توان روی پشت خود قرار داد، در حالی که برخی دیگر به اندازه کافی بزرگ هستند که پشتی صندلی را بپوشانند. اگر مستعد احساس سرما هستید، پدهای گرم کننده می توانند شما را گرم نگه دارند. همچنین اگر به دلیل گذراندن مدت طولانی روی صندلی خود دچار کمردرد شوید، ممکن است تسکین دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. من از استعدادهای شما در نوشتن به همان شکلی که در وبسایت شما وجود داره بسیار متاثر شدم.
    بسیااااااار ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *